Baby's maart/april 2016

17-04-2016 14:23 2831 berichten
Alle reacties Link kopieren
2 weken terug ben ik bevallen van een prachtige dochter. Ik heb al een zoon van 19 maanden.

Het lijkt me leuk om te schrijven met andere moeders over de eerste periode met je kind.



Ik zal beginnen. Dochter is een heerlijk kind dat nog lekker bij me wil zijn. Slapen in bed of box wil maar kort lukken, op mij kan ze uren slapen. Heel gezellig maar lastiger omdat ik al een kind heb rond lopen. Lang leve de draagdoek dus haha. Zoon heeft dit ook de eerste 11-12 weken gedaan dus hoop dat dit met haar ook tijdelijk is met het oog op de crèche. Verder drinkt ze goed aan de borst en komt 's nachts nog voor 2 voedingen.

Mijn zoon is super lief voor haar. Nog geen teken van jaloezie en hij wil steeds kusjes geven aan haar.



Lijkt me leuk ervaringen te delen!
Alle reacties Link kopieren
hahaha, kom ik af en toe tegen hoor, en man ook... het is soms wel de enige manier om hen iets duidelijk te maken!

niet rot over voelen despie! het is een manier om te leren waar hun (en jullie) grenzen zijn...
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel. Jullie reacties luchten ook wel wat op. Ik ga straks als ze wakker is heel hard met haar knuffelen!

Ik ben gewoon ook op verder. Gelukkig niet meer ziek, maar m'n energieniveau is echt naar nul gezakt. Morgen ga ik twee nachtjes naar mijn ouders in mijn eentje, voor het eerst zolang zonder dochter weg. Hopelijk lukt het me dan om weer goed op te laden.
Hier ook herkenbaar despie, vooral als zoon niet wil slapen en ik zelf heel moe ben. Vervelend he, dat je dan helemaal niet zo wilt reageren, maar het toch gebeurt.
Alle reacties Link kopieren
Ja heel vervelend. Vooral dat ik me op dat moment dat het gebeurt me voorbeeld om dat noet meer zo te doen. En drie tellen later doe ik het gewoon weer. Ik wil absoluut niet zo'n schreeuwende moeder worden!



Nou moet ik zeggen dat dochter ook echt een driftkikker kan zijn. Als haar ook maar iets niet zint of ik pak iets af waar ze niet mee mag spelen is het krijsen geblazen. Moet me er toch maar eens goed in verdiepen hoe ik daar het beste mee kan omgaan. Ze moet niet zo'n dwarse peuter worden die om alles gaat schreeuwen...
Alle reacties Link kopieren
hahaha, despie

ik denk dat de meeste kids wel eens driftkoppen zijn hier ook meer en meer haar mond open als ze haar zin niet krijgt... we zullen wel zien hoe we de drift er uit krijgen op termijn
Alle reacties Link kopieren
Twee keer is iets te veel van het goede.
Alle reacties Link kopieren
quote:MissTiek2015 schreef op 02 mei 2017 @ 11:55: als vrouwen bvb op een groepsreis (trektocht/tentenkamp) bezig zijn met het epileren van hun wenkbrauwen

Zo'n vrouw ben ik op zijn tijd. maar tegelijkertijd klim ik ook in bomen en doe ik alle klussen in huis zelf. Maakt dat het minder erg?



Despie; ook hier wordt er met grote regelmaat driftig door de uk gereageerd. Ik betrap mijzelf erop dat ik vaker toegeef dan ik zou willen. Dus ik vrees ook voor een eigenwijze driftige peuter.

De hysterische buien kan ik op sommige momenten niet zo goed hebben, vooral op de momenten dat ik er zelf ook doorheen zit. Of als er veel tegelijkertijd moet gebeuren. (vb. Op het moment van vertrekken) Ik raak dan erg geirriteerd en doe dan vooral lelijk tegen de andere volwassen om mij heen. Het geluk is dat zoonlief zo'n pretletter is en meestal binnen een paar minuten iets uitspookt waardoor ik mijn irritaties vergeet.



Laura en draakje; Jullie twijfels deel ik ook, en dan ben ik nog niet eens zwanger. Van de week las ik in het boekje van het CB dat 1e kindjes vaak boos worden op hun moeder als er een broertje of zusje komt. Toen zat ik al te janken op de bank.



Dieren vind zoonlief fantastisch! Echte; hondjes in het park, vogels in de tuin of dieren op de kinderboerderij. Maar ook dierenpuzzles, dierenboeken en dierfiguurtjes. Vanmorgen heb ik een keer of tien de dieren van Fiep voor moeten lezen, stoppen mocht absoluut niet.



Marie; ook ik ben een planner/ doelensteller, die de dingen ook nog eens op mijn manier wil. Mijn ervaring is dat dat met een kleintje erbij niet altijd lukt. Wat dat betreft was het afgelopen jaar wel een cursus leren loslaten.



Fleet; wat goed! Nu maar hopen dat ook jij hier binnenkort getuige van mag zijn.
Vooralsnog ben ik vanochtend getuige geweest van een valpartij. Man wilde het me laten zien en daar ging dochter, achterover. Ai. Dus vooralsnog zal ik moeten wachten. Ze heeft nog een heel dronken loopje dus heel soepel zal het voorlopig toch nog niet gaan.



Despie, heel menselijk en herkenbaar! Ik heb het dan nauwelijks bij de jongste omdat ik het allemaal bij de oudste meegemaakt heb en dat dat heel kleine dingetjes zijn vergeleken met wat de oudste doet momenteel (dingen afpakken, opzettelijk knoeien, het eten héél lang uitstellen e.d.). Maar bij de oudste komt het ook eens voor, gisteren was ik ook moe en ging dochter steeds tussen mijn benen hangen en uiteindelijk mijn hielen likken (letterlijk ) en toen was ik gehang ook beu en toen was ik ook iets te streng. Maar niets wat een knuffel en een praatje kunnen oplossen. Dat begrijpen ze met die leeftijd ook al hoor. Maar het is niet leuk.



Hier doet dochter de dieren na momenteel. Zo leuk! Ze deed een eendje en een koe na. Veel sneller dan mijn oudste, ze zingt ook vaak. Grappig hoe het zo kan verschillen en ben benieuwd of ze sneller gaat praten dan de oudste.
Alle reacties Link kopieren
waaaw fleet! wat goed dat dieren nabootsen... komt misschien ook omdat ze de oudste wil nadoen

hier nog niet echt woordjes of geluiden, of toch niets dat ik er uit kan opmaken :( (behalve als ze huilt, dan is het duidelijk maaaaaaaaaaaaaaamaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa). ik kijk er wel naar uit

@ bobo: haha, minder erg ja, maar het was vooral de manier waarop dat toen gebeurde denk ik
Alle reacties Link kopieren
Weer een mijlpaal... Ze ging daarnet zelf rechtstaan door op handen en voeten te komen en zo recht!!!

Wij allemaal zo trots op haar, en zij op zichzelf natuurlijk. Het ging al heel vlot moet ik zeggen
Alle reacties Link kopieren
Wat knap misstiek!



Jammer van de valpartij Fleet, maar ze laat het vast snel aan je zien!



Hier lijkt de buikgriep na een week eindelijk over. Vannacht heeft hij voor het eerst geslapen zonder 2-3 keer te spugen. Nu hopen dat al het eten van vandaag erin blijft want hij heeft enorm grote trek.



Zoon kan nu ineens zelf vanuit lig naar zit. Dat heeft even geduurd. Hij is nu enorm trots en doet niks anders
Wat knap Misstiek! Snelle dame!



Wat praten betreft: ja, het is heel leuk. Tot ze op de leeftijd komen dat het nog niet echt verstaanbaar is, je MOET luisteren en anders worden ze boos. En probeer dan je lach maar eens in te houden!



Hier gaat de oudste wat dat betreft de laatste weken weer met sprongen vooruit. Zei vanochtend nog 'naaimachine' netjes na zonder problemen. Ze heeft zich wel een heel kakkerige S aangemeten, wij zijn Limburgs dus het klinkt nergens naar.



Laura, ach, wat goed dat hij zich beter lijkt te voelen! Heeft er wel flink tussen gezeten he. Wat knap dat hij nu zelf kan zitten!

Hoe is het met jou Laura, voel je je oké door de zwangerschap? Wanneer mag je naar de eerste controle?



Hier is dochter het alleen staan gaan oefenen. Denk de eerste stap naar lopen. Ze laat zich dan los en probeert zo lang mogelijk los te staan. Zo grappig want ze kijkt er heel geconcentreerd bij. Misschien maar goed ook dat ze dat eerst oefent want anders komen er nog wat builen bij. Ze heeft een heel dronken loopje namelijk.
Alle reacties Link kopieren
@fleet: ik ben wel redelijk rustig. ik mag pas met 8 weken voor het eerst naar de VK (heb gebeld, eerder mocht echt niet), dus ik heb zelf een echo geregeld voor 19 mei.
Spannend Laura! Maar je zit op 19 mei nog onder de 8 weken dan? Of is dat zowat de eerste dag dat je 8 weken bent?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben dan 7+5. Neem aan dat er dan wel iets te zien is
Oh, vast wel. Ik heb bij mijn oudste de eerste echo met 6 weken gekregen (vanwege IVF) en toen was het hartje al te zien!
Alle reacties Link kopieren
Afwachten dus. Spannend hoor, Laura!

Ik moet nog een paar dagen afwachten. Maar ik vrees dat we er nog niet zijn. Vandaag lichte menstruatie pijn.



Wij zijn vandaag naar de dierentuin geweest met de uk. Eindelijk de leeuw en olifanten uit zijn boek bewust(er) van dichtbij bekijken. Alles stond klaar om vroeg de deur uit te gaan, sliep de uk vandaag opeens uit tot half 9. Wij dus ook. Heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Was de tweede dan ook via IVF Fleet? Of was dat een verrassing?



@bobo: zul je altijd zien
Oh, heerlijk Bobo! Wilde dat wij dat eens hadden. Jaloers dus hier. Leuk, de dierentuin! Wij gaan komende zaterdag!



Laura, de tweede was een heel aangename verrassing! Kort na de eerste verjaardag van de oudste gingen we op vakantie en kwam zwanger terug. We hadden op de planning staan pas het jaar daarop (dus dit jaar) weer de molen in te gaan maar dat is ons gelukkig bespaard gebleven. Ik heb wel nu nog 2 potentiële kinderen in 'de vriezer'.



Hier is ons juffie weer ziek. Ga vandaag bellen voor een doorverwijzing. Ze is heel benauwd geweest, niet de eerste keer. Man heeft hooikoorts en bronchitis in zijn familie, ik heb astmatische bronchitis gehad als baby. Ik ben soms bang dat ze misschien benauwd is vanwege de kat. Wil het nu toch eens bekeken hebben.
Alle reacties Link kopieren
Wat een cadeautje Fleet Heel mooi dat het zo gegaan is! En wat zielig dat ze zo benauwd is, lukt het haar wel om te slapen?



Hier variëren de kwaaltjes een beetje. Ene moment ben ik misselijk, maar mijn borsten en buik zijn niet zo pijnlijk als bij vorige zwangerschap. Misschien omdat het al een keer opgerekt is?

Ik ben wel op het moment echt slanker dan voor de zwangerschap van zoon, mede omdat ik zes keer per week op het paard zit. Is die buik eindelijk weer plat...
Het slapen gaat redelijk. Na wat pogingen haar in d'r bedje te krijgen tussen ons in gelegd en heeft uiteindelijk toch nog wat slaap meegepikt. We rekenen gewoon weer op een week slecht slapen, kan het alleen maar meevallen.



Ik had er de tweede zwangerschap ook geen last van Laura. Ik was ook net een paar mooie kilo's kwijt voordat de jongste kwam en nu krijg ik het er niet meer af. Denk dat het aan de pil ligt. Ik maak mijn laatste doosje op en dan gaat man zich laten steriliseren. Hoop dan dat de kilo's er gewoon weer af gaan.
Alle reacties Link kopieren
ah, hier zitten we nu in de - ik wil geen melk fase- of de NEE fase als ze iets echt niet wil eten...

niet echt een idee waarom maar iets uit fles/beker/... wil ze amper drinken (max 100-150ml of zo)... zaten hier aan dagen van bvb 100 melk, en amper iets anders van vocht (apart van bvb fruitpap of ander eten)...

dus gisteravond opnieuw drama na enkele slokken melk... had mijn voorzorgen genomen en toch nog eens pap gekocht om in noodgevallen te gebruiken... at mevrouw flink en vol plezier haar hele bord leeg (dus bijna 200ml of zo snel opgehapt)...

hebben jullie ook zo'n fase gehad, of komt dit omdat ze nu ziek was (verkouden is, vaak hoest en misschien wat keelpijn heeft bij het melk slikken, maar dat zou met de pap dan toch ook moeten zijn?), tandjes (maar ik zie niet direct iets, zou normaal haar boventandjes allicht mogen krijgen), of omdat ik haar "getraumatiseerd" heb met het fysiologisch water in haar neus (o, wat een gedoe, dat doe ik nu even niet meer, ze wil zelfs al niet meer haar tanden poetsen hierdoor precies), waardoor ze nu alles weigert wat te dicht boven haar neus/mond komt te hangen, of wat haar dreigt te "verslikken"?



al blij dat ze nu eindelijk weer wat pap bij eet (gisteren weigerde ze zelfs haar fruitpap), want onze magere pop heeft echt wel haar kCal en vocht nodig, aangezien ze zoveel beweegt



allemaal miserie begonnen sinds haar 1 jaar prikken... hopelijk gaat dit snel over!
Alle reacties Link kopieren
goed fleet dat het slapen redelijk gaat nu! hier na een tijdje ook eindelijk weer kalme nachten...

dochter is doodop 's avonds en valt dan als een blok in slaap (ze weigert in de opvang om 's morgens te slapen, thuis slaapt ze 's morgens meestal wel 2-3u, en heel kort soms nog in de namiddag (evengoed weigert ze), maar ook dan is ze enorm moe)
Alle reacties Link kopieren
Geen idee MissTiek, maar hier gaat het eten ook met ups and downs. Je kan hem iets voorzetten wat hij een week eerder wegschrokte, en dan weigert hij het. Volgende keer dat je het voorzet, wil hij het dan wel weer. Ik probeer er maar flexibel in te zijn en er geen strijd van te maken - ook al is die van mij aan de magere kant en na een week buikgriep al helemaal...
Alle reacties Link kopieren
haha, laura, idd... flexibel zijn, en met iets anders proberen... (dochter wilde bvb geen fruitpap, maar wel de taart van grootouder ) beter iets dan niets hé...

en mager... tjah, hier ook wat ziek geweest, gelukkig eetlust nog behoorlijk (behalve drank dus), dus ik hoop ook dat ze niet al te veel is afgevallen... er is al niet veel reservevet aan...



tzal wel weer een fase zijn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven