double the trouble but twice the fun

30-12-2010 15:27 2677 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom op het tweelingentopic!



De plek om vragen te stellen, tips en trucs te delen, of gewoon lekker te kletsen over je tweeling en alles wat daarmee te maken heeft!



Even voorstellen:

Ik ben Soezie, 33 jaar, en sinds eind september 2010 de trotse moeder van een jongen en een meid!



Kom er gezellig bij en klets mee!



Edit: Ik ben inmiddels niet meer actief op dit forum. Dit topic wordt door mij dus niet meer bijgehouden. Vandaar dat ik de tabel die hier stond inmiddels heb verwijderd op verzoek van een aantal dames. Voor een nieuw actief topic kunnen de actieve schrijvers dus beter een nieuw topic starten...
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
Alle reacties Link kopieren
quote:saaaaar81 schreef op 01 maart 2014 @ 13:27:

J&J, nu moet je wel even het adres uit de quote halen



Die is niet van mij hihi

Lees maar eens terug
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik heb vanmiddag een super fijn consult gehad en voel me een stuk lichter en ruimer. Denk na al die lieve berichten jullie ook een positief bericht van mij.
Alle reacties Link kopieren
quote:saaaaar81 schreef op 01 maart 2014 @ 13:27:

[...]









Dat doe ik al regelmatig, het is nl een erg fijn en leuk ding Wat stalken?
Alle reacties Link kopieren
quote:jip+janneke schreef op 01 maart 2014 @ 16:20:

[...]





Die is niet van mij hihi

Lees maar eens terug Het email adres van goldmember staat er nog steeds, even veranderen!
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je je wat beter voelt!
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
quote:saaaaar81 schreef op 01 maart 2014 @ 16:40:

[...]





Het email adres van goldmember staat er nog steeds, even veranderen!



Oops..zag het nu pas

Uhhhh zwangerschaps dementie
Alle reacties Link kopieren
quote:jip+janneke schreef op 01 maart 2014 @ 17:01:

[...]





Oops..zag het nu pas

Uhhhh zwangerschaps dementie Braaf meisje
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
Heb je op FB toegevoegd! En Saaaaaar jíj mag me altijd stalken!!! I like!
Alle reacties Link kopieren
quote:goldmember schreef op 01 maart 2014 @ 18:49:

Heb je op FB toegevoegd! En Saaaaaar jíj mag me altijd stalken!!! I like!



~prrrrrrrrrrrrrrr~



"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Ik moet even lachen om jullie Saar en Goldmember. :-D



Goede zet JenJ om even je ei kwijt te rakenzo en beter dat het je zo goed doet.
Alle reacties Link kopieren
Lieve meiden, leuk om te zien dat hier weer wat meer wordt geschreven. Ik heb even meegelezen met jullie lieve woorden voor JenJ en ook al zijn mijn twee bloedjes inmiddels 14 maanden, toch doet het me goed. Gut was is het moeilijk die eerste tijd. En wat is het nu nog zwaar. Ik heb zo vaak gedacht: wat hebben mensen met 1 kind het makkelijk!!!! Vandaag ook weer eens met 1 kind opgetrokken en echt, heerlijk rustig is dat.



Hier al drie weken zwaar zieke kinders ivm de eerste uurtjes op het KDV. Vreselijk. Verkoudheid toen buikgriep toen hoge koorts en nu bronchitis en erge keelpijn. Houdt het ooit op?



Heerlijk te lezen dat ze straks met 4 jaar lekker samen spelen en minder werk zijn. Kannie wachten
Alle reacties Link kopieren
Het is bijna lente met zon en warmte, dat scheelt zoooo veel met zieke kindjes



Beterschap

Ik weet nog dat mijn vader (lul van een vent, daar niet van) tegen me zei (toen ik nog tegen hem sprak en ik hem belde dat we een tweeling erbij kregen) dat het de eerste 4 jaar zwaar zou worden.



Echt niet dat het de volle 4 jaar heeft geduurt



Anyway, dikke knuffel ook voor jou. Jullie powervrouwen. Ook als het eens niet zo zou voelen, jullie zijn het wel
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
quote:jusa schreef op 01 maart 2014 @ 20:39:

Ik moet even lachen om jullie Saar en Goldmember. :-D



Goede zet JenJ om even je ei kwijt te rakenzo en beter dat het je zo goed doet.







Jou ga ik ook stalken
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
Mijn oudste is net 2, de nee fase is minder maar de ontwikkeling super leuk. Dus ik zeg over 2 jaar is het vast heeeel leuk haha



Kunnen ze ook echt met elkaar spelen en hopelijk ook met zn drietjes.
Alle reacties Link kopieren
quote:caramella2 schreef op 01 maart 2014 @ 20:45:

Lieve meiden, leuk om te zien dat hier weer wat meer wordt geschreven. Ik heb even meegelezen met jullie lieve woorden voor JenJ en ook al zijn mijn twee bloedjes inmiddels 14 maanden, toch doet het me goed. Gut was is het moeilijk die eerste tijd. En wat is het nu nog zwaar. Ik heb zo vaak gedacht: wat hebben mensen met 1 kind het makkelijk!!!! Vandaag ook weer eens met 1 kind opgetrokken en echt, heerlijk rustig is dat.



Hier al drie weken zwaar zieke kinders ivm de eerste uurtjes op het KDV. Vreselijk. Verkoudheid toen buikgriep toen hoge koorts en nu bronchitis en erge keelpijn. Houdt het ooit op?



Heerlijk te lezen dat ze straks met 4 jaar lekker samen spelen en minder werk zijn. Kannie wachten Beterschap en sterkte!
Alle reacties Link kopieren
quote:jip+janneke schreef op 01 maart 2014 @ 21:12:

Mijn oudste is net 2, de nee fase is minder maar de ontwikkeling super leuk. Dus ik zeg over 2 jaar is het vast heeeel leuk haha



Kunnen ze ook echt met elkaar spelen en hopelijk ook met zn drietjes.





Mijn oudste was 2 jr 8 mnd toen haar zusjes kwamen en het is echt 3 handen op 1 buik.

Sowieso de tweeling, daar kom ik met geen mogelijkheid tussen. Tegenwoordig ben ik meer 'eten en drinken brenger' dan wat anders want ze hebben me voor de rest nergens voor nodig, ze hebben de hele dag het beste vriendinnetje om zich heen Machtig mooi om te zien en lief te hebben



En mijn oudste... mijn mooie grootste kind, die is echt een grote zus! Wordt af en toe gek van haar zusjes (hoort er bij ) maar ze vindt het geweldig om met ze te spelen en te knuffelen en voor te lezen, etc. etc.



Ik kan oprecht zeggen dat we geluk hebben met onze tweelingen. Het is, zeker in het begin, doorbijten en weinig slaap en bijzonder veel frustratie. Maar dat is relatief gezien (en vooral als je het achter de rug hebt) maar eventjes
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
Saaaaar dat klinkt super!



Ben benieuwd hoe dat straks hier gaat met 2 jongetjes en een meisje en of een jongen/meisje tweeling ook zo hecht zijn.

We zullen het vanzelf merken. ?.

Nu nog ff tropenjaren
Alle reacties Link kopieren
quote:jip+janneke schreef op 01 maart 2014 @ 21:32:

Saaaaar dat klinkt super!



Ben benieuwd hoe dat straks hier gaat met 2 jongetjes en een meisje en of een jongen/meisje tweeling ook zo hecht zijn.

We zullen het vanzelf merken. ?.

Nu nog ff tropenjaren



Ik ken een hoop verhalen van hele fijne tweelingmoeders die bevestigen dat ook een jongen-meisjes tweeling een onverbrekelijke band hebben.



Een tweeling is gewoon anders dan broertje/zusje (welke combi dan ook ) heel speciaal.

Soms ook gekmakend hoor



Mijn tweeling keert zich meteen als duo tegen mij wanneer er 1 straf krijgt bijvoorbeeld, erg lollig
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
hier nog een tweeling moeder. Ik lees al een hele tijd hier mee, en nu ook maar eens zelf wat schrijven, de herkenning is toch wel fijn, twee is toch heel wat anders dan een heb ik gemerkt met vriendinnen. Ik ben sinds 4 maanden moeder van twee prachtige kerels (jaja bevooroordeeld) en geef ze beide bijna volledig borstvoeding (erg blij mee na al het kolven ivm vroeggeboorte met 31 weken konden ze niet bij mij drinken), hoe hebben jullie dat altijd gedaan? Ik vind het af en toe zo lastig als de een komt en ik hem wil laten drinken, want dan ben ik bang dat de ander niet meer genoeg heeft (ik voed om en om, dus eerst de een rechts en de keer daarna mag hij dan links) omdat de ene borst beter gaat dan de andere. Ik merk dat veel mensen het ook maar raar vinden dat ik ze nu al beide dik 4 maanden zelf voed en al snel als antwoord hebben dan geef je toch een flesje bij, maar dat wil ik dus zo min mogelijk doen. Is toch wat anders als je dr maar een hebt lijkt me zo.

JenJ vervelend dat je je zo slecht voelt, hopelijk gaat het snel beter. Ik moet zeggen dat het al een groot verschil is als je weer wat uurtjes kunt slapen aan een stuk.......

Ik begin me nu eigenlijk pas te realiseren wat voor een heftige tijd het eigenlijk is geweest in het ziekenhuis, gelukkig doen de kerels het super goed!
Alle reacties Link kopieren
4 maanden volledig BV is een geweldige prestatie, je (ongetwijfeld) prachtige mannen beginnen nu ook meer voeding te vragen. Dat kun je oplossen door ze gelijktijdig aan te leggen, vaker aan te leggen of idd om en om met een flesje.

Ook niks mis mee natuurlijk.



Hey is sowieso heftig! En zeker wanneer ze in het ziekenhuis hebben gelegen

Fijn dat ze het zo goed doen!
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
@Saaaar81 Wat goed te horen dat het geen vier jaar duurt. Mijn verloskundige zei: het eerste jaar wordt hel. Maar volgens mij het tweede jaar ook (behalve natuurlijk dat ze geweldig zijn, supercute en lief en meeeeega-interessant, haha).

Wie is Debora????



Ik vind ook dat ik geluk heb! Niet in de minste plaats omdat ik door leeftijd en zwangerschapstoestanden hoogstwaarschijnlijk nooit aan een tweede zou zijn begonnen. Ik ben heel blij dat ze elkaar hebben, ben zelf enig kind en wilde altijd (liefste wens!) een broertje of zusje…



@JenJ Ik heb een jongen en een meisje en ze spelen nu (14 mnd) al samen.Te schattig.



@Jesse84 De mijne zijn met 29+5wkn geboren dus ik ken het ziekenhuisverhaal maar al te goed. Fijn dat ze het goed doen! Ik vond het vreselijk op er op een gegeven moment eentje thuis te hebben en de ander nog int ziekenhuis.

Bij mij is BV nooit volledig gelukt, het pompen leverde te weinig op en ze dronken te weinig direct uit de borst maar ik heb vier maanden zoveel mogelijk BV gegeven. Toen ik het BV eenmaal had losgelaten (ik moest kolven, aanleggen én flesvoeden bij elke voeding, om gek van te worden, ik ging eraan onderdoor) ben ik groot fan van de flesvoeding geworden. Wat een opluchting was dat toen.



De mijne zijn enorme melkfans, hoe hebben jullie je kroost aan het water / de thee gekregen? Ik blijf maar aanbieden maar ze drinken niets (of laten het weer uit hun mond lopen, hierin doen ze elkaar vrolijk na!) totdat ze hun melkflesje krijgen.
Alle reacties Link kopieren
2e jaar is ook pittig Maar ze begrijpen zo veel meer, ze kunnen zelf lopen (ja, echt, dat is een mega voordeel, en lang leve de tuigjes), de slaapjes worden minder dus je kunt veel meer, etc.



Debora is iemand die hier rond loopt en bijzonder veel medische kennis heeft, ze is ~net als ik~ voorstander van inentingen en zo strijden we regelmatig tegen de engnekken die complottheorien bedenken bij inentingen



Ik ging trouwens niet aan de thee of aan het water. Ze kregen siroop of diksap. Water drinken kwam hier later pas, ik kreeg het ook niet naar binnen.

Gewoon niet lang aan de tuitbekertje laten drinken (snel op laten drinken) en goed tandjes poetsjes, dan is er niks aan de hand.



En zo vroeg geboren, heftig hoor :(
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk dat er hier weer geschreven wordt!

Ik heb er tijdens de zwangerschap, en de eerste maanden na de geboorte veel aan gehad.



Jip+Janneke, fijn dat er een klein lichtpuntje is!

Wat de anderen al schrijven, het ís ook zwaar, en met nog een kleintje thuis.. lijkt me helemaal zwaar!



Mijn popjes zijn inmiddels 13 maanden. Geboren met 33 weken, na vier weken ziekenhuis naar huis.



Jesse84, ik heb elf maanden borstvoeding gegeven. De eerste vier maanden volledig gekolfd en met een flesje gegeven. Ze waren zo klein, en dronken zo moeilijk bij mij. Wel steeds geprobeerd, maar na een paar weken thuis zei mijn man: óf je stopt, óf je gaat kolven, voor jouw rust, die van de kindjes, én die van mij..

Dat had ik nodig.. want ik bleef ze aanleggen, kolven, flesje aanleggen, etc. En werd er zo onzeker van!

Dus ben blijven kolven, en één moment per dag aanleggen.

Dat kolven ging bij mij vrij makkelijk, in een kwartier voor beiden een flesje vol, én een klein beetje, wat ik opspaarde voor de nachten, zodat ik 's nachts niet hoefde te kolven. (Want ze hebben héél lang nog een nachtvoeding nodig gehad).



Na een paar maanden steeds wat vaker aan gaan leggen, ik was ook een stuk rustiger, we waren wat meer gewend aan elkaar, het voeden, ritme, etc. En dat ging steeds beter.

Vanaf vier maanden dronken ze alle voedingen bij mij.

Ik voedde ze boven, op ons bed. Ik ging in het midden tegen het hoofdeinde zitten, met naast mijn bovenbenen een kussen, daarop het voedingskussen, en de kleintjes in een wipstoeltje naast ieder been. Vooral het voorbereiden / klaar zetten luistert nauw.. want bijvoorbeeld de spuugdoekjes vergeten, en ik zat 'vast' tussen kindjes-aan-de-borst/kussens/wippertjes, en kon het niet zomaar gaan halen als ik alleen thuis was.

In dit filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=_wPsO8o9G4s

zie je hoe ik het ongeveer deed, maar dan dus boven op bed, omdat we beneden vrij veel inkijk hebben en ik boven gewoon fijner en rustiger vond.



Carmella2, hier ook een meisje/jongen, en ze spelen ook zó leuk samen, als je elkaar met een plastic vis op het hoofd rammen spelen kunt noemen ;)
Alle reacties Link kopieren
en ze spelen ook zó leuk samen, als je elkaar met een plastic vis op het hoofd rammen spelen kunt noemen



"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
quote:saaaaar81 schreef op 02 maart 2014 @ 12:37:

en ze spelen ook zó leuk samen, als je elkaar met een plastic vis op het hoofd rammen spelen kunt noemen



Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven