Een flinke tik voor de billen!

05-08-2012 01:08 531 berichten
Iemand vroeg in een topic naar interessante documentaires op pedagogisch gebied, ik heb er een paar van gekeken, onder andere over kleuters met gedragsproblemen, en oh echt, als het mijn kind was had ik die ALLANG een paar flinke tikken voor de billen gegeven. Wat een soft gedoe zeg, natuurlijk, je moet een grens trekken, niet echt pijn doen ( ik zou dat niet eens kunnen) en beschikken over zelfbeheersing. Maar als je geen zelfbeheersing hebt moet je sowieso niet aan kinderen beginnen, maar zo af en toe vind ik echt dat een paar flinke tikken voor de billen nodig is, bij sommige kinderen dan, sommige kinderen hebben dat net zo hard nodig als een boterham!
Ik heb zelf ondanks de tikken ook nooit slaan als oplossing gezien voor andere dingen hoor. Het werd door die tik gewoon duidelijk dat wat ik gedaan had, erger was dan wanneer ik voor iets naar mijn kamer moest
Alle reacties Link kopieren
quote:Ivetje schreef op 05 augustus 2012 @ 09:56:

Meerdies : ondanks de klappen? Dat klinkt alsof ik elke week in elkaar werd geslagen. Er zit in mijn ogen verschil in klappen krijgen of een draai om je oren/tik tegen de billen. Van de tik die ik kreeg hield je niks over. Echt klappen krijgen, rode afdruk van een hand of blauwe plekken ofzo vind ik een heel ander verhaal, maar zo was het bij ons echt niet.Ik geloof je pas als je zo'n "positieve" tik ook accepteert van je werkgever en iedereen die wel eens wil dat je iets doet waar jij op dat moment geen zin in hebt. Tot dat moment kom je op mij bijzonder ongeloofwaardig over.
Alle reacties Link kopieren
quote:meerdies schreef op 05 augustus 2012 @ 10:01:

[...]



Je gaat er maar zo vanuit dat waar dat kind naar moet luisteren spoort. Ik durf dat te betwijfelen.Wil je deze even uitleggen?
quote:Solomio schreef op 05 augustus 2012 @ 10:00:

[...]



Wat als groot risico heeft dat je denkt dat dat komt door jouw briljante opvoeding.

Ik heb 1 eng braaf kind en 1 niet zo braaf kind.

Dat helpt wel enorm om je eigen opvoedingskunsten te relativeren.





Heeft niks met opvoeding te maken, waar lees je dat?

Man en ik hebben ook nooit gepuberd. Het zit dus meer in het karakter. Tot op heden leven ze voor school en sport net als man en ik vroeger deden en talen ze zelfs niet eens naar uitgaan terwijl ik er drie heb die die leeftijd wel al hebben. Dat bedoel ik met 'eng'. Ik vind dat ik zelf best wat gemist heb door me zo te storten op de studie en ik hoopte dat mijn kinderen dat niet zouden doen. wel een keer leuk zouden gaan stappen oid. Een keertje dronken worden. Ik noem maar wat.



Ik vind dat jammer. Maar als ze die behoefte niet hebben dan hebben ze die niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:meerdies schreef op 05 augustus 2012 @ 09:50:

[...]



Je verbreekt het contact met je kind, snoert het de bek en kiest voor isolatie en vernedering. Dit is altijd schadelijk. Het wordt niet pas na 400x slecht, dat is het al vanaf de 1e keer. Dat jouw kind niet dood is gegaan aan jouw machtsmisbruik, betekent niet dat het oké is geweest.



Als je de betere alternatieven niet kent, dan ben je het aan je kind verplicht om ze te leren.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelden geslagen vroeger, mijn vader was ook al van de uitleggerige. Maar mijn god wat was ik bang voor hem.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Ohjeee......hier komt mijn bekentenis........

Ik heb dus laatst mijn dochter van 2 jaar en 4 maanden een tikje voor haar billen gegeven.

Het was niet slaan of meppen, maar een tikje.

Is absoluut niet goed van mij, dat weet ik.



Tijdens het verschonen schopt en slaat ze de laatste tijd soms tegen mijn buik aan (31 weken zwanger). Gang hielp niet want dat vond ze grappig, net zoals alle andere time-outs. Praten hielp ook niet want ze weet het donsdersgoed maar maakt er een spelletje van.

Deze keer liep het zo uit de hand dat ik haar 3x gewaarschuwd heb. Nadat ze weer naar me uithaalde heb ik haar dus een tikje op haar blote billen gegeven.

Ze was in 1 klap stil en begon toen te huilen. Toen ik haar vroeg of ze wist waarom ik het had gedaan antwoordde ze: mag mama niet schoppen en niet slaan!



Ik heb daarna gezegd dat ik dat ook niet had moeten doen en toen hebben we sorry tegen elkaar gezegd en elkaar 100 kusjes en knuffels gegeven.



Dat het niet goed is weet ik, dat ik zoiets niet nog een keer moet doen ook, maar dat het zo erg is als wat ik hierboven allemaal lees.....pffff nu lijkt het net of ik mijn kind mishandeld heb!
Meerdies, met de felheid waarmee je reageert zou ik bijna vermoeden dat je een gewelddadig, uiterst traumatisch verleden nog niet hebt verwerkt. Kreeg je een tik voor jouw billen en schreeuwde je moord en brand of is het serieus wat zwaarder dan dat?
Alle reacties Link kopieren
quote:bloske schreef op 05 augustus 2012 @ 10:03:

[...]





Wil je deze even uitleggen?Wil ik wel even voor je doen: alles wat Meerdies zegt is waar bijv. als je kind je uitscheldt voor kutmoeder, dan zegt Meerdies dat ze het eens is met het kind. Omdat de moeder in kwestie niet heeft aangegeven dat kind over de grenzen van moeder heen is gegaan maar omdat moeder in kwestie het kind naar boven heeft gestuurd om na te denken over haar gedrag. En dan mag niet van Meerdies.
Meerdies : ik weet zelf dat ik er niks aan heb over gehouden en het destijds ook niet raar vond. Ik hoef je niet te overtuigen, want dat vind ik persoonlijk niet echt belangrijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:Suy schreef op 05 augustus 2012 @ 10:07:

Ohjeee......hier komt mijn bekentenis........

Ik heb dus laatst mijn dochter van 2 jaar en 4 maanden een tikje voor haar billen gegeven.

Het was niet slaan of meppen, maar een tikje.

Is absoluut niet goed van mij, dat weet ik.



Tijdens het verschonen schopt en slaat ze de laatste tijd soms tegen mijn buik aan (31 weken zwanger). Gang hielp niet want dat vond ze grappig, net zoals alle andere time-outs. Praten hielp ook niet want ze weet het donsdersgoed maar maakt er een spelletje van.

Deze keer liep het zo uit de hand dat ik haar 3x gewaarschuwd heb. Nadat ze weer naar me uithaalde heb ik haar dus een tikje op haar blote billen gegeven.

Ze was in 1 klap stil en begon toen te huilen. Toen ik haar vroeg of ze wist waarom ik het had gedaan antwoordde ze: mag mama niet schoppen en niet slaan!



Ik heb daarna gezegd dat ik dat ook niet had moeten doen en toen hebben we sorry tegen elkaar gezegd en elkaar 100 kusjes en knuffels gegeven.



Dat het niet goed is weet ik, dat ik zoiets niet nog een keer moet doen ook, maar dat het zo erg is als wat ik hierboven allemaal lees.....pffff nu lijkt het net of ik mijn kind mishandeld heb!Nou... ga maar vast therapie regelen voor je dochter... Want dit kan natuurlijk niet he?
Alle reacties Link kopieren
quote:meerdies schreef op 05 augustus 2012 @ 10:03:

[...]



Ik geloof je pas als je zo'n "positieve" tik ook accepteert van je werkgever en iedereen die wel eens wil dat je iets doet waar jij op dat moment geen zin in hebt. Tot dat moment kom je op mij bijzonder ongeloofwaardig over.

Ik blijf dat zo'n rare redenering vinden: je accepteert geen tik van je werkgever, maar je accepteert toch ook niet dat je werkgever je een minuutje op de zitzak zet?

Wat een vergelijking.....
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
quote:fru1t3lla schreef op 05 augustus 2012 @ 10:07:

Meerdies, met de felheid waarmee je reageert zou ik bijna vermoeden dat je een gewelddadig, uiterst traumatisch verleden nog niet hebt verwerkt. Kreeg je een tik voor jouw billen en schreeuwde je moord en brand of is het serieus wat zwaarder dan dat?Nou, inderdaad. Dat gevoel krijg ik ook
quote:Solomio schreef op 05 augustus 2012 @ 10:09:

[...]



Ik blijf dat zo'n rare redenering vinden: je accepteert geen tik van je werkgever, maar je accepteert toch ook niet dat je werkgever je een minuutje op de zitzak zet?

Wat een vergelijking.....En er bij blijven en doorpraten he.
Precies Solomio, en ik ben trouwens ook van mening dat een tik voor de billen ook niet echt pijn moet doen, het gaat ook om de setting en de non verbale communicatie er om heen, laten zien dat je boos bent, boos kijken en praten ter correctie en die tik is meer om je woorden kracht bij te zetten, soms heb je geen gelegenheid om het kind af te zonderen in een time out. Ik heb wel eens de auto aan de kant van de weg gezet omdat de kinderen zo zaten te gallen in de auto, ik heb ze gewaarschuwd, als je doorgaat zet ik de auto aan de kant van de weg en geef ik jullie allebei een flinke tik voor de billen, zo gezegd zo gedaan, het maakt impact en het geduvel op de achterbank was meteen afgelopen. En als we ergens zijn waar mijn kinderen zich niet netjes gedragen en zich als losgeslagen kinderen gedragen met gillen joelen en rennen etc. zodanig dat anderen er hinder van hebben, dan waarschuw ik ze, dat als ze doorgaan ze er 1 te pakken hebben, het waarschuwen op zich is dan al genoeg...
Alle reacties Link kopieren
quote:bloske schreef op 05 augustus 2012 @ 10:03:

[...]

Wil je deze even uitleggen?Jij gaat ervan uit dat wat jij je kind wil opleggen klopt. Ik heb meer vertrouwen in kinderen. Ik denk dat ouders eerder probleemgedrag vertonen dan kinderen. Oorzaak ---> gevolg.
Alle reacties Link kopieren
quote:evelynsalt schreef op 05 augustus 2012 @ 10:07:

[...]





Wil ik wel even voor je doen: alles wat Meerdies zegt is waar bijv. als je kind je uitscheldt voor kutmoeder, dan zegt Meerdies dat ze het eens is met het kind. Omdat de moeder in kwestie niet heeft aangegeven dat kind over de grenzen van moeder heen is gegaan maar omdat moeder in kwestie het kind naar boven heeft gestuurd om na te denken over haar gedrag. En dan mag niet van Meerdies.

Oooh, ja... Tuurlijk!

Helder... Ik zal mijn moeder zo eens bellen...
Alle reacties Link kopieren
ter verduidelijking: Het betrof mezelf en mijn lieftalige 5 jarige dochter. Mevrouw Meerdies vond in een ander topic dat mijn dochter gelijk had.
Alle reacties Link kopieren
quote:meerdies schreef op 05 augustus 2012 @ 10:10:

[...]



Jij gaat ervan uit dat wat jij je kind wil opleggen klopt. Ik heb meer vertrouwen in kinderen. Ik denk dat ouders eerder probleemgedrag vertonen dan kinderen. Oorzaak ---> gevolg.Ja, want kinderen weten van nature wat 'goed' gedrag is, want dat is aangeboren natuurlijk en ze gaan de mist in als ouders eh... Jaja...
quote:evelynsalt schreef op 05 augustus 2012 @ 10:12:

ter verduidelijking: Het betrof mezelf en mijn lieftalige 5 jarige dochter. Mevrouw Meerdies vond in een ander topic dat mijn dochter gelijk had.
Alle reacties Link kopieren
quote:meerdies schreef op 05 augustus 2012 @ 10:10:

[...]



Jij gaat ervan uit dat wat jij je kind wil opleggen klopt. Ik heb meer vertrouwen in kinderen. Ik denk dat ouders eerder probleemgedrag vertonen dan kinderen. Oorzaak ---> gevolg.Tuurlijk Meerdies......
Hmm frutella, natuurlijk accepteer ik geen tik voor mijn billen van mijn werkgever, maar ik heb ze wel als kind van mijn ouders geaccepteerd, wat ik toen en nu nog steeds terecht vond. Rare vergelijking trouwens, omdat kinderen geen bekeuring krijgen moeten volwassenen dat dan ook niet krijgen?
Alle reacties Link kopieren
quote:meerdies schreef op 05 augustus 2012 @ 10:10:

[...]



Jij gaat ervan uit dat wat jij je kind wil opleggen klopt. Ik heb meer vertrouwen in kinderen. Ik denk dat ouders eerder probleemgedrag vertonen dan kinderen. Oorzaak ---> gevolg.

Voor ouders van kinderen met een gedragsstoornis is deze veronderstelling dagelijkse kost.

En echt dramatisch.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
quote:netniet schreef op 05 augustus 2012 @ 10:13:

Hmm frutella, natuurlijk accepteer ik geen tik voor mijn billen van mijn werkgever, maar ik heb ze wel als kind van mijn ouders geaccepteerd, wat ik toen en nu nog steeds terecht vond. Rare vergelijking trouwens, omdat kinderen geen bekeuring krijgen moeten volwassenen dat dan ook niet krijgen?Huh? Ik schrijf dat niet he, lees eens terug? Je hebt de verkeerde voor je
Alle reacties Link kopieren
quote:fru1t3lla schreef op 05 augustus 2012 @ 10:12:

[...]





Hilarisch hè?!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven