Het grote speelgoedtips-topic

16-09-2012 17:49 2732 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zie de sinterklaascadeau-topics alweer als paddestoelen uit de grond schieten op deze pijler.

Laten we er (weer) een algemeen topic van maken. Kunnen we elkaar hier specifieke tips geven en lijstjes met elkaar delen en oeverloos discussiëren over ons budget en dat dat toch veel te veel is voor de Sint



Ik begin zelf altijd met kopen zodra ik iets in de aanbieding zie en denk dat het leuk is en koop dus niet pas in november. Heb dus al wel mooie dingetjes in kunnen slaan (ik heb 4 kinderen)



Ik ben nog op zoek naar een knutselcadeau voor verjaardag dochter (wordt dan 8) en knutselcadeautje voor Sint voor andere dochter (5).

Ik zag in de intertoysgids Beados staan, is dat leuk? Het leek me gewoon een variant op strijkkralen en dat is wel een succes hier, maar het lijkt me leuker om iets héél anders te geven. Budget voor de sintknutsel is ongeveer 10 euro, voor de verjaardag maakt niet uit.
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Alle reacties Link kopieren
quote:modus_ schreef op 22 mei 2015 @ 09:50:

Speeltent - grote hit

Loopfietsen - grote hit

Hobbelpaard (wij hebben een giraffe) - in 3 jaar heeft zoon er denk ik 1 keer opgezeten omdat zijn nichtje er op wilde. Ze vinden er allemaal niks aan. Wij hebben dan weer geen eyeoor knuffelhobbelding.

Watertafel - grote hit

Glijbaan voor in de tuin: wordt elke dag mee gespeeld, ook icm zwembadje

Keuken - wisselt. In de winter spelen ze er wel mee. Ze zouden de keuken dan weer niet missen als we die niet hadden denk ik.

Speelkleed - van Ikea met wegen en parkeerplaatsen. Wordt veel mee gespeeld.

Tafel en stoeltje: wordt niets mee gedaan. Ze zitten liever naast ons op de bank of op de grond. Jongste vindt het wel handig om de stoeltjes als opstapje te gebruiken....

Duplo : meest gebruikte speelgoed in de winter

Schommel: hebben we niet en ik mis het niet. Lijkt me best irritant omdat je inderdaad continu moet gaan duwen.



Wat ik mis op je lijstje: zandbak! Zitten ze bij mij elke dag in te spelen. Ze hebben een graafmachine en kiepwagen erbij, en natuurlijk schepjes en emmers.



Bij zo'n lijstje probeer ik even te visualiseren hoe je huis eruit ziet Ons huis is ook niet bepaald bespaard gebleven, naast onze Chesterfieldbank waar ik zo dol op ben staat bergen speelgoed in schreeuwerige kleuren. De inrichting was ooit prachtig, nu lijkt het meer op ballorig. Maar ik vind het best gezellig



Heeft er iemand ervaring met speelhuisje van Little Tikes? Ze lijken me geweldig voor in de tuin, maar ze zijn zo duur dat ik er alleen één wil kopen als de speelkans hoog is.
quote:queenfan25 schreef op 29 mei 2015 @ 13:30:

Eerste sinterklaas aankoop is al gedaan

Heeft er iemand een auto speelmat ? Zijn die wasbaar?



Wij hadden die van Ikea, kon idd in de wasmachine. Niet te hoge temperatuur.



Werd alleen weinig mee gespeeld, dus nu hebben we weer een kleed dat bij de inrichting past. Ook wel fijn.
Speelhuisje van Little Tikes hebben wij niet, wel een houten die helemaal aan eigen wensen is aangepast. Vensterbanken, plantenbak, keukenblad met wastafel, echte deurbel, uitklapbaar bankje, dakleer, leuk kleurtje en een houten vloer.



Echt een superding geworden, er wordt elke dag wel in gespeeld als ze buiten zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:riannerianne schreef op 29 mei 2015 @ 14:10:

Speelhuisje van Little Tikes hebben wij niet, wel een houten die helemaal aan eigen wensen is aangepast. Vensterbanken, plantenbak, keukenblad met wastafel, echte deurbel, uitklapbaar bankje, dakleer, leuk kleurtje en een houten vloer.



Echt een superding geworden, er wordt elke dag wel in gespeeld als ze buiten zijn.Klinkt ontzettend leuk riannerianne! Hebben jullie die laten bouwen?
quote:samosa schreef op 29 mei 2015 @ 14:11:

[...]





Klinkt ontzettend leuk riannerianne! Hebben jullie die laten bouwen?



Nee, de goedkoopste gekocht die we konden vinden en toen zelf opgeknapt. Dakleer had mijn zus nog over van de schuur, houten vlonder kwamen we bij de bouwmarkt tegen in de uitverkoophoek (15 euro) en paste precies op de vloer, plank opgehangen binnenin met van die boekenplankdragers, rond gat uitgezaagd en een metalen kom erin van Ikea als wasbak, plankje opgehangen binnenin met pianoscharnieren en het geheel vrolijk geschilderd. Klein plantenbakje aan de buitenkant, gewoon uit het tuincentrum. Deurbel gewoon een echte dus, draadloos. Bel erop plakken en de ontvanger ergens binnenin neerzetten.



Ik denk dat we niet eens zoveel duurder uit waren als een plastic speelhuis.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk zeg
Alle reacties Link kopieren
quote:samosa schreef op 29 mei 2015 @ 14:05:

[...]





Bij zo'n lijstje probeer ik even te visualiseren hoe je huis eruit ziet Ons huis is ook niet bepaald bespaard gebleven, naast onze Chesterfieldbank waar ik zo dol op ben staat bergen speelgoed in schreeuwerige kleuren. De inrichting was ooit prachtig, nu lijkt het meer op ballorig. Maar ik vind het best gezellig



Heeft er iemand ervaring met speelhuisje van Little Tikes? Ze lijken me geweldig voor in de tuin, maar ze zijn zo duur dat ik er alleen één wil kopen als de speelkans hoog is.Meeste van mijn lijstje was gelukkig voor in de tuin We hebben "alleen" een keukentje staan en bakken met duplo. Het hobbelpaard staat te verstoffen op zolder, de glijbaan, loopfietsen en watertafel in de garage. De tent is opvouwbaar en is meestal ingepakt.
Leuk van die zelfgemaakte speeltent! Ik zag een leuke tipi, vond ik veel te duur dus denk dat ik er eentje zelf ga maken.



Haha herkenbaar van Ballorig. Het lijkt hier af en toe ook nog echt een vuilnisbelt, want het liefst nog speelt hij met lege flessen, plastic bakjes en andere rommel. En dan ruim ik 's avonds alles op gaan nog 33 muziekjes af waar je stapelgek van wordt...
Alle reacties Link kopieren
Dat van ballorig herken ik wel een beetje al heb ik het ' geluk' dat mijn jongste van 2 niet speelt met leeftijd gepaste speelgoed( überhaupt weinig echt speelt) en dus samen speelt met het speelgoed van de oudste. Hier staan: tafeltje met stoeltjes wit,grijze bak met duplo, ladensysteem grijs met poppen/barbie plus kleren, auto, en boodschapjes om winkel te spelen een Dora poppenhuis en een abacus. knutsel spul op stiften en kleurboeken ligt boven. en nog een onderlade met puzzels/logo/spellen.
Hier staat nu alleen nog een keukentje, tafeltje met stoeltjes en een mand voor speelgoed. En een kartonnen winkeltje, maar die is tijdelijk.

Ik heb afgelopen week bij hema deze gekocht! http://www.hema.nl/winkel ... ;fh_secondid=pnl_15182007



Voor dat geld kan ik me geen buil vallen en hij is nog best groot ook! Ziet er leuk uit. Hij gaat mee naar de camping hier, kan ze daar lekker in spelen.
Hier wel een schommel in de tuin. De tijd dat je moet duwen is maar beperkt, ze kunnen vrij snel zelf schommelen (en oudere broers en zussen kunnen ook goed duwen). Voordeel van een schommel is ook dat je er mooie tenten mee kunt bouwen.
Dochter is nu ruim 3 en kan nog niet zelf schommelen. En hier dus geen broers of zussen die kunnen helpen als ik zie hoeveel tijd we staan te duwen bij mijn ouders, ben ik blij dat ik dat thuis niet hoef te doen hoor.
Als je een schommel in de tuin hebt kunnen ze heel snel zelf schommelen .
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ook die tent (de brandweerkazerne). Zoon vindt de tent geweldig. Gaat ook al sinds Sinterklaas mee, valt me alles mee. We zetten de tent met mooi weer ook in de tuin. Super ding. Toen ook geloof ik maar ¤7,50.
Alle reacties Link kopieren
quote:queenfan25 schreef op 29 mei 2015 @ 13:30:

Eerste sinterklaas aankoop is al gedaan

Heeft er iemand een auto speelmat ? Zijn die wasbaar?Hier ook 2 aankopen voor Sint gedaan. Favoriete winkel van.mijn zoontje stopt ermee. Zijn favoriete speelgoed dus voor de helft van de prijs! Misschien ga ik van de week nog even terug voor Sint 2016....
quote:modus_ schreef op 30 mei 2015 @ 10:11:

Wij hebben ook die tent (de brandweerkazerne). Zoon vindt de tent geweldig. Gaat ook al sinds Sinterklaas mee, valt me alles mee. We zetten de tent met mooi weer ook in de tuin. Super ding. Toen ook geloof ik maar ¤7,50.Ow leuk om te lezen!! Ik denk dat dochter hem ook wel leuk gaat vinden ga voor de vakantie altijd op zoek naar wat nieuw speelgoed en deze lijkt me ook zo leuk! Heb verder een nieuwe poppenwagen voor d'r. Ze is altijd in de weer met haar pop. En nog wat kleine dingen zoals waterballonnen, waterpistooltjes, grote schep en puzzeltjes. Kan ze weer even vooruit met wat nieuws. En neem de aquaplay ook maar weer mee denk ik. Die heeft ze vorig jaar gehad en vind ze ook leuk caravan zit vol haha!
Alle reacties Link kopieren
Ook de tent gehaald, we hebben nu de garage. Leggen jullie iets onder de tent voor buiten en waar laten jullie hem na het spelen?
Alle reacties Link kopieren
Queenfan: nee, niets eronder en we vouwen de tent weer op en doen de tent in de kast met speelgoed.

Tent is toevallig nu een beetje scheef geworden (verbogen), speelplezier is er niet minder om.
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuk topic! Nog aanraders voor de feestdagen voor een dan 10 maanden oud meisje? Om de boel wat te spreiden lijkt het me leuk om zo af en toe al wat te kopen, m'n speelgoedkoopdrift speelt me parten nu we niets qua speelgoed als kraamkado hebben gekregen
Alle reacties Link kopieren
Little people, toet toet of Zoefzoef is allemaal langer leuk. Aangevuld met pyjama , slofjes en wat kleding
Hier ook niks onder het tentje of eventueel een fleecedeken als het een wat ruwe ondergrond is. En daarna idd weer terug in het tasje. Hij vouwt redelijk makkelijk op
Het Puky loopfietsje en de hippy skippy (de gele hond) zijn inmiddels ook al gereserveerd voor z'n verjaardag. Gaat goed, hè Dus bedankt nog voor de tips!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben me alvast aan het oriënteren voor december. Dochter zal dan 21 maanden zijn. Ik zoek iets, waar je iets in kan doen (ballen/auto's) wat dan gaat rollen/rijden. Liefst van hoogte naar beneden. Ik zou het extra leuk vinden als je met het speelgoed ook spel kan maken.

Zijn de toet toet auto's iets?

Of iets anders van V-tech?

Ze heeft ook al veel van Little People, wat ze erg leuk vindt, dus een uitbreiding daarop kan ook.



En weten jullie leuk buiten speelgoed voor een kindje van 16 maanden? Voor spelen op de galerij? Ze heeft een loopfiets en een poppenwagen, maar ze wilt niet altijd lopen. Soms lekker op de grond zittend spelen.
@Gavia: t voldoet niet helemaal aan je beschrijving, maar ken je Hubelino? Dan kun je van je gewone Duplo-blokken een ballenbaan bouwen. Ruimtebesparend want het is geen heel nieuw ding/systeem, maar een aanvullng op de duplo.



Voor rollenspel buiten: een poppendraagzak en een picknickmandje, zodat ze met haar poppen en knuffels buiten kan 'thee drinken'? Wel misschien meer iets voor de zomer dan voor december, maar goed, ze kan er ook binnen mee spelen. En ik weet niet hoeveel plek je hebt op de galerij, maar een speeltentje of kruiptunnel zijn ook erg leuk. Plat opvouwbaar, kan opgeruimd op de kleerkast of achter het bed ofzo.



Mijn zoon kreeg rond zijn tweede verjaardag een keukentje en een houten teinbaan. Beiden een groot succes, hij is nu bijna vier en hij is er nog lang niet op uitgekeken, goede investering dus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven