Het grote speelgoedtips-topic

16-09-2012 17:49 2732 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zie de sinterklaascadeau-topics alweer als paddestoelen uit de grond schieten op deze pijler.

Laten we er (weer) een algemeen topic van maken. Kunnen we elkaar hier specifieke tips geven en lijstjes met elkaar delen en oeverloos discussiëren over ons budget en dat dat toch veel te veel is voor de Sint



Ik begin zelf altijd met kopen zodra ik iets in de aanbieding zie en denk dat het leuk is en koop dus niet pas in november. Heb dus al wel mooie dingetjes in kunnen slaan (ik heb 4 kinderen)



Ik ben nog op zoek naar een knutselcadeau voor verjaardag dochter (wordt dan 8) en knutselcadeautje voor Sint voor andere dochter (5).

Ik zag in de intertoysgids Beados staan, is dat leuk? Het leek me gewoon een variant op strijkkralen en dat is wel een succes hier, maar het lijkt me leuker om iets héél anders te geven. Budget voor de sintknutsel is ongeveer 10 euro, voor de verjaardag maakt niet uit.
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
quote:Sorende schreef op 21 mei 2015 @ 22:24:

[afbeelding]



Zelf vind ik van deze leuk om te zien. Maar daar zit ook geen stang op. Is zo'n stang niet handig als ik bij ons om de hoek naar het park zou willen? Dan moet ik langs een redelijke drukke weg lopen. En ik twijfel ook over een ruggensteuntje. Kunnen ze er dan niet eerder op? Misschien omdat ik hem er nu nog niet op zie zitten, vind ik het stiekem een beetje eng allemaal haha.



edit: Zonder stang... dan moet ik en de buggy meenemen en zo'n ding vasthouden. Binnen of in de tuin komt hij ook niet zo ver.



Dat zilvergrijze autootje hebben wij! En hoewel hij er al vanaf 8 maanden al wel op gezeten heeft (met 11 maanden liep hij) kan hij hem nu met 20 maanden eigenlijk pas echt goed zelf gebruiken. Ook de Bobby Car hebben wij en kan hij goed zelf gebruiken. Met de Puky doet hij nog niet zoveel (de stang vind ik zelf niet handig te hanteren als hij zelf niet goed mee stuurt) en we hebben daarnaast een Wishbone Bike. Daar heeft hij de neiging om 'staand' te lopen in plaats van op zijn billen op het zadeltje te lopen, maar misschien is de afstand tot de grond of tot zijn stuur niet fijn voor hem.

De Skippy (Lemoos' ava) is hier ook een succes. Wel ook pas sinds kort.



Van de watertafel hebben we een

Aquaplay (zo'n baan die je plat op het gras kunt leggen) maar die is helaas lek/niet waterdicht en zo'n piratenboot van Little Tikes. Water is sowieso altijd een succes.



Klinkt nu wel alsof we echt belachelijk veel hebben trouwens...
Alle reacties Link kopieren
Emma, als je Googled op magneetboek boerderij vind je ze!
Alle reacties Link kopieren
quote:Sorende schreef op 25 juni 2015 @ 10:28:

[...]





10 maanden. Er staat eigenlijk op vanaf 1 jaar maar hij vond die autootjes ook al zo leuk. Hij gooit ze er alleen nog wel hard bovenop of op z'n kop enzo i.p.v. netjes, maar hij vindt het heel grappig als ze er dan afglijden en door de kamer zoeven, dan moet hij vaak lachen en dan gaat hij erachteraan





Ga ik het in gedachte houden voor dochter van 16 maanden.

Ik zal eens op marktplaats kijken.
Van Toettoet is momenteel de treinbaan echt een groot succes. Toen hij 1 jaar werd kreeg hij hem, maar toen vond hij het eng als het treintje uit zichzelf ging rijden. We hebben hem toen nog even opgeborgen, toch meer dan genoeg gekregen, en met 1,5 hebben we hem weer tevoorschijn gehaald en nu vindt hij het treintje niet meer eng. Alleen wil hij wel het liefst dat ik hem omhoog takel (er zit zo'n takelheuvel op) en hij vindt het niet leuk als zijn wagon ontspoord/losgekoppeld is en hij hem niet meer zelf terugkrijgt.

Vind ik echt aan te bevelen!



Hij komt nu ook meer in fanatasiespel. Knuffelbeesten e.d. worden voorzien van drinken en koekjes, hij bouwt een hut (met mijn hulp) en kruipt er dan in om te gaan picknicken.
quote:Desperate_Housewive schreef op 25 juni 2015 @ 09:41:

Treinbaan van ikea heeft wel uitbreidingen. De startset is een 8 en daar kan je sets met wissels, een tunnel, meer railsdelen enz bij kopen. Hier bevalt hij erg goed!

http://m.ikea.com/nl/nl/catalog/series/11673/

Maar die van Ikea heeft geen functie-uitbreidingen in de zin van overslaghavens, containerkranen, containerboten, remise, pakhuizen etc. Ook de keuze in baandelen is minder groot (draaischijf, verschillende soorten wissels en bruggen etc). Dus als je inschatting is dat je kind dat leuk gaat vinden kun je beter meteen met een ander merk beginnen.



(Ben groot fan van Ikea, maar absoluut niet van hun treinbaan, sorry...)
quote:NYC schreef op 25 juni 2015 @ 14:04:

[...]





Dat zilvergrijze autootje hebben wij! En hoewel hij er al vanaf 8 maanden al wel op gezeten heeft (met 11 maanden liep hij) kan hij hem nu met 20 maanden eigenlijk pas echt goed zelf gebruiken. Ook de Bobby Car hebben wij en kan hij goed zelf gebruiken. Met de Puky doet hij nog niet zoveel (de stang vind ik zelf niet handig te hanteren als hij zelf niet goed mee stuurt) en we hebben daarnaast een Wishbone Bike. Daar heeft hij de neiging om 'staand' te lopen in plaats van op zijn billen op het zadeltje te lopen, maar misschien is de afstand tot de grond of tot zijn stuur niet fijn voor hem.

De Skippy (Lemoos' ava) is hier ook een succes. Wel ook pas sinds kort.



Van de watertafel hebben we een

Aquaplay (zo'n baan die je plat op het gras kunt leggen) maar die is helaas lek/niet waterdicht en zo'n piratenboot van Little Tikes. Water is sowieso altijd een succes.



Klinkt nu wel alsof we echt belachelijk veel hebben trouwens...



Klinkt niet alleen zo... ;)



Ik had eigenlijk nog geen echte "grote" dingen. Wel van alles wat. Nu die parkeertoren dan en de wheelybug. En voor de rest komt het ook wel met z'n verjaardag en dan weer Sinterklaas M'n moeder wil een Puky geven en schoonmoeder zo'n hippy skippy (of hoe het heet). Ik zit er zelf nog aan te denken om ook nog een tipi te maken, want hij had heel veel lol van de week met een grote kartonnen doos en hij vindt onder een deken zitten ook prachtig.



Hij gaat nu vaak mee onder de douche en we hebben wel allemaal badspeeltjes waar hij zich op en top mee vermaakt. Dus een watertafel zou hij ook zeker wel leuk vinden.
quote:appeltjesgroen schreef op 25 juni 2015 @ 15:25:

[...]



Maar die van Ikea heeft geen functie-uitbreidingen in de zin van overslaghavens, containerkranen, containerboten, remise, pakhuizen etc. Ook de keuze in baandelen is minder groot (draaischijf, verschillende soorten wissels en bruggen etc). Dus als je inschatting is dat je kind dat leuk gaat vinden kun je beter meteen met een ander merk beginnen.



(Ben groot fan van Ikea, maar absoluut niet van hun treinbaan, sorry...)De ikea treindelen passten hier gewoon op de rest.
Alle reacties Link kopieren












Is een van deze drie leuk? Nog een voorkeur voor een van de drie?

Ik ben zo bang dat het na een paar keer rijden wel klaar is en dat het verder dan stof staat te happen.
quote:annavanandelle schreef op 25 juni 2015 @ 17:42:

[...]



De ikea treindelen passten hier gewoon op de rest.

Dit dus ikea past op veel andere treinsets.

Wij hebben alle sets van ikea en dochter vind het heel leuk en speelt er regelmatig mee. Heb niet het idee dat ze iets mist.
Gavia, ik vind die alledrie wel leuk maar geen ervaring mee. Die tweede lijkt het breedst en dan kun je er veel soorten autootjes vanaf duwen? Maar helaas weet je nooit of het na 3x nog leuk is. De meeste torens zijn volgens mij wel uit elkaar te halen, zodat je het ook makkelijk op kan bergen voor een tijdje.
Alle reacties Link kopieren
Niemand via de sisi actie al besteld??
Alle reacties Link kopieren
quote:Sorende schreef op 25 juni 2015 @ 20:15:

Gavia, ik vind die alledrie wel leuk maar geen ervaring mee. Die tweede lijkt het breedst en dan kun je er veel soorten autootjes vanaf duwen? Maar helaas weet je nooit of het na 3x nog leuk is. De meeste torens zijn volgens mij wel uit elkaar te halen, zodat je het ook makkelijk op kan bergen voor een tijdje.Ze zijn alle drie voor wheelies, van Little People. Daarom lijkt het me ook wel leuk, omdat dochter al veel van LP heeft.
quote:flatscreen schreef op 25 juni 2015 @ 20:42:

Niemand via de sisi actie al besteld????
Gavia, ja die bovenste hebben wij (god ik voel me echt decadent nu...) en is een succes. Misschien heeft mijn vrouw wel een klein beetje gelijk dat het hier soms net een kinderdagverblijf is...
Alle reacties Link kopieren
Waarom geen gewone garage? Kunnen ze ook auto's vanaf laten rijden en ze hebben er langer plezier van. Er zijn super leuke( houten) te koop
Een (houten) speelgoedgarage is natuurlijk ook hartstikke leuk!
Alle reacties Link kopieren
houten garage
Alle reacties Link kopieren
Waarom zouden ze langer plezier hebben met een 'echte' garage? Wij hebben een garage met van die plateau's en een draaiding aan de zijkant en de kinderen laten alleen de auto's van dat draaiding af rijden. Dus die plateau's zijn een beetje overbodig.
Alle reacties Link kopieren
Deze hebben wij. Ze laten dus alleen de auto'tjes van het rode deel af rijden.

Vroeger had m'n neef een garage en daar stopte je een autootje in en dan wist je niet waar die uit kwam, die was pas cool ;)



Houten speelgoed vind ik wel mooi. Janod heeft mooi houten speelgoed vind ik. Maar dat het na een tijdje zo gelig/donkerder wordt vind ik lelijk eigenlijk. Daar is zeker niks tegen te doen? Niet dat zoontje het erg zal vinden. Dingetje van mezelf.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pucker schreef op 26 juni 2015 @ 00:30:

Waarom zouden ze langer plezier hebben met een 'echte' garage? Wij hebben een garage met van die plateau's en een draaiding aan de zijkant en de kinderen laten alleen de auto's van dat draaiding af rijden. Dus die plateau's zijn een beetje overbodig.als ze straks 7 zijn of zo is die felgekleurde al gauw voor kleine kinderen. Plus plastic gaat sneller kapot en verkleurd helaas ook. De houten zou je ook kunnen lakken denk ik. Al heeft het wel iets een houten garage met gebruikers sporen
Alle reacties Link kopieren
Maar aan de andere kant: een felgekleurde trekt meer bij de kleinere kinderen en je kan over een paar jaar weer een andere kopen
Mijn zoon is bijna 7 en vindt garages kinderachtig. Alleen mijn zoon van 4 speelt er nog mee. Oudste is nu echt meer van Lego, Playmobil etc. Hij speelt alleen soms nog met de houten treinbaan en heel soms nog met auto's. Maar de garage dus niet meer.

Onze dochter van 1 komt dan weer in de garageleeftijd zo langzamerhand.



Met houten speelgoed heb ik een haat-liefdeverhouding. Ik heb zelfs dingen van Haba gehad die op een gegeven moment gingen splinteren. Wat dat betreft geef ik toch de voorkeur aan hoog kwalitatief plastic, zoals Playmobil en lego.

De ergste splinters kwamen van de Ikea treinbaan. Vandaar mijn boycot haha.
Alle reacties Link kopieren
Dat is inderdaad vervelend en een eng idee. Zelf geen ervaring met splinters gelukkig.Heb jij toen de fabriekant/winkel ingelicht daarover?
Alle reacties Link kopieren
quote:queenfan25 schreef op 25 juni 2015 @ 22:32:

Waarom geen gewone garage? Kunnen ze ook auto's vanaf laten rijden en ze hebben er langer plezier van. Er zijn super leuke( houten) te koop



Goede vraag. Ik ben op zoek naar actie-reactie speelgoed. Dochter heeft speelgoed waarbij ze op knopjes drukt waarna er muziekjes en/of geluiden volgen en ze heeft speelgoed waarbij ze het allemaal zelf moet doen (muziekinstrumenten/poppenwagen/blokken). Speelgoed waar ze mee kan spelen en spel kan maken en waarbij ze iets kan doen waarna er iets te zien is, dat heeft ze niet. Daarom was ik op zoek naar bijvoorbeeld een ballenbaan of in dit geval een racebaan/garage. Bij een (houten) garage zal ze toch voornamelijk zelf met autootjes moeten rijden. Deze baan is lekker hoog, kan ze lekker crossen met die autootjes. De ballenbaan heb ik ook genoteerd, maar is meer voor de toekomst. Nu sloopt ze alles van Duplo voornamelijk.



Het lijkt de middelste te gaan worden. Via MP gevonden. Op het lijstje voor sinterklaas meteen wat autootjes erbij gevraagd.



De Duplo is trouwens bij veel winkels in de aanbieding! Heb ook al daarvoor iets gekocht, alvast voor december.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven