Het grote speelgoedtips-topic

16-09-2012 17:49 2732 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zie de sinterklaascadeau-topics alweer als paddestoelen uit de grond schieten op deze pijler.

Laten we er (weer) een algemeen topic van maken. Kunnen we elkaar hier specifieke tips geven en lijstjes met elkaar delen en oeverloos discussiëren over ons budget en dat dat toch veel te veel is voor de Sint



Ik begin zelf altijd met kopen zodra ik iets in de aanbieding zie en denk dat het leuk is en koop dus niet pas in november. Heb dus al wel mooie dingetjes in kunnen slaan (ik heb 4 kinderen)



Ik ben nog op zoek naar een knutselcadeau voor verjaardag dochter (wordt dan 8) en knutselcadeautje voor Sint voor andere dochter (5).

Ik zag in de intertoysgids Beados staan, is dat leuk? Het leek me gewoon een variant op strijkkralen en dat is wel een succes hier, maar het lijkt me leuker om iets héél anders te geven. Budget voor de sintknutsel is ongeveer 10 euro, voor de verjaardag maakt niet uit.
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Alle reacties Link kopieren
Lego Friends is bij Trekpleister 2e voor de helft van de prijs. Ik koop het zelf niet, want mijn dochter speelt nauwelijks met speelgoed, maar wilde het wel even doorgeven
Hallo?!
quote:queenfan25 schreef op 26 juni 2015 @ 07:20:

Dat is inderdaad vervelend en een eng idee. Zelf geen ervaring met splinters gelukkig.Heb jij toen de fabriekant/winkel ingelicht daarover?



Ikea wel, die heeft toen de rails teruggenomen en geld terug. Haba heb ik ooit gemaild maar nooit antwoord gehad. Dat was trouwens een deel van de knikkerbaan. Normaal is dat echt mooi afgewerkt trouwens.

De jongens spelen er nog steeds mee.
Weet iemand of die skippy-dieren nog bij de Trekpleister in de winkel liggen? Ik zag wel dat je ze via het internet nog kan bestellen.
Heeft iemand ervaring met Knuffel Elmo? Ik vind hem zo leuk...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb van de week het verjaardagskado voor mijn dochter al gekocht.

Die is eind november jarig en zeurt al weeeken, maanden om het elsa ijskasteel van Lego

Ben er vroeg bij, maar ja ervaring leert dat eind oktober/begin november alles de speelgoedwinkel uitvliegt wat enigzins populair is
Leuk fan! Die is hier nog steeds een succes.
Alle reacties Link kopieren
Kijk, dan heb ik een goede keus gemaakt !! Ze blijft er ook maar naar kijken... dus denk dat ze een gat in de lucht springt wanneer ze jarig is !!!
Alle reacties Link kopieren
Zoontje is in september jarig, daar hebben we alle cadeautjes al voor in huis.

Verder koop ik in de loop van het jaar leuke dingen waar ik goedkoop tegen aan loop. Ik heb voor ¤10 bij AH na Sinterklaas een Playmobil Sinterklaaskalender gekocht en in mei voor ¤15 bij Bol een Playmobil kersthuis. Straks ligt dat er weer voor de volle prijs. Ik vind het altijd het moeilijkst om cadeautjes te verzinnen voor de opa en oma's.
Alle reacties Link kopieren
Onze zoon (4mnd) heeft een voorkeurshouding en moet daarom steeds uitgedaagd worden de andere kant op te kijken. Nu zit ik hele dagen naast zijn box of bij hem op het kleed, maar zo nu en dan wil ik ook even wat doen. Helaas keert hij zijn hoofd direct weer terug als hij niet wordt gestimuleerd.

Nu heb ik laatst van de fysio zo'n opwind tvtje kunnen lenen en het weet zoon enorm te boeien, ook als ik weg loop. Helaas moet dat ding elke 1 a 2 minuten worden opgedraaid. Ik zoek nu een alternatief.

Dus ofwel zo'n vergelijkbaar tvtje dat je niet hoeft op te draaien (batterijen).

Ofwel iets compleet anders. 'Eisen' zijn dan dat het zowel geluid maakt als beweegt, omdat zoon alleen dan echt goed geboeid blijft. En geen mobiel, juist iets wat je naast hem in de box kan zetten.



Iemand een tip voor mij? Heb al flink wat speelgoedsites afgespeurd inmiddels..
quote:theia schreef op 29 juli 2015 @ 19:45:

Onze zoon (4mnd) heeft een voorkeurshouding en moet daarom steeds uitgedaagd worden de andere kant op te kijken. Nu zit ik hele dagen naast zijn box of bij hem op het kleed, maar zo nu en dan wil ik ook even wat doen. Helaas keert hij zijn hoofd direct weer terug als hij niet wordt gestimuleerd.

Nu heb ik laatst van de fysio zo'n opwind tvtje kunnen lenen en het weet zoon enorm te boeien, ook als ik weg loop. Helaas moet dat ding elke 1 a 2 minuten worden opgedraaid. Ik zoek nu een alternatief.

Dus ofwel zo'n vergelijkbaar tvtje dat je niet hoeft op te draaien (batterijen).

Ofwel iets compleet anders. 'Eisen' zijn dan dat het zowel geluid maakt als beweegt, omdat zoon alleen dan echt goed geboeid blijft. En geen mobiel, juist iets wat je naast hem in de box kan zetten.



Iemand een tip voor mij? Heb al flink wat speelgoedsites afgespeurd inmiddels..Bij het Kruidvat zag ik er eentje die je aan het bed of de box kunt hangen en waar je dan een mp3-speler o.i.d. op aan kunt sluiten. Hij is van Chicco, de muziekwolk. Hij was volgens mij 17,95, een stuk goedkoper dan in andere winkels.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tip, ik ga morgen kijken in het kruidvat hier. Ik krijg uit de zoekopbrengst in Google nog niet helemaal duidelijk of het beeld nou ook beweegt. Lijkt van niet, maar wel lichtjes die branden. Dus de vraag zou zijn of hij die overdag in de box waar kan nemen.

Denk dat ik dat in de winkel even ga bekijken. Tnx!
En een dvd schermpje dat je in de auto kunt hangen? Kun je aan de spijlen bevestigen, dvd erin en klaar. Geluid en beeld.



Stop je er evt wat verantwoords in zoals baby Mozart ofzo.
Baby Mozart heb ik hier nog liggen....
Alle reacties Link kopieren
Hmm stom, heb ik nog niet aan gedacht! Kan natuurlijk gewoon mijn ipad eens langs hem leggen om te zien of het hem boeit. Op Youtube staat ook Baby Mozart zag ik.



Voelt wel raar bij een kind van 4 maanden. En andere tips zijn nog steeds welkom, want het liefst mept hij er flink op los tegen het materiaal en dat kan met de ipad natuurlijk niet 😁
Alle reacties Link kopieren
En een zijligkussen is dat niet wat?of hem in de box dichtbij de spijlen leggen die tegen de muurkant staat? Daar is niks te zien en verder in huis wel. Misschienstimuleert dat hem?



Mijn dochte ris ook eind sept jarig en helemaal een frozen fan. De jurk en het kasteel wil ze ook erg graag hebben. Mij zoon is 2weken later jarig en wil lego ninjago. Probeer dus altijd ergens het goedkoopst te bemachtigen en dan tegelijk bestellen
Hier ook een zijligkussen gebruikt. Ook in het bedje en baby heeft nu een mooi rond hoofdje.
Tip voor een frozen jurk: maak een Paypal account aan en koop hem op Ebay. Duurt wel even (komt uit China), maar dan ben je maar een paar dollar kwijt.



Ik heb hier een stapeltje liggen met verkleedspullen (voor als oudste weer een kinderfeestje heeft bijvoorbeeld). Handschoenen 99 dollarcent, kroontje 1,29 dollar, jurk 6,50 dollar.



Gewoon een beetje goed zoeken en geduld hebben.
Wat een goed idee! Vind verkleedkleren zo duur, maar vanuit China idd goed te doen. Nooit over nagedacht ga daar eens inslaan voor Sinterklaas, Elsa & Anna jurk vind ze vast leuk
Heeft iemand zowel ervaring met Magformers als met Smartmax? Ik vind het er allebei erg leuk uitzien maar het is allebei ook prijzig spul dus vroeg me af waar ik het best in zou kunnen "investeren".
Alle reacties Link kopieren
quote:theia schreef op 29 juli 2015 @ 19:45:

Onze zoon (4mnd) heeft een voorkeurshouding en moet daarom steeds uitgedaagd worden de andere kant op te kijken. Nu zit ik hele dagen naast zijn box of bij hem op het kleed, maar zo nu en dan wil ik ook even wat doen. Helaas keert hij zijn hoofd direct weer terug als hij niet wordt gestimuleerd.

Nu heb ik laatst van de fysio zo'n opwind tvtje kunnen lenen en het weet zoon enorm te boeien, ook als ik weg loop. Helaas moet dat ding elke 1 a 2 minuten worden opgedraaid. Ik zoek nu een alternatief.

Dus ofwel zo'n vergelijkbaar tvtje dat je niet hoeft op te draaien (batterijen).

Ofwel iets compleet anders. 'Eisen' zijn dan dat het zowel geluid maakt als beweegt, omdat zoon alleen dan echt goed geboeid blijft. En geen mobiel, juist iets wat je naast hem in de box kan zetten.



Iemand een tip voor mij? Heb al flink wat speelgoedsites afgespeurd inmiddels..Zijligkussen, kan je op internet kopen maar ook bij prenatal enzo. Ideaal, ik liet baby erin slapen, maar kan natuurlijk ook in de box. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Zijligkussen moet ik nog overleggen met de fysio.

De rest (aanpassen box enzo) is allemaal al gedaan, maar met de spijlen of eigen handjes spelen is ook leuk en dan dus aan de voorkeurskant 😉

Maar goed, met een beetje vermaak is hij dus wel uitstekend te stimuleren aan de niet voorkeurskant, het gaat al super goed. Maar een speelgoedje erbij aan de juiste kant, zou wel heel mooi zijn.
Wat vonden/vinden jullie de leukste boeken om woordjes te leren? Dierenboekjes heb ik al genoeg.
Sorende, hier geen boekje maar een kaartjesspel:





Hebben het helaas overigens niet meer want zoon heeft er een rauw ei op laten vallen, maar dit was een groot success dus misschien moet ik het nog maar eens bestellen. Hij spreekt trouwens helaas nog steeds maar een woordje of zes, maar kent wel de betekenis van de afbeeldingen en van voorwerpen in huis.
Alle reacties Link kopieren
Boeken van Nijntje? Die heb je in thema's: tellen, kleuren, vormen, kleding etc.

Mijn kinderen vinden die leuk. Mijn oudste zoon komt in de bibliotheek nog steeds met die boeken aanzetten.



Of de boeken van de "Leve de lente" serie. Die bevatten heel veel plaatjes en dan aanwijzen. Veel uit het dagelijks leven. Ik vind deze boeken "makkelijker" dan die Charlotte Dematons.

Zoon "leest" graag in dit boek. Je kunt er ook dingen in zoeken die op elke plaat terugkomen.



Leuk, die kaartjes! Zoontje weet ook meer dan wat hij zegt, en zegt bijna niks op commando. Een paar woordjes en vooral "neeneenee" mét vingertje erbij en "dat!". En hij kan de hondjes commanderen "af!", "tit!" Als ik vraag waar is de lamp/auto/boekje dan weet hij het inderdaad wel, maar zegt niks. Alleen als hij het echt nodig vindt, lijkt het wel Jouw zoontje ook of raakt hij er zelf gefrustreerd van? Mijn man had vroeger driftbuien omdat niemand hem verstond, toen ging hij op logopedie. Pas met 3/4 jaar, geloof ik hoor.



Maar die kaartjes zijn leuk, kun je dan juist ook allemaal verschillende spelletjes doen met aanwijzen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven