Oogjes dicht en snaveltjes toe #29

07-06-2014 21:38 1550 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het slaapfrustratietopic deel 29

Waarin:

De laatste lichting babies, te weten Meiske, Dotje, Kees, Popsie en Jan van resp. Tesstan, Luna, 26gelukkig, Alisan en Ensimone, groeit als kool en slaapt als roosjes. Maaiert bloeit op en Dribbeltje vindt rust en gezondheid op het landgoed van Chryssa-zonder-wifi, ons eigen stadsmeisje op het platteland. Waarin Mimpje met bliksembezoekjes tropische hitte naar Nederland brengt en schone lucht naar haar drietal. Waarin Zaza heerlijk doorslaapt terwijl manlief alle nachten doet, en Veulen en Gazelle voorthuppelen door het leven. Waarin Majeba haar eigen grenzen goed bewaakt en thuis de boel weer op de rit krijgt, en de nachten steeds langer worden. Waarin Noppie op tijd rust neemt en niet teveel gaat zwemmen. Loco geniet van de paardjes en de jongens. Yam geniet van de meiden en een man die snel weer lekker aan de bak is.

Waar de tribune vol is met Nops, Jsd, Tess, Chryssa, Alisan, Ensimone, Majeba, Zaza en 26 en natuurlijk wijn en kaas. De droeftoeter weer klaar staat op de schoorsteenmantel, Brocotje als altijd bij ons is, we snel weer meeten en natuurlijk....

iedereen lekker doorslaapt!

Oogjes dicht en snaveltjes toe #28

Oogjes dicht en snaveltjes toe #27

Oogjes dicht en snaveltjes toe #26

Oogjes dicht en snaveltjes toe #25

Oogjes dicht en snaveltjes toe #24

Oogjes dicht en snaveltjes toe #23

Oogjes dicht en snaveltjes toe #22

Oogjes dicht en snaveltjes toe #21

Oogjes dicht en snaveltjes toe #20

Oogjes dicht en snaveltjes toe #19

Oogjes dicht en snaveltjes toe #18

Oogjes dicht en snaveltjes toe #17

Oogjes dicht en snaveltjes toe #16

Oogjes dicht en snaveltjes toe #15

Oogjes dicht en snaveltjes toe #14

Oogjes dicht en snaveltjes toe #13

Oogjes dicht en snaveltjes toe #12

Oogjes dicht en snaveltjes toe #11

Oogjes dicht en snaveltjes toe #10

Oogjes dicht en snaveltjes toe #9

Oogjes dicht en snaveltjes toe #8

Oogjes dicht en snaveltjes toe #7

Oogjes dicht en snaveltjes toe #6

Oogjes dicht en snaveltjes toe 5#

Oogjes dicht en snaveltjes toe #4

Oogjes dicht en snaveltjes toe

Slaapfrustratietopic deel 2

Slaapfrustratietopic deel 1



Het 29e deel alweer van het slaap frustratie topic!

Voor herkenning, tips & trucs, het kwijtraken van frustraties of gewoon een praatje.

Wees allen welkom!



naamleeftijddatumkind.frustratieYamuna326-1-09 / juli '122 meisje geboren!Noppie402-7-10 / 17-4-082Smurfen zijn te vroeg wakkerMajeba3324-10-09/122Broertje loopt!Ark431-2-10 / 2-1-122 Spoco & Aco Alisan39 3 heeft er nu 3 Mimpje28 3-09 / 9-10 / 7-12 3tropische hitte! Jsd321-07 / 8-10 2 Meiske wordt groot! Zaza_Zebra27eind 5-10 / aug '122handleiding kwijt van Veulen Gazelle TessTan3020-03-10 3Stan mag wat langer uitslapen. Meiske vooralsnog geen snavel26Gelukkig3208-10 / 12-13 2 Muppet doet het goed, Keesje nog beterChryssa3227-10-10 / aug '12 2 Terroristen mogen wat langer uitslapen op het plattelandPucker2801-11/ 6-2013 2 R valt zelf in slaap (nu L nog) Lunaster288-2011/ eind 2013 2Lunetje vindt de wereld te mooi om te slapen, Dotje geborenEnsimone37medio 2010, eind 2011 en mei 20143 Nicky, Simone en Jantje- Volendams glorie
Alle reacties Link kopieren
Aaaaaaaah pagina drie!!!!!!!!!!
Slapen is goud
Alle reacties Link kopieren
Oei! Dat is wel heel ernstig! Moeten duidelijk meer schrijven.

Hier druk in mijn hoofd, druk met school, Spekkie die bij voorkeur niet meer slaapt overdag maar dat eigenlijk niet trekt, achterlijk vroege vogels en dag en nacht duimen dat er ooit eens een nacht komt dat we mogen doorslapen.



Gisteren even een borrel wezen doen en kwam daar een paar oude bekenden tegen en toen werd het zomaar wat later dan gepland... Was echt wel heel leuk!
Alle reacties Link kopieren
Leuk joh, een dreumes die uit zijn ledikant klimt...... lief is er nu maar bij gaan zitten want geslapen wordt er niet. Wel flink geklommen. En dan te bedenken dat hij al vanaf half 6 vanmorgen wakker is. En ik al 2 keer een uur weggeweest ben met hem op zijn loopfiets en 1x een uur gelopen.......



Mijn broer komt morgen langs, heb hem echt al heeeeeel lang niet gezien. Hij leidt een compleet ander leven dan ik en werkt belachelijk veel dus we spreken elkaar niet zo vaak. Dus heb er zin in!

En morgenavond wandelen met een vriendin.
Alle reacties Link kopieren
Is hij niet gewoon toe aan zonder middagslaap. Hier waren ze ook krap twee toen die eraf ging
Slapen is goud
Alle reacties Link kopieren
Oh.....hij slaapt smiddags niet meer lees ik..........groot bed dus
Slapen is goud
Alle reacties Link kopieren
Pfff, wij moeten binnenkort ook de middagslaap eraf vrees ik. :(

Maar heb zo de schurft aan om 16.15 warm eten omdat om 17.00 de peuter-pleuris uitbreekt en ze plat moet.



Hier verstopt gezeten in mezelf en in wat haakwerkjes enzo. Geprobeerd wat donkere wolken te bestrijden, en vrijdag uiteindelijk flink ziek geworden. Vandaag ook nog ziekerdanziek, gelukkig waren kids bij O&O logeren, dus kon het nog ook.

Om 15.00 weer opgehaald, rende Veulen meteen bij het overbuurjongetje naar binnen, en Gazel greep naar haar bij-het-kruidvat-gekregen Bumba DVD. soit, alles om te overleven, lief was op de tennisbaan.

Zit nu even een beetje tijd uit te zitten, want gisteren alleen van 15.00 tot 20.00 wakker geweest, en vandaag van 11.00 tot 13.00 en van 14.30 af. Vrees anders slapeloze nacht.



Linjh, wat heerlijk, afgestudeerd, eindelijk!!! Joehoe!!!!!!



Jeba, aaargh, wat een drukte op school... Ik zie het samen naar school ook niet zitten. Nog meer differentieren kan bijna niet als ze ook nog in groepjes zelfstandig moeten werken en ik ergens de veiligheid moet garanderen. Heb gewoon de tijd en ruimte niet om elke autist te begeleiden, elke adhd'er van extra uitleg en rust te voorzien. En prikkelvrij.. haha.. in de gymzaal zeker.

Donderdag uitgevallen tegen een groep dat als ze nou echt niet normaal kunnen praten, dat ze dan maar gewoon hun tetter houden. (gevolg natuurljik dat ze allemaal keihard NEEEE gingen roepen... )



Chryssa, weet niet wat je bedoeld met koptelefoon, maar ik overweeg voor het Veulen oorkappen. Van die echte geluidsdempers zoals bv in de bouw. Kind heeft zo'n hekel aan 'herrie'. En het is in zijn ogen al snel herrie, dus ik denk dat ik hem er een groot plezier mee doe. Kan me indenken dat dat voor MaaierT ook iets zou zijn. (en ze hebben heeeele kekke tegenwoordig)



Nop, eindelijk de verbouwlui uit de hut dus. Mijn god, dat heeft voor eeuwig geduurd. Gaf je goeie koffie ofzo? Nu schilderen. Kost inderdaad godsvermogen. Wij doen tegenwoordig lang leve de action. Scheelt zoveel.... Maar moet de buitenboel ook wel weer eerder gedaan...



Nou, ik ga zo toch maar lekker naar bed. Vind het wel weer mooi geweest.

Ga proberen leven te beteren met schrijven, kee? xx
Alle reacties Link kopieren
Vannacht om drie uur kreeg ik een gillende gazelle naast en verdween lief voor onbepaalde tijd. Rond vijf uur kwam het veulen erbij, en begon gazel weer te krijsen. Gromt ie jesus, ze heeft gewoon honger, je kan toch ook wel wat doen.

O sorrie hoor, dat ik probeer ziek te zijn. Dus was keigezellig om zeven uur aan het ontbijt..

Zijn excuus'ja, je was gisteravond gewoon beneden, en toen zag je er helemaal niet meer zo ziek uit.

Help me onthouden dat ik voortaan een sjaaltje omdoe en elke vijf minuten kreun alsof ik doodga....

Tien uur bed ingegaan en geslapen tot 14:30.

Gazel heeft me sindsdien al een keer of tien lief over mn wangen geaaid. Lieffie.

Lief is met de kid naar kibo geweest, is een wasmarathon gestart en pizza aan het maken (oke, en ik met de kids aan tafel, maar dat us pruma te doen met gammel lijf en.knalkop.



Xx
Alle reacties Link kopieren
Zaza, beterschap! Gezellig om zeven uur bij jullie... Hoe gaat het nu?



Ik word oud. Zere rug waarvoor ik al bij de fysio loop en nu dus een auwie duim/pols. En ik zie steeds meer rimpels. Bleh. Wel een heerlijk rustig weekend gehad. Verloofde is weg met de oudste twee, dus het was Meiske en ik. Wat een rust!
Alle reacties Link kopieren
Dikke kus voor jou Zaza!



Tess, vervelend zeg! Helpt de fysio wat?



Vanavond zijn de jongens voor het eerst gaan slapen in hun stapelbed..... Spekkie slaapt nu net. Lief is er naast gaan liggen....

Hier enorme chaos in mijn hoofd. Gelukkig nog maar 1 week (en twee avonden) werken en dan vrij. Moet nog wel naar school dan, maar dat kan ik zelf inplannen.
Alle reacties Link kopieren
Kus voor Zaza, zwaar weer in je koppie en je lijf.......zonnetje buiten, wolkje binnen. Vanaf deze week waarschijnlijk meer wolkjes buiten en zonnetje binnen? Ik hoop het voor je.

Hier inderdaad heftig geschilder, daarbij ook een dakgoot die naar beneden lazert dus dat komt fijn uit.....not. Teren fijn in zo. Denk dat ik maar nieuwe dakgoot voor mijn verjaardag vraag

En oud.....ja check.......merk de laatste tijd dat ik een heel erg kort lontje heb, te moe, te druk, te te.....met name lief is de Sjaak. Kan weinig goed doen terwijl hij zo zijn best doet met klussen. Maar gelijkertijd is dat dan weer excuus om niks anders te doen want ja, hij moet klussen, boodschappen, koken, kinderen, wassen, opruimen, tasjes leeghalen is dan echt te veel gevraagd.......grom......maar goed, probeer tot 10-20-30 te tellen....lukt niet elke keer.......hoop dat we het overleven, anders hebben we geen kont aan die extra ruimte
Slapen is goud
Alle reacties Link kopieren
Oh majeba die avonden zijn inderdaad killing. Hier ook chaos wat betreft werktijden, veel extra dagen, uren, avonden.......pfffff
Slapen is goud
Alle reacties Link kopieren
Als ik al ooit het onzalige idee had om voor de klas te gaan staan ben ik daar door jullie wel vanaf geholpen .
Alle reacties Link kopieren
Oh maar mijn werk vind ik wel echt heel erg leuk!!! Alleen al die avonden, vergaderingen en die al grotere stapel administratie die vind ik wat minder.

Maar ik kan oprecht zeggen dat ik nog steeds "elke dag" met plezier naar mijn werk ga.

Deze week heb ik mijn stagiaire weer, echt een geweldig mens. Zo eentje die het duidelijk in haar vingers heeft, leuk!



De eerste nacht is best redelijk gegaan. Alleen stond Spekkie op kwart over vijf compleet in paniek bij het traphekje om mij te roepen.
Alle reacties Link kopieren
Morning,



Nacht goed. Ik zit een beetje in een schulpje, ben niet op mijn best. MaaierT heeft een aantal moeilijke dagen gehad afgelopen week en dat put me erg uit. Op zulke momenten heb ik echt zo enorm de schurft aan dat autisme en maak ik me zorgen over de toekomst. Verder ook weer last van de MS, moe en pijn. Zit dus niet helemaal lekker in mijn vel.



Dat van dat oud worden... Ja, dat gevoel heb ik ook. Als ik in de spiegel kijk, schrik ik soms echt.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Alle reacties Link kopieren
Morning!



Jaa, daar ben ik ook weer eens :-) Ik zit ook een beetje onder mijn steen Of eigenlijk ik woon achter een computer.. Ofwel op mijn werk waar het hysterisch druk is, of thuis waar ik het hysterisch druk heb met de studie.. ben nu bezig met een module waar nogal wordt gegraven in mijn persoonlijkheid en karakter enzo en mén ik vind het heftig en confronterend.. Daarbij een lief die erg uithuizig is dus ook veel alleen met de kinderen, een verbouwing van wc en douche (heb al sinds vorige week dinsdag geen douche)... dus ik ben een beetje moe..



En oud.. ja, ik word morgen alweer 33... Met make-up en leuke kleren kan ik mezelf nog heel wat vinden, maar 's ochtends met piekhaar en panda-ogen ben ik heel duidelijk geen 20 meer Nu hoeft dat ook niet, zou niet graag meer terug willen, maar was wel aardig geweest als ik mijn uiterlijk toen wat meer had geapprecieerd.. Het verval is duidelijk ingetreden...



Ik moet zeggen dat zo'n maandagochtend als deze wel lekker opstarten is, ik moet straks naar Amersfoort, maar hoef pas om tien uur weg dus ik had maar besloten niet eerst naar kantoor te gaan, lekker rustig ontbijten en koffie drinken thuis en lief heeft de kinderen naar school gebracht... Ik wil elke dag wel om tien uur beginnen :-)
Dat vind ik dus t ergst aan 'oud worden': dat ik mezelf vroeger niet wat meer gewaardeerd heb. Ik zag er echt prima uit. Vind ik. Maar man wat ha ik vroeger toch een minderwaardigheidscomplex. Niet dat ik naast m'n schoenen had hoeven lopen, of ploffen van 'kijk mij eens' maar dat ik zelfverzekerd in m'n bikini op t strand had gelegen. In plaats van schutteren met pareos enzo.

En dat ik gewoon naar niemand luisterde, moeder en later man hadden dus gewoon gelijk... Ik zag er prima uit.

Nu ben ik voornamelijk moe. En dat zie je in m'n gezicht. Dat maakt me oud. Zal blij zijn als het vakantie is, dan is dit onderwijsblok ook bijna over. Volgende blok hoef ik niet 6 uur aan een stuk te staan en praten op een dag, hoop dat dat de rust geef die ik kennelijk nog steeds nodig heb. Klaar zijn met de studies is fijn, maar het gejaagde is m'n lichaam nog niet uit.
Alle reacties Link kopieren
Dus wat hebben we nu geleerd dames?

Loop momenteel fier met de rimpeltietjes vooruit en de kin omhoog, over 20 jaar heb je spijt dat je jezelf nu niet meer gewaardeerd hebt.

Aldus kwam ik op mijn 20e al achter, waarna ik geloof ik mijn slanke lijn aan de wilgen gehangen heb. :P



Oud uitzien.

Tsja. Ik kijk niet zo heel veel in de spiegel, maar begin toch wel steeds meer grijze haren te krijgen. Afgelopen verjaardag in het Duin hebben we elkaar zitten vlooien met een aantal vrienden, echt 'o ja, jij ook ja!' 'ja hoor, bij jou hier ook.'. Niet eens echt verontwaardigd of verwonderd, maar wel geamuseerd.

De tijd gaat verder, wij ook.

En rimpeltjes, rolletjes en grijze haren die daarbij horen... tsja... geloof dat dat het bewijs is dat je afgelopen jaren overleefd hebt. Leuke kleren, hip kapsel, beetje mascara, en geen haan die er naar kraait volgens mij.

(maar als ik mn haar even snel in een staart doe, en zonder mascara en bbcream de deur uitstap kan ik wel schrikken van mijn eigen spiegelbeeld. Beter 's ochtends 3 minuten langer de tijd nemen is het devies hier. gebeurd alleen niet altijd. :P)



Goed begin van de dag jsd. Kids naar school, jij aan de koffie. JeeJ.

Jeba, fijn zo'n stagiaire. Dat kan het allemaal stukje makkelijker maken, als je een goede hebt.

Chryssa, snert, snot met peren en kolere. Hoop dat je niet weer een heftige schub krijgt. Om je te troosten: mijn niet autistische peuter is ook om uit het raam te smijten afgelopen dagen. Het is gewoon het ras. Kinderen..... *schud zuchtend haar hoofd*



Hier rillerig maar niet op bed. Veulen naar school gebracht, thuis werd Gazel opgehaald voor meisjesdag bij O&O, o joyfull timing. Ik heb een boodschappenlijst gemaakt en zit moed te verzamelen. SChiet dus niet op. :P
Alle reacties Link kopieren
O, en Gazel had Lief vannacht tot wanhoop, bleek ze honger te hebben. Lijkt sowieso enorm veel verband te zitten tussen drift en honger laatste tijd. *kind van dr moeder?*
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zooo geen inspiratie voor het eten.....
Alle reacties Link kopieren
Boerenkool met worst om de herfst te vieren? Hutspot? Spruiten?
Alle reacties Link kopieren
Net twee dagen n verplicht hutspot gegeten Tess.

Het is geworden b k bloemkool met bal gehakt, maiskolven met hamburgers, linzencurry met bloemkool rijst en bietenstamp met geitenkaas. Zo, wihuuswerk weer gedaan.

En, wat eten jullie?
Alle reacties Link kopieren
Net twee dagen n verplicht hutspot gegeten Tess.

Het is geworden b k bloemkool met bal gehakt, maiskolven met hamburgers, linzencurry met bloemkool rijst en bietenstamp met geitenkaas. Zo, wihuuswerk weer gedaan.

En, wat eten jullie?
Alle reacties Link kopieren
Nog geen idee. Ik haal wel iets op weg naar huis. Verloofde en de kinderen komen pas na het avondeten thuis, dus voor de derde avond op rij hoef ik wat betreft eten alleen maar aan mezelf te denken. (Meiske heb ik gevoerd met kliekjes en potjes ). Oh, wat was het een heerlijk en rustig weekend. God-de-lijk. Om 19:00 uur lag Meiske in bed en plofte ik op de bank met zelf gekozen eten, een glas wijn en Netflix. Wat een tijd hou je over als je niet continu op hoeft te ruimen en bergen met boterhammen moet smeren.



Je weekmenu klinkt erg lekker Zaza, vooral voor iemand die geen inspiratie heeft!
Alle reacties Link kopieren
Zaza, naam in je post :-)



Geen idee nog wat te eten, loop straks nog wel even langs de appie. Zal wel iets makkelijks worden, ben pas zes uur pp het station dus anders wordt het wel heel erg laat.
Alle reacties Link kopieren
Oef, lange dagen jsd. Beslis je altijd last moment wat jullie eten?

Knap vind ik dat. Ik wil dan alleen nog maar junkfood en niet koken.



Tess, klinkt goddelijk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven