Oogjes dicht en snaveltjes toe #29

07-06-2014 21:38 1550 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het slaapfrustratietopic deel 29

Waarin:

De laatste lichting babies, te weten Meiske, Dotje, Kees, Popsie en Jan van resp. Tesstan, Luna, 26gelukkig, Alisan en Ensimone, groeit als kool en slaapt als roosjes. Maaiert bloeit op en Dribbeltje vindt rust en gezondheid op het landgoed van Chryssa-zonder-wifi, ons eigen stadsmeisje op het platteland. Waarin Mimpje met bliksembezoekjes tropische hitte naar Nederland brengt en schone lucht naar haar drietal. Waarin Zaza heerlijk doorslaapt terwijl manlief alle nachten doet, en Veulen en Gazelle voorthuppelen door het leven. Waarin Majeba haar eigen grenzen goed bewaakt en thuis de boel weer op de rit krijgt, en de nachten steeds langer worden. Waarin Noppie op tijd rust neemt en niet teveel gaat zwemmen. Loco geniet van de paardjes en de jongens. Yam geniet van de meiden en een man die snel weer lekker aan de bak is.

Waar de tribune vol is met Nops, Jsd, Tess, Chryssa, Alisan, Ensimone, Majeba, Zaza en 26 en natuurlijk wijn en kaas. De droeftoeter weer klaar staat op de schoorsteenmantel, Brocotje als altijd bij ons is, we snel weer meeten en natuurlijk....

iedereen lekker doorslaapt!

Oogjes dicht en snaveltjes toe #28

Oogjes dicht en snaveltjes toe #27

Oogjes dicht en snaveltjes toe #26

Oogjes dicht en snaveltjes toe #25

Oogjes dicht en snaveltjes toe #24

Oogjes dicht en snaveltjes toe #23

Oogjes dicht en snaveltjes toe #22

Oogjes dicht en snaveltjes toe #21

Oogjes dicht en snaveltjes toe #20

Oogjes dicht en snaveltjes toe #19

Oogjes dicht en snaveltjes toe #18

Oogjes dicht en snaveltjes toe #17

Oogjes dicht en snaveltjes toe #16

Oogjes dicht en snaveltjes toe #15

Oogjes dicht en snaveltjes toe #14

Oogjes dicht en snaveltjes toe #13

Oogjes dicht en snaveltjes toe #12

Oogjes dicht en snaveltjes toe #11

Oogjes dicht en snaveltjes toe #10

Oogjes dicht en snaveltjes toe #9

Oogjes dicht en snaveltjes toe #8

Oogjes dicht en snaveltjes toe #7

Oogjes dicht en snaveltjes toe #6

Oogjes dicht en snaveltjes toe 5#

Oogjes dicht en snaveltjes toe #4

Oogjes dicht en snaveltjes toe

Slaapfrustratietopic deel 2

Slaapfrustratietopic deel 1



Het 29e deel alweer van het slaap frustratie topic!

Voor herkenning, tips & trucs, het kwijtraken van frustraties of gewoon een praatje.

Wees allen welkom!



naamleeftijddatumkind.frustratieYamuna326-1-09 / juli '122 meisje geboren!Noppie402-7-10 / 17-4-082Smurfen zijn te vroeg wakkerMajeba3324-10-09/122Broertje loopt!Ark431-2-10 / 2-1-122 Spoco & Aco Alisan39 3 heeft er nu 3 Mimpje28 3-09 / 9-10 / 7-12 3tropische hitte! Jsd321-07 / 8-10 2 Meiske wordt groot! Zaza_Zebra27eind 5-10 / aug '122handleiding kwijt van Veulen Gazelle TessTan3020-03-10 3Stan mag wat langer uitslapen. Meiske vooralsnog geen snavel26Gelukkig3208-10 / 12-13 2 Muppet doet het goed, Keesje nog beterChryssa3227-10-10 / aug '12 2 Terroristen mogen wat langer uitslapen op het plattelandPucker2801-11/ 6-2013 2 R valt zelf in slaap (nu L nog) Lunaster288-2011/ eind 2013 2Lunetje vindt de wereld te mooi om te slapen, Dotje geborenEnsimone37medio 2010, eind 2011 en mei 20143 Nicky, Simone en Jantje- Volendams glorie
Klaag-alert: Jeetje wat ben ik moe. Ik zit echt bijna in tranen in de trein van het idee dat ik de aankomende dagen weer zo lang van huis en en zo veel werk :(

Ik ben gisteren te laat gaan slapen, pas 23:15 (wat voor een avondmens als ik echt vroeg is), en vanochtend ging om 6:45 de wekker (wat voor een avondmens als ik echt vroeg is...) dat werkt zeker niet mee.

Maar man wat valt me dit zwaar. Ik dacht echt dat de stress klaar zou zijn als ik klaar was. Maar niet dus. Het feit dat m'n contract toch niet verlengd gaat worden hoe hard ik m'n best ook doe helpt ook echt niet mee.

Net als de zachte maar duidelijke aanwijzing van mijn begeleider van mijn studie dat ik weinig kans maak op de baan die geschept gaat worden op mijn oude werk (dat wilde hij graag dat ik dat van hem persoonlijk te horen kreeg... Terwijl ik vind dat ik de baan goed zou kunnen en hij juist voor me op moet komen ipv me van te voren geen kans te geven...)
Alle reacties Link kopieren
Tjah dames, ouder worden...... Kijk mijn onderschrift, daar zit zo veel waarheid in.

Ik ben al een oud vel vergeleken bij jullie, en ik kijk niet graag in de spiegel. De grootste fout die wij hier thuis hebben gemaakt, is dan ook het plaatsen van een spiegel recht tegen over de douche deur.

Ik douche dan ook zo heet mogelijk in de hoop dat de spiegel beslaat, want ik verzeker jullie dat het elke keer weer een shock is.
Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk gewoon niet in de spiegel!



Vervelend Lin dat de drukte en stress dus nog steeds niet over is



Vanmiddag op school een mooi maar heftig gesprek in de klas gevoerd. Een jongen uit mijn klas reageert soms overdreven fel op conflict situaties. Ik wist waardoor dat kwam maar de kinderen niet. Zij begonnen hem zat te worden en er is de afgelopen tijd steeds vaker gedoe.

Gistermiddag met zijn moeder en hem gepraat of het een idee was om het aan de klas te vertellen. (hij heeft tot een paar jaar geleden in het buitenland gewoond en is daar op een walgelijke manier gepest en mishandeld door klasgenootjes(met planken geslagen, stenen naar hem gegooid, van hoge muren afgesmeten). Leerkrachten deden er niks aan en gaven hem vervolgens ook nog straf omdat hij liep te zeuren)

Vanmiddag heb ik samen met hem het gesprek gevoerd in de klas. Ik had moeder er ook bij gevraagd, en zij kwam ook.

Het was een heel mooi en open gesprek. De kinderen reageerden zo lief en betrokken. Tranen bij moeder, tranen bij kind en tranen bij nog een paar kinderen.... en tja.... juf ook een brok in haar keel.

Op dit soort momenten kan ik zo trots zijn op mijn klas. Dat dit soort dingen besproken kunnen worden, op een hele fijne en respectvolle manier.
Wauw Majeba wat mooi en waardevol! Daar mag je heel trots op zijn!



(sluipt weer weg)
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, bijzonder moment in de klas Majeba. En fijn dat de klas dan ook open reageert.



Linn, kan me indenken dat je motivatie tot onder nulpunt zakt als je te horen krijgt dat je naar die toekomstige baan kan fluiten. Balen joh! Zeker als jij denkt dat je het kan.

Waar komen je idioot lange drukke dagen vandaan? Houdt vol! *knuffel*



Koffieprut, ai, inschattingsfout. Ooit bij een vriendin geweest die dat ook had. Ben nog nooit zo weer aangekleed geweest. En toen was ik 23 ofzo. :S Totaal naar, en ik schrok me ook telkens de tandjes omdat ik iemand zag bewegen.



Hier bokkenacht. Eerst lag ik wakker met kop en lijfpijn. Toen Veulen gezellig even keuvelen en plassen. Echt, de beste gesprekken heb je snachts bij de wc. .

Toen kreeg Gazel 's ochtends om 5 uur weer honger. Die werkt tegenwoordig drie keer per week een banaan of boterham weg rondt die tijd. En blijft daarna piepen of ouwehoeren.



Vanochtend veel met Gazel gedaan, toen ik dr in bed knikkerde claimde ze al 'Ikke niet sapen!'. Ging een uurtje liggen zingen, trok blijkbaar haar slaapzak uit, viel in slaap, en werd in een kwartier brullend wakker omdat ze het kouhouhoud had. Dat verzin je niet. Kapot op, slaperig, en totaal ongezellig natuurlijk. Dus opgedoekt en een lang uur mee gewandeld en Veulen uit school gehaald.

Waarop twee kinderen vrolijk 'papa!' roepen, en met hem op de fiets mee naar huis wilden. Heb overwogen om maar via het strand naar Frankrijk te gaan lopen, en dan vooral te genieten van de rust, maar mn benen begonnen flink te wiebelen na al die dagen ziek, dus maar naar huis gezwabberd alwaar Lief achter zijn tablet kroop, en ik twee kids kon bezighouden. Leuk man!

Zou nu moeten sporten, maar dadaggikooknie!



O, en het ergst... Gazelle heeft een DVD van bumba gekregen van de kruidvat juf. (en ik had niet eens pampers gekocht) En daar zijn ze nou allebei fan van.

Stomme clown. En maar 5 filmpjes... Ik wor gek!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Bumba doodeng. Serieus, die clown komt er hier gewoon niet in.



Hier ook een gelukzalig "Papa!", iedere avond als manlief op z'n dooie gemakje eens binnen kuiert, terwijl de Terroristen al helemaal gevoederd, gewassen en gestreken klaar zijn om naar bed te gaan. Terwijl ze mij dan de hele dag het leven zuur hebben gemaakt. MaaierT is enorm druk de laatste tijd als hij uit school komt en Dribs peuterpubert zich een slag in de rondte ("Nee! Neeee! NEEEEEEE!", "Ga weg, mama!", "Ik ben boos op jou!", "Ik wilt dat niet, hoor!", "Aaaaaargh!!!").



Zo'n spiegel zou ik ook niet moeten, nee. Denk er de laatste dagen serieus over om mijn wangen te laten liften, want ik begin zwaar op mijn oma te lijken. En die was al ruim 90 toen ze er zo uitzag. Geloof dus dat er iets fout gaat...



majeba, Fijn dat de klas zo goed reageerde op het gesprek!



linjmh, Dat is wel echt balen zeg, van die baan. Gatver.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor, Zaza meestal beslis ik niet last minute wat we gaan eten. Maar dit weekend geen tijd gehad om fatsoenlijk boodschappen te doen dus vandaag en gister inderdaad snel uit werk/overleg langs de appie om nog iets te bedenken voor het eten. Ik wil dan ook junk food, maar heb beide dagen toch keurig gekookt, gister pasta met broccoli en vandaag gyros met rijst dus best netjes :-)



Oh jongens, ik ben moe.. Ik vind de module waar ik mee bezig ben echt niet leuk.. Ik moet zo diep graven en er gaan luikjes open die ik met alle liefde de rest van mijn leven dicht had gelaten.. En ik moest mijn leidinggevende vragen om een stuk over mij te schrijven, hoe hij mij ziet als persoon en werknemer.. Dat was echt eng Wel een fijne reactie gehad hoor, en veelal positief, maar ook een beetje confronterend.. Doe mij maar gewoon weer een vakinhoudelijke module...
Bumba vind ik ook echt verschrikkelijk. Kind kent t wel, o&o hebben zo'n kinderkanaal...

Thuis gaat dat uit brrrrr.
Alle reacties Link kopieren
ah, praktisch Jsd. En goddank dus ook menselijk, met je fastfoodbehoefte rond etenstijd.

Maar daadkrachtig hoor, toch gezonde maaltijden! Wieuw!



Hier hadden we ook geen Bumba, tot deze mevrouw dus een dvd gaf. Zomaar. Ik zweer, ik heb neit eens bij de pampers gekeken! (daar kreeg je m gratis bij 3 pakken)

En Gazel kweelde gelijk verrukt 'Bumba'!

Nou ben ik een hardvochtige klotemoeder, maar ja, dan kan ik het dus niet over mn hart verkrijgen om m niet aan te zetten.

Wist ik veel dat Veulen dat ook het einde zou vinden....

(soms twijfel ik aan zijn mentale vermogen....)



Goede nacht hier, tot Gazel vanochtend om 6 uur ineens bij me gedumpt werd, me vrolijk kietelde, en begon te kletsen.

Toen werd het een goede ochtend. Ze begint ineens zo ontzettend leuk en goed in volzinnen te praten. En articuleert heel goed, bijna overdreven. Niets leukers dan haar een gesprekje ontlokken. En vanochtend had ze dr kletskousen aan denk ik, want ze bleef maar lullen.



Om 10 uur was ze heel wit weggetrokken en moeig, half elf dubbele boterham erin, 11 uur naar bed, vond ze zelf prima. pas om 13.00 sliep ze.... en niet lang.

Dus nu ligt ze alweer een kwartier in bed te ouwehoeren. Want bleek, huilerig, etc. Of ze gaat ziek worden, of ze zit mij te zieken...



Morgen weer werken, een oud stagiare van me komt de kids een flashmob aanleren (.) ik vind het allang goed. Nu nog kijken wat ik de andere helft van de tijd met ze aanmoet.



Hoest met de rest? xx
Alle reacties Link kopieren
Hier goed
Alle reacties Link kopieren
Meiske is ziek . Diarree, koorts, hoest en hijgen als een oud paard.
Alle reacties Link kopieren
Oh sneu Tess. ik duim voor je dat de rest niet aangestoken wordt. Hoe is het met je oppas? Gaat het beter?



Zaza R was gek op bumba. Maar nu hebben we een bumba verbod. Hij zou het nog wel willen kijken dus hier ook twijfels vwb t mentale vermogen maar R ging net zo praten als die kutclown, woorden die niet eens bestaan... Dus dat was snel afgelopen.



Succes jsd met je graafwerkzaamheden hoe lang duurt dit blok nog?
Alle reacties Link kopieren
Morning,



05.30 Uur weer. Gaat alweer dagen zo. Bah. Dribs is echt niet lekker. Bleek snoetje, dikke wallen en klagen over pijn. Heel de dag maar hangen en huilen, echt zielig. Ondertussen is MaaierT echt strontvervelend en niet te bereiken. Nieuw meisje op de groep en deze week een verjaardagsfeestje gehad. Nou, dan weet je het wel. Ontzettend sneu voor hem, maar ook voor mij wel een beetje.



Ik probeer tijd te vinden om te kunnen schrijven, maar moet het echt met een zaklantaarntje zoeken. Echt fijn en leuk die freelance opdrachten, maar ik zit wel tot 's avonds laat knikkebollend achter mijn laptop.



jsd, Niet leuk dat die module zo confronterend is. Hopelijk snel voorbij!



Tess, beterschap voor Meiske!



Zaza, leuk dat Gazel zo lekker aan het kletsen is. Gezellig is dat.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Alle reacties Link kopieren
Bumba komt er hier niet in. Die clown boycot ik. Dan nog veel liever de teletubbies.



Chryssa, ik zou het knap vinden als je wel ruim de tijd zou hebben om te schrijven. Gaat Dribs nog naar de psz binnenkort?



Pucker druk bezig met alle voorbereidingen? Spannend! Met de oppas gaat het goed! Ik krijg nu ook spontane reacties van buren en het schoolplein dat ze het zo goed doet, dat is wel heel fijn om te horen.



Gaap. We hebben Meiske gisterenavond met ledikant en al onze kamer ingedragen. Een benauwde baby met hoge koorts in mijn bed vind ik niet zo'n fijn idee, dus dan maar zo. Ze heeft nog steeds koors, hoest en hijgt ook nog maar ze is er niet rustiger door geworden, ze sjeest nog steeds het huis door. We mogen ook eigenlijk niet klagen, ze is nog nooit ziek geweest en ze kan vast wel wat hebben met haar 80 cm en ruim 10 kilo.

Intussen heeft Tessje al twee weken buikpijn en pijn bij het plassen. Al vier plasjes weg gebracht naar de huisarts, maar geen blaasontsteking. Maandag een echo van haar onderbuik. Stan zei vanochtend dat zijn oor steeds zo'n pijn doet. En ik moet eigenlijk echt naar de dokter voor mijn pols/duim. Gaat lekker dus hier, lang leve de herfst?
Alle reacties Link kopieren
Oh, en Zaza, ik vind dat altijd zo'n leuke fase waar gazel nu in zit. Heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Jij ook al een ziekie Tess. Hopelijk nu wat beter.

Hier sinds 4 uur wakker (want), zieke meiseltje, drie kinderen hele dag thuis want vakantie en binnen want ziek, mooi weer buiten ... Zoon verveelt zich ... Niet echt gezellig.

Man komt gelukkig zo thuis en neemt sushi mee, dan weer beter..
Alle reacties Link kopieren
Beterschap voor alle ziekies!
Alle reacties Link kopieren
Hier ook ziekje. Rellie kwam mega zielig en koortsig bij naschoolse aan. Hebben gelijk gebeld. Baal een beetje dat school niet gebeld heeft. Schijnt dat vriendjes thuis verteld hebben dat Rellie hele dag zielig was.......hmmmmmmm...... Morgen even persoonlijk ziek melden ipv telefonisch.....kijken wat reactie is.

Morgen vrij wAnt woensdag gewerkt.........en..........zolder af!!!!!! Alleen vloer( komt dinsdag) en gordijnen (doe ik dit weekend) en spullen( herfstvakantie) nog........verf is klaar op de kamers, voorzolder doen we later!
Slapen is goud
Alle reacties Link kopieren
Groetjes voor jullie en beterschap voor de zieken!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Oi meiden; ik heb jullie compleet verwaarloosd :( sorry!

Helemaal weggezakt in de werkdrukte. Wel met effect hoor, want nieuwe droomfunctie gekregen met goeie promotie. Heb vanaf januari een heel leuk team om aan te sturen maar t was even spannend en stressen daarvoor.



En dan was ik vorige week ook nog voor werk twee nachtjes naar het buitenland. Alléén!! Wat een genot was dat zeg!! Wel sneu voor de collega die last minute moest afzeggen wegens ziekte thuis, maar oh wat was dat heerlijk. Alleen uit eten, alleen naar conferentie en borrel en tussendoor shoppen in de stad. Het was ook echt hartstikke leuk, leuke mensen en een goeie conferentie, en een hele leuke stad. En lekker slapen ;)

Beetje sneu dat man een dat met een zieke Kees zat maar hij heeft het wel geweldig gedaan.



Afgelopen weekend is Kees gaan staan en Muppet los gaan fietsen. Mijlpalen. Gaat lekker met die twee!



Ik moet nodig alles terug lezen. En nodig de afwasmachine inruimen. Niet moeilijk om te kiezen wat ik eerst doe
Alle reacties Link kopieren
Sneu al die ziekies. Beterschap.

Maar wat fijn dat je zolder bijna klaar is, Noppie!
Alle reacties Link kopieren
Wat knap zeg van Kees en Muppet!



Ik heb vorige maand de knoop doorgehakt en ben weer aan de pil gegaan. Elke 3 weken ongesteld, minstens 4 dagen vooraf jankbuien en boos, 9 dagen gigantisch ongesteld inclusief flauwvallen..... geen feest dus.... En nu? Wat een verademing! Nauwelijks last van. Blij!
Alle reacties Link kopieren
Majeba, waarom ben je dan niet eerder aan de pil gegaan?



26, klinkt alsof je veel te druk was met allerlei leuke dingen waardoor je ons hebt verwaarloosd. Good for you!



Nop, fijn dat de zolder zo goed als af is! Nog wel afwerken, maar het 'smerige' werk is het ergst en dat is gedaan!



Alisan, op dat soort momenten mis je echt een tuin lijkt mij. Hier konden Tessje en Stan gelukkig alsnog naar buiten ondanks een zieke Meiske. Beterschap!



Zo, ik zit. Ik ben nog even bezig geweest met allerlei schooldingen. Het was echt zo'n week met elke dag iets bijzonders waar aan gedacht moest worden. Morgen is het de afsluiting van de kinderboekenweek en juffendag. De kinderen moeten 'feestelijk' verkleed naar school komen. Ik wilde vandaag nog even naar het dorp, maar dat is vanwege Meiske niet meer gelukt. Nu dus maar wat slingers naar beneden gehaald en dan versieren we de kinderen maar. Is dat bij elke school zo dat ze met van die thema's werken? Twee weken geleden hadden ze kamp en moest Stan verkleed naar school in het thema sprookjes en Tessje als een dier. Met carnaval hangen ze er ook altijd een thema aan, zoals 'de letter P' of 'beroepen'. Waarom??? Laat de kinderen lekker zo verkleed gaan zoals ze zelf willen, dat is toch veel leuker?

Meiske drinkt bijna niet . Volgens mij heeft ze keelpijn. Ze heeft nu sinds half twaalf vanochtend een beetje fruit, een beetje yoghurt en 60 cc melk op. En wel koorts. Droge luiers ook.
Alle reacties Link kopieren
Jeba, hier hetzelfde sinds weer aan de implanon. Alleen is mn libido nu echt -30. Arme lief. Maar extra zakgeld geven ofzo...



NOP, NAAM IN JE POST!!!!



Knappe Kees en Muppet. En knappe 26, gaat dus goed met je carriere. Gaaf hoor!



Tess, gaat niet goed bij jullie. Familieafspraak bij de huisarts dan maar? :S



Beterschap voor Meiske, Meiseltje en Rellie.
Alle reacties Link kopieren
Crosspost met Tess.



Wij moesten laatst verkleed naar school, maar dat was ik dus voor het gemak vergeten. Moest als favo boek, maar volgens mij hadden de kdis gewoon hun favo verkleedkleding aangetrokken.

Overigens, Stan en Tessje kunnen toch gewoon zelf buiten spelen?

Ik schop Veulen er gewoon uit hoor, gaat ie maar op straat spelen.

Ontaarde moeder die ik ben.



ooooo, en nog JEEEEEEEEEEEEEEJ voor de zolder Nop! Eindelijk!!!! En, gaan jullie nu naar zolder?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven