Peuter humor, schattig en schaamteloos

04-03-2008 19:10 2672 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is hier al eerder een dergelijke topic geweest, maar ik heb wel weer zin om leuke anekdotes (jemig, hoe schrijf je dat?) te lezen over onze oogappeltjes.



Mijn zoontje wordt volgende maand 4 en is sinds een paar dagen zindelijk. Eerst met plassen, maar nu ook met poepen.

Vandaag bij het boodschappen doen, loopt hij naar zijn favoriete winkelmeisje toe, trekt enthousiast midden in de winkel zijn broek naar beneden en roept uit: KIJK, IK HEB GEEN LUIER MEER AAN.

Tja.... toen kon je me even weggooien. Heb hem toch maar even ingefluisterd dat dit nou net niet de bedoeling was.
Dochter 3jr ziet 2 vrouwen met hoofddoek en jurk aan. Geheel in het zwart in de AH.

Kijk mama Pinquins en niet 1x maar 4x omdat ze zo enthousiast was dat ze Pinquins zag. ( oeps ik had t schaamrood op de kaken)
Daar heb je gelijk in, LV. En hij is in een paar maanden enorm vooruit gegaan en ik betwijfel zelfs of hij bij het komend onderzoek nog wel zo'n grote achterstand heeft. Soms kan ik er ook heel relaxt mee omgaan en soms maak ik me ook juist zorgen. Juist omdat mijn omgeving enerzijds ook heel nonchalant is maar ik van de peuterspeelzaal dan weer hoor: "hier zegt hij helemáál niks". Dat vind ik af en toe wel eens moeilijk. Ook al weet ik dat het geen wedstrijd is en niemand hem verder hierin ook moet pushen. Het is fijn dat het bijna zomervakantie is, eventjes rust en na de vakantie in een nieuwe groep.
Zoontje raakte geïnteresseerd in het verschil tussen mannen en vrouwen en jongens en meisjes.

Hij had zelf al gemerkt dat hij een piemel had. En dat het bij mij anders was.

'Mama, waar is jouw piemel?'

'Ik heb geen piemel, ik heb een vagina.'

'Een vagina?!?!?'

Het werd even stil. Kind zakte door z'n knieën om mij eens te bekijken (ik had gedoucht en droogde me af).

'Gatverdamme mama, ik vind jou geenpiemel smerig!' Hij trok me een smerig gezicht, wilde er niks meer van weten!

Alle reacties Link kopieren
quote:Jynta1981 schreef op 18 januari 2016 @ 15:19:

Kind (bijna 3) begint met de klei te spelen en roept: "Dag jongens en meisjes! Welkoooooooooooom bijijijijijijijijij kleiennnnnnnn!". Ze kijkt iets te veel van die youtube filmpjes denk.
Alle reacties Link kopieren
NYC, fijn dat hij nu zo'n sprong in zijn taalontwikkeling aan het maken is.

Mijn broer moest vroeger naar de logopediste wegens heel weinig praten, taalachterstand werd ingeschat op ongeveer een jaar toen hij drie was. Heel veel meer dan wat jij nu noemt bij jouw zoontje kwam er niet uit. Mijn moeder vertelt nog steeds met veel plezier over de pogingen van de logopediste om mijn broertje aan het praten te krijgen. Ze waren een boekje met sprookjes aan het lezen tijdens de logopedieles, het ging over de kleren van de keizer. Bij het stukje waar de keizer bloot door de stad paradeerde en de logopediste zei dat het wel heel raar was dat de keizer in zijn blootje liep zei mijn broer opeens (en let wel, tot dan toe nooit meer dan éénwoordige zinnetjes): 'Wat een onzin! Keizer heb se blootje, blootje is niet raar, hooooooorrrrrrrrr!!!!'

Getriggert door zijn nudistaanhangende ouders .

Sinds die les was 'Wat een onzin' zijn én onze favoriete uitspraak

Daarna ging hij als een trein trouwens, hij bleek gewoon een heel makkelijk, meegaand mannetje die wij het ook misschien te makkelijk hadden gemaakt door hem altijd te blijven begrijpen als hij met éénwoordige zinnetjes wat wilde. Als hij uitgedaagd werd bleek hij al véél meer te kunnen dan we dachten. Binnen een half jaar praatte hij op niveau van zijn leeftijd. Wil niets zeggen over jouw zoontje natuurlijk, Ik hoop dat hij ook snel op niveau zit
Wat grappig, MadameHooch! En gelijk had je broer! Weet je, het is soms lastig als iedereen om je heen zo hun visie heeft, van: "niks doen, alles komt goed en ik heb een oom die tot zijn zesde niet heeft gepraat" tot dat het noodzaak is zsm hulp te zoeken". En ik zit er nu middenin, anderen spreken over een situatie die achteraf goed is gekomen. Ach, we gaan het vanzelf zien. Ik zie thuis voortuitgang én bovendien - veel belangrijker - een blij en gelukkig jongetje.

Zal niet te ver off-topic meer gaan, daar is dit topic veel te leuk voor.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt hulp voor hem, toch? Dan doe je wat nodig is, en kijkt het verder op dit moment gewoon aan. Zeker nu hij zich weer lekker aan het ontwikkelen is, proberen je er niet te druk om te maken. Sommige kinderen nemen er flink de tijd voor, en anderen gaan toch hulp nodig hebben. De koe bij de horens vatten als het nodig is. Er is geen sprake van stilstand, en dit is zo'n grillige leeftijd wat ontwikkeling betreft. Logisch dat het onzeker maakt. Ik kan wel zeggen dat je je geen zorgen moet maken, maar dat doe je toch, gewoon omdat je je kind het beste gunt, en daar hoort ook een normale ontwikkeling bij. Je hebt er alleen zo weinig grip en invloed op. Blijf hem in ieder geval lekker voorlezen, dan kan zo wie so geen kwaad.

Mijn ouders kregen allemaal tips als: 'gewoon niet luisteren als hij geen normale zin gebruikt', 'niet op gebaren reageren'. Mijn ouders hebben dat geweigert, communicatie is communicatie, en dat ga je niet negeren, was hun idee. Ik hoop dat jij niet dat soort tips krijgt, en zo wel: hou vast aan wat jij denkt dat goed is voor je zoon.
quote:SuperWijf schreef op 25 juni 2016 @ 07:37:

Dochter 3jr ziet 2 vrouwen met hoofddoek en jurk aan. Geheel in het zwart in de AH.

Kijk mama Pinquins en niet 1x maar 4x omdat ze zo enthousiast was dat ze Pinquins zag. ( oeps ik had t schaamrood op de kaken)



Hier vroeg oudste altijd waarom Men dat droeg

Dus ik jubel: Omdat ze dat mooi vinden.

Liepen toevallig net wat minder vrolijke exemplaren, en de verwarde buurt travestiet liep ernaast.

Denk kalende man met getoupeerd haar met een bloem erin, harige borst, glitterjurkje, harige o benen, lukraak wat make up opgesmeerd, glittergympen, die net vrolijk met de supermarktmuzak meezong.

'misschien kunnen ze van de meneer wat lenen want ze kijken zo boos'

Toen moesten ze wel lachen.
quote:MadameHooch schreef op 25 juni 2016 @ 08:57:

Je hebt hulp voor hem, toch? Dan doe je wat nodig is, en kijkt het verder op dit moment gewoon aan. Zeker nu hij zich weer lekker aan het ontwikkelen is, proberen je er niet te druk om te maken. Sommige kinderen nemen er flink de tijd voor, en anderen gaan toch hulp nodig hebben. De koe bij de horens vatten als het nodig is. Er is geen sprake van stilstand, en dit is zo'n grillige leeftijd wat ontwikkeling betreft. Logisch dat het onzeker maakt. Ik kan wel zeggen dat je je geen zorgen moet maken, maar dat doe je toch, gewoon omdat je je kind het beste gunt, en daar hoort ook een normale ontwikkeling bij. Je hebt er alleen zo weinig grip en invloed op. Blijf hem in ieder geval lekker voorlezen, dan kan zo wie so geen kwaad.

Mijn ouders kregen allemaal tips als: 'gewoon niet luisteren als hij geen normale zin gebruikt', 'niet op gebaren reageren'. Mijn ouders hebben dat geweigert, communicatie is communicatie, en dat ga je niet negeren, was hun idee. Ik hoop dat jij niet dat soort tips krijgt, en zo wel: hou vast aan wat jij denkt dat goed is voor je zoon.Rare tips ook, zal misschien de tijd ook geweest zijn want ik krijg juist de tips om goed te kijken hoe mijn zoon met mij/ons communiceert omdat er meer manieren zijn dan verbale communicatie. We hebben hulp inderdaad en deze vind ik vooral voor mijzelf heel fijn. Meteen na de zomer komt zoon in een VVE-groepje en deze zitten tevens samen met de oudste peuters (3-4 jaar). Ben blij dat hij niet tot na de herfstvakantie hoeft te wachten want hij vindt kinderen die jonger zijn dan hij geloof ik niet zo leuk. Zal goed voor hem zijn, extra taalstimulans en een oudere groep.
Alle reacties Link kopieren
Deze las ik bij een vriendin op facebook:



Dochter is net 3 jaar en had een intake gesprek op de basisschool.

De directeur vraagt wat ze het liefste doet bij juffrouw....(van de psz)

Antwoord dochter: "ETEN"

Vervolgens vraagt ze: Mama jij wil toch koffie?" Na een tijdje nog geen koffie: "Waar is mama koffie nou?"
een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 25 þjuni 2016 @ 09:13:

[...]





Rare tips ook, zal misschien de tijd ook geweest zijn want ik krijg juist de tips om goed te kijken hoe mijn zoon met mij/ons communiceert omdat er meer manieren zijn dan verbale communicatie. We hebben hulp inderdaad en deze vind ik vooral voor mijzelf heel fijn. Meteen na de zomer komt zoon in een VVE-groepje en deze zitten tevens samen met de oudste peuters (3-4 jaar). Ben blij dat hij niet tot na de herfstvakantie hoeft te wachten want hij vindt kinderen die jonger zijn dan hij geloof ik niet zo leuk. Zal goed voor hem zijn, extra taalstimulans en een oudere groep.

Ja, ik heb het over inmiddels 40 jaar geleden (jemig, wat is mijn broer al oud ), en het was niet de logopediste hoor, die die tips gaf, maar vooral de alwetende omgeving zoals oma's, buurvrouwen en kassadames .

Kinderen onderling maken er veel minder een probleem van gelukkig, hij gaat het vast naar zijn zin krijgen!
Alle reacties Link kopieren
Oe , ik weet er nog eentje van mijn dochter. Toen ze vijf was zaten we bij een bushokje te wachten. Ze zat naar een man te kijken met een echt enorme neus. Rood geaderd, diepe putten, en vooral GROOT. Ik was dochter al heftig aan het afleiden, want ik zag haar steeds maar naar die man kijken, en iedere keer als ik zag dat ze wat wilde zeggen leidde ik haar af. Die man had ook wel door dat dochter flink aandacht voor hem had. En in een onbewaakt ogenblik zegt ze heel hard: 'MAMA, DIE MENEER, DIE MENEER, HE....' en ik zit daar met klotsende oksels, want het kón niet leuk worden, wat ze er uit zou flappen, onmogelijk.

'DIE MENEER HEEFT TWEE VERSCHILLENDE KLEUREN OGEN! MOOOOOOOIIIIII!!!!!'



En verhip, hij had inderdaad een blauw en een felgroen oog. Inderdaad heel mooi! Ik zuchtte al bijna van opluchting, toen ze het toch nodig vond om te melden: 'Jammer van die lelijke neus.....'





Kreng.
wat een geweldige uitspraak MadameHooch
Alle reacties Link kopieren
quote:MadameHooch schreef op 25 juni 2016 @ 09:31:

Oe , ik weet er nog eentje van mijn dochter. Toen ze vijf was zaten we bij een bushokje te wachten. Ze zat naar een man te kijken met een echt enorme neus. Rood geaderd, diepe putten, en vooral GROOT. Ik was dochter al heftig aan het afleiden, want ik zag haar steeds maar naar die man kijken, en iedere keer als ik zag dat ze wat wilde zeggen leidde ik haar af. Die man had ook wel door dat dochter flink aandacht voor hem had. En in een onbewaakt ogenblik zegt ze heel hard: 'MAMA, DIE MENEER, DIE MENEER, HE....' en ik zit daar met klotsende oksels, want het kón niet leuk worden, wat ze er uit zou flappen, onmogelijk.

'DIE MENEER HEEFT TWEE VERSCHILLENDE KLEUREN OGEN! MOOOOOOOIIIIII!!!!!'



En verhip, hij had inderdaad een blauw en een felgroen oog. Inderdaad heel mooi! Ik zuchtte al bijna van opluchting, toen ze het toch nodig vond om te melden: 'Jammer van die lelijke neus.....'





Kreng.
Alle reacties Link kopieren
Mijn oppaskindje van 2 en ik waren laatst aan het kletsen toen ze zei dat ik ergens niet op kon zitten want, "titato heeft dikke billen" nu klopt dat wel een beetje :p maar ik zei "neee, echt niet! Ik heb kleine billen!" . Na een minuut ofzo voel ik haar achter mij bezig en draai me om, houdt ze mijn lange vest omhoog en kijkt eronder en zegt "wel hoor titato wel dikke billen" en loopt verder ... Ze moest het toch even controleren
Alle reacties Link kopieren
Madame hooch geweldig.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Madame Hooch
quote:MadameHooch schreef op 25 juni 2016 @ 09:31:

'Jammer van die lelijke neus.....'



Kreng.
Alle reacties Link kopieren
quote:MadameHooch schreef op 25 juni 2016 @ 08:57:



Mijn ouders kregen allemaal tips als: 'gewoon niet luisteren als hij geen normale zin gebruikt', 'niet op gebaren reageren'. Mijn ouders hebben dat geweigert, communicatie is communicatie, en dat ga je niet negeren, was hun idee. Ik hoop dat jij niet dat soort tips krijgt, en zo wel: hou vast aan wat jij denkt dat goed is voor je zoon.Dat dacht mijn zus ook toen haar zoontje niet erg zijn best deed om te praten: wat zeg je? Ik versta je niet? Dan "vertaalde"zijn grote zus het wel even: mama hij bedoelt dit, of hij zegt dat. En zoontje vond het wel makkelijk die grote zus die hij het werk kon laten doen. Maar is helemaal goed gekomen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
quote:MadameHooch schreef op 25 juni 2016 @ 09:31:

Oe , ik weet er nog eentje van mijn dochter. Toen ze vijf was zaten we bij een bushokje te wachten. Ze zat naar een man te kijken met een echt enorme neus. Rood geaderd, diepe putten, en vooral GROOT. Ik was dochter al heftig aan het afleiden, want ik zag haar steeds maar naar die man kijken, en iedere keer als ik zag dat ze wat wilde zeggen leidde ik haar af. Die man had ook wel door dat dochter flink aandacht voor hem had. En in een onbewaakt ogenblik zegt ze heel hard: 'MAMA, DIE MENEER, DIE MENEER, HE....' en ik zit daar met klotsende oksels, want het kón niet leuk worden, wat ze er uit zou flappen, onmogelijk.

'DIE MENEER HEEFT TWEE VERSCHILLENDE KLEUREN OGEN! MOOOOOOOIIIIII!!!!!'



En verhip, hij had inderdaad een blauw en een felgroen oog. Inderdaad heel mooi! Ik zuchtte al bijna van opluchting, toen ze het toch nodig vond om te melden: 'Jammer van die lelijke neus.....'





Kreng.
Ik heb er een via mijn vriend. Die was aan het praten met een vrouw met een dochtertje van ongeveer 4-5 jaar. Mijn vriend zegt dat hij een zoontje heeft van drie maanden. Vraagt het meisje: Wil hij misschien nog een zusje? Ik wil namelijk wel een broertje.
Zoontje noemde vandaag in de dierentuin iedereen met grijs haar oude oma / opa
Vandaag naar de dierentuin. Er werd een roofvogelshow gegeven en wij zaten te genieten van de roofvogel terwijl zoontje (3 jaar) met heel andere dingen bezig was.

'Mama' hoor ik naast me, 'zullen we even thuis een paar pannenkoeken gaan eten? Pleeeeaaasseeee?????'

Alle reacties Link kopieren
Ik vertelde mijn zoontje (net 3) dat de volgende dag mijn vriendin Miep zou gaan trouwen en dat zoon daarom naar opa en oma zou gaan om te logeren. Hij is even stil...kijkt heel bedenkelijk en zegt dan: Mama, ga je nú dan met Miep trouwen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Bumba1985 schreef op 25 juni 2016 @ 20:38:

Zoontje noemde vandaag in de dierentuin iedereen met grijs haar oude oma / opa Oh herkenbaar. Kdv van dochter zit bij mijn werk. Kom dus regelmatig collega's tegen. En inderdaad zegt ze net iets te hard (lekkere galm in de parkeergarage) dat is een oma toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven