Peuter humor, schattig en schaamteloos

04-03-2008 19:10 2672 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is hier al eerder een dergelijke topic geweest, maar ik heb wel weer zin om leuke anekdotes (jemig, hoe schrijf je dat?) te lezen over onze oogappeltjes.



Mijn zoontje wordt volgende maand 4 en is sinds een paar dagen zindelijk. Eerst met plassen, maar nu ook met poepen.

Vandaag bij het boodschappen doen, loopt hij naar zijn favoriete winkelmeisje toe, trekt enthousiast midden in de winkel zijn broek naar beneden en roept uit: KIJK, IK HEB GEEN LUIER MEER AAN.

Tja.... toen kon je me even weggooien. Heb hem toch maar even ingefluisterd dat dit nou net niet de bedoeling was.
quote:Lady_Voldemort schreef op 22 mei 2016 @ 18:25:

Een hele erge, en welbeschouwd niet eens een peuteropmerking, maar in het kader van 'en bedankt he' toch wel een leuke:



We zaten dus op de camping en dochter (bijna 2) moest dringend worden verschoond want zat behoorlijk onder de poep. Maar dochter wenste niet te worden verschoond, dus zette het op een vechten en krijsen en doen, je werd er naar van. Inmiddels zat de halve caravan onder de poep en man schreeuwde in zijn wanhoop: "EN NOU BENEN WIJD VERDORIE!!!", begeleid dus door dochterliefs niet aflatende gekrijs. En toen kwamen er twee bedaagde kampeerders voorbij, ik zal die verbijsterde gezichten nooit meer vergeten .







Een soortgelijk voorval had een kennis van mij ook, en ook op een camping. Hun zoontje was ziek geworden en moest een zetpil, waarop zoon midden in de nacht snikkend over de doodstille camping gilde: NEEEEEEEEEE PAPA, NIET IN MIJN KONTJE!
Alle reacties Link kopieren
quote:hebjehaarookweer schreef op 23 mei 2016 @ 01:59:

[...]









Een soortgelijk voorval had een kennis van mij ook, en ook op een camping. Hun zoontje was ziek geworden en moest een zetpil, waarop zoon midden in de nacht snikkend over de doodstille camping gilde: NEEEEEEEEEE PAPA, NIET IN MIJN KONTJE!



Je zou de volgende ochtend je caravan niet meer uit durven te komen.
Het vivaforum heeft wel een hoop regels waar de werkelijkheid slecht in past. *Feow
Alle reacties Link kopieren
Die van mij zijn nog te jong voor zulke opmerkingen, dus voorlopig nog geen toevoegingen. Maar tranen met tuiten hier, hilarisch om te lezen!
Mijn peuter praat nog niet veel maar ik had vandaag toch een leuk en grappig moment met hem.



Hij had in zijn keukentje appeltaart gemaakt. Keurig een kookwekkertje gezet en toen dat af ging haalde hij de taart uit de oven en hij serveerde het mij. "Ete! Ete!" riep hij. Dus ik doe alsof ik eet. Hij roept nog harder "Ete! Ete EEEET!" En dan begrijp ik hem. "Ooooh, de appeltaart is nog heet! Ja, natuurlijk. Ik moet blazen!"

En toen maakte hij dit gebaar:
Alle reacties Link kopieren
Zoon van 2,5 krijgt een sticker als hij uit zichzelf op de wc wil plassen. Hij heeft geplast, dus we pakken een sticker. Ik kijk even niet, hoor ik hem een beetje zenuwachtig lachen. Kijk ik op, heeft hij de sticker op zijn piemel geplakt. Kijk mama, ik maak een grapje. Ik kwam echt niet meer bij. Vooral toen hij constateerde dat het best pijn deed om hem er weer af te halen
henkelien wijzigde dit bericht op 24-06-2016 22:19
Reden: Typfout
% gewijzigd
quote:NYC schreef op 24 juni 2016 @ 22:06:

Mijn peuter praat nog niet veel maar ik had vandaag toch een leuk en grappig moment met hem.



Hij had in zijn keukentje appeltaart gemaakt. Keurig een kookwekkertje gezet en toen dat af ging haalde hij de taart uit de oven en hij serveerde het mij. "Ete! Ete!" riep hij. Dus ik doe alsof ik eet. Hij roept nog harder "Ete! Ete EEEET!" En dan begrijp ik hem. "Ooooh, de appeltaart is nog heet! Ja, natuurlijk. Ik moet blazen!"

En toen maakte hij dit gebaar:
Mijn peuter denkt dat hij 2 piemels heeft.

Hij neemt me volstrekt niet serieus als ik probeer uit te leggen dat er ook balletjes hangen. Ballen zien er heel anders uit, ik heb zelf geen een piemel dus ik snap er niks van.

Pappa snapt het ook niet want die heeft 'andere' piemels. Nee, ook twee.

En die heeft ook geen ballen.



En dat tot huilen aan toe.

'ik vind het geen leuk grapje van de ballen mama".
quote:hebjehaarookweer schreef op 30 april 2016 @ 14:31:

Zoon (bijna 3) met een bewonderende blik op mijn iets te lang niet geschoren oksel: Kijk mama, jij hebt hooi onder je arm!
Wat een leuk topic



Mijn zoontje zit momenteel heel erg in de mama wat ben je aan het doen fase. Na 100 keer uitleggen was ik het zat en zei: poepen in een oude schoen. Maar ik had slippers aan, dus zegt ie: mama is aan het poepen in een oude slipper.



Zelfde soort: ik zei: ik wil een kikker in mijn bil.... Waarna hij dus de halve dierentuin heeft opgenoemd. Ik wil een giraf in mijn bil. Ik wil een olifant in mijn bil... Hij bleef maar doorgaan
O en nog eentje: zoontje zag voor het eerst iemand met rode lippenstift op en zei: die mevrouw heeft gekke tanden



Overigens was hij die dag sowieso goed op dreef.... in het openbaar vervoer zat hij de hele tijd hmm, lekker pijphu (zo klonk het tenminste, net alsof hij pijpen zei). Nadat ik hem vroeg wat ie zei kwam ik erachter dat ie peper bedoelde
En nog een moment vandaag. Ik had hem in bed gelegd en hij wil/moet nog van alles dus ik zeg: nee, het is al heel laat...

Hij: "Bleeje klok kijken"



Ik neem hem mee naar beneden waar mijn vrouw zit, hij schiet als een gek ook de bank op.

En ik zeg tegen hem: "Jij wilde beneden op de ..?"

Hij: "bank"
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 24 juni 2016 @ 22:28:

En nog een moment vandaag. Ik had hem in bed gelegd en hij wil/moet nog van alles dus ik zeg: nee, het is al heel laat...

Hij: "Bleeje klok kijken"



Ik neem hem mee naar beneden waar mijn vrouw zit, hij schiet als een gek ook de bank op.

En ik zeg tegen hem: "Jij wilde beneden op de ..?"

Hij: "bank"Haha slimmerd. XD
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Mijn dochter praatte al heel vroeg, maar ze had nog niet zo'n idee van wat je wel kunt zeggen en wat niet. Dus toen we in de trein zaten en er een Afrikaanse meneer (zo'n hele donkere) binnen stapte riep ze (gezeten in een buggy) op topvolume: 'Mama kijk nou! Die meneer is helemaal zwart, hij mag wel eens onder de douche!'



Gelukkig kon de meneer in kwestie er wel om lachen .
Ik ben ontzettend blij om zelf bij dit topic mee te kunnen schrijven want mijn zoontje heeft een taal/spraakachterstand van enkele maanden (actief gebruik) maar het is zo ontzettend leuk dat het praten begint te komen.



Ik kijk plaatjes en boekjes met afbeeldingen samen met hem (al maanden trouwens, toen hij nog geen 1 jaar was al) en dan vraag ik soms of hij iets ziet, maar soms gaat het dus zo:



Dit is een (wijzend op een appel bijvoorbeeld)

Hij: "plaatje"

Tja, ik kan moeilijk zeggen dat het níet zo is natuurlijk.



Maar als ik dan zeg: "Goed zo, een plaatje van een?"

Zegt hij: "groene"

Ik: "een plaatje van een groene..?"

Hij: "appel?!?"



Alsof hij zich bijna niet kan voorstellen dat ik dát bedoelde.
quote:NYC schreef op 24 juni 2016 @ 22:43:

Ik ben ontzettend blij om zelf bij dit topic mee te kunnen schrijven want mijn zoontje heeft een taal/spraakachterstand van enkele maanden (actief gebruik) maar het is zo ontzettend leuk dat het praten begint te komen.



Ik kijk plaatjes en boekjes met afbeeldingen samen met hem (al maanden trouwens, toen hij nog geen 1 jaar was al) en dan vraag ik soms of hij iets ziet, maar soms gaat het dus zo:



Dit is een (wijzend op een appel bijvoorbeeld)

Hij: "plaatje"

Tja, ik kan moeilijk zeggen dat het níet zo is natuurlijk.



Maar als ik dan zeg: "Goed zo, een plaatje van een?"

Zegt hij: "groene"

Ik: "een plaatje van een groene..?"

Hij: "appel?!?"



Alsof hij zich bijna niet kan voorstellen dat ik dát bedoelde.Klinkt wel lekker droog zo . Ik zou de mogelijkheid zeker niet uitsluiten dat hij je vragen gewoon echt te stom vindt en daarom zulke rare antwoorden geeft. Hoe oud is ie ook weer?
Alle reacties Link kopieren
Ik: hoeveel schoenen heeft papa aan?

Dochter (2,5): bruin!

Ik: welke kleur hebben ze?

Zij (tellend) een twee!
Oh, over droog gesproken: mijn zoon was ook zo'n late prater. En echt best wel laat hoor, het was niet dat ik dat vond omdat mijn dochter zo idioot vroeg praatte. Maar goed, op een goeie dag had ie dus een pakje cervelaatworst opengepeuterd en er een paar hapjes uit genomen, uit de hele stapel plakjes dus. Ik verzuchtte in het algemeen iets van 'waarom doet iemand zoiets?', waarop zoon heel droog antwoordde: "SJISJA HONGER!"
quote:Lady_Voldemort schreef op 24 juni 2016 @ 22:49:

[...]





Klinkt wel lekker droog zo . Ik zou de mogelijkheid zeker niet uitsluiten dat hij je vragen gewoon echt te stom vindt en daarom zulke rare antwoorden geeft. Hoe oud is ie ook weer?Ruim 2,5 (hij wordt in oktober drie jaar) en de taalachterstand werd in maart geschat op 3-7 maanden en in juli wordt hij opnieuw getest. Misschien vindt hij de vragen stom omdat hij echt allang weet dat het een appel is. Ook allang voor hij dat woord zelf kon uitspreken. Maar het is uiteraard wel van belang dat hij gaat inzien dat taal soms echt noodzakelijk is. Dat begint gelukkig nu te komen maar hij heeft het echt heel erg lang gered met woorden die vooral heel praktisch waren. Ja, nee, lekker, niet lekker, meer, minder, klaar etc
quote:Hertjehertje schreef op 24 juni 2016 @ 22:50:

Ik: hoeveel schoenen heeft papa aan?

Dochter (2,5): bruin!

Ik: welke kleur hebben ze?

Zij (tellend) een twee!En ja hoor, we hebben er weer een gevangen, een moeder die stomme vragen stelt
quote:Lady_Voldemort schreef op 24 juni 2016 @ 22:53:

Oh, over droog gesproken: mijn zoon was ook zo'n late prater. En echt best wel laat hoor, het was niet dat ik dat vond omdat mijn dochter zo idioot vroeg praatte. Maar goed, op een goeie dag had ie dus een pakje cervelaatworst opengepeuterd en er een paar hapjes uit genomen, uit de hele stapel plakjes dus. Ik verzuchtte in het algemeen iets van 'waarom doet iemand zoiets?', waarop zoon heel droog antwoordde: "SJISJA HONGER!"
quote:NYC schreef op 24 juni 2016 @ 22:53:

[...]





Ruim 2,5 (hij wordt in oktober drie jaar) en de taalachterstand werd in maart geschat op 3-7 maanden en in juli wordt hij opnieuw getest. Misschien vindt hij de vragen stom omdat hij echt allang weet dat het een appel is. Ook allang voor hij dat woord zelf kon uitspreken. Maar het is uiteraard wel van belang dat hij gaat inzien dat taal soms echt noodzakelijk isDie snap ik niet zo. Alsof je denkt dat er sprake is van onwil, of zo.
Alle reacties Link kopieren
Geweldig, die cervelaatworst-hapjes :-)



NYC, wat vervelend dat er een achterstand is. Maar zo leuk dat hij begint te kletsen! Ik wens jullie veel van deze uitspraken toe!
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady_Voldemort schreef op 24 juni 2016 @ 22:54:

[...]





En ja hoor, we hebben er weer een gevangen, een moeder die stomme vragen stelt Haha!
quote:Lady_Voldemort schreef op 24 juni 2016 @ 23:00:

[...]



Die snap ik niet zo. Alsof je denkt dat er sprake is van onwil, of zo.Nee, juist niet. Ik denk dat hij er tot nog toe zelf niet mee bezig was en misschien ook (nog) niet door heeft dat hij minder praat dan anderen doen.
quote:NYC schreef op 24 juni 2016 @ 23:05:

[...]





Nee, juist niet. Ik denk dat hij er tot nog toe zelf niet mee bezig was en misschien ook (nog) niet door heeft dat hij minder praat dan anderen doen.



Hoe zou hij dat ook door moeten hebben, hij is 2,5. En dan nog, het is geen wedstrijd he. Hij praat nu in ieder geval, en als ik het zo lees weet ie in ieder geval waar ie over praat. Dat is meer dan veel volwassenen kunnen zeggen .



Geef hem nog even de tijd. Voor wat het waard is: die late prater van mij kreeg vlak na zijn derde verjaardag ineens de geest, en toen ging ie in een week tijd van nauwelijks verstaanbaar gebrabbel over naar volzinnen, compleet met bijzinnen en de hele mikmak. En nog een jaar later had ie zichzelf leren lezen, op het niveau van groep 5. Ik had me nooit zo druk gemaakt over dat niet-praten van hem, juist omdat ie alles wat ik zei prima begreep (en omdat ik er een zus op na hou die voor haar derde ook nooit praatte en met 3,5 ineens kon lezen ). Misschien was ik wel een beetje te laconiek hoor, dat kan. Maar ik weet wel dat het een beetje te veel gevraagd is om van iemand van 2,5 te verwachten dat hij weet hoe het hoort.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven