Schaamteloos stoomafblazen 2.0 *Puber Editie*

11-09-2015 14:14 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van het topic van Bambi waarin er schaamteloos stoom afgeblazen mag worden over je kinderen is hier nu ook de puber versie!



Komen de volgende quotes jou bekend voor?



- waarom word je altijd gelijk zo boos?

- dat snap jij toch niet!

- dit is echt heel belangrijk!

- ik haat jullie!

- maar iedereen uit de klas mag...

- maar niemand uit de klas hoeft...

- ja duuuuh!

- ik ben geen baby meer hoor!



Kom er dan bij! Belangrijkste spelregels: geen oordelen, ongevraagde adviezen, of moralistisch gedoe. Want we weten allemaal heus wel dat je een goede ouder bent én van je puber/puberella houdt.



Geen discussies dus! Slechts een heerlijke uitlaatklep. En dat mag best heel lelijk, als dat nodig is.



(Bij haar topic schrijft zij oa ook het volgende: Schaamteloos stoom afblazen over je kinderen - Dit deden 'we' 10 jaar geleden al hier op Viva.

Wat een genót was dat. Gewoon even ongenuanceerd spuwen.

Vaak was dat heel hilarisch en herkenbaar. Vooral zo heerlijk herkenbaar! )
quote:Ceylon schreef op 22 december 2016 @ 15:39:

Ja, en dan wel vrijwillig 2x per week de stallen uitmesten he.... Is ze toch ruim twee uur zoet mee per keer. Poep en pies scheppen. Draait ze haar hand niet voor om. Maar even een paar schone borden in de kast mikken is teveel.



Puberlogica.

Haal je schouders er maar over op. Komt vanzelf goed.

Dochter die hier vijf maanden op zichzelf heeft gewoond heeft daar zo veel geleerd. En dan bleken dingen toch te zijn blijven hangen die wij maar steeds moeten herhalen.

Dat een keuken niet zelfreinigend is, dat van klagen over viezigheid de badkamer niet schoon wordt. Dat als er niemand afwast dat dan de vuile vaat alleen maar groeit. Dat als je je handdoeken pad wast als ze allemaal vuil zijn dat je dan 's avonds geen droge handdoek hebt als k je ze niet ophangt. Etc
Alle reacties Link kopieren
quote:sssssst schreef op 22 december 2016 @ 15:19:

Paniek hier. Grote zoon had voor vanavond de reservefiets gereserveerd want dan kon zijn kerstpakket op het bakkersrek. Nu heeft jongste een lekke band, dus die heeft voor zijn kerstfeest op school ook de reserve fiets nodig. In plaats van denken over een oplossing houden ze een discussie over wie de meeste rechten heeft op die fiets en waarom.

Jongste op fiets van oudste en oudste op fiets met bakkersrek kunnen ze zelf niet bedenken.

Bandplakken kwam ook niet bij ze op?
quote:liza schreef op 22 december 2016 @ 16:11:

[...]

Bandplakken kwam ook niet bij ze op?Daar zijn ze nog niet zo bedreven in dat ze dat binnen een half uur klaar hebben. En we wisten nog niet hoe groot het gat was. Laatste lekke band, werd nieuwe band, was niet meer te plakken.
quote:Ceylon schreef op 20 december 2016 @ 09:31:

Ik vind blowen wel erg als ik eerlijk ben. Ik heb van heel dichtbij gezien hoe het levens kan verwoesten als de stap van blowen naar meer wordt gezet. We hebben een grote familie en mijn moeder woont in een wat ´mindere´ buurt. Een greep uit mijn ervaringen;



Buurman van mams plus vriendin verslaafd. Losse zwarte tanden, nooit geld, altijd problemen. Best aardige mensen trouwens, buurman sjouwde altijd mijn moeders boodschappen naar boven en ze leenden ook wel eens geld. Daarnaast namen ze alles mee wat mijn moeder kwijt wilde, ze konden echt álles gebruiken. Buurman leeft niet meer, doodgestoken met een mes door een andere junk.



Een oom en tante verbouwen dat spul. En werden opgepakt. Tante is haar baan kwijt, oom had mazzel maar het is voor hem te hopen dat hij nooit weer een ´bewijs van goed gedrag´ bij de gemeente hoeft te halen. Ze hebben een flinke bak geld aan de belastingdienst mogen terugbetalen én daarbovenop kwam nog een boete. Dat kun je terecht noemen, maar het spul mag wel verkocht en gebruikt worden, maar niet verbouwd. Beetje rare combi. Dus degene die blowen niet zo erg vindt, zou de makers dan ook moeten accepteren.



Een neef is afgezakt van simpel blowen tot aan de coke. Die heeft geluk gehad. Op een gegeven moment had hij heel erg dringend geld nodig en zijn leverancier had een koerier nodig. Alleen; als je in dat wereldje wilt werken moet je clean zijn. Hij is afgekickt, gaan rijden, werd opgepakt, heeft in de gevangenis gezeten en heeft daarna een nieuwe start gemaakt. Hij heeft nu een gezin met twee kindjes.



En met name het feit dat degenen die met het spul te maken hebben, clean moeten zijn, zegt mij genoeg. Niet aan beginnen.Dit heeft natuurlijk niets met blowen te maken maar met cocaine en andere hard drugs. Af en toe wiet roken is niets mis mee, net zoals dat er niets mis is met af en toe een wijntje drinken. Van een blowtje roken worden je tanden niet zwart en gaan ze niet los zitten. Doodgestoken door een andere 'junk' om een blowtje. Geloof je dat werkelijk?
Alle reacties Link kopieren
Ik schreef volgens mij; Ik heb gezien wat het kan doen als de stap van blowen naar meer wordt gezet.



Dat blowen niet zoveel kwaad kan wil ik best van je aannemen. Maar ik ken er teveel waarbij het niet bij blowen bleef.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Toch heb je weinig andere keus dan in gesprek blijven ook over willen blowen en evt nieuwsgierigheid naar andere substanties...

Ik praat er nu al over met prepubers..
--
Alle reacties Link kopieren
Toch heb je weinig andere keus dan in gesprek blijven ook over willen blowen en evt nieuwsgierigheid naar andere substanties...

Ik praat er nu al over met prepubers..
--
Alle reacties Link kopieren
Ik ben maar gewoon blij dat die van ons geen uitgaanstype is .



Het enige nadeel daarvan is dat haar prins op het witte paard nog geen idee heeft waar ze woont. Maar dat komt later vast nog wel goed. Ik ben eens benieuwd of ze vannacht geslapen heeft. Ze hangt bij vriendinnen.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb me ingeschreven voor DopApril. Een soort van online challenge :-) Ik heb veel positieve reacties op de vorige versies gelezen en mijn puberzoon en ik kunnen wel wat positiviteit gebruiken. Duurt nog even, maar ik hoop dat het me gaat helpen mijn puber positiever te benaderen.
quote:Ceylon schreef op 01 januari 2017 @ 14:23:

Ik ben maar gewoon blij dat die van ons geen uitgaanstype is .



Het enige nadeel daarvan is dat haar prins op het witte paard nog geen idee heeft waar ze woont. Maar dat komt later vast nog wel goed. Ik ben eens benieuwd of ze vannacht geslapen heeft. Ze hangt bij vriendinnen.Misschien hoeft hij dat nooit te weten, heeft dochter liever een prinses in een leuke witte auto.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pruttie schreef op 19 december 2016 @ 12:47:

Hoe oud is de blowende zoon? Of ik lees ik daar overheen?Hij is 17.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
quote:liza schreef op 20 december 2016 @ 21:04:

Ik zou me ook zeker ongerust maken over de zoon met ADHD. Zoals Tessa zegt, mensen met ADHD zijn behoorlijk verslavingsgevoelig.

En ik zou me ook zorgen maken over stiekem de Ritalin niet slikken. Ik weet niet hoe erg de ADHD van je zoon is, mijn kinderen hebben het best zwaar. Dochter heeft ook een historie van pillen uitspugen/niet slikken en dat gaat altijd gepaard met meer problemen dan alleen dat pilletje.Dat hij zijn ritalin niet gebruikt wist ik wel hoor. (Valt wel op) itt jullie kinderen heeft hij ADD, dus het valt qua gedrag niet op, wel qua cijfers. Juist de hogere verslavingsgevoeligheid is ook wat mij zorgen baart. Ondertussen al meerdere mensen gesproken hierover. Waaronder een vriend die voor verslavingszorg heeft gewerkt.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
quote:tinnifin schreef op 01 januari 2017 @ 14:10:

Toch heb je weinig andere keus dan in gesprek blijven ook over willen blowen en evt nieuwsgierigheid naar andere substanties...

Ik praat er nu al over met prepubers..We hebben daar ook altijd veel over gesproken, net als over seks etc. Hij zei altijd: gatver ik hoef dat soort spul niet. Ze weten de consequenties van gebruik enz. Maar bij zoon zit er ook nog het stukje groepsdruk bij. En de vriend die bij verslavingszorg werkte zei dat er bij de explorers (scouting) ook veel wordt geblowd.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Ik heb ADD en heb vroeger geblowd. Niet eens zo heel vaak. Mijn gevoeligheid voor verslaving valt wel mee, denk ik. Ik heb nooit de behoefte gehad om andere dingen te doen, bijna al mijn vrienden ook niet. Ik ken ze natuurlijk wel, die zwaar aan de coke hebben gezeten, maar dat was niet gangbaar. Ik denk dat je dat altijd zult houden, met of zonder ADD.



Ik heb persoonlijk liever dat mijn zoon blowt (Nu niet natuurlijk. Net 12.) met spul van de shop en gewoon thuis, dan dat ie vaag spul aanneemt van vreemden en buiten gaat roken. En ik heb liever dat ie soms blowt dan echt begint met roken. Dat laatste verbieden lukt sowieso niet, zeker niet met 2 rokende ouders. Wel heb ik hem voorlichting gegeven over verslavingen in het algemeen en hem op het hart gedrukt dat je er makkelijker aan komt dan van af. Dat laatste heeft ie ervaren tijdens mijn laatste stoppoging.



Op een bepaalde leeftijd moet je maar hopen dat ze juiste keuzes maken en dingen aan je blijven vertellen. Ik ben dan voor een relatie met je kind waarbij hij/zij dit soort dingen durft te zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Over dat blowen, en de horrorverhalen, zo hoeft het allemaal niet te gaan. Het kan, ja, maar ik ken ook genoeg mensen in mijn omgeving die én dagelijks blowen én een (moeilijke) universitaire studie doen, goede cijfers halen en dat zonder noemswaardige vertraging. Het heeft ook te maken met de juiste prioriteiten stellen. Ik heb nog geen kinderen, maar ik heb liever dat ze af en toe blowen dan dat ze alcohol drinken.
Alle reacties Link kopieren
quote:sssssst schreef op 07 januari 2017 @ 13:47:

[...]



Misschien hoeft hij dat nooit te weten, heeft dochter liever een prinses in een leuke witte auto.

Prinses op een wit paard dan toch. Bij voorkeur meerdere paarden. Een complete manege mag ook .



Ze is vandaag met Man meegeweest naar zijn werk voor een snuffelstage. Dat beviel niet slecht. Volgende maand is er een open dag op de school waar die opleiding gegeven wordt. Het probleem is een beetje de natuur- en scheikunde, dat heeft ze twee jaar geleden laten vallen en nu blijkt dat het wel handig was geweest. Niet heel erg noodzakelijk en geen harde eis gelukkig, maar toch. Afijn, we zullen zien. Het werk zelf bleek in elk geval niet tegen te vallen.



En het is spiegelglad buiten. Man en dochter waren dan ook om zeven uur alweer thuis, ipv om elf. Een deel van het werk is buiten, maar daar was nu niet te lopen. Als het echt moet zit er niks anders op natuurlijk, maar dat was nu niet zo, dus waren ze op tijd weg. En dan morgen weer vijf graden boven nul. Het is onmigelijk te volgen hier.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Djieeezusss.......Zoon had beterschap beloofd t.a.v. huiswerk/leren. Nou, vandaag was het zover. En ja hoor, binnen 10 minuten al een hoop gemopper en gevloek. K#tschool zus, k@tschool zo.



Ik ben er zoooooo klaar mee. Ik ben echt ontzettend boos geworden. Ik weet het, heeft geen zin, maar toch.....Ik zei dat ik hem ging aanmelden bij het studiepunt en dat hij daar dan met zijn chagrijnige gezicht en gemopper kan gaan zitten. 'Je doet maar, ik ga er toch niet heen', was de reactie. Snotver
Alle reacties Link kopieren
quote:kaatjekakel schreef op 08 januari 2017 @ 13:55:

Djieeezusss.......Zoon had beterschap beloofd t.a.v. huiswerk/leren. Nou, vandaag was het zover. En ja hoor, binnen 10 minuten al een hoop gemopper en gevloek. K#tschool zus, k@tschool zo.



Ik ben er zoooooo klaar mee. Ik ben echt ontzettend boos geworden. Ik weet het, heeft geen zin, maar toch.....Ik zei dat ik hem ging aanmelden bij het studiepunt en dat hij daar dan met zijn chagrijnige gezicht en gemopper kan gaan zitten. 'Je doet maar, ik ga er toch niet heen', was de reactie. Snotver



Wat herkenbaar.

Huiswerk lijkt some echt de hel voor ze... :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:edamame schreef op 08 januari 2017 @ 14:28:

[...]





Wat herkenbaar.

Huiswerk lijkt some echt de hel voor ze... :-)Ja, heel begrijpelijk natuurlijk, want school neemt álle tijd in beslag. Ze hebben geen vrije tijd meer, geen leven.....
Wat ik me dan afvraag: waarom is dat huiswerk doorgeschoven naar de laatste mogelijkheid?



Hier hebben de jongen hun huiswerk van de week al gemaakt. Elke dag iets, heel relaxed.
Alle reacties Link kopieren
Wij moeten nog beginnrn vanavond



Gevalletje we waren even toe aan helemaal niks......we gaan rustig aan weer oppakken
--
quote:tinnifin schreef op 08 januari 2017 @ 15:51:

Wij moeten nog beginnrn vanavond



Gevalletje we waren even toe aan helemaal niks......we gaan rustig aan weer oppakkenDat hadden we de eerste week van de vakantie ook. Tweede week ging man weer werken, dochter ging logeren en ook werken. Dus ergens woensdag weer een beetje in het normale ritme. Jongens hebben toen als vanzelf hun huiswerk gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook ADD en echt wel erg verslavingsgevoelig. Vroeger veel geblowd en gedronken, nu lukt het maat houden veel beter maar stoppen met roken is wel erg lastig bijvoorbeeld. Vriend heeft er ook moeite mee dus als er hier een kind komt zal ik daar echt wel nauw op gaan letten.
Natte tosti..
Is dit ook herkenbaar?



Zoon is met zijn telefoon bezig en praat de hele tijdens het spelletje wat ie doet. Ik luister er niet eens meer naar, want hij praat tegen de telefoon of tegen zichzelf. Vervolgens begint ie uit het niets ineens tegen mij aan te lullen. Roept ook niet eventjes ofzo, maar begint dan gewoon een gesprek (terwijl ik dus niet luister). En dan...



"Mama! Je luistert ook nooit als ik iets zeg!"



*zucht* Nee, omdat je al een uur tegen je telefoon ouwehoert.
Alle reacties Link kopieren
dochter was in een keer flink gegroeid en veel kleding was haar te klein. dus wij de stad in om te winkelen. dochter is best een fashionista en wilde liefst naar de superdry, dat is een hip merk bij haar op school .maar duur!! Desondanks daar twee vesten en een mooi truitje gekocht, en in andere winkels nog wat kleding.

dochter had vandaag dat mooie truitje aan naar school, en dat blijkt volledig afgekeurd te zijn door de meiden in de klas. iedereen had gezegd dat ze hem niet mooi vonden, inclusief haar beste vriendinnen. dochter baalt enorm, dat begrijp ik wel. maar ik zie de bui al hangen, mooi duur truitje wordt dus nu niet meer aangetrokken.... grrr.....
The past may be in tatters
But today is all that matters

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven