schoolreisje, ouders zelf rijden....

21-04-2014 10:17 177 berichten
Ja ik zit toch weer met iets.....

Mijn zoontje ( groep 4) heeft de brief meegekregen voor het schoolreisje. Ze gaan iets heel leuks doen maar in de brief staat nu dat er voor is gekozen om met eigen auto te rijden en dus de hulp van ouders nodig is. ( vraag me niet waarom ze dit jaar niet met een bus gaan want dat staat er niet in. Nu wil ik niet gaan doemdenken maar er gaan toch enkele alarmbellen bij me af....normaal heb ik hier niet zo'n last van maar nu wel......Het is 75 km rijden ( retour)...Ik heb toch mijn twijfels hierover...Het gaat me dus om het rijden, niet het dagje zelf. Hoe zit het met de verantwoording voor de kinderen, hoe zit het met verzekering indien iets gebeurd onderweg...Gaan ze er maar klakkeloos vanuit dat iedereen een beetje fatsoenlijk rijdt en een veilige auto heeft....Op de brief staat dat er 1 ouder met 4 kinderen wordt verdeeld, dus 3 kinderen op de achterbank en 1 voorin.. Ik vind dat erg veel, heeft iedereen 3 gordels achterin ? En dan, ik vraag me af of iedereen wel zomaar geschikt is om dat stuk te rijden met 4 drukke kinderen in de auto en dan ook nog eens de aandacht op de weg houden....Hier wordt dus helemaal miet over gecommuniceerd en ik vind dat toch ergens niet fijn....ben ik nou de enige die hier over nadenkt? Kijk, ik geef mezelf wel op om te rijden maar de kans dat ik mee mag is klein omdat er geloot gaat worden!!! Wat vinden jullie? Om er altijd maar vanuit te gaan dat alles wel goed gaat vind ik erg kort door de bocht....ik hoor heel graag jullie meningen.......
Alle reacties Link kopieren
En idd geef je eigen stoelverhoger mee. Wel zo veilig
Alle reacties Link kopieren
met uitwedstrijden heb ik maximaal 3 kinderen achterin en een andere ouder die meerijdt.



met een partijtje ga ik geen 30km van huis, en plan ik onderweg een stop in op een leuk punt.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Wat jammer trouwens, voor die kinderen.

Ik vond de bus altijd geweldig, tijdens een schoolreisje.

Vooral het 'de-bus-is-leeg-we-hebben-alle-kinderen-achtergelaten-ritueel' bij thuiskomst was een feest op zich
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat voor heel veel scholen een bus gewoon te duur geworden is Lotte.

Wees blij dat ze het op deze manier op kunnen/willen lossen zodat de kinderen toch nog op schoolreisje kunnen.
Alle reacties Link kopieren
TO: Hoe denk je dat wij vroeger vervoerd werden?

Ik ben van hetzelfde bouwjaar als jij en toch hebben wij het ook allemaal overleefd
Ook bij een kinderfeestje zou ik niet zondermeer akkoord gaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:pepersteak schreef op 21 april 2014 @ 11:32:

Ik denk dat voor heel veel scholen een bus gewoon te duur geworden is Lotte.

Wees blij dat ze het op deze manier op kunnen/willen lossen zodat de kinderen toch nog op schoolreisje kunnen.

Dat snap ik wel hoor.

Het was gewoon een opmerking van mijn kant; jammer voor de kinderen.
You don't have to fit into the format
quote:pepersteak schreef op 21 april 2014 @ 11:33:

TO: Hoe denk je dat wij vroeger vervoerd werden?

Ik ben van hetzelfde bouwjaar als jij en toch hebben wij het ook allemaal overleefdWaarom maak jij voor iedere zin een nieuw bericht?
Alle reacties Link kopieren
vroeger zat je met z,n 5en achterin, zonder gordels, in een brakke eend ofzo.



maar dat was vroeger.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
quote:hkgirl schreef op 21 april 2014 @ 11:19:

Ik deel je bezorgdheid. Ik laat ook zeker niet mijn kind meerijden in een auto waarvan ik de wildvreemde (?) bestuurder en zijn/haar rijgedrag niet ken. Er zal maar iets gebeuren, je vergeeft het jezelf nooit! En jij bent zo'n geweldige chauffeur dat er met jou nooit wat kan gebeuren?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het heel erg dat er nu kennelijk geen geld meer is voor iets dat 40 jaar ! geleden heel normaal was. Waar gaan we naartoe?
.
Alle reacties Link kopieren
quote:troelalaaaatje schreef op 21 april 2014 @ 11:34:

[...]





Waarom maak jij voor iedere zin een nieuw bericht?Is er een maximum gesteld aan het aantal berichten dat je mag plaatsen? Dat is nieuw voor mij
quote:hkgirl schreef op 21 april 2014 @ 11:19:

Ik deel je bezorgdheid. Ik laat ook zeker niet mijn kind meerijden in een auto waarvan ik de wildvreemde (?) bestuurder en zijn/haar rijgedrag niet ken. Er zal maar iets gebeuren, je vergeeft het jezelf nooit!



Op de basisschool van Dochter werden wel eens uitjes georganiseerd naar een museum. Dan werden de kinderen opgedeeld in vriendengroepjes en degene die reed had zijn/haar eigen kind in de auto. Met andere woorden; Dochter zat dan in de auto met Sophie, Ellen en Lisa. Ik kende de ouders in kwestie dus wel degelijk en kende ook min of meer de auto en de rijstijl. Dochter is met alle vriendinnetjes wel eens weggeweest. De moeder van een druk jongetje rijdt vaker met meer drukke jongetjes in de auto. Dus wildvreemde bestuurder? In groep 1 misschien wel, maar vanaf pakweg groep 3 ken je toch zeker een deel van de ouders en zeker die van de vriendjes.



En ja, als er iets gebeurt... Maar dat kan altijd gebeuren. Ook met een bus. Waarin ze dan ook nog eens los zitten, rondlopen, naar de wc kunnen of iets te drinken pakken (afhankelijk van de bus).
Alle reacties Link kopieren
quote:hkgirl schreef op maandag 21 april 2014 11:19 Ik deel je bezorgdheid. Ik laat ook zeker niet mijn kind meerijden in een auto waarvan ik de wildvreemde (?) bestuurder en zijn/haar rijgedrag niet ken. Er zal maar iets gebeuren, je vergeeft het jezelf nooit!Ojee. Jij krijgt jet druk!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
quote:impala schreef op 21 april 2014 @ 11:35:

Ik vind het heel erg dat er nu kennelijk geen geld meer is voor iets dat 40 jaar ! geleden heel normaal was. Waar gaan we naartoe?Dat is niet alleen in het onderwijs zo helaas.
Doe ef allemaal lekker normaal zeg.

Er zitten hier een paar mensen die koste wat kost willen overtuigen van vooral niet nadenken en verantwoordelijk voelen.

En voor je het weet komen de sneren weer boven tafel. Bah.



Accepteer dat er mensen zijn die dit niet veilig vinden. Net zoals die mensen accepteren dat jullie het wel aandurven!
quote:impala schreef op 21 april 2014 @ 11:35:

Ik vind het heel erg dat er nu kennelijk geen geld meer is voor iets dat 40 jaar ! geleden heel normaal was. Waar gaan we naartoe?Tsja... Je wilt niet weten hoeveel ouders de vrijwillige bijdrage niet betalen. Tel daar de steeds duurder wordende busmaatschappijen bij op (logisch met de duurder wordende benzine en steeds hogere veiligheidseisen van de bus) en de ouders die de bijdrage nu al te duur vinden.... En tel uit je winst (nou ja... Verlies dus)
quote:Lotte35 schreef op 21 april 2014 @ 11:30:

Wat jammer trouwens, voor die kinderen.

Ik vond de bus altijd geweldig, tijdens een schoolreisje.

Vooral het 'de-bus-is-leeg-we-hebben-alle-kinderen-achtergelaten-ritueel' bij thuiskomst was een feest op zich



Eens .



En wij werden nogal eens in de kofferbak, aanhanger of écht brakke auto vervoerd. Zonder gordels, airbags, hoofdsteunen, radio of dikke, comfortabele stoelen/bank. In ´mijn tijd´ waren mijn ouders al blij als ze uberhaubt een vervoermiddel hadden, de auto´s van tegenwoordig zijn niet voor niks onbetaalbaar geworden.



Daar staat natuurlijk tegenover dat het in die tijd ook niet zo druk was op de weg, autogordels en airbags zijn niet voor niks verzonnen.
Alle reacties Link kopieren
quote:pepersteak schreef op maandag 21 april 2014 11:32 Ik denk dat voor heel veel scholen een bus gewoon te duur geworden is Lotte.

Wees blij dat ze het op deze manier op kunnen/willen lossen zodat de kinderen toch nog op schoolreisje kunnen. Maar waarom kan dat niet in de buurt?? Komop, de jeugd is 7!
Alle reacties Link kopieren
Als je een beetje betrokken bent bij je kind en de school van je kind ken je de meeste ouders wel van spelletjesdagen/uitvoeringen en anders op zijn minst van het schoolplein.

Wat nou wildvreemden???

Het is niet zo dat de school willekeurige mensen van straat plukt en die de kinderen naar hun schoolreisje laat brengen hoor,.
Alle reacties Link kopieren
75 kilometer te veel? Dat is 37 kilometer heen en 37 terug.



Wij rijden vaak veel en veel verder met de kinderen op de achterbank.



Ik vind het wel raar dat je met eigen auto moet. Juist de busreis is voor veel kinderen op zich al een spannend uitje. Dus ik zou zeker vragen waarom daarvoor gekozen is.
Alle reacties Link kopieren
quote:pepersteak schreef op 21 april 2014 @ 11:32:

Ik denk dat voor heel veel scholen een bus gewoon te duur geworden is Lotte.

Wees blij dat ze het op deze manier op kunnen/willen lossen zodat de kinderen toch nog op schoolreisje kunnen.





De bus te duur voor een school?



Die busreis betaal je als ouders gewoon zelf door schoolgeld te betalen.
Alle reacties Link kopieren
Had laatst een voorlichtingsavond voor de werkweek van de oudste.

Pffffff wat een beren op de weg zien sommige ouders zeg.

Het zal me niets verbazen als het hele fenomeen schoolreis/werkweek binnenkort helemaal niet meer bestaat.

Ik zou er als school zijnde in ieder geval steeds minder zin in hebben.
Alle reacties Link kopieren
Jammer dat er geen bus is maar 37 km heen en weer terug is niks natuurlijk. Het zijn geen baby's meer dus waarom er moeilijk gedaan wordt over het vervoer is mij een raadsel??
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:gedanst schreef op maandag 21 april 2014 11:44 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="pepersteak in "schoolreisje, ouders zelf rijden...."" class="messagelink">pepersteak schreef op 21 april 2014 @ 11:32</a>:</b>

Ik denk dat voor heel veel scholen een bus gewoon te duur geworden is Lotte.

Wees blij dat ze het op deze manier op kunnen/willen lossen zodat de kinderen toch nog op schoolreisje kunnen.</div></blockquote>





De bus te duur voor een school?



Die busreis betaal je als ouders gewoon zelf door schoolgeld te betalen. Misschien wordt de vrijwillige ouderbijdrage al jaren niet door iedereen betaald en het het opvangpotje leeg?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven