Vanaf oktober 2010 kindvrij-deel 21-

01-09-2014 16:40 2995 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weer een nieuw deel. Klets gezellig mee over van alles behalve vieze luiers, kotsdoekjes en ander kinderongemak
quote:DappereGerbera schreef op 18 oktober 2014 @ 16:09:



Elninjoo ga je naar de begrafenis, of was de vriendschap al zo lang geleden dat dat niet 'gepast' is? Heftig hoor. Ook al was het lang geleden dan nog klapt zo'n bericht er in....Ga idd niet naar de crematie want had ze al 'n paar jaar niet meer gezien/gesproken. Bovendien is het op 'n werkdag en niet bij de deur. Heb vandaag 'n gepast kaartje gekocht en gestuurd.
Wat triest Nien, zo zie je maar weer dat buitenkant misleidend kan zijn (zeg ik ook uit eigen ervaring).



Wat gaaf Snjo, een molenaar! En dan straks een eigen molen, wat een super vooruitzicht is dat.
Alle reacties Link kopieren
Eens met DG.

Ik heb 2 kleine hondjes, maar dan gewoon voor gezelschap. Het leukste van honden vind ik het wandelen Ik wandel graag in de natuur, maar in mijn eentje voel ik me zo doelloos rondlopen. En ooit zou ik nog wel eens een hamster willen. Vind dat zulke geinige beestjes. Die heb ik wel eens gehad, maar die bleek al oud bij aankoop. Heb hem maar 3 maanden gehad omdat hij allemaal gezwellen had. Ik heb eigenlijk altijd nog een nieuwe gewild. Maar dat kwam er niet van. Daarna wilde ik iets groters, cavia's. Ik woonde toen nog bij mijn ouders. En ik zou eerst een nieuwe hamster erbij mogen. Maar toen bleek die ene cavia zwanger, al bij aankoop. Dat was nog niet te zien. Ik mocht kiezen. Een jonkie houden of een nieuwe hamster. Ik koos voor het jonkie. Heel leuk, maar ik kan slecht keuzes maken. Toen verhuisde ik samen met mijn moeder. En hoog op ons verlanglijstje stond een hondje. Dus weer kiezen. Hondje of hamster. Het werd een hondje en later een tweede. Want je weet niet wat de toekomst brengt. Nu zijn we nog gezond en hebben we het geld ervoor. Misschien is dat over 10 jaar wel heel anders. En een hamster kan altijd nog vind ik.
Ik vind het juist fijn dat ik niet ook nog 'n hond in 't gareel moet houden terwijl ik ga wandelen. Wandelen doe ik grotendeels voor de lijn (ik zet er stevig de pas in) en heb geen zin elke keer te moeten wachten omdat de hond ergens uitgebreid wil snuffelen of ergens de sporen van 'n konijn of ree volgt. Zou hier zo honden in alle soorten en maten kunnen lenen als ik daar behoefte aan had, maar dat heb ik dus niet. Vind ze over het algemeen leuk en lief en geef ze 'n aai over de bol als ik een van mijn buurtgenoten met hond tegenkom, maar ik hoef die verantwoording en de verplichting niet. Bovendien wil ik ook geen dier binnenshuis. Ben niet zo'n fanatiek poetser, haha!
Alle reacties Link kopieren
quote:SilverShadow schreef op 18 oktober 2014 @ 18:01:

Wat triest Nien, zo zie je maar weer dat buitenkant misleidend kan zijn (zeg ik ook uit eigen ervaring).



Wat gaaf Snjo, een molenaar! En dan straks een eigen molen, wat een super vooruitzicht is dat.Dit is slechts een droom (helaas) of ik moet de lotto winnen
Snjókorn falla, á allt og alla
Alle reacties Link kopieren
Zijn er wel molens te koop Snjo, of is dat ook een speld in een hooiberg?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
quote:himalaya schreef op 18 oktober 2014 @ 19:39:

Zijn er wel molens te koop Snjo, of is dat ook een speld in een hooiberg?



Ik zou molens nou niet met spelden vergelijken

De meeste molens in NL zijn ondergebracht bij stichtingen (het is in je uppie niet op te brengen om een molen rendabel te laten draaien en ook de eventuele restauraties/reparaties te bekostigen als je alleen op vrijwillige basis draait).



In het vakblad staan wel altijd enkele advertenties (ook of misschien wel juist in dit wereldje is veel vergrijzing), de ideale situatie is dat er per molen 3 molenaars zijn.



In het westen van het land waar poldermolens staan, zie je nog wel dat de molenaar in/bij de molen woont....... moet ik tóch gaan verhuizen
Snjókorn falla, á allt og alla
Wat gaaf zo'n oud ambachtelijk beroep. Hoe kóm je erop?!

Zielig van je kat.... Altijd moeilijk, afscheid nemen van een huisdier. Snap dat de andere kat m erg mist. Ben benieuwd wat het wordt, de nieuwe.



Met het brood, ik ben wel van plan allerlei spannende broden te bakken: met noten, zaden, pitten, maar ook met olijven en gedroogde tomaatjes etc. En natuurlijk de perfecte mix voor dagelijks brood zien te vinden. Ik denk wel dat ik alle ingrediënten los ga halen, ipv (alsnog dure en je weet niet wat er in zit) kant en klaar pakken van de super. Wel denk ik dat ik met gedroogde gist ipv verse ga werken. Moet niet té moeilijk worden allemaal he.



Elninjoo je hebt een punt hoor met het in et gareel houden van een hond. Die van mij is 2,5 en is erg snel afgeleid. Gister weer pijn in m'n rug van het mee sleuren als hij weer eens ergens bokkig als een ezel per sé moet snuffelen terwijl ik dóór wil lopen. Daarom is het zo heerlijk als je ergens achteraf of in het bos bent (hoewel ze officieel echt bijna nergens los mogen, ook niet in bossen en recreatiegebieden) dan dartelt hij vrolijk om me heen en hoef ik niet te sjorren, maar ben ik toch ook niet alleen aan t lopen. Hij blijft altijd goed bij me in de buurt dan.



Lees weer een topic over zwanger zijn en er doorheen zitten... Pfoe wat een ellende is het toch he. Als ik een 4-jarige bij een pakje boter kreeg (en op de stand-by knop kon drukken als ik m zat was ) dan zou ik opzich best af en toe een kind willen. Maar een baby, en dan je eigen lijf waar zo iets vreemds in groeit, nah, laat maar. Krijg allemaal foto's van de prachtigste embryo's te zien de laatste tijd, aliens, maar natuurlijk stuur ik een grote smiley en lieve woorden terug na elke tekst. Enige wat ik eel gaaf vind is om straks te zien hoe mijn kleine broertje papa is. Stiekem best trots op m toch hoor. Maar laat mij maar de coole tante zijn das meer dan genoeg
Alle reacties Link kopieren
Ik hoorde vandaag op het nieuws dat er zoveel basisscholen verdwijnen. Die er nog wel zijn gaan ze samenvoegen. Omdat er minder kinderen geboren worden. Nou, daar merk ik weinig van. Hier is nog steeds de ene na de andere zwanger.
quote:Met het brood, ik ben wel van plan allerlei spannende broden te bakken: met noten, zaden, pittenHad vorig jaar 't brood bakken ook opeens ontdekt en vind het heerlijk met pecannoten, kaas, tijm/rozemarijn/chilipeper. Maar zooooo slecht voor de lijn, want van zo'n brood at ik de helft al op als ie nog warm was, uiteraard met 'n lekkere lik roomboter.
quote:Elninjoo je hebt een punt hoor met het in et gareel houden van een hond. Die van mij is 2,5 en is erg snel afgeleid. Gister weer pijn in m'n rug van het mee sleuren als hij weer eens ergens bokkig als een ezel per sé moet snuffelen terwijl ik dóór wil lopen. Daarom is het zo heerlijk als je ergens achteraf of in het bos bent (hoewel ze officieel echt bijna nergens los mogen, ook niet in bossen en recreatiegebieden) dan dartelt hij vrolijk om me heen en hoef ik niet te sjorren, maar ben ik toch ook niet alleen aan t lopen. Hij blijft altijd goed bij me in de buurt dan.Ik loop veel in een natuurgebied waar dieren zijn uitgezet en waar honden dus strikt verboden zijn (ook aangelijnd mogen ze er niet in) In het gewone bos kunnen ze wel los (mag officieel eigenlijk niet of niet overal, maar iedereen doet 't)
quote:Als ik een 4-jarige bij een pakje boter kreeg (en op de stand-by knop kon drukken als ik m zat was ) dan zou ik opzich best af en toe een kind willen.Wat 'n rotleeftijd zoek je uit zeg! Ik vind ze pas te handelen vanaf 'n jaar of 12, maar met 'n jaar of 15-16 worden het weer egoistische onhandelbare draken, dus eigenlijk is het meest ideaal dat je op je 50e een homozoon kado krijgt van ca. 25 jaar. Heb je gelijk het minst kans dat ze zich gaan voortplanten en je met 'n kleinkind opzadelen.
Alle reacties Link kopieren
DG: ik gebruik ook droge gist, inderdaad wel zo makkelijk, de stokbroodjes (baquettes eigenlijk) waren heerlijk... ook niet te vaak bakken dus om dezelfde reden als Nien opgeeft
Snjókorn falla, á allt og alla
quote:elninjoo schreef op 19 oktober 2014 @ 01:54:

[...]



Wat 'n rotleeftijd zoek je uit zeg! Ik vind ze pas te handelen vanaf 'n jaar of 12, maar met 'n jaar of 15-16 worden het weer egoistische onhandelbare draken, dus eigenlijk is het meest ideaal dat je op je 50e een homozoon kado krijgt van ca. 25 jaar. Heb je gelijk het minst kans dat ze zich gaan voortplanten en je met 'n kleinkind opzadelen. Ik lees je dat wel vaker schrijven, moet er altijd om grinniken. Je hebt een punt hoor. 4-jarige zou ook vaker wel dan niet op stand-by staan vrees ik.
Oh en dik worden... Daar ben ik toch al mee bezig (bijwerking medicijnen).



Hondenmens vind je dat erg van die scholen?

En het is natuurlijk wel statistisch gezien gewoon waar, dat er minder kinderen geboren worden dan vroeger. Maar het lijkt soms inderdaad alsof iedereen zwanger is en baby's krijgt. Nogmaals; het is een fáááse....
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat voor mezelf niet erg want ik hoef er niet meer naartoe. Maar ik me beter voelde op kleinere scholen dan op zo'n massale. Waar de leraren de leerlingen niet meer kennen en je gewoon een nummer bent. Ik ben van een grote middelbare naar een kleinere gegaan, omdat ik me daar totaal niet thuis voelde. Werd daar veel gepest, waar ze niks tegen deden. Op die kleinere school zaten ze er kort op en kregen pesters geen kans. De begeleiding was stukken beter.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 18 oktober 2014 @ 12:50:

Niemand had 't bij haar zien aankomen. Er was ook geen afscheidsbrief. Ontzettend zielig voor haar man. Was zo'n leuk stel samen. Echt zo'n stel dat bij elkaar hoort (maar elkaar ook los kan laten om 'ns afzonderlijk iets met eigen vrienden te ondernemen)wat heftig nieuws.... en geen afschiedsbrief met enige uitleg? Pfff.... niet dat het dan makkelijker is, maar met uitleg zou je de redenen wat beter kunnen begrijpen en accepteren.
Alle reacties Link kopieren
quote:himalaya schreef op 18 oktober 2014 @ 16:13:quote:En leuk een poes, hoor je er helemaal bij de kindvrijen zonder kin maar met huisdier-clubIk laat die club aan me voorbijgaan

haha ik ook

mijn tante is al heel lang alleen en heeft er 6....

wil er niet teveel op gaan lijken haha
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 18 oktober 2014 @ 18:16:

Zou hier zo honden in alle soorten en maten kunnen lenen als ik daar behoefte aan had, maar dat heb ik dus niet. Vind ze over het algemeen leuk en lief en geef ze 'n aai over de bol als ik een van mijn buurtgenoten met hond tegenkom, maar ik hoef die verantwoording en de verplichting niet. Bovendien wil ik ook geen dier binnenshuis. Ben niet zo'n fanatiek poetser, haha!



same samen... honden katten kinderen....

even leuk maar vooral voor een ander.

ik denk dat ik gewoon een ontzettend lui mens ben soms. ik werk hard, dat wel. maar sochtends vroeg in de regen je hond uitlaten... jak.... op tijd eten geven, gewoon geen zin in die dingen! Zelfs planten overleven het hier niet haha
Alle reacties Link kopieren
*zegt heel zachtjes tegen Koekkie 'ik heb hier ook alleen maar 3 kunstplantjes..'*
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Dames zorgen jullie tenminste wel voor jezelf?!?



Ik heb ook geen beesten, vanwege de waarde die ik hecht aan ons huis/de meubels en vloer en het feit dat we veel weg zijn. Planten heb ik wel hier in huis, maar alleen van die planten die heel lang zonder water kunnen.
We gon' boogie oogie oggi, jiggle, wiggle and dance. Like the roof on fire.
Ik heb 'n aantal jaar geleden plantjes bij de Ikea gekocht (nee, geen nepperts!) maar die blijven het stug volhouden ook al krijgen ze soms een paar weken geen water. In het begin had ik m'n huis vol staan met groen, maar zoveel gedoe en elke keer viel dat blad uiteindelijk toch uit.
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar. Als mijn schoonmoeder hier is gaat ze altijd de bruine blaadjes/takjes uit alle planten halen. Ik zie nog niet eens dat die dingen bruin zijn geworden. Idem voor het gras in de tuin, het valt mij gewoon niet op als het te lang is.
We gon' boogie oogie oggi, jiggle, wiggle and dance. Like the roof on fire.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook geen planten of dierenmens.

Van alle kruiden die ik van de zomer nog in mijn vensterbank had laat ik nu ook die rozemarijn maar lekker dood gaan hoor, ik ben ook helemaal geen plantenmens.

En ik heb ook hetzelfde als ik aan een hond denk, moet je die voor je werk en na je werk ook weer uitlaten, je hebt er meer werk aan dan plezier van.



Ik duik liever meteen onder de douche en ga daarna lekker zitten met een bak koffie, dat is nog iedere werkdag een genot waar ik van geniet.

Zo heerlijk rustig.



Nee, dan zorg ik liever voor mijn zuurdesempje, mijn eerste.

Morgen bak ik daar mijn eerste Niet kneden zuurdesembrood van, in een gietijzeren pan.



Ik heb van de week die gietijzeren pan in de aanbieding bij de appie gekocht en het is echt super om brood in te bakken.

Ik bak nu al een jaar mijn eigen brood, zonder te kneden dus, lekker makkelijk en snel maar wel erg lekker en voedzaam, zonder dat het droog en zwaar is.

Maar goed, dat is één van mijn hobbies, koken en bakken.



Van de week vertelde een vrouwlijke collega dat ze bijna iedere nacht wel werd gewekt door één van haar twee kinderen (6 en 8 of zo) omdat die dan moet plassen.

Tering, en dat terwijl je wel om zes uur op je werk aanwezig moet zijn, ik zou echt helemaal kapot zijn als ik niet lekker zou kunnen slapen hoor.

Als ik haar over haar kinderen hoor is het eigenlijk altijd met een zucht er bij, zo jammer voor haar leven denk ik dan.

Dan ziet ze of hoort ze waar ik allemaal mee bezig ben en zucht ze dat ze daar geen tijd voor heeft of dat haar kinderen het haar onmogelijk maken en zo.



Wat prijs ik mezelf dan rijk zeg, dat ik in zo'n heerlijk rustig huisje woon waar ik alleen maar leuke dingen in doe.

Ik hou echt van het leven, steeds meer en meer.

Zoveel leuke dingen om te doen!

Ik heb nu zelfs een stop op nieuwe ideeën omdat ik nog zoveel leuke projecten heb om uit te voeren, ik ben echt nooit uitgeinspireerd.



Zijn jullie ook een beetje creatief of met hobbies bezig, of is het onder kindvrije ook gebruikelijk om meer dan drie uur per dag op de bank te hangen voor de tv? (aantal uren wat de gemiddelde Nederlander voor de buis hangt).
Ik hou wel van lekker voor de tv hangen idd, maar ben ook creatief met fotografie/photoshop o.a. Maar kan ook echt genieten van lekker niets moeten. Nu duik ik lekker m'n bed in en ga nog een uurtje Outlander deel 3 lezen voor ik ga slapen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven