Waarom keuze vrije basisschool

24-10-2016 22:02 180 berichten
In het verleden heb ik op de vrije middelbare school gezeten. Ik heb die school alleen nooit afgemaakt. :D Er waren op een bepaald moment wel problemen op die school met het onderwijs, maar volgens mij leerde je gewoon hetzelfde als op elke andere school. Je had ook gewoon schoolexamens en je deed mee met het eindexamen havo of vwo...



Op de vrije basisschool zat ik nooit. Dat was wel de enige school in mijn wijk. Maar eigenlijk zat niemand uit de buurt daar op school. Iedereen ging naar een openbare basisschool een stuk verderop.

Ik begreep dat de kinderen uiteindelijk hetzelfde leren als alle andere kinderen in Nederland, maar dat de leerlijn anders verloopt. Kinderen zouden eerst tijdelijk een soort achterstand hebben die op een bepaald moment weer ingehaald wordt? (Geen idee of dat waar is)



Zou jij je kinderen op de vrije basisschool zetten of juist niet? Of, waar heb je de kinderen daar erop gezet?
Mijn dochter heeft de peuter en kleuterschool op een vrije school gedaan. Na de peuterspeelzaal gingen wij verhuizen en toen naar de vrije school in die stad gegaan. Na de kleuterklas is ze naar een reguliere school gegaan.
De school deed erg weinig aan extra activiteiten en als wat georganiseerd werd dan konden de ouders komen opdraven om die activiteiten uit te voeren, schoonmaken werd ook door ouders gedaan. Maar de belangrijkste redenen om mijn dochter er vanaf te halen; Het onderwijs was bar slecht en ze werd erg gepest. Daar werd niks aan gedaan.

De ene vrije school is de andere niet. Waar mijn dochter peuterde: topschool. Waar mijn dochter kleuterde: Ramp.

Ik heb nog contact met wat vrije school ouders en die kinderen lopen enorm achter tov mijn dochter.
zusters schreef:
22-10-2017 16:56
Mijn dochter heeft de peuter en kleuterschool op een vrije school gedaan. Na de peuterspeelzaal gingen wij verhuizen en toen naar de vrije school in die stad gegaan. Na de kleuterklas is ze naar een reguliere school gegaan.
De school deed erg weinig aan extra activiteiten en als wat georganiseerd werd dan konden de ouders komen opdraven om die activiteiten uit te voeren, schoonmaken werd ook door ouders gedaan. Maar de belangrijkste redenen om mijn dochter er vanaf te halen; Het onderwijs was bar slecht en ze werd erg gepest. Daar werd niks aan gedaan.

De ene vrije school is de andere niet. Waar mijn dochter peuterde: topschool. Waar mijn dochter kleuterde: Ramp.

Ik heb nog contact met wat vrije school ouders en die kinderen lopen enorm achter tov mijn dochter.
Je dacht... na een jaar moet ik dit topic maar weer uppen :-?
Eerder: waarom wel? Zoals al vaker gezegd in dit topic, hier is ook zo'n school en geen enkel kind in de buurt gaat ernaar toe. Dat zal ook niet zonder reden zijn.
zusters schreef:
22-10-2017 16:56
Mijn dochter heeft de peuter en kleuterschool op een vrije school gedaan. Na de peuterspeelzaal gingen wij verhuizen en toen naar de vrije school in die stad gegaan. Na de kleuterklas is ze naar een reguliere school gegaan.
De school deed erg weinig aan extra activiteiten en als wat georganiseerd werd dan konden de ouders komen opdraven om die activiteiten uit te voeren, schoonmaken werd ook door ouders gedaan. Maar de belangrijkste redenen om mijn dochter er vanaf te halen; Het onderwijs was bar slecht en ze werd erg gepest. Daar werd niks aan gedaan.

De ene vrije school is de andere niet. Waar mijn dochter peuterde: topschool. Waar mijn dochter kleuterde: Ramp.

Ik heb nog contact met wat vrije school ouders en die kinderen lopen enorm achter tov mijn dochter.
Ik heb ook weleens gehoord over dat op dit soort scholen veel sprake is van groepjesvorming en dat als je klaagt over pestende leerlingen je een reactie krijgt als "die zit al vijf jaar hier op school en heeft nog nooit voor problemen gezorgd" waarna er niks gebeurt. Het ligt denk ik heel erg aan de medewerkers hoe ermee om wordt gegaan.
zecora schreef:
22-10-2017 18:04
Je dacht... na een jaar moet ik dit topic maar weer uppen :-?
Oh nee integendeel, ik zag het topic tussen de actieve topics verschijnen dus dacht dat het van recent was. My bad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven