Welke kindernamen vind je echt afgrijselijk😆

25-08-2015 21:23 3261 berichten
Alle reacties Link kopieren
En weer een vers topic gewoon omdat het te leuk is
Wat denken jullie van Alba?

Ik ken een vrouw die zo heet. Ik vind het zo'n harde klank.
Alle reacties Link kopieren
quote:-tinkerbell- schreef op 13 februari 2016 @ 21:47:

Haha NYC ik dacht ook meteen: jij moet in Limburg wonen want daar ken ik die (lelijke) uitspraak ook van idd lelijk, als 'Djil' vind ik het wel een heel leuke naam. (Ik vind het ook altijd zo idioot dat Limburgers geen 'djel' in hun haren smeren maar 'zzzzjel', maar dat even terzijde).



Andere namen die ik door mensen uit Limburg altijd anders uitgesproken hoor worden:

Ellen-> uitgesproken als Elle, heel duidelijk met een staccato einde zonder -n

Manon -> uitgesproken als Manòh. Dat vind ik wel zó ontzettend lelijk, echt niet te doen gewoon

Renske -> Ranske



Nee hoor, Ellen spreek ik uit als Ellen. Manon ligt eraan hoe ze zichzelf noemen. Manon of Manòh.

En Renske is gewoon Renske. Er staat een 'e' dus zeg ik geen 'a'.

Net zoals met een eerder genoemde Emke. Omdat Limburgers zogenaamd niet weten hoe je Imke uitspreekt.

Je zal er zeker tussen hebben zitten die dat doen, maar die mensen vind je overal.



En Bente blijft Bente en geen Bante.

Ligt er denk ik ook aan in welk deel van Limburg je zit.
Alle reacties Link kopieren
quote:-tinkerbell- schreef op 13 februari 2016 @ 21:47:

Haha NYC ik dacht ook meteen: jij moet in Limburg wonen want daar ken ik die (lelijke) uitspraak ook van idd lelijk, als 'Djil' vind ik het wel een heel leuke naam. (Ik vind het ook altijd zo idioot dat Limburgers geen 'djel' in hun haren smeren maar 'zzzzjel', maar dat even terzijde).



Andere namen die ik door mensen uit Limburg altijd anders uitgesproken hoor worden:

Ellen-> uitgesproken als Elle, heel duidelijk met een staccato einde zonder -n

Manon -> uitgesproken als Manòh. Dat vind ik wel zó ontzettend lelijk, echt niet te doen gewoon

Renske -> Ranske



Mijn Limburgse ex sprak namen als Raymond uit als Ramóh. Leon werd Leóh.

Brrrrrrrr.



Manon als Manoh uitspreken vind ik heel raar.

Jill als Zjill uitspreken vind ik ook raar.

In Brabant (althans, waar ik vandaan kom) wordt gel ook als zjel uitgesproken. Djel vind ik dan weer niet klinken
Alle reacties Link kopieren
quote:swimkim schreef op 14 februari 2016 @ 17:02:

[...]





Nee hoor, Ellen spreek ik uit als Ellen. Manon ligt eraan hoe ze zichzelf noemen. Manon of Manòh.

En Renske is gewoon Renske. Er staat een 'e' dus zeg ik geen 'a'.

Net zoals met een eerder genoemde Emke. Omdat Limburgers zogenaamd niet weten hoe je Imke uitspreekt.

Je zal er zeker tussen hebben zitten die dat doen, maar die mensen vind je overal.



En Bente blijft Bente en geen Bante.

Ligt er denk ik ook aan in welk deel van Limburg je zit.Ik geloof best wel dat Limbo's weten hoe je Imke uitspreekt, maar bij 9 van de 10 Limbo's klinkt het toch echt als Emke en dat komt gewoon puur door het accent.
Dochter van een kennis: Luvana. Ik weet het niet...
Tegen gel zeg ik ook zjel.

Maar de uitspraak Zjill vind ik (had ik het al gezegd?) lelijk!!!
quote:minnimouse schreef op 14 februari 2016 @ 17:09:

[...]





Ik geloof best wel dat Limbo's weten hoe je Imke uitspreekt, maar bij 9 van de 10 Limbo's klinkt het toch echt als Emke en dat komt gewoon puur door het accent.



Bij Imke hoor ik nooit iemand Emke zeggen en deze naam hoor je hier in de omgeving toch echt heel veel. Ik hoor dus vooral veel -a-klanken waar -e-'s staan: Kelly, Jesse, Esmee: Kallie, Jassuh, Asmee.



't Kan aan mij liggen maar zo hoor ik het.
Alle reacties Link kopieren
Een keer bij een talentenjacht op de tv gezien, een meisjesduo, de een heette Pilar en de ander Pommelien.
Alle reacties Link kopieren
quote:watdachtjehiervan schreef op 14 februari 2016 @ 13:39:

Wat denken jullie van Alba?

Ik ken een vrouw die zo heet. Ik vind het zo'n harde klank.Ik ken een superschattig Spaans meisje van 5 dat zo heet. Door die associatie vind ik Alba een hele lieve naam. Haar moeder (spaanse) spreekt het overigens wel veel mooier en exotischer uit dan wij Hollanders...
quote:Pinkiepink schreef op 14 februari 2016 @ 18:43:

Een keer bij een talentenjacht op de tv gezien, een meisjesduo, de een heette Pilar en de ander Pommelien.Pilar is naar mijn mening een mooie Spaanse/Argentijnse naam, maar dat kan ook komen omdat ik een hele lieve docente heb die zo heet.
Alle reacties Link kopieren
net op fb gelezen: Qiqi
Alle reacties Link kopieren
Renske: off-topic, maar jij hebt een leuke nick!



(mag ik vragen of je echt zo heet?)
Alle reacties Link kopieren
quote:Boquiabierto schreef op 14 februari 2016 @ 19:46:

[...]





Pilar is naar mijn mening een mooie Spaanse/Argentijnse naam, maar dat kan ook komen omdat ik een hele lieve docente heb die zo heet.





Pilar vind ik nog 'mwah'. Maar het was zo grappig in combinatie met Pommelien, wat ik overigens echt heel lelijk vind



Pommelien, why?



Een oud klasgenootje van me heeft laatst een baby gekregen en hem Aalt genoemd. Zie je op de foto's zo'n schattig jochie en dan heet het Aalt. Vind het alle charme weghalen. Bij Aalt denk ik aan een man van middelbare leeftijd, licht kalend en met een buikje.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lilla schreef op 14 februari 2016 @ 18:49:

[...]





Ik ken een superschattig Spaans meisje van 5 dat zo heet. Door die associatie vind ik Alba een hele lieve naam. Haar moeder (spaanse) spreekt het overigens wel veel mooier en exotischer uit dan wij Hollanders...Alba vind ik wel mooi! Niet te moeilijk, prima te schrijven en over de uitspraak hoef je niet te twijfelen, en toch niet standaard nederlands.
quote:Pinkiepink schreef op 14 februari 2016 @ 18:43:

Een keer bij een talentenjacht op de tv gezien, een meisjesduo, de een heette Pilar en de ander Pommelien.Zijn dit geen artiesten namen? Ik kan me niet voorstellen dat iemand Pommelien heet! Ik krijg er de lach kriebels van.
Pommelien is een gewone naam hoor. Ik vind hem hartstikke leuk! Had mijn dochter zo kunnen noemen, maar man vond het een belachelijk idee.
Qiqi vind ik trouwens vreselijk. Schrijf dan gewoon Kiki.
quote:Mejuffrouwmuis schreef op 14 februari 2016 @ 20:39:

Pommelien is een gewone naam hoor. Ik vind hem hartstikke leuk! Had mijn dochter zo kunnen noemen, maar man vond het een belachelijk idee. Ik geef eerlijk gezegd je man groot gelijk
Alle reacties Link kopieren
quote:Merlijne schreef op 14 februari 2016 @ 20:49:

[...]

Ik geef eerlijk gezegd je man groot gelijk Ik ook.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
Pommelien vind ik leuk voor een kat. Maar voor een kind vind ik t een beetje vreemde naam... Leuk als ze altijd 2 jaar blijft maar komop, ze moet ook ooit solliciteren...
Alle reacties Link kopieren
quote:watdachtjehiervan schreef op 14 februari 2016 @ 20:36:

[...]





Zijn dit geen artiesten namen? Ik kan me niet voorstellen dat iemand Pommelien heet! Ik krijg er de lach kriebels van.Ik heb een leerling gehad die pommelien heette. Ik vond het ook een lachwekkende naam, kan er niks aan doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:watdachtjehiervan schreef op 14 februari 2016 @ 20:36:

[...]





Zijn dit geen artiesten namen? Ik kan me niet voorstellen dat iemand Pommelien heet! Ik krijg er de lach kriebels van.Hahaha! Nee, zo heetten ze echt! Waren wel belgen, misschien dat de naam daar normaler is, maar volgens mij zijn er ook wel Nederlandse Pommeliens
Rijnvis.

Een meisjesnaam....brrrrr

Dan spoor je niet als ouders
ik ken wel Rhijnvis Feith (nederlands schrijver 1753-1824), maar dat was een man.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pinkiepink schreef op 14 februari 2016 @ 20:33:

[...]





Pilar vind ik nog 'mwah'. Maar het was zo grappig in combinatie met Pommelien, wat ik overigens echt heel lelijk vind



Pommelien, why?



Een oud klasgenootje van me heeft laatst een baby gekregen en hem Aalt genoemd. Zie je op de foto's zo'n schattig jochie en dan heet het Aalt. Vind het alle charme weghalen. Bij Aalt denk ik aan een man van middelbare leeftijd, licht kalend en met een buikje.Aalt, dat is toch mest? Pommelien vind ik ook niks, afgekort is het ook lelijk.
Iemand een blokje kaas bij de mosterd?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven