Wishbonebike of Bandits en angels

06-05-2016 17:00 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje wordt bijna 2, maar loopt nog niet los. Hij doet het rustig aan Hij is ook kleinvan stuk.



Voor zijn verjaardag wil ik zo'n drie in een loopfiets geven. Die hij dus nu nog als drie wieler kan gebruiken en straks als twee wieler.



Ik twijfel tussen de wishbonebike en de Bandits en angels. De eerste vind ik er vrij groot en lomp uit zien. De tweede is een slagje kleiner. Ook de prijs verschilt nogal.



Maar het gaat mij er om welke het beste is! En fijnste in gebruik.



Iemand tips?
Alle reacties Link kopieren
ik heb onlangs 2 WB's gekocht voor mijn 1 en 2 jarige. de 1 jarige (die nog niet loopt) had de 3 wieler en de 2 jarige de 2 wieler.. nou ze gaan er beiden zo op weg.. de jongste zelfs nog sneller! Grote hit hier dus :-)
Voor puky en wbb zijn ieder voor en nadelen te bedenken. Het zijn totaal andere loopfietsjes.



Bij lange stukken kan je bijv een touw of sjaal aan het stuur van de wbb vast maken zodat je kind kan trekken. Hebben we geregeld gedaan toen hij een jaar of 2 was als hij te moe was om terug naar huis te fietsen. Of de fiets duwen, met een stok, eigen fiets of kind zelf.
Alle reacties Link kopieren
Een kind dat nog niet kan lopen fiets echt niet zomaar weg op een puky.



Het is wel leuk om direct plezier te hebben van het kado. Wij hebben de wishbone, de plastic variant en die bevalt heel goed! De driewieler pas rond de derde verjaardag omgebouwd naar tweewieler.
Alle reacties Link kopieren
Oké bedankt voor de reacties!



Is de bandit en angels dan geen goede middenweg? Wishbone te groot Puky als twee wieler nog net iets te lastig voor een kind dat nog niet los loopt? De bandit is 40 cm korter dan de wishbone dus dat scheelt best een stuk!!



Hij heeft al een auto waar hij regelmatig op rond scheurt. Een Puky vier wieler lijkt me dan misschien net iets te overbodig?
Wishbonebike hier. Al twee jaar fanatiek in gebruik door dochter (3). Als driewieler is het geen kleintje maar heel stabiel. Omvallen is een prestatie

Toen ze twee was hebben we het derde wiel eraf gehaald. Dan is hij een stuk handzamer en kan hij eenvoudig mee in de auto.

We nemen hem ook mee het bos en de duinen in. Kunnen we flinke afstanden afleggen.



Overigens hebben we ook een Puky in huis. Dat was even leuk maar dochter heeft veel liever de wishbonebike.

Persoonlijk vind ik die ook veel mooier dan de Puky's.



Het andere merk wat je noemt ken ik niet. Even gekeken, dan zou ik toch echt voor de wishbonebike gaan.
Alle reacties Link kopieren
wij hebben WBB gekocht voor yammini 1 voor haar eerste verjaardag. nu is ze 7 en speelt yammini 2 er al heel lang mee. superstabiel als driewieler en erg fijn als 2 wieler , ik ben fan!
Alle reacties Link kopieren
De WBB lijkt me prima als je nergens heen gaat met het ding maar gewoon in en rond het huis. Bij grotere afstanden is hij onhandig want hij is zwaar om te dragen en neemt veel ruimte in beslag. Ik ken overigens alleen de houten variant. Plastic lijkt me al een stuk beter klinken want lichter en kan je makkelijker buiten laten staan.

Ik zou ook voor een Puky gaan. prima fietsje. stuk goedkoper en een stuk lichter om te dragen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zat met precies hetzelfde dilemma en ben uiteindelijk voor de Geuther gegaan:



http://www.baby-walz.nl/G ... J-d89_zyMwCFQ4TGwod4VsMkg



Voordeel tov Bandits is dat de framehoogte breder afgesteld kan worden waardoor je langer met de fiets kan doen. Mijn zoon zit nu op de driewieler en het bevalt prima (cadeau 1e verjaardag). Hij scheurt er heerlijk mee rond .
Ik zou ook eerder voor een gewone 3-wieler gaan en daarna een loopfiets. Hier begon dochter op zo'n klein plastic ding, zoals in de post van Sjors om 19.44. Daarna had ze een puky wutsch. En ik heb via mp voor 2,50 zoiets gekocht :







Dat ding is echt favoriet! Dochter kwam afgelopen week weer aangescheurd erop, ze is ruim 4

Een loopfiets begint ze nu pas net mee. Voorheen keek ze daar helemaal niet naar om. Het verschilt heel erg per kind wat ze leuk vinden. Maar ik zou toch ook kijken naar wat handig is. Een wbb lijkt me niet praktisch om de redenen die al genoemd zijn. Hier gaan de fietsjes ook mee op vakantie bv. Dan is zo'n groot en zwaar ding niet handig lijkt me.
quote:Valia_1 schreef op 07 mei 2016 @ 23:11:

De WBB lijkt me prima als je nergens heen gaat met het ding maar gewoon in en rond het huis. Bij grotere afstanden is hij onhandig want hij is zwaar om te dragen en neemt veel ruimte in beslag. Ik ken overigens alleen de houten variant. Plastic lijkt me al een stuk beter klinken want lichter en kan je makkelijker buiten laten staan.

Ik zou ook voor een Puky gaan. prima fietsje. stuk goedkoper en een stuk lichter om te dragen.

Ik snap dit niet helemaal. Ja een Puky is kleiner dan een WBB, maar onze wishbone is gewoon overal mee naar toe gegaan. Ook in de auto (een kleine seat ibiza, 3 deurs). Mijn idee is dat je juist met de WB grotere afstanden kunt afleggen, want de wielen zijn groter en daarmee minder inspannend (denk ik). Bovendien lijkt het me comfortabeler te zitten als je kind echt een paar km gaat afleggen met de loopfiets (en ja, dat deed mijn zoon al rond 2-2,5). Van het kunnen vooruit duwen als hij/zij even moe is, hebben wij ook veel gebruik gemaakt als hij even moe was waardoor wij niets hoefden te tillen.



Wat ik wel heel lastig vond in de beginperiode (zeg tussen 1 en 2) is dat ik een kind heb met een behoorlijke sterke wil die echt niet van plan was om dezelfde richting op te gaan als mij. En dan is het wel gedoe ja, een WBB tillen (of in mijn geval sjaal erom heen en trekken) en een kind tillen.



Ik woon zelf in een vinexwijk met veel groen en veel wandelmogelijkheden. Daarvoor leek mij de WBB het meest geschikt. Als ik in hartje Amsterdam zou wonen, dan had ik eerder voor een Puky gekozen. Oftewel; de context speelt ook mee.



Succes met je keuze TO; je weet iig dat er veel enthousiastelingen zijn (over WBB en Puky dan lig). Aan jou welke voor- en nadelen je het zwaarst vind wegen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Horizon81 schreef op 08 mei 2016 @ 10:21:

[...]



Ik snap dit niet helemaal. Ja een Puky is kleiner dan een WBB, maar onze wishbone is gewoon overal mee naar toe gegaan. Ook in de auto (een kleine seat ibiza, 3 deurs). Mijn idee is dat je juist met de WB grotere afstanden kunt afleggen, want de wielen zijn groter en daarmee minder inspannend (denk ik). Bovendien lijkt het me comfortabeler te zitten als je kind echt een paar km gaat afleggen met de loopfiets (en ja, dat deed mijn zoon al rond 2-2,5). Van het kunnen vooruit duwen als hij/zij even moe is, hebben wij ook veel gebruik gemaakt als hij even moe was waardoor wij niets hoefden te tillen.

.Mijn dochter was altijd zo dat ze halverwege opeens geen zin meer had dus dan moest de fiets gedragen worden. Vandaar dat het mij voor lange afstanden onhandig lijkt. Niet het rijden op die fiets maar het dragen van de fietsen. Ik kan me wel voorstellen dat een grotere en zwaardere fiets voor het kind zelf prettiger is voor lange afstanden. Maar ja, als ik dat ding een eind moet dragen is het minder comfortabel.
Alle reacties Link kopieren
De geuther lijkt me ook wel wat. Die heeft volgens mij ook luchtbanden.



Maar is hij minder lomp dan de wbb?
quote:Valia_1 schreef op 08 mei 2016 @ 10:52:

[...]





Mijn dochter was altijd zo dat ze halverwege opeens geen zin meer had dus dan moest de fiets gedragen worden. Vandaar dat het mij voor lange afstanden onhandig lijkt. Niet het rijden op die fiets maar het dragen van de fietsen. Ik kan me wel voorstellen dat een grotere en zwaardere fiets voor het kind zelf prettiger is voor lange afstanden. Maar ja, als ik dat ding een eind moet dragen is het minder comfortabel.Tja. Wij hebben altijd geweigerd de fiets te dragen als ze geen zin meer had. Dat was twee keer een drama en sindsdien kunnen we lange tijd van huis met fiets. Ideaal
Alle reacties Link kopieren
quote:HelpBrand schreef op 08 mei 2016 @ 16:30:

[...]





Tja. Wij hebben altijd geweigerd de fiets te dragen als ze geen zin meer had. Dat was twee keer een drama en sindsdien kunnen we lange tijd van huis met fiets. Ideaal Wat goed. Dat is mij nooit gelukt. Ik weigerde een keer een driewieler te dragen. Dochter zei toen dat we hem dan maar hier zouden laten. Maakte haar niks uit. We zijn twee straten verder gelopen en zij vond het prima. Ik ben toen toch maar teruggegaan om het ding te halen. Waarschijnlijk had ik inderdaad moeten doorzetten maar ik durfde gewoon niet. Straks was het ding weg.
We hadden een beetje hulp van de fase die "van mij" heet. Dan zei ze dat ze hem niet mee wilde nemen, dan hoefden wij maar te zeggen dat een ander kindje hem dan mee naar huis zou nemen en ze zat er alweer op. Mokkend, dat wel, maar het idee dat een ander op haar fiets zou gaan zitten
Ik kom met iets heel anders. My first bike. Licht, ook makkelijk mee te nemen en mijn kinderen gebruiken hem heel veel.
Bandits en angels ken ik niet, maar wij hebben een Wishbone bike voor ons zoontje en zijn daar heel tevreden over. Vind deze prettiger dan een gewone driewieler/loopfiet/auto.
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me ook wel wat my first bike, lekker licht! Maar vraag me alleen af of mijn zoon daar al wat aan heeft aangezien hij nog niet loopt....
quote:Lieke80 schreef op 08 mei 2016 @ 22:02:

Lijkt me ook wel wat my first bike, lekker licht! Maar vraag me alleen af of mijn zoon daar al wat aan heeft aangezien hij nog niet loopt....



Nee hij is ook best hoog. Zoontje van bijna 3 zit er nu een paar maanden lekker op zeg maar.

Ik vind die andere opties te bombastisch. Voor daarvoor hadden we gewoon zo'n goedkoop plastic fietsje eerlijk gezegd

Maar ook pas nadat hij kon lopen.

Wij hadden ook een puky met 4 wielen, geen aanrader eerlijk gezegd.
Alle reacties Link kopieren
Waaaaaahhhhh ik weet het niet meer!!
quote:Lieke80 schreef op 08 mei 2016 @ 22:43:

Waaaaaahhhhh ik weet het niet meer!!Dan gewoon de WBB kiezen, daar krijg je ook het meeste geld voor op Marktplaats (mocht je 'm weer willen verkopen).
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben vorig jaar een Trybike gekocht (www.trybike.nl). Is veel gunstiger qua prijs t.o.v de Wishbonebike. Die bandist en angels is echt heel klein en leuk voor rondom huis, maar daar ben je met 2 jaar wel klaar mee. Vrienden van mij hebben die ook en zijn nu jaloers op ons dat wij zo makkelijk lange afstanden afleggen. Voordeel van zo'n grote fiets is dat je er echt heel lang mee doet (tot 5 jaar) en mijn kind wil niet meer zonder naar buiten. Ik heb hem nooit getild, maar als het moet trek ik haar een stukje. Op een tweewieler van een vriendinnetje loopt ze met de fiets tussen haar benen en wordt ze snel moe. Wat heb jij uiteindelijk gekocht ?
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben vorig jaar een Trybike gekocht (www.trybike.nl). Is veel gunstiger qua prijs t.o.v de Wishbonebike. Die bandist en angels is echt heel klein en leuk voor rondom huis, maar daar ben je met 2 jaar wel klaar mee. Vrienden van mij hebben die ook en zijn nu jaloers op ons dat wij zo makkelijk lange afstanden afleggen. Voordeel van zo'n grote fiets is dat je er echt heel lang mee doet (tot 5 jaar) en mijn kind wil niet meer zonder naar buiten. Ik heb hem nooit getild, maar als het moet trek ik haar een stukje. Op een tweewieler van een vriendinnetje loopt ze met de fiets tussen haar benen en wordt ze snel moe. Wat heb jij uiteindelijk gekocht ?
Alle reacties Link kopieren
Karlein schreef:
02-06-2017 09:44
Wij hebben vorig jaar een Trybike gekocht (www.trybike.nl). Is veel gunstiger qua prijs t.o.v de Wishbonebike. Die bandist en angels is echt heel klein en leuk voor rondom huis, maar daar ben je met 2 jaar wel klaar mee. Vrienden van mij hebben die ook en zijn nu jaloers op ons dat wij zo makkelijk lange afstanden afleggen. Voordeel van zo'n grote fiets is dat je er echt heel lang mee doet (tot 5 jaar) en mijn kind wil niet meer zonder naar buiten. Ik heb hem nooit getild, maar als het moet trek ik haar een stukje. Op een tweewieler van een vriendinnetje loopt ze met de fiets tussen haar benen en wordt ze snel moe. Wat heb jij uiteindelijk gekocht ?
Al wat ouder topic maar welke Trybike had je gekocht? De houten of de stalen? De stalen leek mij misschien te zwaar.. Ik zit nu ook te twijfelen tussen wishbone en trybike voor zoontjes 1e verjaardag.

Enige nadeel is idd de prijs en dat het mss te lomp is voor binnenshuis.

En TS? Welke werd het uiteindelijk? En hoe beviel het?
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben de bandits en angels 4 in 1 , kind is net 2 en niet zo groot maar is er eigenlijk al te groot voor.
Ding is echt klein

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven