Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen..

20-03-2017 16:31 726 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi!



Ik wil graag afvallen en zoek enthousiaste mensen die met mij mee willen schrijven!

Gewoon af en toe je verhaal kwijt kunnen wat goed ging of juist slecht. Elkaar motiveren en onze doelen halen!

Een stok achter de deur zodat ik nu eindelijk die 65 kilo (of minder) op mijn weegschaal ga zien.

Vandaag gewogen en weeg nu 74,6 kilo.



Nu wil ik door tot ik de 65 kilo heb gehaald en hoop dat jullie mijn stok achter de deur



Mijn plan:

Gezonder eten, denk aan volkoren producten, fruit, vlees vaker vervangen door vis en vooral veel groente!

Zo min mogelijk uit een pakje en snoep/koek/chips laat ik achterwege.

Sporten en veel wandelen.



Dus wil je meeschrijven? Graag!
Alle reacties Link kopieren
Goed om te stoppen met energie drank... dat is echt een suikerbom los dat het verder eigenlijk echt rommel is.



Ondanks het niet heel heel goed eten ben ik niet afgevallen maar ook niet aangekomen. Van de week weer even goed opletten.

Sporten zal gezien de vakantie van de kinderen er minder van komen, helaas.
Nog even over weegschalen. Ik denk dat een analoge beter is dan een digitale (zoals ik heb). Als dan de batterijen wat minder worden, geeft hij minder nauwkeurig je gewicht aan.
Aks mijn weegschaal echt dood is ga ik misschien ook wel voor een analoge
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog een analoog staan ergens op zolder, misschien die maar voor de dag halen.

Digitale die "oud" zijn geven minder nauwkeurig aan, maar vind het zonde om een nieuwe te kopen terwijl deze het nog prima doet (is denk ik 8 jaar oud).

Ook nieuwe batterijen helpen met nauwkeurigheid heb ik ooit gelezen, maar verder geen idee.

Ik hou deze gewoon en zie wel wanneer die het op geeft.



bagheera91 energiedrankjes, daar heb ik "vroeger" heel veel van gedronken. Tegenwoordig vind het zoooo vies! Goed dat je daar mee gaat stoppen!



Frietmetmayo niet aangekomen is altijd goed!



Vanavond ga ik weer sporten, vorige week is er niets van gekomen.

Ook woensdag en donderdag staat sporten op de planning.
Alle reacties Link kopieren
Oh, donderdag is sportschool 's avonds dicht. Dus dat feest gaat niet door.
Alle reacties Link kopieren
Mijn oude analoge weegschaal gaf twee kilo te weinig aan, bovendien kon ik door het verplaatsen van mijn lichaamsgewicht naar achter nog een kilo eraf smokkelen. Mijn nieuwe digitale geeft 1 waarde en die komt overeen met andere weegschalen in de winkel. Wel heeft ie vreemd genoeg soms bij de eerste meting een foute weergave (1,5 kilo te veel) daarna geeft ie de juiste.
Alle reacties Link kopieren
quote:Wandelen_afvallen schreef op 01 mei 2017 @ 19:49:

Mijn oude analoge weegschaal gaf twee kilo te weinig aan, bovendien kon ik door het verplaatsen van mijn lichaamsgewicht naar achter nog een kilo eraf smokkelen. Mijn nieuwe digitale geeft 1 waarde en die komt overeen met andere weegschalen in de winkel. Wel heeft ie vreemd genoeg soms bij de eerste meting een foute weergave (1,5 kilo te veel) daarna geeft ie de juiste.



He grappig, dat hebben wij ook met onze weegschaal. Dan ga je erop staan en moet je er gelijk weer af en zie je dat hij 1,5 kilo als 'basis' heeft en dan springt hij op 0 en dan kun je pas echt op de weegschaal gaan staan. We hebben ons er altijd over verwonderd dat we met verschillende metingen op hetzelfde moment verschillende gewichten konden hebben. Totdat we dat ineens ontdekten!



Ik vind persoonlijk een digitale erg fijn, omdat ik ook van de 100 grammetjes die ik afval weer een boost krijg en dat zie je op een analoge niet zo goed.



Verder gaat het qua eten echt dramatisch de afgelopen week, maar het sporten gaat goed. Toch zo'n 26 km in totaal hardgelopen. Dat is dan weer een druppel op de gloeiende plaat voor het slechte eten. Deze week weer lekker strak op regime!
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het bij jullie?

Hier mhaaaw, eet wel gezond maar ook wel beetje slechte tussendoortjes. Het is de tijd van de maand dus geef daaraan de schuld.

Ook hele tijd opgeblazen gevoel.. buik lijkt dikker. Hoop dat dit snel weer weggaat.

Beweging viel tegen vandaag maar ga ik morgen weer inhalen.
@roshak: 26 km is echt indrukwekkend in mijn beleving. Super!



Hier qua eten redelijk vandaag. Weinig aan beweging gedaan helaas



Onze nieuwe kat is begonnen met schreeuwen. Ook 's nachts. Hopelijk stopt hij hier snel mee stopt
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!



Pffff, gaat niet zo goed deze week. ik heb alleen maar trek in slechte dingen... sportschool heb ik ook nog niet van binnen gezien deze week... mijn pa belde of ik gebak wil halen voor bij de koffie morgen want ik zou langskomen en er komt nog meer visite (hij heeft geen tijd om te halen namelijk...) nou ja, dan maar gebak ipv lunch
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Julia65, herkenbaar hoor. Schijnbaar zou je gewicht nu ook niet representatief zijn, dus vooral niet op de weegschaal gaan staan.



Bagheera91, ik sta er zelf ook van te kijken. Gisteravond weer 10 km gelopen. Ja, je moet toch wat he, als je het te moeilijk vindt om eten te laten staan, moet je het op een andere manier compenseren haha.
Alle reacties Link kopieren
Roshak 26 km hardlopen een druppel op de gloeiende plaat? Dat is toch al snel 2000 kcal oftewel een hele dag eten! Als dat een druppel is... Houd jij een eetdagboek bij? Het lijkt mij dat je flink mag eten als je zo fanatiek rent. Ik zou het niet kunnen. Vier kilometer vind ik al veel... Wandelen is meer mijn ding, dat kan ik uren volhouden.
Alle reacties Link kopieren
26 km over een hele week he, niet op 1 dag. Ik probeer nu 1x per week een lange ronde (10 km) te lopen en de rest 'korte' (5 tot 7 km) rondjes.



Ik houd mijn eten en calorieen bij met een app ja.
Alle reacties Link kopieren
Heb de dag na het hardlopen altijd giga honger, dus dan eet ik echt wel wat meer dan op een gewone dag.



Mag ik zeggen dat ik dit clubje op een of andere manier zeer motiverend vind!
Alle reacties Link kopieren
dag dames, Roshak: wat goed zeg al dat lopen, ik vind dat echt heel knap, mij is het te saai . .



Wij hebben gisteravond weer gesport (manlief was maandag beetje ziek dus even een dagje verplaatst) èn gewogen ( tja, moest toch even gebeuren), 1,5 kg kwijt sinds 2 weken en weer wat vet% eraf, geen spier% erbij, dat si wel vreemd hahaha. Het visceraalvet (buikvet zegmaar) is ook eindelijk gedaald, volgens de PT gaat dat ook heel langzaam dus ik ga goed!



Ook wat vergelijkingen gemaakt met de gewichten die ik nu kan pushen (pullen, drukken , weet ik het hoe je het noemt hahaha), ook daarin veel progressie. Ik hou daar zo van he: cijfertjes! Meetbare resultaten willen we!!

Kortom: ik ben blij. Het gezonder eten gaat prima, in het weekend lekker een wijntje erbij, het sporten zit nu echt in mijn systeem en langzaam aan kom ik er zo wel!! Voelt ook gewoon als een andere lifestyle en geen tijdelijk iets.
Alle reacties Link kopieren
quote:Frietmetmayo schreef op 03 mei 2017 @ 09:36:

Heb de dag na het hardlopen altijd giga honger, dus dan eet ik echt wel wat meer dan op een gewone dag.



Mag ik zeggen dat ik dit clubje op een of andere manier zeer motiverend vind!ja, dat mag je zeggen Ik vind dat ook!
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad eet ik ook meer op een dag dat ik sport. Dat lijkt me ook logisch, de spieren moeten immers gevoed worden. Je moet toch al snel 400-500 kcal aanvullen, dat is een maaltijd die je meer moet eten. Is best wel veel, vind ik. Daar ben ik pas achtergekomen sinds ik de eet/bewegingsapp invul. Wist wel dat je elke dag moet bewegen, maar dat het zoveel calorieën scheelt...
Wat bewegen betreft ben ik het eens met Maarten 't Hart: hoe meer je beweegt hoe meer je meestal eet.

Fijne smoes!

Ben wel wat afgevallen, een paar ons.

Vanavond een magere visschotel.
Alle reacties Link kopieren
Fijn toch om elkaar te motiveren?



Ik heb juist na het sporten totaal geen honger! En heb eigenlijk vandaag ook niet het idee dat ik meer honger heb als normaal. Zelfs het gevoel dat ik minder honger heb.

Maar denk dat ik alle energie voor mijn sporten vantevoren al binnen heb gekregen haha.



Fijn trouwens om te kunnen trainen met een PT en je partner samen. Dat moet ook wel een pak motivatie geven lijkt me!
Alle reacties Link kopieren
ik heb dat ook niet, wel heel erg de neiging om heel gezond te eten na het sporten, zit dan beetje in zo`n flow.



Ja dat samen sporten zo is echt heel fijn!
Wat een fijne berichten dames

Ik vind dit ook een fijn groepje



Ik heb me vandaag keurig aan het plan gehouden qua eten. Ik had in de auto naar huis vreselijk trek ik iets zoets of vets.

Niet langs de supermarkt gereden naar thuis een plakje kipfilet met zuivelspread genomen.



Ik heb helaas wel vreselijk hoofdpijn en weer slecht geslapen vannacht



Op mijn werk had ik de fietspedalen onder mijn bureau, dus in ieder geval al iets goeds gedaan qua beweging vandaag.
Alle reacties Link kopieren
Wat goed, Bagheera, die fietspedalen onder je bureau. Zo kun je werken en bewegen tegelijk.

Hoofdpijn en weinig slapen kunnen samenhangen. Ligt dat nog steeds aan de kat? Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Roshak haha, ik zal niet op de weegschaal staan deze dagen. Mijn plan was ook om zaterdag weer te wegen, hopelijk met resultaat!

3 keer hardlopen in een week vind ik dan weer een prestatie. Ik neem altijd voor om veel te sporten, maar ben eigenlijk met 2 x 1 uur ook wel tevreden. Haha, dat is mijn minimale doel, alles erboven is mooi mee genomen.

Na het sporten ook geen honger, maar eet altijd wel iets. Als ik namelijk niets eet heb ik dag / uren erna in één keer meer trek en eet ik veel meer dan als ik gelijk na sporten wat neem.



Frietmetmayo dat mag je zeker zeggen.



Guppekop je resultaten klinken hartstikke goed. En super dat je het als lifestyle ziet!!

Gezond eten en sporten zie ik ook als combi. In weken dat ik niet sport eet ik vaak ook ongezonder en als ik sport eet ik ook gemakkelijker gezonder.



Wandelen_afvallen ik eet altijd iets voor en na het sporten, maar niet perse meer op "sportdagen". Vaak als ik thuis zit eet ik meer, want dan heb ik de tijd om wat te maken en genoeg tijd om het op te eten.



bagheera91 super dat je gezonde keuze hebt gemaakt!

En wat lijkt dat mij leuk, fietspedalen onder bureau. Haha, grappig dat je dat op je werk kan hebben.



Vandaag gaat het hier prima en ook al eetlijstje van morgen ingevuld. Vind het zo makkelijk om een dag van te voren te plannen wat ik dag erna eet. Ik kijk wat er op moet of wat ik nog heb liggen en daar plan ik dan hele dag omheen. Ook wat ik meeneem als lunch en tussendoor en wat ik als ontbijt eet. Moet ik wat voorbereiden doe ik dat vanavond even en anders weet ik morgen wat ik moet pakken.

Plannen jullie ook van te voren wat je eet?

Beweging van vandaag is 2.5 uur "lichamelijk redelijk zwaar werk" gedaan, rondje gelopen met de hond en vanavond uurtje krachttraining.
quote:Wandelen_afvallen schreef op 03 mei 2017 @ 15:36:

Wat goed, Bagheera, die fietspedalen onder je bureau. Zo kun je werken en bewegen tegelijk.

Hoofdpijn en weinig slapen kunnen samenhangen. Ligt dat nog steeds aan de kat? Sterkte.Helaas wel
Die fietspedalen zijn ideaal. Je kan ze zelfs zwaarder en lichter zetten

Er zijn er alleen niet genoeg voor iedereen, dus voorlopig kan dat nog niet dagelijks. Zal toch met collega's moeten delen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven