Lijf & Lijn alle pijlers

Cambridge 500 - we gaan ervoor!

13-01-2014 18:35 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben deel 1 helemaal vol-gecambridged, dus gaan we hier verder!



Dit topic is voor iedereen die het Cambridge dieet volgt. Vragen, tips, tricks, aanmoedigingen, frustraties: allemaal welkom!



We zijn ons allemaal bewust van de nadelen van dit dieet, dus goedbedoelde waarschuwingen hoeven niet.



Succes iedereen!
Only dead fish go with the flow.
Alle reacties Link kopieren
Druk bezig met hun zondagsroutine en weinig te melden, denk ik. Tenminste dat is hier zo.



Dieet gaat prima. Val niks meer af maar veel belangrijker, er komt ook niks meer bij. Morgen of overmorgen voor het eerst aan het brood. Ik denk morgen. Nog 3 weken 2 shakes erbij en dan zelf een menu samenstellen. Zie wel een beetje tegen de komende week op. De verwachting is dat er zo'n kilo tot anderhalve kilo bijkomt in deze week. Weegschaal maar even niet te serieus nemen deze week. Vermijden zou beter zijn maar ken mezelf dat wordt hem niet. Morgen weer naar de consulent.



Hoe gaat het met de rest? Bollesmurf, Star, Okkie en alle anderen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen,



Knap dat jullie de shakes volhouden.

Ik hield het niet vol.

In 2012 in 6 maanden van 85 naar 76 kg gegaan.

Langzaam weer geklommen naar 82,5



Ik ben nu vanaf 2013 bezig met het HCG dieet.

500 calorieën op een dag, 23 dagen lang, en 8 tot 10% van je lichaamgewicht verliezen.

Gezakt van 82,5 kg naar 69,4 kg.

http://www.vetvrij.com/ph ... 06cd3a12611680ee2dec5c36f

(MevrouwtjeKiezel)



Ik zeg tegen tegenstanders; shakes en HCG is niet de meest verstandige optie, maar overgewicht ook niet !
Alle reacties Link kopieren
Overigens in de dagen dat ik geen HCG dieet doe, wil ik nog wel eens incidenteel een reep of shake nemen.

Niet van Cambrigde, dat was mij te duur.

Ooit begonnen met Herbalife, maar nu de gewone Kruidvat-variatie daarvan.
Alle reacties Link kopieren
Hier ben ik ook weer.

welkom Joxxi! Je bent al een eind op weg. Knap hoor.

Ik ben deze week 1x wezen sporten en dat was heerlijk! Gewoon fitness niets bijzonders hoor.

Ik ben bang voor paarden dus mij zal je nooit op een paard zien

Er was een keer een paard losgebroken en die rende wild rond waar ik fietste, gewoon op eem fietspad. En hij kwam zo wild op mij af dat ik vd fiets viel en sindsdien moet ik er niets meer van hebben. Ik was toen 12 ofzo...



Ik heb mijn eetweek er gelukkig opzitten...klinkt stom misschien maar ik ben vanaf donderdag zo misselijk...ik heb het idee dat het door het eten komt. Ik heb niks gezondigd en alleen gerechten uit het boekje gedaan. Maar ik ben echt zo beroerd....blegh

Ik hoop dat het morgen beter gaat met alleen maar shakes. Ik ging zo lekker voor de eetweek....ik hoop dat ik het weer zo makkelijk ga doen de komende weken.

ik heb besloten om door te gaan tot pakjesavond. Dan gaan we lekker gourmetten en ga ik mezelf trakteren op 1 wijntje! Dan start het afbouwen en dan kan ik met kerst gaan opbouwen.

Ik ben echt benieuwd hoeveel er dan af zijn....nu zit ik op -8... deze week is er beduidend minder af gegaan helaas. Maar des te meer gaat er komende week weer af...mag ik hopen



sorry voor dit ego praatje....moest het ff kwijt...
Alle reacties Link kopieren
Jeetje tikal dat is ook een heftig dieet! Knap hoor! Zijn al die kilo's er in die 23 dagen af gegaan?
Alle reacties Link kopieren
Nee Star81, ik heb het eerste jaar een paar keer die 23 dagen volgehouden.

Dat was me te zwaar.

Ik doe nu een "eigen" variatie.

Vanaf augustus tussen de 7-14 dagen wel en maximaal 7 dagen niet:



Overzicht Kuren:

Deel 1: Start Gewicht: 82,50 Kg (23 dagen)

Juni 2013

Deel 2: Start gewicht: 76,40 Kg (23 dagen)

Oktober 2013

Deel 3: Start gewicht: 74,50 Kg (23 dagen)

November 2013

Deel 4: Start gewicht: 75,50 Kg (23 dagen)

Februari 2014

Deel 5: Start gewicht: 74,50 Kg (23 dagen)

Maart 2014

Deel 6: start gewicht: 76,50 Kg Vanaf hier aangepast

Augustus 2014

Deel 7: Start gewicht: 74,00 Kg

September 2014

Deel 8: Start gewicht: 73,30 Kg

Oktober 2014

Deel 9: Start gewicht: 72,80 Kg

Oktober 2014

Deel 10: Startgewicht:72,70 Kg

10 November 2014 (t/m 19-11)



Deel 11: Start gewicht: ....... Kg

26 November 2014 (t/m 4-12)



Deel 12: Start gewicht: ....... Kg

13 December 2014 (t/m 20-12)



Deel 13: Start gewicht: ....... Kg

24 December 2014 (t/m 30-12)



Deel 14: Start gewicht: ....... Kg (hopelijk onder 72,50)

2 Januari 2015



De eerste 2 dagen eet je nog gewoon.

Dus deel 13 is wel echt kort 4 dagen, maar beter dan niets.

En ik ben behoorlijk eigenwijs dus als iets niet bevalt, pas ik het zodanig aan dat het wel bevalt.

En al zou er elke maand maar 100 gram af gaan.

Dan ben ik eigenlijk al blij.

Dat betekent namelijk dat ik NIET aan ben gekomen.

December zal moeilijk worden.

Maar ja, bijna iedereen komt in deze maand aan.

Ik zou blij zijn als ik het beperkt hou.
Alle reacties Link kopieren
Met dit dieet is afvallen echt easy.

Daarna de zogeheten Stabilisatiefase (die CB ook kent),

dat is de moeilijkste fase.

Dan mag je namelijk weer zo veel (in vergelijking met welk dieet dan ook HCG of CB)

en komen de verleidingen om de hoek kijken.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind november & december en met de pasen zo moeilijk met dieeten.

De winkels liggen dan weer zo vol met alle lekkers ....
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,



Fijn zo'n warm welkom hier.

En wat doet iedereen het goed!!



Zo'n forum als deze helpt natuurlijk enorm, maar uiteindelijk moet je het toch zelf doen.

Ik houd me iedere keer dat ik zou willen zondigen maar voor dat ik dat best mag doen, uiteindelijk ben ik de baas over mijn eetgedrag. Maar tja, ik heb ook zelf de keuze gemaakt om CB te gaan doen... dus wie houd ik nu voor de gek als ik wel wat neem. Juist. .. mezelf. En eigenlijk vind ik dat dan wel weer zonde. Ik kies er toch zelf voor en ben t waard om me aan mijn eigen keuzes te houden!

En dan vind ik t opeens niet meer nodig om te zondigen :-)



Dat van die grens van dat getal met drie cijfers ken ik. .. magisch is t. Twee weken geleden was ik daar. Heerlijk. Die hoop ik nooit meer terug te z en. Hoop dat degenen die daar nu nog boven zitten m snel in zicht hebben. (Ken nu alle namen met bijbehorende verhalen nog niet uit mijn hoofd, dus sorry dat ik jullie nog niet persoonlijk aanspreek)

Nu nog een kilo of 15 denk ik. Eens even kijken hoe de laatste loodjes straks gaan.



Volgens mij komt het moeilijkste stuk straks nog. het afvallen zelf vind ik (nog wel) vol te houden. Werkt zo motiverend, die weegschaal iedere keer. Nu, na bijna 20 kg, gaan mensen het ook echt zien. Dat duurde wel lang hoor, zelf zag ik me toch wel dunner worden, maar mijn omgeving nog niet echt (man en kids uitgezonderd)

Ik heb me voorgenomen om in ieder geval tot de zomer in de 'dieetmodús' te blijven. als ik straks (ergens in 2015) weer normaal mag gaan eten, wil ik echt heel erg op blijven letten. en dan hoop ik daarmee echt mijn eetpatroon te veranderen. alhoewel veranderen... nu heb ik natuurlijk geen eetpatroon met al die zakjes. ik hoop dus straks een gezond patroon op te bouwen.



Dat sportprobleem ken ik ook. Kost ook allemaal tijd... en die is kostbaar als je 4 dagen werkt en een gezin hebt. Ik wandel in ieder geval iedere week met een vriendin, minimaal 10 km. gezellig kletsen en ondertussen doorstappen. dat kletsen willen we sowieso, dus beter zo dan op de bank :-). Verder heb ik een stappenteller gekocht en probeer ik iedere dag 10.000 stappen te maken. lukt niet altijd (zittend beroep), maar het stimuleert wel! Schijnt dat je met 10.000 stappen per dag al een stuk gezonder bezig bent.



voor nu iedereen weer heeeel veel succes, jullie kunnen het!!!

gr Joxxie
Alle reacties Link kopieren
Heej allemaal,



Even geen tijd om alles terug te lezen, maar even wat van me laten horen.



Ik ben over op CB 800 sinds vrijdag en heb me afgelopen vrijdag ingeschreven op de sportschool. Vrijdag meteen een uurtje er tegenaan geweest en vandaag weer. Trots op mezelf!! EN!!! Ik woog vanmorgen 89.4! Onder die 90!



Takkentrol, dat is even mijn gewicht voor de tabel. 98.4. Morgen heb ik vroege dienst en dan vergeet ik altijd te wegen.



Succes allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Ja Anke39kg, dat "en nu d'r af houden" die kon ik ook wel schieten.... Ja joh alsof ik dat zelf ook niet weet. Met het eten na de afbouw of opbouw, ik had een hele map verzameld met allemaal cambridge recepten. Of op den duur weet je zelf ook behoorlijk magere recepten te verzinnen. Zo eten wij nog steeds avondeten(ik dus ff niet nu), bevalt me wel. Niet zo'n goor vol gevoel 's avonds. Voor de kinderen kook ik gewoon hollandse pot, zij eten dat het liefst.

Het blijft moeilijk, ik las dat je net als ik als kind ook al stevig was. Het blijft een ellende denk ik de rest van je leven. Maar ik hoop dat je het goede eetpatroon te pakken krijg en ik vind het ontzettend knap dat je zo'n prachtig gewicht heb bereikt!! Top!

Ik ben net uit eten geweest, lekker handig in de 1e week, maar stond al gepland en ik ga dat niet afzeggen. De eerste keer was ik waarschijnlijk bang dat ik enorme buikpijn zou krijgen, maar nu (helaas) weet ik beter

Ik heb vooraf carpaccio gehad en als hoofgerecht zalm met groente. Lekker mager dus.



Voor de tabel, zet mij er maar in. Ik had het opgeschreven vorige keer, maar dat zal te ver terug zijn. 10-11 begonnen op 107 kilo, streef is sowieso 80 kilo.

Ik moet woensdag pas te wegen dus voor de tabel niet handig misschien. Vorige keer in dit topic kopiërden wij de tabel van de laatste die 'm ingevuld had en dan werkte je je eigen gewicht bij. Misschien is het wat? Maar dit vind ik ook prima eigenlijk.



Veel paardenliefhebbers hier. Ik heb ook een paard gehad. Nadat ik hem moest laten inslapen (ouderdom, 31 jaar) heb ik nooit meer echt gereden. Laatst vroeg een collega of ik weer eens wou beginnen, Die zit aardig in de paardenwereld. Nou voor de lol wil ik wel lekker crossen over het strand, maar dat serieuze gedoe hoeft voor mij niet. Maar dan wil ik eerst aardig wat kwijt, anders hobbelt alles zo mee whaha
Alle reacties Link kopieren
Takkentrol, wil je mij ook in de tabel zetten?

Begonnen 20/9 : 115.3

Vandaag 96.2



dank je, joxxie
Alle reacties Link kopieren
Vorige week 72.9, vanochtend 71.7 -1.2 dus.

Van mij mag het wel wat sneller gaan, in de eetweek viel ik meer af..

Volgende week dinsdag pas weer naar de consulente, mijn buikomvang neemt wel enorm af dat merk ik goed aan broeken. Gister naar de stad gegaan en een riem die afgeprijsd was gekocht, voor maar 5 euro en het is echt leer

Helemaal happy dus, voel me nu al 100x beter in mijn vel en daar doe ik het voor.

Gister bij mijn ouders even op bezoek.. mijn moeder: 'je hoeft zeker geen taart he'. Uhm..nee mam ik hoef inderdaad geen taart, verder geen woord meer over gerept..maar hoe ze dat dan zegt.. pfff als ze met opmerkingen komen dan zal ik ze zeggen dat ze zich beter om andere dingen druk kunnen maken (ik ben de slankste van de fam), als kind zijnde waren wij allemaal slank..maar vanaf puberteit is iedereen gegroeit.



Iedereen gaat goed zo te lezen! Ik snap dat zondigen alleen niet.. en ja ik vind 1 hapje van je man mee-eten ook zondigen (sorry takkentrol). Maargoed..ik ben misschien anders dan anderen, kwestie van disipline denk ik en hoe graag je het wil. Het kost enorm veel geld, vooral in de eetweken.

Aan de andere kant vraag ik mij af waarom sommigen meer dan ik afvallen terwijl diegene bijvoorbeeld wel zondigt en ik niet.. waar ligt dat aan? Ik ga woensdagochtend weer wegen en dat doorsturen naar mijn consulente. In totaal nu 9,3 kilo kwijt in (bijna) 6 weken tijd. Ik vind dat de tabel te weinig info geeft overigens.. iemand met mij eens?
Don't reward yourself with food...You are not a DOG!
Alle reacties Link kopieren
Cammiel. over dat zondigen ben ik het helemaal met je eens. Ik heb het ook niet gedaan (nou ja, op 20 gram ham na in die 7 maanden). Gek genoeg, viel ik net als jij een stuk minder snel af. Zwaar irritant. Maar je bent een doorzetter en zult het gewoon ook gaan halen. Het gaat er ook niet om wie het snelst zijn doel haalt maar wie daar het langst op kan blijven. We doen het voor onszelf.



Heb van de week nog een discussie gehad op facebook over dat zondigen. Blijkbaar heb ik daar een gevoelige snaar geraakt want kreeg het niet zo vriendelijke verzoek om mijn mond te houden. De houding in die groep was zondigen moet kunnen. Nou wat mij betreft dus niet. Daar is dit dieet niet geschikt voor. En zeker niet als je gaat zondigen met koolhydraten en snoep. Groente en vis past wel in dit dieet en heb ik ook iets minder moeite mee. Verder ben ik van mening dat wanneer je zondigt je bij je zelf moet na gaan waarom je zondigt. Zodat je het als leermoment kunt zien. Heeft het in ieder geval nog een beetje nut gehad.



Straks naar de consulent maar weet de uitslag al. Gewicht is vrijwel hetzelfde als vorige week maandag. Voor mij is dat positief. De af en opbouw gaat goed.
Alle reacties Link kopieren
Anke, ieder zijn mening natuurlijk maar ik ben blij dat ik niet bij die groep op Facebook zit, wij denken er dus hetzelfde over.

Ik zie het niet als wedstrijdje maar toch vergelijk je jezelf met anderen en vrijwel iedereen rent mij voorbij.

Zo genoeg gezeurt haha er is iig een dalende lijn en daar ben ik blij mee.
Don't reward yourself with food...You are not a DOG!
Hallo allemaal! Ik kom even om een hoekje gluren hoe het hier gaat.



@Takkentrol, wat las ik nou? Jeetje, wat heftig zeg. Hopelijk kunnen ze je van de pijnklachten af helpen zonder hele enge dingen te hoeven doen.



@Anke, wat ben je toch knap bezig! En wat een laag gewicht heb je!!!



@alle anderen; jullie zijn op de goede weg! Echt heel mooi om te lezen. De kilo's vliegen van het scherm!



@Ego, een poosje geleden schreef ik dat het hier heel goed ging. Ik was ietsje aangekomen (de normale 2 kg die horen), maar dat kon ik stabiel houden en ik voelde me prima.

Helaas heb ik de afgelopen weken teveel van het paadje afgeweken en is het resultaat dat ik ongeveer 2 a 2,5 kg ben aangekomen. Exact weet ik het niet, want vanmorgen heb ik niet gewogen. Maar goed, tijd om op de rem te trappen natuurlijk.



Waar zit het hem vooral in; ik werk sinds een maandje weer. Het zijn maar 3 halve dagen (vooralsnog) maar daardoor komt mijn eetritme in de war. Ik werk tot 12.30 uur, ga dan smarttje ophalen en ben net iets na 13.00 uur thuis. Ik heb of in de ochtend honger en eet mijn boterham/fruit/tussendoortje te vroeg op of ik eet niets en ga bij thuiskomst aan de koekjes. Dit moet ik zien te doorbreken. Daar komt nog bij dat we de afgelopen week erg makkelijk geleefd hebben en te ongezond hebben gegeten.



Wat wel positief is is dat ik, nu het nog licht is, regelmatig op de fiets naar mijn werk ga. Ik had daar altijd zo'n hekel aan maar ik vind het nu gewoon lekker. 20 minuten best stevig doortrappen, maar het gevoel dat je daarna hebt is heerlijk! Heen en weer 20 minuten is 40 minuten en zo'n 500 cal. Heel goed dus voor een a-sportief persoontje als ik. Straks als het in de ochtend donker is zal ik niet meer gaan fietsen, ik moet over de heide en door het bos, dus dat zie ik dan niet zitten.



Kortom; ik trap per vandaag heeeeeel hard op de rem en ga er voor zorgen dat die 2 kg er weer af gaat voor het het dubbele wordt en het einde zoek is. Niet komend weekend, maar het weekend erna gaan we een weekendje naar center parcs. Ik wil dan weer mijn bikini aan die ik van de zomer heb gekocht.



Ik ben gemotiveerd, want ik wil niet meer dik worden en ik weet dat ik het kan!



Zet 'm op dames!
Wat ik nog wel kwijt wilde is dat ik op dagen als vandaag terug verlang naar het shaken. Het 3x per dag een shake en nergens aan hoeven denken is zoooo fijn. Toch wil ik niet zo makkelijk daar aan toegeven, want het in en uit ketose gaan is niet wat ik mijn lijf aan wil doen, maar toch de verleiding is er wel.



Helemaal omdat ik ook af en toe nog droom van een gewicht dat begint met en 7. Maar goed, ik weet dat mijn lijf dat niet aan kan. Aan de andere kant als ik lees wat Anke nu weegt dan denk ik dat ik ook wel door die grens die mijn lijf heeft heen moet kunnen komen.



Kortom, mijn gedachten gaan alle kanten uit. Maar 1 ding is nu het belangrijkste; die 2 kg moet er af!
Alle reacties Link kopieren
Voor de tabel:

Start - 8 nov - 107,5

Nu - 17 nov - 104,3



Weet niet meer wat er nog meer in stond, maar mocht dit er ook in staan dan graag toevoegen.

Leeftijd - 28

Lengte - 1,73

Hoofddoel Doel - goed in mijn vel zitten en voelen.

1e doel voor de eerste beloning - 95 op de weegschaal.

Aan dit doel heb ik een beloning gehangen, namelijk een nieuw paar sneakers. Ik heb en koop teveel sneakers dus vond dit wel een mooi doel voor mijzelf en ja, ik heb zulke dingen nodig voor extra motivatie!
Make your dreams come true!
Alle reacties Link kopieren
Ranjar, als je zulke dingen nodig hebt, moet je het gewoon doen. Alles beter dan jezelf belonen met eten of alcohol. En schoenen kun je nooit genoeg van hebben. Let wel, het kan zijn dat je aan het eind van de rit nog meer schoenen moet kopen. Mijn voeten zijn een maat gekrompen. Kun je nagaan waar dat vet overal gaat zitten. Even toevoeging, lekker begin. Ga zo door,Ranjar



Smart, wat leuk om weer wat van je te horen. Sportief hoor, neem mijn pet er voor af. Dat hard op de rem trappen kun je. Kijk niet teveel naar mijn gewicht. Ik ben maar een kleintje. 1.67m. Er staat mij bij dat jij een stuk langer bent. Ook ik heb nog steeds spek op mijn buik en bovenarmen. Mijn BMI is nu 23,7 en daar blijft het hopelijk bij.



Ik kom net bij de consulent vandaan. Was deze week 3 ons afgevallen. Op zich wel grappig. Hij zegt dat ik afval en ik vind het stabiliseren. Wat is nu 3 ons? Mijn vetpercentage daalt gestaag en zit nu eindelijk onder de 30 (29,9 houdt niet over). Ik kom van 50,4 dus ben er erg blij mee. Heb afgesproken dat ik morgen overschakel naar de 1500 cal. Dus eindelijk aan het brood. Yummie.
anke39kg wijzigde dit bericht op 17-11-2014 13:36
Reden: compliment toegevoegd
% gewijzigd
@Ranjar, mooi doel en prima beloning! Ik zou alvast lekker gaan neuzen welke je wil want je doel is bereikt voor je het weet!



@Anke, het is er af dus theoretisch ben je afgevallen

Je hebt gelijk qua verhoudingen. Ik ben wat langer dan jij bent. Zet me gelijk weer met de beide benen op de grond.

weer aan de boterhammen! Wat heerlijk. Ik ben gek op brood maar soms lijkt het ook wel dat ik juist meer honger heb als ik bijvoorbeeld heb ontbeten met brood ipv kwark. Eet smakelijk alvast!
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal, ik heb besloten te stoppen met forummen. Op dit topic in ieder geval...



Dat het ligt aan hoe graag je het wilt over dat zondigen... Slaat helemaal nergens op. Ik heb een goede mengelmoes nodig tussen begrip en een schop onder mijn kont als het een keer mis gaat. En een aantal van jullie denkt het zo goed te weten. Gelukkig zijn de meesten goed bezig, ondanks zondigen, wat heel menselijk is. Wat een topper als je het dan toch weer op kunt pakken, want je wilt het zo graag!



Inderdaad, ieder zijn mening... Ik zoek mijn steun vanaf nu ergens anders...



Het ga jullie goed!
Alle reacties Link kopieren
Laat je niet weg jagen door mij. Mijn mening doet er niet toe. Ben maar een vreemde ten slotte. Als jij voor jezelf kunt leven met zondigen is er toch niks aan de hand.
Alle reacties Link kopieren
Anke, Van de maat voeten die afneemt ben ik van op de hoogte. Ik ken het andersom, van gewichtstoename. Toen ik stopte met sporten had ik last van gewichtstoename en toen nam mijn schoenmaat ook een halve maat toe....



Smart, ik weet al wat ik wil. Ik wil naar de outletstore van nike ;) Welk model enzo weet ik nog niet dat zie ik daar wel.



Bollesmurf, Jammer dat je weg gaat! Ik heb vorige week gezondigd en hier benoemd. Ze zijn het er niet mee-eens en dat mogen ze vertellen/vinden, ik accepteer iemand zijn/haar mening. Maar het doet mij niets/weinig want ik weet waarom ik had gezondigd, voor wie ik het doe en hoe ik tegenover CB sta. Maar toch heeft het me aan het denken gezet En ik haal net even wat meer motivatie uit het forum (niet alleen deze op viva btw)

Maar als jij niet meer wilt mee schrijven is dat uiteraard prima, doe waar jij je goed bij voelt!





Hoe zijn de afvallers om gegaan met sociale etentjes vanuit bijv. het werk/vrienden/familie? Mijn collega's hebben voor december een etentje (avondje wokken, voordeel is dat ik gezond kan kiezen) gepland staan met het hele team.... Heel leuk maar het zit wel 'in de weg' wat betreft CB. Eind vd week ga ik het met mijn consulente bespreken maar ben even benieuwd hoe jullie het hebben aangepakt

Ja, sorry ben gewoon super nieuwsgierig hoe anderen het doen/aanpakken dus ik vraag gewoon. Als jullie er gek van worden heur ik het wel
Make your dreams come true!
Alle reacties Link kopieren
En toen viel de laptop uit....

Wilde nog wat toevoegen namelijk!



Anke, wat fijn dat je vetpercentage zo gedaald is. en 3 ons eraf, is eraf. Je hebt wel laten zien dat je het kan en daar mag je trots op wezen!!

Nu genieten van je boterhammen. Waren ze lekker, de eerste? ;)



Smart, heb je een idee hoe het komt dat kwark-brood verhaal bij je ontbijt? voelt dat écht zo of zit het tussen de oren ;)



Bollesmurf, ik ben nog wel benieuwd naar wat je consulente ervan zegt.

Toen ik vanmiddag op biechtte van mijn stukje gebak van vorige week werd ze eigenlijk een beetje boos. Omdat de vorige keer daar mijn valkuil zat en het niet bij het dieet past. Maar je moet uiteraard doen waar JIJ je prettig bij voelt. Want, zoals hier al eerder is verteld, je doet het voor jezelf niet voor een ander.
Make your dreams come true!
Alle reacties Link kopieren
Bollesmurf... Hoop niet dat je mij belerend vond over t zondigen. Zo was t namelijk helemaal niet bedoeld! Wilde meer mijn truukje delen waardoor ik t kon weerstaan.



Laat je niet gek maken! Het zou mooi zijn als de reacties (op welke uitspraak dan ook) jou en andere forummers aan t denken zetten, maar jij bepaalt zelf wat je doet en welke keuzes je maakt. Bovendien... we zijn allemaal geen heiligen, anders waren we nooit in de positie gekomen dat we zoveel af moesten vallen... 😊

Hoop dat je je bedenkt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven