Lijf & Lijn alle pijlers

Cambridge 500 - we gaan ervoor!

13-01-2014 18:35 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben deel 1 helemaal vol-gecambridged, dus gaan we hier verder!



Dit topic is voor iedereen die het Cambridge dieet volgt. Vragen, tips, tricks, aanmoedigingen, frustraties: allemaal welkom!



We zijn ons allemaal bewust van de nadelen van dit dieet, dus goedbedoelde waarschuwingen hoeven niet.



Succes iedereen!
Only dead fish go with the flow.
Alle reacties Link kopieren
En daar heb je gelijk in, Joxxie.



Ranjar, ik zou proberen mijn eetweek er op te plannen. Het voordeel van de wok is dat je het cb proof kan doen. Ik heb in die tijd geen etentjes buiten de deur gehad. Wel bij vrienden thuis en dan nam ik gewoon mijn soepje mee. Maar met een restaurant zou ik het zo hebben proberen op te lossen. Wees alleen wel voorzichtig met vet. De galblaas staat tijdens dit dieet zo goed als stil. Dus als er ineens een boel vet binnenkomt, moet het weer hard aan het werk en dat is het recept voor galstenen. Maar mocht jij al geen galblaas meer hebben, is het weer geen probleem.
Alle reacties Link kopieren
Even snel een vraagje tussendoor. Is hier ook iemand met een traag werkende schildklier die thyrax slikt?



Ik namelijk wel...ik slik 200 mcg per dag thyrax. Nu voel ik me al een een paar dagen vreemd en heb ik hartkloppingen. Ik denk dat mijn medicatie nu te hoog is. Heb vanmiddag bloed geprikt dus weet morgen hoe mijn waardes zijn.

Ben echt benieuwd of iemand hier ervaring mee geeft?
Alle reacties Link kopieren
Ik slik deze dosis al zeker 10 jaar. Dus vind het heel spannend als ik dit nu weer moet gaan aanpassen. Heel mijn lijf weer van slag...
Alle reacties Link kopieren
@Ranjar,

Ik had een paar weken geleden een etentje en wilde dat eigenlijk skippen. Mijn consulente adviseerde me om dat niet te doen (en zelfs om mijn eetweek er niet voor te verschuiven!) volgens haar kon ik beter een keer extra genieten, en daar weer een tijd op teren. Ik heb samen met haar de menukaart doorgenomen en bekeken wat er zo ongeveer cb-proof was. Uiteindelijk besloten om 2 overheerlijke voorgerechten te nemen. Die dag maar 2 shakes genomen (compenseert dan de extra koolhydraten uit t avondeten)

Volgens mij moet het met wokken dan helemaal lukken. Daar kan je echt heel goed cb proof eten.

Heb wel gehoord dat niet alle consulenten er zo mee omgaan als de mijne, maar ik was heel tevreden (en gewoon afgevallen die week!)

Gr Joxxie
Alle reacties Link kopieren
Ik geef enkel mijn mening, hoe ik erover denk dus. We leven in een vrij land, succes verder bollesmurf.
Don't reward yourself with food...You are not a DOG!
Alle reacties Link kopieren
hallo allemaal,



Ik was gisteren een beetje druk dus geen tabel, sorry. Ik doe 'm vanavond meiden.



Bollesmurf, jammer dat je weggaat maar wellicht reageer je ook een beetje overgevoelig op het onderwerp? Dat een ander het zondigen vind als ik één klein hapje ergens van neem zal mij echt aan m'n derrière oxideren. Als ik me alles moet gaan aantrekken van wat een ander vindt hou ik geen leven meer over!

Maar ik zal je uit de tabel verwijderen en wens je verder veel succes!



Ik zal vanavond uitgebreider reageren op alles wat jullie geschreven hebben én de tabel aan-passen.



Later!!
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Alle reacties Link kopieren
Sorry, weet niks of schildklierproblemen met medicatie. Op de CB-site staat er wel iets over. O.a. dat dieet veilig mag/kan maar dat de medicatie waarschijnlijk opnieuw ingesteld zal moeten worden na verloop van tijd. En dat is waar je nu tegen aanloopt, Star.



Mijn 3 redenen, die voor mij gewerkt hebben, om niet te zondigen.

1. Ik wil dit en heb mezelf beloofd om het deze keer netjes te doen. Een belofte aan mezelf moet ik waarmaken.

2. Koolhydraten zijn funest tijdens dit dieet. Wil mijn lichaam niet meer ellende aandoen dan nodig is.

3. Dit dieet is duur genoeg.

Deze drie zinnetjes werden mijn mantra voor de afgelopen 7 maanden. Niemand was meer verbaasd dan ik dat het ook nog werkte. Maar nu houd ik op te zagen.



Voor de gevoelige mensen raad ik aan niet verder te lezen. Maar OMG wat is zo'n boterham lekker na 7,5 maand geen brood en dan ook nog mijn favoriet. Bruin met kaas. Tijdens de opbouw van SA mag je er zelfs drie op een dag. Wat een genot.



Dames het gaat goed. We worden met zijn allen steeds lichter.
Alle reacties Link kopieren
Hey Anke, wat kan je nog meer nemen ipv die boterhammen? Ik ben niet zo van de boterhammen namelijk, geroosterd oke en tosti gaat ook wel maar niet mijn favo.
Don't reward yourself with food...You are not a DOG!
Alle reacties Link kopieren
Er is geen substituut voor, tenminste ik heb het niet gevraagd. Ik heb wel ernaast nog 300 ml melkprodukten en 1 stuks fruit en 175 gr aardappelen of 50 gram zilvervliesrijst of volkoren macaroni bij het warm eten. Wat dat brood betreft dat zou je met je consulent moeten overleggen. Roosteren zal niets uitmaken en gewoon kunnen. Ik mag er ook een tosti van maken. Maar misschien mag je het ook wel inwisselen voor crackers of zo.
Alle reacties Link kopieren
Oke dan wacht ik het rustig af want voor mij is het nog niet zover Roosteren is het vocht eruit halen dus inderdaad zou geen verschil moeten maken maar op het werk heb ik geen broodrooster haha.. crackers indd.lekker

Voorheen at ik wel vaker magere yoghurt met muesli mmmh. Moeilijk dat wachten..ik heb weer zin in normaal voedsel
Don't reward yourself with food...You are not a DOG!
Alle reacties Link kopieren
Dat snap ik. Had dat gevoel ook. Ik heb zoveel respect voor mensen die dit nog langer hebben gedaan. Het is ook niet alleen dat je mag eten maar ik wou ook mezelf testen of ik het aan zou kunnen. Klinkt misschien raar.



Vind je onderschrift geweldig, btw.
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk lukt het plaatsen van de link (foto).



Nee dus, ik vond de foto grappig, via google die zin intypen en dan zie je bij afbeeldingen een jack russel die hapt naar een cupcake haha ik vond die zo grappig.
anoniem_208376 wijzigde dit bericht op 18-11-2014 15:42
Reden: foto niet zichtbaar
% gewijzigd
Don't reward yourself with food...You are not a DOG!
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag,



@Takkentrol, ik was helemaal vergeten mijn score van deze week door te geven...dus bij deze 76,9.



Er is wel weer een hoop geschreven, leuk! Kennelijk raken we langzaam gewend aan het nieuwe forum. Hier niet veel te melden, het gaat goed. Ben alleen erg druk dus een volgende keer meer!



Zet hem op allemaal!
Wacht niet op een mooie dag, maak er een!
Alle reacties Link kopieren
naamstartgewicht + begindatumgewicht vorige weekgewicht deze weekstreefgewichtCammiel81 kg

8-1072,9 kg71,7 kg65 kgEimear107 kg

10-11onbekend kgonbekend kg80 kgJoxxie115,3 kg

20-9onbekend96,2 kg85 kgLladybug89,2 kg

30-677,776,9 kg65,0 kgRanjar107,5 kg

8-11n.v.t. 104,3 kg? kgStar92,3 kg

17-1086,582,7 kg75 kgTakkentrol130 kg

23-09111,5 kg110,499 kgYzer70 kg

22-1066,3 kg64,6 kg58 kg



Volgens mij heb ik geen gegevens doorgekregen van Yzer en Star, klopt dat?

Joxxie en Eimear ik heb jullie toegevoegd. Nog wel even je streefgewicht doorgeven alsjeblieft.
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Alle reacties Link kopieren
Thx takkentrol,

mijn streef is 85

misschien dat ik m nog bijstel naar 80, maar dat hangt er vanaf hoe ik er bij 85 uitzie :-)

Ben vrij lang namelijk 1.85m en hoe dunner hoe langer ik ga lijken 😊
Alle reacties Link kopieren
Takkentrol. Volgens mij heb ik vorige week ook niets doorgegeven. ...nu lijkt het net of ik in een week heel veel kwijt ben haha. Maar ik was gisterochtend 82.7.



Ik heb echt zoveel respect voor iedereen die dit langer doet dan ik...ik ga door tot 5 dec. Ben er echt wel klaar mee. Ik hou tot dan wel vol. Heb niks gezondigd want ik vind dat ook niet kunnen. Ik heb mezelf dat ook beloofd om dezelfde redenen als anke.



succes weer iedereen!!
Bollesmurf, iedereen mag natuurlijk zijn eigen ideeën hebben over zondigen in het algemeen, probeer het je niet persoonlijk aan te trekken.



Ook ik ben op 13 oktober gestart met CB500 en vond het 2 weken geleden ook niet meer oké voor mijn lijf. Vanaf toen heb ik besloten om 2 shakes per dag te nemen en 'savonds een kh-arme maaltijd en daar voel ik me stukken beter bij. Daarnaast heb ik ook al 2x een aantal wijntjes gedronken, want ik vind nog steeds dat "leven" op nr 1 moet staan! Sommige hier vinden waarschijnlijk dat ik super gezondigd heb, maar ik zie dat helemaal niet zo. Oké, ik wijk af van de CB500 methode, maar het werkt voor mij en daarnaast hoef ik ook niet te overwegen om dineetjes af te slaan, heerlijk toch?! Naast het feit dat ik me super voel is er in 5 weken tijd toch al bijna 10 kg af!
Alle reacties Link kopieren
Anke, mijn eet week heb ik nu nog niet. en heb met mijn consulente afgesproken om het niet direct na 3 weken te doen ivm mijn drang naar voedsel (tenminste de vorige keer). Dus daaromheen plannen gaat lastig.

Ergens wil ik het wel afzeggen maar aan de andere kant heb ik dit nodig voor mijn (werk) toekomst, ik ben namelijk invalkracht daar dus heb dat netwerken nu wel even nodig. Zaterdag maar eens overleggen met mijn consulente wat handig en verstandig is!

Die drie zinnen die je typte over het niet zwichten voor voedsel zijn handig. Ik heb inmiddels een boekje gekregen, die ik bij me moet dragen. Daar staan zinnen in die ik kan gaan lezen wanneer ik zin heb ik eten.... Ik kan op dit moment geen eten kopen want ik lever mijn pinpas in bij mijn moeder, haha! (niet alleen vanwege het kopen van eten maar ook om beter te sparen en nog een reden ) Krijg hem alleen mee als ik ga wegen. Mijn manier en dat helpt.



Star, logisch dat medicatie afbouw spannend is. Maar dat is bij elke medicatie! Ik zou even goed met je huisarts overleggen wat voor jouw lijf het beste is.



Joxxie, dat is inderdaad wel handig, de menu kaart doornemen! Ik neem hem mee voor zaterdag. Al weet ik (nog) niet waar we gaan eten maar dat valt uit te zoeken/regelen.



Takkentrol, Hoe gaat het met je gezondheid en het gebeuren eromheen, wat rust erin gevonden nu je klachten een naam hebben gekregen?

Fijn dat je weer een tabel hebt geplaatst. Ik heb echter geen streefgewicht. Dit omdat ik dan geobsedeerd raak door een getal en ik dat niet wil. Ik wil namelijk aan mijn lijf voelen of ik me er prettig bij voel of niet. En daarom hang ik er geen getal aan vast.

Echter heb ik wel een eerste doel en dat is 95kg. Dan mag ik de eerder genoemde sneakers kopen ;)

Maar een eind doel heb ik niet, best tegenstrijdig als ik het zo lees... Volgens het weeg-briefje van de consulente een goed gewicht voor mij zal zijn is 65kg maar ik denk dat ik er dan te mager uit zal zien.

Dus dat.



loisnvt, Lekker bezig!



Allemaal, wat zijn we goed bezig allemaal! En we zijn allemaal nog steeds aan het afvallen, iets waar we dan ook actief mee bezig zijn





Gisteren kwam ik op mijn harde schijf een foto tegen vanuit 2008. Ik besef me dat ik wel weer terug wil naar dat lijf. En het gekke is, toen der tijd vond ik mijzelf al stevig/dik....

Weer een momentje van besef. Heb die foto inmiddels als telefoonachtergrond ingesteld zodat ik mijn doel nog beter voor ogen heb. Alle beetje helpen toch?



Oh oeps, het bericht is wel lang geworden... *bloos*
Make your dreams come true!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vanochtend wezen wegen. Was 2,5 kilo kwijt!

Startgewicht 107,7

Gewicht vorige week 107,7

Gewicht deze week 105,2

De tabel was nog niet bijgewerkt net (van cambridge) dus misschien scheelde het een onsje ofzo. Vorige week zei ze 107 kilo en zag net dus dat 107,7 was.



Over het zondigen, het maakt mij niet uit of je het doet of niet. Ik vind het knap als je het niet doet!! De 1e keer dat ik Cambridge deed, durfde ik het niet omdat ik bang was buikpijn te krijgen. Nu weet ik wel beter (helaas). Ja en af en toe een gekookt ei of komkommer is ook geen wereldramp. Het probleem is dat je het jezelf gewoon moeilijk maakt.

Uit eten wat gepland staat ga ik er niet voor afzeggen. Carpaccio, salade, vis, kipfilet en groenten. Dan zit je best veilig hoor. Zolang je je niet te buiten gaat aan brood en pasta en aardappels enzo, moet je er wel van genieten zeg!



Is het leuk als we hier ook wat eetweekrecepten uitwisselen? Heb een map vol, maar wie weet heeft iemand hier een recept dat ik denk, ah lekker! Of trekken jullie dat niet?
Alle reacties Link kopieren
Goeiemiddag allemaal! Ik wil toch nog wat kwijt over het afscheid van Bollesmurf en het zondigen.

Of je wel of niet zondigt moet je helemaal zelf weten, het is jouw lijf, en je gaat er mee om hoe jij dat wilt en op een manier waarbij jij je prettig voelt. Dat is in ieder geval hoe ík er in sta. Als ik me er prettig bij voel om af en toe een klein hapje te nemen van hetgeen mijn man op dat moment eet dan blijf ik dat gewoon doen. Ongeacht wat de goegemeente er op het Viva forum van vind. Als een ander het langer volhoudt door af en toe een pizza te eten moet die ander dat vooral doen. En als een derde vind dat ie zichzelf van alles moet ontzeggen omdat dat nou eenmaal bij een dieet hoort vind ik dat ook prima.



Ik heb inmiddels wel geleerd dat wat je ook doet, of juist niet doet, een ander vind er toch wel wat van. Maar ik ben wel van mening dat er een sterke veroordelende ondertoon zat in het berichtje van Cammiel. Als je schrijft dat het een kwestie van discipline is en hoe graag je het wilt om niet te zondigen veroordeel je daar de mensen mee die wel af en toe zondigen. Want die willen het niet genoeg en hebben niet voldoende discipline? Ik ben het eens met Joxxie; als we allemaal zo gedisciplineerd waren hadden we hier geen van allen hoeven schrijven.



Laten we dus stoppen met een oordeel te vellen over hoe de ander met dit dieet omgaat. Ieder doet het op zijn eigen manier!



Star, een traag werkende schildklier heb ik gelukkig niet, lijkt me echt heel vervelend en maakt het afvallen dubbel lastig denk ik? Wanneer krijg je de uitslag van het bloedprikken?

Ik heb trouwens je gewicht van deze week toegevoegd.



Lois bijna 10 kg in 5 weken is een hartstikke mooie score. En als jij je beter voelt als je 's avonds eet moet je dat lekker doen. Ze zeggen wel dat je in je eetweek je drie producten moet blijven nemen i.v.m. de voedingsstoffen. Wat zegt jouw weegjuf ervan dat jij er eentje weglaat?



Anke, wat lekker dat je weer een boterham mag!! Gisteren zat ik tegenover een collega die een bruine boterham met kaas zat te eten en ik kan het bijna wel uit zijn handen kijken! Mijn warm eten mis ik niet zo heel erg maar een bruine boterham met kaas ... Had het er over met mijn weegjuf gisteren en die gaf aan dat ze liever heeft dat ik die gewoon ga eten dan dat het een obsessie gaat worden. Nou, zo ver ben ik voorlopig nog niet hoor, heb nog geen last van obsessies :-)



Ranjar, wat handig, gewoon geen geld of pas bij je hebben om iets lekkers te kopen! Ik merk dat ik, op het moment dat ik honger heb, overal trek in krijg. Zodra ik mijn volgende shake weer heb weg gewerkt is dat gevoel meteen weer weg. Als ik dus rond 17:00 uur trek krijg lust ik werkelijk alles maar dan neem ik (o wat verstandig) een beker warme kaneelthee. Op die manier trek ik het dan weer tot 18:00 uur en ik mijn soepje neem.



Dat van dat streefgewicht herken ik wel. Vandaar dat ik het in stapjes bekijk. Ik wil echt heel graag onder de 100 kg komen dus dat is mijn eerste doel. En daarna zie ik het wel. Ik denk nu dat ik blijf CB'en tot eind januari met alleen een uitspatting op 1ste kerstdag (ga heerlijk uit eten). De eerste week van februari ga ik versneld opbouwen i.v.m. onze vakantie in week 2 & 3 van februari. Als ik dan weer terug ben wil ik het weer oppakken tot max. eind april en dan in 12 weken op- en afbouwen. En wat ik dan weeg boeit met niet. Dan heeft het lang genoeg geduurd!



Wat betreft mijn hoofd, ik hoor volgende week of ze me willen opereren of niet. Maar ik ben er niet meer gestrest van. Ik heb dit blijkbaar al 43 jaar en pas de laatste 4 jaar gaat het een beetje fout. Ik ga er dan ook vanuit dat ik gewoon 100 word!



Meiden allemaal een fijne dag verder.
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Alle reacties Link kopieren
De woorden 'ik vind' en 'denk ik' in mijn post zouden toch al genoeg moeten zeggen.

HET IS MIJN MENING..

Ik zeg niet dat ik het beter dan een ander doe, dat ik de beste ben en dat hoe ik het doe de enige juiste manier is.

Waarom kunnen jullie dit niet naast jullie neer leggen..wat een gezever op een forum waar we elkaar in rlf helemaal niet kennen en dus ook niet weten hoe iemand iets bedoeld en of er daadwerkelijk een ondertoon en een opgetrokken wenkbrauw is...

Jammer dit.
Don't reward yourself with food...You are not a DOG!
Alle reacties Link kopieren
Cammiel als jij vind dat je je mening mag geven over mensen die zondigen mogen andere mensen ook hun mening geven over je uitlatingen. En dat je dat dan meteen als gezever bestempelt ...

Jammer dit.
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Alle reacties Link kopieren
Heej allemaal,



Ten eerste neem ik niemand wat kwalijk, want inderdaad Camiel, we kennen elkaar inderdaad niet eens.



Daarnaast, loisnvt en takkentrol en nog wat anderen, ben ik blij dat er begrip is voor wat ik vind. Jullie hebben echter ook allemaal gelijk dat ik het me niet persoonlijk aan moet trekken, maar het ging zeker niet alleen om mezelf, maar ook om een aantal medeforummers die wel zoiets als ik dachten maar niet posten... Maar dat zal ik laten in de toekomst, want iedereen kan voor zichzelf praten.



Mijn nieuwsgierigheid naar hoe het met jullie gaat blijft, dus ik zal zeker nog wel eens meelezen en af en toe wat posten.



Inmiddels weeg ik 88.7 en ben ik op 1 ons na nu 15 kilo afgevallen. Drie keer naar de sportschool geweest deze week. Super trots op mezelf en morgen genieten van zussendag en als afsluiter naar de Japanner. Salades, gegrilde vis en vlees soorten, en een paar stukjes sushi. Komt helemaal goed!



Takkentrol, fijn dat je het een beetje los kan laten dat gedoe in je hoofd. Succes komende week. Spannend! Die CB planning van je klinkt super netjes! Komt helemaal goed met jou!
Alle reacties Link kopieren
Takkentrol laat het hierbij aub dat bedoel ik met gezever.. erover door blijven gaan.

Sluit het gewoon af. Klaar.
Don't reward yourself with food...You are not a DOG!
Alle reacties Link kopieren
quote:takkentrol schreef op 19 november 2014 @ 12:35:



Laten we dus stoppen met een oordeel te vellen over hoe de ander met dit dieet omgaat. Ieder doet het op zijn eigen manier!

Dat had het einde kunnen zijn, maar ja....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven