Lijf & Lijn alle pijlers

Een nieuw begin: samen afvallen.

18-05-2015 11:05 1200 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat het oude topic niet meer werd bijgewerkt, gaan we hier fris, fruitig en gemotiveerd weer verder!



NaamLengteStartHuidigAfgevallenStreefDikkerdjedap1,8379,576,5- 374,5Hamaika1,688479,5- 4,567Holloway1,657067,5- 2,555Floorfaberfan1,797777,1+ 0,172Sommerfugl1,7179,965,7- 14,265Rosekapje1,809086,6- 3,475Dasoli1,7310593,7- 11,377Kevertje221,6870,569,5- 165Daisydippy1,797876,2- 1,863BriannaF1,6384,779,1- 5,665Sasky1,6768,366,7- 1,664Flower_1,7670,370,1- 0,265Ploetje1,6065,265,2057Bloempie891,749085,6- 4,472Murij1,637373060Chinchilla1,70126,2126,20100Twintigermeisje1,6010098,2- 0,865Aurora901,6875,872,8- 369xElle1,768989075



Gewicht graag doorgeven op vrijdag.

Nieuwe meeschrijvers zijn natuurlijk welkom!



Wanneer iemand zonder bericht twee weken niet meeschrijft en ook het gewicht niet doorgeeft, wordt diegene uit de tabel verwijderd. Het is natuurlijk altijd mogelijk om weer mee te doen!
Alle reacties Link kopieren
Ha allemaal, hopelijk iedereen een fijn weekend gehad ?



Had ik eindelijk na mijn werkopdracht (ik ben consultant, vooral op gebied van organisatieverandering) hier alles bij willen lezen is er iets mis gegaan met de aanleg van een glasvezelkastje voor de deur en mijn internet plat . Gelukkig werkt het weer maar ik was het weekend de hort op.



Nu helemaal op, ik kwam even snel net op tijd mijn gewicht melden en dan lekker mijn bed in. Morgen vrij en dan uitgebreid bijlezen !

Maandag is eigenlijk mijn weegmoment en vanmorgen zoveel minder dat ik het nog snel even wijzig: 73.7 !
Zo wat goed zeg sommerfugl!! Gefeliciteerd!!



MIjn weekend was rustig maar ik ben wel aan het aftellen naar donderdag, dan ga ik 5 dagen weer naar Bilbao. Weet wel dat ik niet mijn doel ga halen voor ik wegga helaas....
Alle reacties Link kopieren
Rosekapje heb je lekker gewokt ?



Chincilla zet m op, soms schommelt je gewicht maar het gaat echt weer naar beneden als je goed bezig blijft



Hamaika voor jou ook wat heerlijk dat je weer bijna naar Baskenland gaat



Holloway wat een ontzettend leuk jurkje ! Ik werd hebberig van de site . En goed dat er ondanks het genieten op de bruiloft zoveel af is !



Floorfaberfan leuk dat je een weekendje weg was in mijn stad ! Heb je het leuk gehad ? Ik vind dat varen nog steeds zo bijzonder en gezellig



Jeetjemina jammer dat je weg bent (misschien lees je dit nog wel) ! Heel veel plezier en succes met je nieuwe huis en alle voorbereidingen !



Kevertje wat balen, hoop dat je snel wat lekkerder voelt en dan vind je die bekende knop om om te zetten wel weer



Dasoli wat ben je goed bezig ! Respect en zet m op zeker na alle dingen die je meegemaakt hebt !



Hopelijk niemand vergeten..

Ik had zo'n rare drukke week, vanaf nu weer meer regelmaat en meeschrijven.

En ondanks dat ik hard ga ook hier soms dagen hetzelfde gewicht (en daarna ineens een sprong naar beneden). Of zelfs ineens veel meer wegen (ja ik biecht op, ik weeg me nog steeds elke dag.) Voor mij is een bepaalde manier van streng zijn ook heel goed. Meer het accepteren dat gewicht schommelt, ook als je juist heel goed bezig was. Het lijkt niet zo omdat ik op de weegdag toevallig wel weer goed uitkom tot nu maar dat wilde ik jullie zeggen voor als het even niet zo goed of hard gaat.



Heel goed begin van de tropische week voor iedereen !!
Ik zat gistermorgen weer op 68 kg.

Geen probleem, want een weekendje weg met veel te veel eten. Even terug de buikriem aanspannen en het sporten een versnelling hoger schakelen. Officiële weegdag is bij mij donderdag maar ik zal dat gewicht dan pas in het weekend posten ofzo. Als ik dan op het forum kom.



Het wordt waaaaarm! Altijd lastig om dan frisdrank en ijs te laten staan. Ik heb al sorbet in de diepvries zitten. Nog steeds erg maar toch al een stuk minder erg dan roomijs denk ik dan...
Doei Jeetjemina! Succes met alles!



Hamaika hahahaha ik bus elke dag langs jouw kantoor dan, wat een enorm gebouw is dat! Maar jij moet dus ook elke dag treinen? Moet je ver reizen? Hele fijne vakantie alvast!!



Kevertje wat balen zeg, hopelijk deze week weer wat eraf!



Dasoli wat superknap, je strenge regime geeft gelijk resultaat!



Lauwie wat een mooi sportschema, lekker veel afwisseling, zo zou ik het ook wel willen als ik meer tijd had!



Holloway wat knap dat je na de bruiloft toch bent afgevallen!



Aspirientje jaaaa sorbet! Ik ga denk ik wat fruit invriezen, altijd lekker… en een watermeloefn hmmmmm

Met heel warm weer heb ik vaak minder eetlust dus ik vind het wel fijn voor de lijn eigenlijk! Alleen merk ik daar overdag niets van in de aircodiepvries hier…



Sommerflugl De wok was vooral gezellig, zat na het soepje voor mijn gevoel best snel vol, daarna vooral lekker groentes en een visje en als toetje lekker langs het ijs en gebak heen naar de verse aarbeien! Ik eet niet zo veel vis, zou ik vaker moeten doen!



Dagje pretpark ging heel goed, alleen lunch op, ik ging voor een pannekoek met spek, had ik meer zin in als patat en als er toch alleen maar slechte opties zijn ga ik voor het genieten!

Op de verjaardag wel zelfgemaakte monchou op, zo lekker! Daarna geen lunch meer op. Een beetje vreemd eetschema dus…

Vandaag nog niet echt normaal, heb geen tijd voor avondeten want ik moet gelijk savonds naar een afspraak als ik thuiskom, dus ik eet een bakje salade van de AH to Go in de trein bij wijze van avond eten!



O: twee boterhammen met pindakaas en glaasje water met citroen (nog geen tijd gehad voor boodschappen)

T: tomaat

L: feta kaas spread op speltbeschuit met tomaat

T: zakje noten en cranberries van Bites we Love

D: kamut-bietjes salade van appie



Wel zonde van het mooie weer, heel de dag binnen op kantoor, trein of auto.. gelukkig blijft het nog even mooi!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen, daar ben ik weer!

De knop is volgens mij om, en ik ga er weer voor.



Rosekapje, wat ben je goed bezig met die uitjes, knap dat je je inhoud!



Lauwie, sportief hoor! Ik wil ook beginnen met sporten deze week, maar aangezien de hitte die op komst is ben ik er bang voor..

Smoesjes, ik weet het!



Dankjewel voor jullie lieve berichtjes!

Zat er even door heen vorige week, maar heb er met vriend over kunnen praten en hopelijk gaat het nu beter.

Ben altijd wat emotionele als ik ongesteld ben en dan kan ik me ook wel heel erg aanstellen!



Mijn eetlijstje vandaag: (laat ontbijt, 10:30)

O: Goodmorning Sultana + verse aardbeien

T: -

L: Groentesoep

T: Krentenwegge met roomboter + appel

D: 2 plakken krentenwegge met roomboter + klein bakje yoghurt.

T: - (moet tot 22:00 uur werken, dus ook geen tijd voor!)
Doe wat goed voelt, kritiek krijg je toch wel!
kevertje ik weet niet waarom maar ik had gewoon niet zo veel honger. we waren met een grote groep en het merendeel stond om half 11 sochtends al een gefrituurde snack op te eten... toen dacht ik eerst: dat wil ik ook! en toen ze op waren dacht ik: wat ben ik blij dat ik dat niet op heb, nergens voor nodig!



heb je nu trouwens je diner en lunch gewisseld omdat je gaat werken 's avonds?
Alle reacties Link kopieren
Ja ik dacht dan heb ik in ieder geval nog een portie groente binnen!
Doe wat goed voelt, kritiek krijg je toch wel!
Alle reacties Link kopieren
Rosekapje, heb je het leuk gehad in het pretpark? Hopelijk geniet je vanavond nog even lekker van het zonnetje.



Aspirientje het wordt inderdaad warm! Frisdranken laten staan is dan inderdaad knap lastig. Succes donderdag met je weegdag!



Kevertje Fijn dat je goed hebt kunnen praten met je vriend. Die rot hormonen ook met de menstruatie. Succes met deze hittegolf afslank week!



Jeetjemina Jammer dat je stopt op dit forum, succes met je nieuwe huis en wees trots op je mooie gewicht! Top dame.



Chincilla, Wat vervelend dat je aangekomen bent. Kop op dame, positief blijven hopelijk heb je volgende week beter nieuws te vertellen.



Hamaika Wat heerlijk bijna op vakantie, ga er lekker van genieten...



sommerfugl Ik weeg me ook bijna elke dag en sta nu ook al drie dagen stil op hetzelfde gewicht. Ze zeggen dat wekelijks beter is. Maar daar heb ik zo'n moeite mee, te nieuwsgierig. Geniet van het mooie weer.



Floorfaberfan, ik woon ook in het oosten, heb je een leuk weekend in Amsterdam gehad?



Ik hoop dat ik niemand vergeten ben. Ik lijk wel gestoord: Morgen ga ik een nieuwe uitdaging aan, wandelend naar mijn ouders en daar een bakkie koffie doen. Ze wonen in een dorp 18 kilometer verderop. Maar door het dagelijks hard trainen en doorzetten durf ik deze stap nu te maken. Niet meer in de buurt blijven maar een rugzak om, en lopen maar!!!! Ik vertrek al erg vroeg om 5.30 uur in verband met de hitte. Dus vroeg mijn bedje in, mijn moeder was helemaal flabourgasted: Kom je lopend naar ons toe? JIJ!?!. Weeg tenslotte nog steeds meer dan 100KG, maar opgeven is geen optie. Eigenlijk krijg ik van al dit doorzetten een ongelofelijke kick. WOW, ik verbaas mezelf. Ik kan dit!!!!!! Morgen mezelf bewijzen dat ik lopend naar mijn ouders kan, 18 KM in de pocket dan!!!!! Mijn vader wilt mij met de auto terug naar huis brengen de lieverd.
oohh Dasoli wat goed! en wat leuk, echt heerlijk zo'n hike om in het hoofd ook tot rust te komen!



Pretpark was heel leuk, met een grote groep is het altijd even lastig keuzes maken dus niet zo heel veel gedaan. ik ben niet zo'n daredevil dus ik heb nu zelfs spierpijn in handen en polsen van het krampachtig vasthouden aan die stangen in de achtbaan haahhaahaa.
ook ik woon in het oosten. ben gek op Amsterdam, mocht er altijd graag komen.

alle boodschappen in huis, dus hoef nergens meer naar toe van de week.

Dasoli: mijn ouders zeggen dat ook altijd, jij lopen naar ons? ik moet wel, het is lopen of op de fiets. Maar mijn ouders zitten in Duitsland. Gelukkig hoef ik dan weer geen 18 kilometer te lopen.
Alle reacties Link kopieren
Rosekapje inderdaad in een groep zijn keuzes maken best lastig!



Chincilla. Mijn vriendin woont vlakbij de Duitse grens ongeveer 2 kilometer. ( in de achterhoek) Moet altijd wel lachen als ze zegt: Ik ga even een ijsje halen in Duitsland Wel sportief dat je lopend naar je ouders gaat Chincilla, al is het min of meer noodgedwongen. Hoeveel kilometer is het lopen naar je ouders?
de kilometers weet ik niet, ik loop er zo`n 15 minuten over, ik denk iets van 5 kilometer. Maar nu loop ik er niet naar toe, ze zitten in Duistland, zijn op vakantie. komen pas eind september terug.

Ik woon in Twente
Alle reacties Link kopieren
Chincilla, ik denk een stukje dichterbij dan 5 KM, Het gemiddelde wandeltempo is 4 a 5 kilometer per uur. Dan zal het 1 a 2 kilometer zijn, als je er een kwartiertje over loopt. Maar iedere kilometer is er eentje om calorieën te verbranden, zeg ik altijd maar!
Bedoelt ze niet 'lopen' als in 'hardlopen'? Ik toch als ik 'loop' En dan kan het wel, als je stevig doorloopt. Ik loop zelf een half uur over 5km, maar ik ben dan ook niet van de snelste.
nee, geen hardlopen, is meer langzaam lopen. ik loop niet zo snel, maar ben nog geen slak of schildpad.
Alle reacties Link kopieren
aspirientje dan ben de slak met 5 km per uur. hahahaha. Ik ga 10 kilometer, per uur echt niet redden. Dat zou betekenen in 1 uur en 3 kwartier bij mijn ouders zijn. Wat een tempo heb jij ( ben ik jaloers op) Ik ga het morgen meemaken maar heb niet de illusie dat ik binnen 2 uur bij mijn ouders ben.
Beste Holloway,

Wil je me a.j.b. weghalen uit de tabel?

Ik heb weinig meegeschreven. Sorry, sorry, sorry.



Er spelen twee dingen:

1. Ik jojo steeds een kilo op en neer. Al een tijdje niet afgevallen, dus geen nieuws te melden. Maar ik ben wel netjes onder de tachtig gebleven, al een paar maanden.

2. Ik loop achter met het lezen van de berichten van nieuwe afvallers. Dus ik heb hen niet echt kunnen aanmoedigen. Daarom nu aan allen: Zet 'm op. Je bent een kanjer.



Wat ik heb geleerd:

- Gaan zitten als ik eet. Niet aan het aanrecht alvast een halve boterham opeten. En liever niet achter de computer eten.

- Fietsen, fietsen, fietsen. Of op een andere manier in beweging blijven. Eerst vond ik drie kwartier fietsen naar een vriendin (en dan diezelfde afstand weer terug) best veel. Nu gaat het me al veel beter af.

- Mijn favoriete slankrecepten ontdekken en vaak maken. Zoals sommige groentesoepen, mjammie.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Leuk om alles weer even te lezen. Wij hebben een heerlijk weekend gehad in Amsterdam.

Lekker genoten, wat een mooie stad is het ook. Niet ontzettend gek gedaan qua eten en drinken, wel een goed stukje vlees en wat franse frietjes, en een bbquetje gister. Maar ook erg veel gewandeld.



Chinchilla, ik woon ook in Twente. Vind Amsterdam heel erg leuk en mooi, maar altijd weer heerlijk om weer thuis te zijn.

Dasoli jij woont dus ook in Twente? Leuk man, Tukkers hier op het forum. Succes met je wandeltocht!



Kevertje fijn dat je er weer bent, emotioneel gezien. En goed dat je er met vrienden over kunt praten. Bah die hormonen. Geen pretje!



Rosekapje sterkte met je spierpijn. Knap dat je dan wel overal in gaat. En wat goed dat je niet gesnackt hebt. Pieuw echt knap vind ik dat haha.



Hier vandaag weer een prima maandag:



O: Ontbijtkoek, cracotte met graskaas

T: Perzik

L: twee volkoren boterhammen met pindakaas

T: Kiwi

A: Lichte maaltijd, veel sla, groenten.

T: klein cakeje



Zo'n 1200 calorieën. Uur gefietst naar het werk en straks nog een uur wandelen.



Fijne avond dames!
ik woon sinds 1979 in Twente, maar voel me absoluut geen tukker.



O: 3 bruine boterhammen met kaas en tomaat

T: liter water( ook bij lunch, dus halve liter tussendoor, halve liter bij de lunch)

L: bak sla, komkommer, radijs, fetakaas, tomaat.

T: een flesje cola, had even behoefte aan wat suiker.

D: koude kip van gisteren met sla( zie lunch)

T: kop thee
Alle reacties Link kopieren
floorfaberfan ik woon Gelderland, Arnhem.
Alle reacties Link kopieren
Oh pardon Chinchilla, haha ik ben wel een echte Tukker. Geboren en getogen. Praat niet Twents omdat ik al vanaf jonge leeftijd spraakles kreeg. Maar ben wel trots op Twente en vind het er erg mooi.



Dasoli Arnhem, leuk! Weet niet hoe ik dan bij Twente kom. Maar dat is ook het Oosten haha.



Fijne avond!
Ik ben niet geboren in Twente, ook niet in Nederland, praat ook geen Twents, kan het ook niet verstaan. Maar heb wel Nederlandse nationaliteit
Alle reacties Link kopieren
Leuk al die Tukkers. Hier ook een geboren en deels getogen Tukker maar woon al langer buiten Twente dan ik in Twente heb gewoond.
Alle reacties Link kopieren
Wauw Dasoli zo'n stuk lopen, petje af !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven