Lijf & Lijn alle pijlers

Eet jezelf mooi, slank en gelukkig (4)

05-03-2013 03:42 3559 berichten
Alle reacties Link kopieren
‘Eet jezelf mooi, slank en gelukkig’ is de titel van het eerste boek van Amber Albarda. Het boek is een aanrader voor iedereen die van het goede leven houdt. Met dit boek hebben wij, schrijvers in de vorige topics over deze methode, ons Food-IQ opgevijzeld: we weten hoe we voedsel vóór ons kunnen laten werken in plaats van tegen ons. We weten welke voedingsmiddelen onze eetlust onder controle houden, ons geheugen verbeteren, ons een vitaler en gezonder lichaam geven, ons gewicht onder controle houden (of er juist voor zorgen dat we afvallen), onze energie doen toenemen, onze weerstand tegen infecties verbeteren, serieuze aandoeningen als hart- en vaatziekten en diabetes kunnen helpen voorkomen, ons leven kunnen verlengen en ons gelukgsgevoel vergroten. We blijven gezond, slank en gelukkig, en dat alles zonder één calorie te hoeven tellen!



Het geheim? We proberen zo puur en onbewerkt mogelijk te eten en voelen ons daar super bij! We eten veel groenten (het liefst rauw), kiezen liever voor spelt of quinoa dan voor tarwe of aardappelen, we eten eiwitten bij iedere maaltijd, we eten genoeg gezonde vetten uit bijvoorbeeld kokosolie, noten en avocado’s en vermijden suiker en geraffineerde koolhydraten. En voor de chocoholics onder ons is er goed nieuws: zelfs chocolade hoeft niet te ontbreken in een gezond eetpatroon!



Het beste nieuws is dat naast al dat gezonde eten ook kunt blijven genieten van af en toe een frietje of een koekje bij de koffie. Als je basis maar goed is en je weet wat je doet mag je best smokkelen. Dat maakt – en houdt – het leuk. Geen diëten, geen calorieën of punten tellen, gewoon je Food-IQ verhogen.



Dit klinkt natuurlijk allemaal als een vreselijk fout en overdreven reclamepraatje, maar het werkt echt. Echt! Neem gerust een kijkje in het eerste topic, waar we al heel veel tips en ervaringen hebben uitgewisseld, in het tweede topic over hetzelfde onderwerp of in het vorige topic met dezelfde titel. Daarnaast is er een apart topic met alle AA- en rawfoodrecepten die we in de loop der tijd hebben verzameld.



In dit vierde topic gaan we natuurlijk gewoon door met tips en ervaringen uitwisselen. Wil je meeschrijven, schroom dan niet: iedereen die geïnteresseerd is in dit eetpatroon is welkom!
Alle reacties Link kopieren
Rozijn, sterkte...

Ladies, ff snel, zit met deadlines... ..

Maar lees mee hoor !
Rawfoodje en succes!
Alle reacties Link kopieren
Kwal, als je weer uit de voeten kunt, maak een makkelijke moestuin. Even daar op googlen en je snapt wat ik bedoel. Ontzettend leuk, groeit als een tierelier en niks zo lekker dan een kropje sla uit eigen tuin! Je bent geen vegetarier hè? Gratis slakken op de koop toe!
Alle reacties Link kopieren
Rozijn heel veel sterkte! Sorry dat ik zo kwam binnenstormen zonder eerst de laatste pagina bijgelezen te hebben!



Ik had net een heel verhaal getypt en toen viel het forum uit. Ik hou het nu even kort en kom later uitgebreider reageren maar wilde wel onwijs bedanken voor de goede tips! Hummus is een goede! Daar ben ik verzot op! Die spreads klinken ook aangenaam, die zou ik zelfs zo zonder broodje kunnen oplepelen hihi. Die broccoli pureer je dan ook denk ik? Ik ben net geremigreerd dus moet alles nog aanschaffen en een staafmixer is wel een must have begrijp ik?



Ik heb helaas geen tuin. Lijkt mij zo gaaf om groente uit eigen tuin te eten alhoewel ik voor de slakken zal bedanken Maar ik kan uiteraard wel wat met kruiden gaan doen op mijn balkonnetje :-) Ik eet overigens geen vlees maar wel vis. Ik zal de verloskundige binnenkort vragen wat die soja betreft. Ik ben benieuwd
Alle reacties Link kopieren
Oh en ik bedoelde inderdaad van die tassen met een abbonement maar zoals ik het lees is dat relatief gezien dys vrij prijzig. Ik zal eens gaan zoeken naar een Lidl hier in de buurt want dat klinkt wel erg goed
Alle reacties Link kopieren
@ Kwallenbal: ik wilde je een bericht sturen maar zie niet hoe dat moet (ligt dat aan mij?) maar in ieder geval: ik heb het aangepast en je forumnaam is niet gepost op mijn blog. Net 2 glazen verse gember/muntthee gedronken: heerlijk! Bedankt voor de tip. Je eetlijstje ziet er héél goed uit.



@ pipita: Gelukkig bestaan er veel blogs die over veganistisch en bewust leven gaan, in de lijn van AA zijn en ook schrijven over gezond leven met een kleine portemonnee. Klik hier voor een overzicht van alle blogs van de Groene Meisjes die over 'budget' gaan. Je haalt er vast een aantal bruikbare recepten en tips uit. En uit interesse: je bent geremigreerd vanuit welk land?



Ik zit nu aan de lunch: deze quinoasalade. Met de radijsjes van de biologische boerderij.
Alle reacties Link kopieren
Rozijntje gecondoleerd met je Oma.



(egopost)Hier gaat het qua eten,ondanks enorme stress, weer redelijk goed. Ik kan me weer aan een bepaald ritme houden en heb gelukkig geen (vr)eetneigingen, snoepneigingen meer.



Ik hoop echt dat de maand april rust gaat berengen op meerdere fronten................



Iedereen, ik lees mee, en leef mee, ik heb alleen geen energie om te posten.
Alle reacties Link kopieren
@Rozijn: Gecondoleerd Hoe oud iemand ook is, het blijft altijd verdrietig om iemand te verliezen



@pipita: Ja, een staafmixer is inderdaad ene must-have (of een keukemachine). Ik heb ze allebei en ik moet zeggen...zou niet meer zonder kunnen. Zoveel lekkere dingen die je kunt maken! Echt, er gaat een wereld voor je open



@kwal en phips: Ja, een moestuin! Wij gaan er ook aan beginnen. Zijn gelukkig gezegend met een ruime tuin, dus het eerste gedeelte is vorige week al omgespit. Tja, en toen kwam de kou en de sneeuw! Hopelijk kunnen we het klusje snel afmaken en lekker de eerste zaadjes de grond in doen. Verheug me nu al op verse spinazie en ander lekkers uit eigen tuin!



@Willow: Even een knuffel voor jou Gaat vast goed komen. Met de lente en de zon, gaat vast ook de zon in jouw hoofd weer schijnen.



Hier gaat verder alles goed. Af en toe nog wel een beetje een dipje, maar verder gewoon een stijgende positieve lijn. Merk vooral dat ik moet proberen om niet teveel achter de computer te zitten (en op het forum en tussendoor veel actief bezig moet zijn. Lekker af en toe naar buiten werkt uiteindelijk het best.



Of mensen uitnodigen om te komen eten Vriendje zou gisteren gaan sporten met een vriend, dus ik zei 'waarom eet hij anders niet even mee'. Gezellig met z'n drieeën dus speltpasta gegeten met zelfgemaakte rucolapesto, courgette en cherrytomaatjes. Was weer erg geslaagd (behalve dan dat de heren daarna meteen doorgingen naar de sportschool en mij met de afwas lieten zitten )




Wie had dat nou gedacht, in maart een dikke laag sneeuw. Waar de schijnt is het bijna weg en nu de rest nog.



Blurred, dankjewel voor het wijzigen op jouw blog. Fijn dat de munt-gember ook bij jou goed smaakt.



Willow, voor jou, net als alle anderen die het kunnen gebruiken een hoop positieve warme energie.





Phips, afgelopen verjaardag had ik kweekbakken gevraagd omdat ik zoiets al van plan was. Dat ongeluk gooide echter roet in het de moestuinpoging eten. Wie weet ga ik na onze vakantie er toch mee beginnen al is dat misschien te laat.



Perenijsje, fijn dat de positieve lijn blijft stijgen. Lekker is dat jij slooft je uit en de heren gaan er vandoor zonder af te wassen. Volgende keer gewoon laten staan dus
Alle reacties Link kopieren




Bedankt allemaal weer ( ik zal nu gaan stoppen met iedere keer te bedanken ben gewoon erg blij met deze hulp)!



Een staafmixer en/of keukenmachine zal ik dan zeker gaan aanschaffen. Hebben jullie nog tips voor merk wat ook nog eens heel erg budget vriendelijk is?



Blurred uit *poef* al ga ik dit zo weer weghalen vanwege privacy Leuke link heb je er neergezet van De Groene Meisjes! Die staat nu in mijn favorieten!



Vandaag heb ik o.a. speltbrood op met avocado, zongedroogde tomaatjes en een gekookt eitje hmmmm. Ik ga mij ook verdiepen in de groentesapjes maar dan zal een staafmixer ook wel handig zijn alhoewel ik met de sapjes die eerder al werden vermeld kan beginnen natuurlijk Die mixer moet sowieso komen want ik wil graag de babyhapjes/voeding later ook allemaal zelf bereiden. Zoiets als de Rapley-methode



Fijne avond!
Alle reacties Link kopieren
@Pipita: Mijn staafmixer is van Braun. Weet niet wat ie kost want heb hem voor mijn verjaardag gekregen. Weet wel dat hij supergoed werkt (en dat kan je van die hele goedkope niet zeggen). Mijn keukenmachine is van Kenwood en heb ik voor maar 80 euro op de kop getikt bij de Kijkshop (zie hier). Het is wellicht niet de meest grote of luxe uitvoering (daar leg je zo een paar honderd euro voor neer), maar hij doet het prima en ben er heel erg blij mee.

Hopelijk kun je hier wat mee!
Alle reacties Link kopieren
Hey ladies ! Welcome Pipita ! Jee, uit ...., wow ! Hoe dat zo dat je terugkeert? Perenijsje, fijn dat het goed gaat ! Kwallie, mooie afbeelding. ....! Ik heb een Vitamix 5200 , peperduur maar oh zo de moeite waard girls. Willow , lekker mee blijven lezen hoor, hoop dat je weer wat energie kunt opbouwen.

Ach Sjonnery, ben je gearriveerd in je hutje op de hei ? Gaat het nog een beetje ?

Goed hoor Blurred, je biologische spulletjes , helemaal niet gek! Moestuin... . zijn er nog vrijwilligers hier ... Heb hier 3000 m2 grond maar geen tijd voor een moestuintje hihi. .
Alle reacties Link kopieren
RODE GROENTEN TAART



Wortel-bieten-appeltaart is het helemaal !



Deeg

•1 cup roomboter/sojaboter/kokosvet

•¾ cup kokend water

•3 ½ (spelt)bloem

•2 el bakpoeder

•¼ tl zout

•1 tl bouillonpoeder



Doe de boter in een grote kom en giet langzaam het kokende water erbij. Roer tot het een romig prutje is. Doe vervolgens de bloem en het bakpoeder erbij, mix het tot het deeg zich vormt. Kneed het deeg ongeveer twee minuten. Rol het deeg in bakpapier en leg in de koelkast om het zo’n drie uur te laten rusten. Daarna is het deeg te gebruiken.



Vulling

•4 kleine of 2 grote wortelen

•3 bieten

•1 zure appel (goudreinet)

•flinke scheut soyaroom

•1 el roomboter/sojaboter/kokosvet

•zout en peper



Stoom de wortel en bieten. De helft hiervan maak je met de soyaroom en boter tot een puree. De rest snijd je in stukjes en meng met stukjes appel en eventueel rozijntjes. Meng daarna de puree erdoor, maak op smaak met zout en peper en leg de vulling in het deeg. Bak 45 minuten op 230°C.

Ladies, echt hemels lekker !!!!!!!!!!!!!!!!!
Alle reacties Link kopieren
staafmixers, hakkers enz.... durf het bijna niet meer te zeggen maar wacht een aanbieding van de lidl af. Zijn mi de beste, had ooit ook een dure maar die was heel snel kaduuk en ben blij dat ik weer gewoon een lidl geval heb.
Alle reacties Link kopieren
I love the LIDL !!! Hihihihi... .. heb ook thermoshirts en fleecetruitjes hier gekocht. .. ideaal !
Alle reacties Link kopieren
Haha, ook besmet! Hihi, koop er ook van alles hihi, tot en met mijn onderbroeken en sokken toe haha!
Alle reacties Link kopieren
@ perenijsje: Mannen ook... Daar moet je maar niet teveel op letten.



@ pipita: Thanks! Ik zal de naam niet herposten dan. Er zijn zoveel goede blogs soortgelijk aan de Groene Meisjes! Vol met tips en recepten en helaas ook steeds meer advertorials, maar ik begrijp dat als ze zoveel energie in het bloggen steken, ze daar ook wat voor terug willen. Klik hier en hier voor twee van mijn favoriete blogs over hetzelfde onderwerp.



Ladies: Heeft iemand hier ervaring met tarwekiemen? Wat meer informatie:



Tarwekiemen zijn de essentie van het leven van de tarwekorrel. Vanuit de kiem ontstaat een nieuwe plant. Het is een opslagplaats van vitamines, mineralen, eiwitten, gezonde omega-3/6/9, vezels en nog vele goede voedingsstoffen en anti-oxidanten zoals lecithine en 800mg alfa-liponzuur per 100g. Strooi ze in drank, muesli, soep, yoghurt, sausen, pasta, rijst, aardappelen en op groenten, salades en brood of eet ze afzonderlijk. Tarwekiemen geven gerechten een heerlijke en zoete smaak.



Dat kiemen gezond zijn weet ik, maar geldt dat ook voor tarwe? Dat is nu net het graan dat je volgens AA beter kunt laten vallen. Dus weet ik niet zeker wat ik nu moet denken, als iemand hier er meer over weet dan hoor ik het graag.



HET IS BIJNA WEEKEND!! Ik heb zin om wat langer uit te kunnen slapen, te gaan zwemmen, naar een optreden te gaan en misschien nu eindelijk dan toch die blender te gaan kopen...
Alle reacties Link kopieren
Haha Lidl aanhangers hier! Ik ga voor de naadloze bio katoen onderbroekjes van de Hema! Echt z alig comfort! Zullen we hier een slipjestopic openen girls ? Who's next? Hahaha........ ... Blurred, ik eet geen graan. Alleen Quinoa maar dat is een zaad van een plant. Als tarwe bij jou goed voelt, gewoon nemen. Havermout en oergraan zoals spelt, karmut en boekweit is beter voor je lijf.




Slipjes? Boxers, de naadloze van de Hema



Blurred, zou eerder voor hennepzaad gaan. Ik geloof dat er wel iemand is die tarwegras "verbouwd" hier op het forum. Zij noemt het wiet P, waar ben je?
Alle reacties Link kopieren
Hihi, hier ben ik! Ik ben een kei in het laten schimmelen van tarwekiemen, ook wel wiet genoemd hier hihi. Zodra het kiemt stop ik het in een bak met aarde en dan schimmelt het vanzelf je kast uit, daar hoef je verder niets voor te doen! Maar ik heb het nooit zo lang laten kiemen dat je het zo kunt eten. Wel met boekwiet, dat was erg lekker en ik doe het vaak met mungbonen en alfafa en zulk soort spul. Haha, zie nou mijn typefout, vind hem wel leuk, laat hem staan hihi. Maar ik bedoel boekweit!
Alle reacties Link kopieren
Haha...boekwiet! Het moet niet gekker worden! Straks worden we nog opgepakt hier. 'Groep wiet-telende Viva-forummers opgepakt' staat er dan in de krant



Kwam trouwens wel een leuk recept tegen voor kiembrood (klik). Heeft iemand dit ooit op of gemaakt? Ben eigenlijk wel benieuwd. Misschien volgende week mijn eigen wietplantage maar eens opzetten



En ophouden over de Lidl! Die hebben we hier namelijk niet Ben wel gisteren weer eens bij de Turkse supermarkt geweest. Moet ik toch vaker doen. Hele tas vol groenten, fruit en noten voor weinig!



Net weer lekker gelopen. Blijft toch het beste voor mijn humeur (plus die lekkere banaan-besjes-sojamelk-kaneel-amandel- smoothie die ik na afloop neem -> ik lik de blender nog net niet schoon )



Jullie ook allemaal een fijne dag en alvast een goed weekend!
Alle reacties Link kopieren




Vinden jullie het niet erg als ik zo nu en dan kom binnenvallen? Gisteren is er een vriendin van mij begonnen met haar nieuwe baantje bij een rawfood-winkeltje. Daar ga ik binnenkort ook maar eens kijken



Rawfoodje bedankt voor je hartelijke welkom ook Ik zet liever niet teveel over mijn privacy op een openbaar forum (wil het best achter de schermen uitleggen maar is nogal een gevoelige zaak). Zou jij s.v.p. het land willen verwijderen? Doe ik het ook in mijn eigen stukje Ik ga die Lidl maar goed in de gaten houden dan (sorry Perenijsje).



Ik heb van de verloskundige gehoord dat soja producten geen probleem zijn dus die ga ik ook inslaan. Vanmiddag maar even shoppen. Ik ga ook weer quinoa proberen want eerste trimester van mijn zwangerschap kon ik het echt niet verdragen helaas zo misselijk werd ik ervan.



En Phips die boekwiet moeten we er echt inhouden
Boekwiet Geweldig. Met die tarwekiemen gaar het dus minder geweldig lees ik máár de aanhouder wint Phips



Perenijsje, jij hebt weer iets wat er hier niet is nml een Turkse winkel. Dat lijkt mij ook een aanwinst alleen moet ik er een eind voor rijden en dat doe ik niet.

Brr, jij liever dan ik met dit weer rennen. Het sneeuwt hier en het is erg koud.



Pipita, juist leuk als je vaker komt binnen vallen. Hoe meer zielen etc, etc

Als je soja gebruikt zorg dat wel dat het niet de genetisch gemanipuleerde zijn en houd er rekening mee dat ze de schildklierwerking verminderen als je ze te vaak en teveel eet.



http://hormonaledisbal.fo ... ijn-goitrogens-t1662.html



De groentenmuffins zijn intussen op, waren veel te lekker

Vanavond staat er wortelenstamp op het programma met zoete- en gewone aardappelen en knolselderij ipv alleen aardappelen. Uiteraard komen daar wortelen en uien bij. Deze maak ik voor 2 dagen.

Als vlees biologische runderlappen.
Alle reacties Link kopieren
Sorry Pipita , verwijderd hoor. .... Hoop dat er niets ernstigs aan de hand is met je. .. Begrijp dat je geen herkenbaarheid wilt. Hey, je vriendin werkt in een rawfood winkeltje, hoe, wat en waar ? Dat is my cup of tea ! Leuk! Hopen dat je Quinoa weer kunt verwerken in je lijf, dit is zo'n ontzettende BOMB van superfood . Probeer maar weer eens Pipita.

Kwallie, hahaahhahaha. .. Lekkere zoen terug!! En ook al aan die super naadloze slips/boxers van de Hema , welke kleur hahahaha, ik heb de zwarte en een paar witte, helemaal top! Jammer dat ze geen roze exemplaren hebben, I love ROZE hihi....... Kijk je uit dat er in je bio runderlappen geen paardenvlees zit..... ieks ! Was je nu al bij de osteopaat geweest? Perenijsje, de Turkse winkel is heel fijn en voordelig ja, ben er ook vaak te vinden. Geen Lidl bij jou ? Zelfs in mijn gehucht zijn er Lidl's..... Hahaahha Phips, BOEKWIET !! Geweldig!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven