Lijf & Lijn alle pijlers

Gezonder fitter strakker 2

20-08-2014 09:27 548 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij het nieuw topic met de nieuwe tabel!

Wij willen graag afvallen, maar ook strakker in ons vel komen en gezonder eten.



Ik heb de tabel aangepast met de gewichten van vandaag, als je nog geen gewicht hebt doorgegeven staat er een vraagteken.



Mochten je gegevens niet kloppen laat het me dan weten, ik zal vanavond voordat ik naar huis ga de tabel aanpassen!



Ik heb lemonade, coconut, lqsvegqs en Mrs Nem uit de tabel gehaald



naamlengtestartstreefhuidig (04/09)afgevallenSweetmad.1.7479,870,076,9-3,1Carebear1.6865,65864-1,9Hannief1.8074,568,0?-4,4Alejandra1.6166,058,0?-1,8Menn1.6258,055,056,4-1,6EvaViva1.7778,574,077,8-0,7Jeetjemina1.7377,472,0 73,5 -3,9Lauwtje871.7068,463,066,7-1,7HelgaV?84,07482,9-1,1 Skinnylinny1.7885,075,0?2,3Zomermeiske1.7874,068,071,8?Violetje1.6963,058,0630Famke1.7872,768,0?-1,40love01,7871,06670,7-0,3Floorfaberfan1.777368730Lola12-96,97984,2-12,7TOTAAL-36,9 KG [/quote]
The best way to get along with people is to expect them not to like you
Alle reacties Link kopieren
@Knutsel Ik doe 1x per week een uur zumba, loop 2x per week hard, doe 3x per week een halfuur buikspieroefeningen en ik fiets soms naar mijn werk (1x per week en dan 9 km heen en 9 km terug). Verder doe ik af en toe nog een andere workout en ik loop 3x per week van en naar school (20 minuten heen en 20 minuten terug in snel tempo).



@Farfalle Ik vind het wel echt knap dat je eetbuien bestaan uit gezonde voeding. Als ik een eetbui heb, dan zijn dat echt de gezonde dingen. Maar van gezond eten kun je je ook vol voelen en in fruit zit redelijk wat suiker en in noten vet. Dus je kunt er uiteindelijk wel van aankomen. Ik denk dat de eerste paar keer het moeilijkst zijn om je eetbui te overwinnen, maar ik denk echt dat als je doorzet, het na een tijdje steeds makkelijker gaat.



@Jeetje, Mwah het is opzich redelijk gegaan. Ik heb alleen weinig 'goede' voedingsstoffen binnen gekregen. Ik heb over de dag ongeveer 6 celebrations op, 4 chocolaatjes, 1 stuk spektaart, wat dropjes, klein handje chips, 1 koekje, halve pizza, 2 snoepsushi's en avondeten was friet uit de oven, schnitzel en koolrabi (met saus). Dus het is gewoon niet zo'n gezonde dag met veel goede voedingsstoffen. Goed dat je geen snack hebt genomen en niet zoveel friet hebt genomen. Jezelf goed beheerst .



Ik heb 2/3 weken hele drukke en stressvolle weken gehad en ook echt op mijn reserves geleefd en nu ben ik een beetje ziek.. Ik was er ergens al bang voor. Zodra je lichaam wat meer rust krijgt, wordt het ziek. Ik baal er wel van, want ik heb het nog steeds wel druk met school en ik ben zaterdag weer begonnen met hardlopen (na 2 weken niet gedaan te hebben) en dat ging al best moeizaam terwijl het maar 35 minuten was, maar als ik me zo voel, kan ik dat dus niet doen deze week.. Vandaag maar veel fruit eten.
What you do today, can improve all your tomorrows.
Goedemorgen allemaal!

Na een heerlijk lang weekend te hebben gehad moet ik nu weer geloven aan de realiteit en ga ik ook weer gezond eten. Gisteren in de Efteling patatjes gegeten als lunch en 's avonds thuis afhaal chinees gehad. Niet gezond natuurlijk, maar wel lekker. Nu tijd om de knop weer om te zetten en alleen maar gezonde lijstjes te posten.

Vanmorgen trouwens op de weegschaal gestaan en niks aangekomen. Waarschijnlijk omdat ik ook een heleboel beweging heb gehad.

@Knutsel, ik ga 3 x per week hardlopen, en 1 x per maand naar de sportschool (duur bezoekje), verder doe ik bijna alles lopend of op de fiets waardoor ik wel aan mijn beweging kom.



@Farfalle, nadat ik een eetstoornis had heb ik er ongeveer 2 jaar over gedaan om een normaal eetpatroon aan te leren. In het begin was ik extreem bang om aan te komen en om voedsel te eten waar meer kcal in zat dan groente, later heb ik ook problemen gehad de andere kant op. Heb me in die tijd aangesloten bij een eetgroep op aanraden van therapeut, misschien ook iets voor jou?



@Helga, hoop dat je weer helemaal hersteld bent!
@Jeetjemina: Ik heb morgen en overmorgen tentamens, dus daarna rust! Pfieuw..



@flower_: Dankje! Inderdaad gelukkig wel gezonde producten, maar te veel blijft te veel. Hopelijk dat afbouwen zo werkt..



@carebear: Dat klinkt heel herkenbaar! Ik heb gevraagd of er iets van groepen bestaan, maar ik woon in een vrij kleine stad en dat is hier helaas niet. Vandaar dat ik steun zoek op een forum zoals dit ;)
Alle reacties Link kopieren
Wat een sporters hier allemaal zeg. Voel me nu maar een watje :p



Ik ga zo (hopelijk, als de les niet vol is) een les hot yoga mee doen van een uur. Ik ben zeer benieuwd!



Ik heb zelf denk ik nooit een eetstoornis gehad, (wel veel ge-jojo-d) maar kom er steeds vaker achter hoeveel meisjes/vrouwen hier last van hebben. Echt heel erg eigenlijk. En eigenlijk ook raar dat het een vrouwen ding is toch? Wel echt onwijs knap om er vervolgens zo mee bezig te zijn en er voor te vechten om er uit te komen.



Mijn lijstje vandaag, beetje gekke verdeling dus heb er tijden bijgezet



8.30: banaan

11.00: volkoren cracker met filet american

12.00: schaaltje 1/2 avocado 1/2 tomaat, stukje komkomer

15.00: Club sandwich met kipfilet, sla, humus, bacon en ei

16.00: peijnenburg tussendoor (zo'n nieuw mini reepje van 100 ckal)

Na yoga rond 20.00: chili con carne

Snack: Appel kaneel muffin en een appel



Ontbijt kan beter maar er lag een loge te slapen in mijn woonkamer/keuken dus ik wilde geen lawaai maken.
Alle reacties Link kopieren
@carebear: Ach, soms is het even niet anders met het ongezonde eten... Wel fijn dat je genoeg bewogen hebt en op gewicht gebleven bent.



@Flower: Hoe voel je je nu? Zet het ziek zijn door? Hoop het niet voor je!



@Farfalla: Succes met je tentamens! De tijd van tentamens ligt voor mij gelukkig al een paar jaar achter me. Ik kan me de stress die dat met zich meebrengt nog goed voorstellen.



@Knutselclub: Troost je, ik ben ook niet van het sporten hoor! Hoe was de yogales?
Zo, feest! ik voelde al de hele dag dat het vanavond mis zou gaan, dus ging er ook maar niet tegenin. Heb weer twee uur verknoeid waarin ik had kunnen studeren, aan eten..

Máár ook aan iets productiefs: ik heb nu met behulp van FatSecret een eetlijst voor morgen opgesteld, en kwam er daardoor wel achter dat ik waarschijnlijk toch te weinig eet overdag. Heb flink moeten aanvullen en ben uiteindelijk hierop uitgekomen voor 1766 calorieën:



O: 250 gram kwark met ½ kiwi, 1 pruim, 7 gram speltvlokken, 5 gram havermout, 5 gram chiazaad, 3 gram whey crispies, 15 gram muesli, kaneel & espressopoeder

T: appel

L: ½ snee Soma slank met avocado, peper & zout

½ snee speltrogge met eiersalade

Gemengde groenten, 30 gram linzen met balsamico & citroen

Banaan

T: 2 speltwafels met kalkoenfilet & komkommer, appel, 10 amandelen

D: Chili met groenten & limabonen & 1 gekookt ei en als toetje een half blokje chocolade

T: 200 gram kwark, 100 ml yoghurt, 1 banaan, 40 gram havermout, 10 gram pompoenpitten
Alle reacties Link kopieren
@Farfalla: Misschien klinkt het niet leuk wat ik nu ga zeggen, maar ik probeer je te begrijpen. Als je al de hele dag een eetbui aan voelt komen, waarom ga je er dan niet tegenin? Je bent je er bewust van dat je zo'n bui gaat krijgen, kun je dat gevoel niet ombuigen? Ik weet er niets van hoor, dus ik doe ook maar een suggestie.
Alle reacties Link kopieren
Wel goed dat je je de app hebt ingevuld. Heb m ook een tijdje gebruikt en het gaf mij wel inzicht in mijn voedingspatroon.

Hopelijk krijg je door het lijstje van morgen ook geen last van een eetbui.
@Jeetjemina: Juist fijn, hoor, kritiek ;) Het kost me zó veel energie er tegenin te gaan, die ik nu niet eens meer kan opbrengen. Het klinkt misschien laf en ik weet ook niet goed hoe ik het moet uitleggen, maar het gevoel is dan zo sterk en ik ben zelf zo moe van al het studeren en continu tegen eetbuien vechten, dat het niet lukt. Moeilijk uit te leggen, vrees ik. Overdag heb ik die drang ook wel een beetje, maar dan kan ik er wel tegenin gaan en het uitzitten.
Alle reacties Link kopieren
@Knutsel Toevallig heb ik vroeger ook echt een eetstoornis/eetprobleem gehad. Maar het is niet perse een vrouwending hoor. Er zijn ook redelijk wat jongens die anorexia, etc. hebben. Misschien in verhouding met vrouwen wat minder, maar het kan ook zijn dat vrouwen meer in het nieuws zijn ermee. Mooi lijstje!



@Jeetje Ja het zet enorm door. De hele dag voel ik me vet slecht. Bloedheet en koud, mijn klieren zijn opgezet, dus bij slikken voel ik het heel erg, mijn stem is weg, keelpijn, pijn aan mijn longen, etc. Kon amper 5 minuten op mijn benen staan. Ik heb helaas zumbales dus maar afgezegd, Ik hoop dat ik woensdag weer kan hardlopen. Echt concentreren op school gaat ook lastig nu.



@Farfalle Misschien een moeilijke vraag (als je hem niet kan beantwoorden, hoeft het niet hoor), maar als je zo'n eetbui hebt, is het dan echt een hongergevoel dat je dus honger hebt, of is het meer een heel erg opgejaagd gevoel van binnenuit/vanuit je hoofd zeg maar? Want dat laatste heb ik heel lang gehad. Want als het dat eerste is, dan kun je dat misschien inderdaad verminderen door meer te eten overdags, maar als je dat tweede hebt, dan zou je het in iets anders moeten zoeken denk ik. Omdat je zegt dat je die eetbuien voornamelijk in de avond hebt, kun je misschien ook wat gaan verschuiven in je dagpatroon. Dus dat je dan bijvoorbeeld wat minder lunch neemt en dan in de avond dus meer gezonde dingen kan eten. Snap je wat ik bedoel? Dat je dan in de avond alsnog wel gewoon 'veel' kan eten maar zonder dat dit extra kcal zijn. Jammer dat het weer mis is gegaan. Maar geef de moed niet op! Je gaat je er doorheen slaan! Het is moeilijk en het kost tijd en energie, maar het gaat je lukken! Ik vind het al super knap hoe je er mee bezig bent en hoe je steeds nieuwe methodes bedenkt en uit probeert.
What you do today, can improve all your tomorrows.
@flower_: Dat heb je goed verwoord: het is vooral een heel erg opgejaagd gevoel van binnenuit. Ik weet dat ik dan ook moet ontspannen... Daarom heb ik nu ook op mijn briefje met m'n plan gezet dat ik dus vanaf woensdag (want morgen moet ik nog diehard studeren) op de bank blijf liggen lezen totdat de drang over is. Desnoods dus de hele avond. Omdat ik vanaf woensdag vrij ben en de volgende week ook, kan ik me dat nu veroorloven en moet ik dus ook de kans grijpen dit uit te proberen!
Alle reacties Link kopieren
@flower, ziek zijn is niet fijn. Ik wens je snelle beterschap!



@farfalla, ik hoop dat het plan met het lezen werkt. Dankjewel voor je openheid in ieder geval. Dat waardeer ik :-).
Ach, ook al ziek. Beterschap, Flower. Ik ben vandaag wel gaan werken, al was ik nog niet helemaal fit.



Mijn lijstje:

O - 2 boterhammen met appelstroop

T - taart

L - 2 boterhammen, 1 met kipfilet en sinaasappel, 1 met kaas en tomaat

T - fruitsalade, yoghurt met muesli

A - indiase bonensoep met naanbrood

T - thee met appelchips/chocola (nieuw bij de Lidl, echt heerlijk!)
@Flower, Beterschap!!!

@Farfalle, succes met je tentamens! En succes met je nieuwe plan! Als blijven liggen voor jou werkt zal dat heel prettig zijn. Wat voor mij ook wel eens heeft geholpen is gaan wandelen. Schept ook meteen afstand tussen jou en het eten...



Lijstje van gisteren:

O: volle yoghurt met muesli/cruesli, mandarijn

T: Appel en kleine snelle jelle (100 kcal)

L: grote wrap met gerookte zalm, gekookt ei en roomkaas

D: Witlof met ham en kaas + aardappelschijfjes uit de oven

T: 2 mandarijnen
Alle reacties Link kopieren
Oke dames, help! Er ligt op dit moment bij mij in de kast: 8 staafjes kinderbueno, 3 pakjes chocoladesigaretten, grote zak gewone pepernoten, kleine zak chocolade pepernoten, 1 gevulde chocoladeletter (met hazelnootvulling), 1 hazelnootchocoladeletter, gevulde speculaas en nog het één en ander. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik hiervan af blijf of maar een heel klein beetje neem per week zodat ik toch blijf afvallen? Ik heb net weer klein stukje chocoladeletter op en wat chips. Ik mag van mezelf wel wat chocola en pepernoten, maar er ligt nu gewoon teveel en ik merk gewoon dat het de laatste tijd qua eten totaal niet goed meer gaat. Ik snoep veel te veel ongezonde dingen tussendoor.. Ik hoop dat mijn zus of vriendin of iemand anders er lekker van gaat snoepen. Ik denk dat ik in ieder geval een bakje met pepernoten op tafel ga zetten in de hoop dat mensen die op visite zijn ervan snoepen.
What you do today, can improve all your tomorrows.
@Flower: Jemig, dat is een hoop! Waar is dat vandaan gekomen? Heb je het zelf gekocht in een moment van verstandsverbijstering of heeft je zus/vriendin dit in huis gehaald?

Zet iig niks op tafel behalve wanneer je gegarandeerd bezoek hebt. Je zal merken dat je er anders zelf ook van gaat snoepen als je geen bezoek hebt. Leg het op de bovenste plank van de kast, weet niet hoe lang je bent maar het liefst zo hoog dat je er nauwelijks bij kan. Voel je je toch al sneller bezwaard om het te pakken...

Mijn vriend en ik hebben afgesproken geen Sinterklaas snoep in huis te halen zolang de goedheiligman nog niet in het land is. Over een paar weken zal dus ook bij ons de kast vol komen te liggen.
Alle reacties Link kopieren
@Carebear Ik heb het helaas wel zelf gekocht ja.. Ik en mijn zus hadden al 1 chocoladeletter gekocht voor 5 december. Dat vond ik goed en die ligt er al een tijdje zonder dat ik er aan heb gezeten. Verder vond ik van mezelf dat ik dit jaar wel 1x wat gewone pepernoten en chocolade pepernoten mag. Ik heb het nu al gekocht, maar ik ga het de rest van het jaar ook niet meer kopen. Maar ik baal nu wel omdat het zoveel is.. Het is zo lastig om van af te blijven. En ja de rest heb ik gewoon gekocht zonder bij na te denken.. Het liefst geef ik het gewoon allemaal weg. Weggooien vind ik echt zonde, maar ik hoop dat mijn zus er veel van gaat eten of dat ik het kan weg geven aan mijn moeder bijvoorbeeld.. Dan ben ik het kwijt. Weggooien vind ik echt wel zonde eigenlijk. Helaas komt mijn moeder pas zaterdag langs.. Ik heb nu echt de neiging om heel veel ervan op te eten, maar dat wil ik écht niet.. Die drang is gewoon echt heel groot op dit moment. Ik zit dus te bedenken hoe ik er van af kom of van af kan blijven..
What you do today, can improve all your tomorrows.
Alle reacties Link kopieren
@flower: Hoe komt het dat je zoveel in één keer gekocht hebt? Is daar een speciale reden voor?

Ik snap heel goed dat je het lastig vindt om er vanaf te blijven. De tip van carebaer vond ik wel een goeie: zo hoog mogelijk in de kast leggen, zodat je er eigenlijk niet bij kunt.

Ben het met je eens dat weggooien zonde is, maar ervan snoepen is op het moment zelf wel fijn, maar daarna waarschijnlijk niet meer. Lastig...



@Farfalla: Hoe is het met jou? Hoe zijn je tentamens gegaan?



Mijn lijstje van vandaag

O - bramen, yoghurt en muesli

T - eierkoek met rozijnen

L - 3 meergranencrackers met kalkoenfilet

T - banaan en 3 sultanakoekjes

D - pompoensoep, wat feta en champignons en sperzieboontjes



Vanavond op bezoek bij vrienden. Daar zal ik wel wat koekjes/chips eten, maar daar heb ik ook wel zin in en mag ik wel van mezelf.
Alle reacties Link kopieren
@Jeetje Ik heb het niet allemaal in 1x gekocht hoor. De gewone chocoladeletter ligt er dus al een tijdje. Gister heb ik de chocoladesigaretten en bueno gekocht. Vandaag de pepernoten en de gevulde chocoladeletter. Ik weet niet zo goed waarom ik het gekocht heb.. Ik baal gewoon echt van mezelf. Ik ben de laatste 3 weken totaal de flow kwijt met afvallen en gezonder leven.. Ik heb het ook wel ontzettend druk maar het is echt balen. Ik ga zo in ieder geval even een pakketje maken die ik aan mijn moeder mee ga geven zaterdag . Dat scheelt al weer iets in ieder geval.
What you do today, can improve all your tomorrows.
@Farfalla, welkom bij de groep. Wat jammer dat je eetbuien hebt, we gaan proberen met je mee te denken. Ik vind dat je vrij weinig eet overdag. Misschien begint daarom je eetbui? Omdat je eerst trek hebt en dan doorslaat? Misschien iets meer ontbijten en lunchen en tussendoor iets kleins (fruit, dan een handje noten, plak peperkoek).

Fijn dat je naar een psychologe gaat, ook al helpen haar tips misschien maar tijdeljk, het is toch een steun in de rug.

Ik zou ook zeggen, haal geen eten in huis waaraan je je kan vergrijpen. Je vriend wil best even daarin meegaan, denk ik zo. En ook geen boodschappen doen met een lege maag.

Lieverd, je gewicht is echt prima. Nog wat kilootjes eraf mag wel, maar is niet echt nodig denk ik zo (Ik weeg 61 bij 1,61 kilo en wil er ook wat af, maar ik weet ook wel dat ik er al best prima uitzie).

Maak een moodboard, met mooie plaatjes en foto´s van hoe je je wilt voelen en eruit wilt zien: van een vrouw die sport, van een mooie bloem in de zon, van een fruitsalade, van een mooie berg, van iemand in een yogapositie, etc. En hang die op je koelkast. Want je dat is je doel: gezond zijn en je lekker voelen. Dat gewicht maakt niet eens zoveel uit.

Denk bij eetbuien niet: oh, nu ben ik toch al bezig, ik pak nog een handje noten erbij. Maar denk: hé, waar ben ik eigenlijk mee bezig? Dit wilde ik toch niet? Wat doe ik nou? Heb ik wel honger of ben ik moe en kan ik beter naar bed gaan? Of heb ik stress? Dan ga ik even zitten met mijn ogen dicht en luisteren naar een mooi muziekje. Sta eens stil bij je gevoelens en probeer het niet op te lossen met eten.



Ik ben ook streng voor mezelf, dat was eerst erg moeilijk, maar nu niet meer, je went er aan. Soms denk ik dat ik trek heb, maar dan gaat het vanzelf weer over, dus blijbaar was het niet echt honger. Ik denk steeds; wil ik dit NU eten? Of wil ik straks weer in mijn mooie bikini passen? Ik ben beetje bij beetje steeds gezonder gaan eten en ik voel me er goed bij. Soms eet ik heus wel taart of chocolade of chips, dat mag ook best, als ik daarna maar weer rustig aan ga doen.

Je zal zien dat je best veel kan eten als je alleen gezonde dingen eet. Er zijn natuurlijk veel lekkere dingen met veel calorieën, maar die dragen niets bij kwa voedingsstoffen.

@Jeetjemina, ik plan mijn eten ook wat meer van te voren als ik werk. Ik denk meer na over de warme maaltijden en plan ook echt mijn tussendoortjes. In het weekend doe ik het altijd was losser.



@Knutsel, ik fiets naar mijn werk, en lunch tussen de middag thuis, dus fiets 4 keer 15 minuten. Verder doe ik ook oefeningen thuis en ga in het weekend vaak wandelen. Ik ben dus ook een watje kwa sporten, haha.



@Flower, dat is een wel veel in je kast. Waarom neem je morgen niet een zak pepernoten mee naar je werk en deel je daar wat uit?



Ik zelf loop al minstens 2 weken met het idee van een heerlijks reep chocolade in mijn hoofd. Ik heb er zo’n zin in, maar ik koop hem maar niet. Ik weet een winkel waar ze die verkopen, maar ik fiets er maar elke keer gewoon langs. Ik ga hem nog wel kopen, maar ik weet nog niet wanneer. Vandaag niet, want mijn nichtje is jarig en daar worden we op de visite verwacht. Dus ik ga al iets snoepen en snacken daar.
Alle reacties Link kopieren
Goede morgen,



Even goed nieuws met jullie delen, ik ben deze week 0,5 kg afgevallen. Dat betekent dat er nu 72,1 op de weegschaal staat.

Dat is in totaal 5,3 kilo eraf!

Nog 1 ons en ik heb mijn eerste doel bereikt, jeeeej!



@Flower: Slim om alvast een pakketje te maken voor je moeder, dan kun je daar in ieder geval niet meer aankomen (of nou ja, het kan natuurlijk wel, maar dat zul je niet zo snel doen). Wat alejandra zei vond ik ook wel een goeie, gewoon ergens wat uitdelen.



@alejandra: Goed van je dat je het kan weerstaan die chocoladereep te kopen! Volhouden zo!
@ Jeetje, wat fijn, gefeliciteerd! Heb je ook al een tweede doel voor ogen?

@flower, alejandra's idee is inderdaad erg goed, lekker uitdelen die meuk!

@alejandra, wat goed van jou dat je zo streng voor jezelf kan zijn! Ik had die reep allang gekocht...



Ik stond vanmorgen ook weer op weegschaal en ben erg tevreden dat het me lukt om stabiel te blijven.

Voor november heb ik als doel gesteld om toch nog een kilo af te vallen.



Ps. Vind de nieuwe look van het forum maar niks...
Alle reacties Link kopieren
@Carebear: Fijn dat je stabiel op gewicht blijft.



Wat wennen zeg, dit nieuwe uiterlijk van het forum. Ik weet nog niet zo goed of ik het iets vind.



Mijn volgende streefgewicht is 68 kilo.

Dat is misschien iets te ambitieus, maar dat merken we vanzelf wel .
Ik vind de nieuwe look ook niks. Qua eten gaat het weer goed, ik zit lekker in het ritme.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Hoe is het met jullie?

Met mij prima. Wat een heerlijk weer vandaag. Zometeen lekker een stukje fietsen.



Eetlijstje van vandaag:

O - bosvruchten, yoghurt en muesli

L - 3 speltboterhammen met geitenkaas, rucola en honing

T - 2 mandarijnen

D - gebakken aardappels, gehaktbal, spinazie

T - chocolade pepernoten



Fijn weekend!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven