Lijf & Lijn alle pijlers

Met 5 tot 10 kilo minder word ik nóg leuker!

16-08-2010 12:19 1871 berichten
Oké, en nu ben ik er klaar mee! Ik wéét dat ik me veel lekkerder en prettiger in mijn lijf zou voelen met vijf tot tien kilo minder. En toch steeds 's avonds weer die chips, koekjes, biertjes, chocola en wat dies meer zij. Wie doet er mee?

Naam Lengte Start Huidig Verschil Streef BarbaraAnn1,687371,1- 1,965Chadidja1,787774,3- 2,769,9Juicy_1,636364+ 1,055lox1,656159,1- 1,956Michelle901,6658,555,0- 3,554,5nike1,636461,5- 2,558Poezz791,767473,9- 0,169Puntje1,6871,469,7- 1,765Rasa1,6974,873,8- 1,068ShiirleeY1,565650Sidhe1,757573,8- 1,268Springchicken1,6078,778,9+ 0,270tijgermeisje1,728887,9- 0,179,9Yin1,738786,9- 0,180

Aanmelden voor de gewichtstabel kan niet meer, maar natuurlijk is iedereen welkom om mee te schrijven!



En o ja, ik ben niet van het crashen of de rare diëten. Gewoon saai, verantwoord, netjes, gestaag, gezond, eten, bewegen!
Alle reacties Link kopieren
Sidhe, vriend en ik hebben ook een schoonmaakschema. Niet op papier maar wel in ons hoofd. Heeft ons heel veel rust gegeven. Voorheen had mijn vriend een superdrukke baan en werkte ik ook meer, maar nu loopt het thuis op rolletjes.



Hij werkt 40 uur op 4 dagen en studeert nog naast zijn baan en ik werk 28 uur. De ene week 3 dagen en de andere week 4.

(Dit is trouwens mijn korte week, jippie)



Ik doe de was en de strijk en kook 6 dagen van de 7. De grote boodschappen doe ik ook, 1 keer per week. Vaatwasser en keuken opruimen verdelen we, 1 doet het bed bad-ritueel met dochter en de ander de keuken.



Het huis stoffen en schoonmaken doet vriend. Ons huis ben je op 3 uur makkelijk doorheen als je een beetje tempo maakt.

Dus lang leve de nieuwe man, ik zou niet anders willen.



Verder balen dat je bent aangekomen. Heb je al een nieuwe weegschaal kunnen scoren voor weinig?



Yin ik kan je frustratie helemaal begrijpen. Wanneer is het nu eens afgelopen met je lichamelijke klachten. Vind het echt rot voor je. Leuk is dat he, dat als je 1 keer weer super gezond eet je ineens zomaar weer vertrokken kan zijn en het weer ziet zitten. Heb jij eigenlijk ook vakantieplannen? Of even gewoon lekker vrij?



Lazyme mijn vriend en ik overwegen ook een abo bij de sportschool. Maar wil nog wachten op een goede actie, na de zomer zijn er vaak goede kortingen.

Wat studeer je?

Lastig he als je vriend niet op zijn eten let. Dan is het heel moeilijk om niet lekker mee te doen.

Mijn vriend is nogal gezegend met een atletisch lichaam. Heeft ook wel een hoger bewegingsniveau dan mij moet ik zeggen, ik ben eigenlijk best lui. Dus hij kan veel meer eten dan mij en toch zijn mooie lijf houden. Helaas maar waar.



Dat wilde ik soms echt, dat ik zo'n vrouw was met een superlijf die werkelijk kan eten wat ze wil zonder aan te komen. Ik zal maar in sprookjes blijven geloven.



Vanochtend gaf de weegschaal 64,4 aan. Nu kan het echt niet meer. Ik ben terug aan het opschrijven wat ik eet. Want helaas gaat elk pondje toch door het mondje. Maar ik baal er super van. Heb ook al een grote fles spa blauw op. En nu maar plassen tot het eind van de dag. Nog even een snee bruin brood eten met boter en kipfilet. Anders ga ik straks weer snaaien omdat ik zo veel honger heb. En vanavond eten we spaghetti, een matige portie, valt dan best mee.



Tot snel weer, lijn ze
Alle reacties Link kopieren
Mijn gewicht heeft een historisch hoogtepunt bereikt.



Bah, bah I hate it...



Maar goed het motiveert wel want ik wil het echt anders.
Alle reacties Link kopieren
@ Meissie 80, wat een lieve lange post! Blij dat je eventueel nieuwe woonbuurt je aanspreekt. Kan ook niet anders hoor. Het lijkt me daar ook heel leuk. Maar flink uit de buurt voor je.



Ik ben ook voor een deel twee posten, want die openingspost is 3x niks. Gelukkig heb ik geen flauw idee hoe ik een tabel moet aanmaken, dus ik voel me niet geroepen om TO te worden .



Biedt iemand zich vrijwillig aan? Anders moeten we loten



Vanmorgen op de weegschaal gestaan 57.8. Opzich niet zo heel verkeerd, 200 gram erbij. Maar dat is te verwaarlozen. Ik ben ook wel heel actief geweest. Gefietst naar de kinderboerderij, daarna door naar het strand, weer naar huis en met driewieler en hond een stuk gelopen. Ik las op nu.nl dat het zomer weer zich gaat stabiliseren. Ik hoop het, want man heeft bijna vakantie! Zou toch wel erg fijn zijn, een mooie nazomer. Het is de slechtste zomer na 1901 tot nu toe.
Alle reacties Link kopieren
Hoera dit topic bestaat een jaar.



Ik heb vandaag nog niets gesnoept, maar wel twee toetjes gehad. Dus helemaal goed bezig ben ik nog niet. Maar ik zit weer op de goede weg. Ook had ik misschien wat minder kaas in mijn spaghetti+saus kunnen doen. Ach morgen weer een dag.



@nike; Fijn dat je je niet laat kisten door de weegschaal. Lekker actief bezig geweest? Ik heb trouwens ook geen flauw idee hoe een tabel werkt.



Het schijnt dit weekend inderdaad mooi weer te worden. Ik hoop het echt. Lekker in het zonnetje zitten.



@Meissie: voor je dieptepunt/hoogtepunt.

Ik heb inderdaad een weegschaal voor minder dan 20 euro weten te vinden. Dus die ligt nu onder het kastje te wachten.



Ik heb flink hoofdpijn en hoop dat het morgen over is. Teveel kleine lettertjes moeten bestuderen op het werk denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Oei ik lees net dat een leonidinges bonbon 220 calorieën bevat! Goed dat ik het gegoogled heb, heb namelijk net een zakje bonbons gehad en anders was deze zo op geweest. Nu heb ik hopelijk meer wilskracht om er vanaf te blijven.
Alle reacties Link kopieren
Yahoe! Eén jarig bestaan!!!



Beetje vergeten gisteren, terwijl ik van te voren bedacht had het wel te vieren!



@ Sidhe, da's veel voor een bonbon. Wij hebben hier zo'n winkeltje. Gelukkig ben ik niet zo'n bonbon liefhebber.
Alle reacties Link kopieren
@nike: ik vind het ook veel calorieën! Maar heb het op drie verschillende websites gevonden. Dus het zal wel ongeveer kloppen. Ik heb er vanochtend eentje gehad en daar gaat het vandaag bij blijven. Ik heb de helft op mijn bureau staan, dus daar zullen de collega's me wel goed mee helpen.



De rest gaat mee naar huis om af en toe heerlijk van te genieten. Ik ben echt dol op praline bonbons. Maar dit keer met mate.
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen weer 57,6 kg, dus goed.



Wat een drama op Pukkelpop, bah, bah. Wij gaan graag naar festivals. Vriend van man loopt er ook rond. Het was een chaos, maar ze zijn ongedeerd. Da's toch een ervaring die je liever aan je voorbij laat gaan.



Oja. Sidhe ik dacht dat die bonbons niet zo heel erg lang houdbaar zijn. Dus prop je collega's maar vol .
Alle reacties Link kopieren
Meissie, wat vervelend dat je nu op een hoogtepunt zit qua gewicht, maar ik herken het. Doordat ik niet afval maar aankom zit ik ook een eindje boven wat ik woog toen ik hier begon. En ik weet maar niet hoe ik dat omlaag kan krijgen.



Ik weeg me nu even een poosje niet meer, om niet meer zo gefrustreerd te raken en probeer zo gezond mogelijk te eten. Niet snoepen gaat me goed af eigenlijk.



Lichamelijk blijft het tobben, maar goed...komt vast wel een keer goed.



nike, wat fijn dat je gewicht lekker stabiel blijft. Ik droom van jouw gewicht, dat zou wel mijn ideaalgewicht zijn.
Alle reacties Link kopieren
Sidhe echt zoveel voor 1 bonbon. Dat heeft mij in ieder geval tegen gehouden om er deze week 1 in mijn mond te stoppen.



5x5 het klinkt heel herkenbaar wat je schrijft. En ik ben erg jaloers op het gewicht van nike. Maar eerlijk is eerlijk ze verdient het want ze doet er meer moeite voor dan ikzelf.



Ik weet wat ik moet doen, sporten als een tierelier. Dat is het enige wat gaat helpen bij mij. En aangepast eten natuurlijk dat wel.



Gewicht al iets omlaag. 64 kilo. Maar goed aan het water dit weekend. Morgen heb ik een barbecue. Ik maak ook een afspraak met mezelf, twee stokbroodjes, 1 lepel saus en voor de rest groenten en een stukje kip. Zondag van het mooie weer genieten en hopelijk lekker zwemmen zonder regen.



Idd drama op Pukkelpop. Vriendin van me heeft de ingestorte tent overleefd. Ze is ook nog zwanger ook. Bah bah...

Het zal je kind maar wezen die lekker gaat festivallen en er niet levend vandaan komt.



Fijn weekend
Alle reacties Link kopieren
Hoi Dames, ik heb vanavond een stuk chocoladetaart en een bonbon gehad. Ik had dan ook wat te vieren. Mijn oma kwam voor het eerst de flat bewonderen.



De afgelopen dagen heb ik verder niet gesnoept. Geen enorme zin er in gehad. Ondanks dat ik eigenlijk ongesteld zou moeten zijn. Dus dat vind ik eng. Vooral omdat ik niet echt ongesteld was. Dus ik zit te twijfelen of ik volgende week voor de zekerheid een test zal doen. :(



@Meissie: Goed streven voor de bbq. Veel plezier. Heftig van die zwangere vriendin trouwens. Hoop dat alles goed is.



@5x5: fijn dat het niet snoepen je goed afgaat. Hoop dat je snel weer wat zakt in gewicht.



@Nike: lekker resultaat!



Ik weeg me morgenochtend. Ben benieuwd! Al zal die taart van vanavond niet veel helpen.



Fijn weekend!
Alle reacties Link kopieren
@ Meissie en 5x5, dank voor de complimenten over mijn gewicht. Dat doet me goed. Helaas is het gewoon zo, dat ik altijd wel wat aan te merken heb. Als ik naar mijn lichaam kijk, dan geef ik het een 5 à 6 als cijfer. Jammer dat ik er niet nog meer tevreden mee kan zijn.



En meissie, wat erg zeg zwanger zijn en zoiets meemaken.



@ Sidhe, lekker chocoladetaart, mmm... Ik had voor mijn verjaardag dit jaar chocoladetaart gemaakt, gingen geloof ik wel twee repen chocolade in. Maar was wel lekker!

Bevalt het een beetje in je flat? Woont je vriend ook op zich zelf, of komt hij heel vaak logeren?



Ik ga/ we gaan vanmiddag naar het strand. In bikini, ja, ja.
Alle reacties Link kopieren
Ik woog 66.9 vanochtend. Dus er is weer vooruitgang ten opzichte van vorige week. Ik heb net vers geperst sinaasappelsap en lekkere aardbeien gehaald. Dus ik snoep dit weekend gezond!



@Nike: de flat bevalt echt goed. Het is fijn om op mezelf te wonen. Mijn vriend studeert nog en woont in een andere stad op kamers. Hij komt ieder weekend hier slapen en nu het vakantie is, is hij meestal hier te vinden. Het is heerlijk om het huis voor mezelf te hebben, maar het is ook super als hij er is. Beste van twee werelden :D

Veel plezier op het strand!
Alle reacties Link kopieren
Zo, da's beter Sidhe! We zitten toch mooi onder ons streefgewicht van een jaar geleden!



Klinkt wel fijn, zoals je woont. Lekker door de weeks de flat voor je alleen en in het weekend je vriend erbij.



Gisteren naar het strand geweest even in bikini gelegen. Het is steeds vreemd weer. De ene keer is het super heet en vervolgens weer wat kouder. Nu ziet de hemel er stralend blauw uit, maar ze hebben toch een weerswaarschuwing afgegeven. We krijgen zo bezoek. Geen flauw idee hoe de dag gaat lopen.
Alle reacties Link kopieren
Waar is iedereen?????



Ik ben zelf best druk bezig met "werk". Verder ben ik in ene in een muziekale bui. We hebben sinds kort een mandoline. Klinkt suf, maar is erg leuk om op te spelen. Door de mandoline heb ik het keyboard ook maar eens beneden gezet. En ook daar ben ik in ene actief op bezig. Ik heb altijd van die vlagen. Het is toch snertweer.



Morgen beginnen de peuterzwemlessen weer. Dus ga ik me ook maar weer eens richting zwembad begeven.



Niet snoepen gaat uitstekend, aangezien man totaal niks te snaaien heeft meegenomen met boodschappen doen. Alleen koekjes, maar ik ben meer een chips eter. Wie weet val ik wel per ongeluk af.
Alle reacties Link kopieren
Wow Nike ben je zo musicaal? Ik kon nog nieteens fatsoenlijk blokfluiten.



Ook Ik heb vandaag niet gesnoept. We zijn goed bezig Nike!



De rest komt vast wel weer aanwaaien
Ik ben er nog! Maar nu te moe om lang te posten.

Kom snel een update geven, eerst slapen.
Alle reacties Link kopieren
Dag dames!



Goed uitrusten Yin!



En de rest komt idd wel weer aanwaaien.



Net bij H&M geweest, ik heb daar ook gewoon maat 27. Snap er niks van. Dan zou mijn oude kleding toch veel wijder moeten zitten, als ik 2 spijkerbroekmaten minder heb? Ik ben er wel blij mee hoor. Maar ik vind het dan zo gek, dat als ik dan in de spiegel kijk, mezelf niet slank vind. Hier geen aanleg voor eetstoornissen ofzo hoor. Maar ik wil tevredener zijn met mezelf.
Alle reacties Link kopieren
@Yin: hoi! *zwaait* lekker geslapen?



@Nike: ik weet het ook niet van je oude kleding. Misschien gekrompen in de was? Of zit zo naar je lichaam door het dragen dat je het niet merkt?



Ik heb vandaag gesport! Ik heb een half uur op een crosstrainer gehuppeld. 260 calorieën en 1200 meter. Ben het komende jaar lid van een sportschool. Lig nu moe maar trots op de bank. Nu weer conditie opbouwen. Volgende week ga ik weer!



Ik heb een muffin gehad vandaag. Ik twijfelde erg of ik em wel moest nemen, maar ben bezweken onder de social druk van mijn collega's. Beetje jammer, maar verder gaat het wel goed deze week met niet snoepen.
Goedemorgen!



@Sidhe: *zwaait terug*! Heerlijk geslapen. Hebben een erg actief weekend gehad, en dan merk ik dat ik nog niet 100% fit ben. Nu weer up en running. Jammer van de muffin! Ik doe niet meer aan sociale druk van collega's. Wat niet wegneemt dat ik dinsdag een puntje yoghurt-citroen taart heb gehad . Maar oh, wat lekker!!



@ Nike: maat 27??!! Jemig. Da's voor mij echt onhaalbaar. Zou al blij zijn als ik weer in een maat 32 pas. Maar ja, wij schelen dan ook zo'n 30 kg... En dat je nu zo slank bent maar daar nog niet tevreden mee bent; je hoofd heeft daar tijd voor nodig. Dus lichamelijk afvallen gaat sneller dan psychisch dat bijhouden. Dus geniet van kleine maten en complimenten, dan zul je zien dat je vanzelf gaat geloven dat je slank bent!



Ik zie dat ik niet de enige ben die een tijd het heeft laten afweten. Het is een behoorlijk 1-2'tje geworden tussen Sidhe en Nike . Nieuw topic vind ik prima, maar ook ik ben een drama met tabellen. Maar kan kopieren/plakken niet gewoon? En ik stem voor Nike, want die houdt 'em nu ook bij .



Met mij gaat het nu wel aardig. Baal ervan dat ik nogsteeds niet de stap naar de sportschool heb gezet. Eten gaat soms goed en soms niet goed. Medisch gezien gaat het beter, hoewel ik wel nog aan het opbouwen ben op m'n werk, want ik wil niet te snel gaan en dan weer terugvallen. In september neem ik nog 2,5 week vakantie op, lekker in huis rommelen en dagjes weg. Echt op vakantie zit er niet in helaas.



Nou, ik zal proberen minder vaak alleen te komen lezen, maar ook even wat te posten. Fijne dag!
Alle reacties Link kopieren
Yahoo, I'm back!



@Sidhe: lekker die bonbons en taart. Hoe vond je oma de flat?



@Nike: wat leuk zeg, dat je goed keyboard en mandoline kan spelen! En je gewicht gaat ook goed, zo te lezen.



@5x5: hoe gaat het met je gezondheid? Wil je misschien niet te veel?



@Meissie: balen zeg, dat je gewicht zo hoog is nu. Ik zal eens dezer dagen wat opsporen over dit onderwerp, heb er ook veel last van gehad.



@Yin: jammer dat je niet weg kunt, maar thuis zijn is al heerlijk. Goed om te horen dat het beter met je gaat. Ooit ga je terug die sportschool in.



De vakantie was lekker. Veel gewandeld, iedere dag meer dan 30 graden en geen wolkje aan de lucht. Heel veel gezien aan historie, daar houd ik gewoon van. Ook lekker, en goedkoop kunnen eten. Wel iedere dag aan het ijs door de warmte, maar door het vele lopen ben ik weer op een fijn gewicht van 70.6! Dus dat vele lopen heeft veel goed gemaakt.



Nu ben ik nog thuis tot maandag, dus wat aanrommelen in huis, morgen een dagje A'dam met mijn broer en waarschijnlijk heb ik maandag alweer het gevoel van: jammer, terug aan het werk. Maar nu ik wat uitgerust ben kijk ik terug op een fijne vakantie en heb ik hetgene gedaan waar ik aan toe was: een weekje niets hoeven, alleen doen waar je zin in hebt en vooral veel zon (alleen maar een beetje bruin geworden, maar goed, ik word nu eenmaal niet snel bruin).



Oh, en ik heb eindelijk een korte sportbroek gekocht in Rome, dus morgenavond eens weer lekker sporten!
Alle reacties Link kopieren
Wauw Sidhe, dat zijn veel calorieën in korte tijd!



@ Yin van dat psychische afvallen heb ik wel eens gezien op tv. Dat mensen toch grotere kleding blijven kopen.



Ik wil best een nieuw topic starten, maar dan heb ik een paar "eisen".

- Ik wil het pas na mijn vakantie doen, BarbaraAnn is nu ook op vakantie en dan kan ze het straks niet vinden.

- Ik wil Tijgermeisje er wel bij zetten, omdat ze toch zo lang mee schreef en nu even op pauze zit (tenzij ze stil meeleest en protest aantekent ).

- Ik wil weten wie er écht meeschrijft. Willen jullie opgeven, hoe jullie in de tabel willen staan?

Dus lengte, start, huidig, verschil en streef.

Ik wil bijvoorbeeld niet meer die 64 kilo hebben staan, omdat ik dat al een tijdje niet meer weeg. Maar misschien willen jullie wel je echte startgewicht.



Zo, ik zie dat ik een hoop te willen heb .



Die tabel maken, weet ik dus niet hoe het werkt. Maar als ik alle gegevens heb, dan doe ik eerst hier wel een poging, voordat ik een openingspost verkeerd plaats .
Alle reacties Link kopieren
Hé BarbaraAnn, welcome back!



Nou, je klinkt super enthousiast. En ik ben jaloers op je heerlijke buitenland vakantie mét lekker weer!
Alle reacties Link kopieren
@BarbaraAnn: welkom terug! Super dat je een heerlijke vakantie gehad hebt. Lekker gesport?



@nike: Als jij onze nieuwe TO wilt worden, lig ik virtueel aan je voeten en zal ik zeker aan je 'eisen' voldoen



Ik hang momenteel op de bank. In nieuwe sportkleding. Vriendin komt me over 20 minuten halen en dan gaan we nog even naar de sportschool. Kijken of ik het weer een half uur volhoud op de crosstrainer. Ben net nog even met mijn vriend in de stad geweest voor een nieuw setje sportkleding. Motiveert nog meer.



@Yin: die citroentaart klinkt goed. Fijn dat het wat beter met je gaat. Hoop dat je zelf ook een fijne dag gehad hebt.
IK HEB GESPORT!!! Jeey!

Eindelijk de stap vandaag kunnen zetten. Niet heel lang, 40 minuten cardio verdeeld over 4 apparaten, maar ik ben er heel blij mee.



Vanmorgen niet gewogen, ik weet gewoon dat ik niet blij word van die cijfers. Nog even in denial dus.



@ Sidhe: lekker gesport gisteravond? Goed om samen met een vriendin te gaan. Ik ga normaal gesproken met vriend, maar die had geen zin. Gisteren een goede dag gehad, vandaag thuis aan het werk. Had niet zoveel zin om naar kantoor te gaan. Maar daardoor dus wel gesport :-)



@ BarbaraAnn: fijn dat je er weer bent. Je vakantie klinkt heerlijk! Hoe was je dagje Amsterdam?



@ Nike: eens met Sidhe! Helaas zal mijn vorige startgewicht ook mijn huidige gewicht zijn (of dat is misschien nog wel hoger...). en hoewel ik het soms een beetje af laat weten, wil ik zeker me blijven schrijven. En Tijgermeisje blijft inderdaad welkom!



Ik ga genieten van m'n sport-high en nog even werken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven