Lijf & Lijn alle pijlers

mijn vriend moet afvallen.

24-04-2014 18:55 110 berichten
Dag dames,



Ik ben nieuw hier en zit met iets waar ik graag anderen hun mening wil over horen. Het zit zo, een tweetal jaar geleden heb ik mijn vriend leren kennen. Hij had toen behoorlijk wat overgewicht maar was volop aan het sporten en lijnen mét resultaat. Hij viel geleidelijk af en uiteraard steunde ik hem. Sinds 1 jaar wonen we nu samen en helaas, door wat tegenslagen in zijn familie merkte ik dat hij weer wat was bijgekomen, ik zei er echter niets van, dacht dat het allemaal wel meeviel. Tot op een dag dat zijn pa zelf zei dat hij toch wel bijgekomen was. Toen hij hem de dag erna woog bleek dat hij wel 15kg bijgekomen was! Ik schrok ernorm en was ook wel teleurgesteld in mijn vriend, thuis at hij helemaal niet zoveel, dus er moet wel stiekem gesnoept enz geweest zijn.Het was des te meer een opdoffer omdat hij van zo ver kwam en het leek of hij opnieuw moest beginnen. Ik probeer sindsdien hem zoveel mogelijk te stimuleren om te bewegen, gezond te eten enz, en daar wringt het schoentje, ik push hem teveel en ben teveel een strenge juf Het resultaat blijft dan ook uit, tot grote frustratie bij mij... Het heeft niks te maken met uiterlijk, hij stond nog 10 kilo zwaarder toen ik hem leerde kennen, maar ik maak me zorgen om zijn gezondheid... Maar nu begin ik al te freaken als we eens moeten gaan eten bij fam/vrienden of resto. Zeker bij zijn thuis,het zijn daar allemaal 'zware' mensen die geen kleine borden serveren, en mijn vriend ziet dan mijn blik en zijn honger is dan al over zegt hij Ergens begrijp ik het wel, maar ik wil het alleen voor zijn eigen goed! Hij heeft een kleerkast vol hemden en broeken waar hij momenteel niet meer in kan, dat is toch super jammer? Ik ben bang dat hij de moed gaat laten zakken...Ikzelf ben absoluut niet dik, maar door de situatie nu ben ik 5 kg afgevallen, ik kook thuis veel magerder en chocola of snoep probeer ik niet te eten in zijn omgeving... Frieten of macaroni heb ik al in maanden niet meer gemaakt, allemaal voor hem. Eigenlijk ben ik het zat, zat om te zeuren en te piekeren over dat eten altijd, maar aan de andere kant, als ik hem aan tafel zie zitten met die knellende broek en dikke buik... Moet ik dan gewoon toezien hoe hij misschien wel diabetis of een andere ziekte krijgt??Ik vind het geen simpele situatie en hoop dat ik hier andere inzichten of raad krijg.

Dankje wel,

Ceratinia
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 24 april 2014 @ 21:49:

[...]



Maar door het eten van die 30 gram noten blijf je je verslaving voeden waardoor het bijna onmenselijk is het vol te houden het bij die 30 gram te houden. Ik stop er gewoon mee en gun mezelf eens per week 'n moment dat ik iets slechts mag, maar dan wel 'n bevredigende hoeveelheid.



Dit geldt dan toevallig voor jou, maar voor mij helemaal niet. Ik kan enorm genieten van worteltjes met ketchupdip. Of van een handje noten met een appel. Heerlijk vind ik dat!



Tussendoor een gekookt ei met peper vult mi ook heel erg. En.. waar niemand hier waarschijnlijk in geloofd, maar wat bij mij echt werkt, is een blikje Cola zero. Dat drink ik wel rond half 4 en dan zit ik vol tot aan het eten.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:Janna- schreef op 24 april 2014 @ 22:57:

Geef hem een racefiets. Verbrand je veel calorieën mee als je een uurtje (of langer) fietst, conditie wordt beter en je gaat veel sneller als je lichter bent.Echt.. 'geef hem een racefiets' en dan houdt hij niet van fietsen.. of gaat alleen als het niet regent (niet zo vaak, tegenwoordig dus) Het stómste wat je kunt doen, is voor hem gaan bepalen, waarmee hij lekker kan gaan bewegen.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Zo, lekker zure reactie. Ik heb er maar een smilie bijgezet, want blijkbaar denk je dat ik zomaar zonder overleg (en zonder iemand z'n maat te weten) een fiets van meer dan ¤1000,- zou gaan kopen.

Maar goed, ook bepalen wat een volwassen man wel of niet zou mogen eten is nou niet echt de manier he. Denk dat de motivatie sowieso vanuit hem zelf moet komen. Dat je hem kan helpen door samen gezond te eten en minder te snacken is wel weer al heel wat.
'Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?'
Alle reacties Link kopieren
Zoals je niet voor iemand kan bepalen wat hij/zij zou moeten eten, zo kun je ook niet bepalen wat hij moet bewegen. Dat lijkt me duidelijk



En sorry voor de wat zure reactie, maar er zijn regelmatig forumster, die zoiets neerzetten en dat serieus menen, onder het motto "IK val er als een trein mee af, dus iedereen zou het moeten doen om af te vallen "
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
'Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?'
Alle reacties Link kopieren
quote:linette308 schreef op 24 april 2014 @ 21:59:

En ook nog lekker veel natriumchloride, goed voor de bloeddruk.Absolut onmisbaar voor de mens, natriumchloride. Oorlogen zijn er over uitgevochten, de eerste handelsroutes waren zoutroutes en lang geleden was het zelfs een betaalmiddel.
Alle reacties Link kopieren
quote:linette308 schreef op 24 april 2014 @ 21:56:

Kaas van gepasteuriseerde graanmelk en noten met lekkere giftige fytine zuur reken ik niet onder gezond. Tuurlijk, als je langere tijd weinig eet zal je best afvallen, maar je moet het ook vol kunnen houden..Zo zeg. Heb je ook overtuigend wetenschappelijk bewijs voor deze stellingen of heb je deze wijsheid ontvangen van je lokale kwakzalver?
Alle reacties Link kopieren
Jeetje zeg. Waar bemoei jij je mee?

Ik zou helemaal kriegel worden van zo'n partner bah.



Die blikken van je en je gezeur zijn niet bepaald goed voor het zelfvertrouwen van je vriend.



Zoek een slanke vriend joh, daar zijn jullie allebei bij gebaat.
Alle reacties Link kopieren
quote:ceratinia schreef op 24 april 2014 @ 19:34:

Van mij mag hij bewijze van spreken 200 kg wegen, het is zijn gezondheid waar ik mee zit. Hartproblemen zitten bij hem in de familie.



Ofwel je jokt, ofwel jullie hebben al tijden geen seks meer?

(iemand (m/v) wordt er met fors overgewicht niet bepaald aantrekkelijker op)
Alle reacties Link kopieren
quote:markovic schreef op 16 mei 2014 @ 17:14:

[...]



Zo zeg. Heb je ook overtuigend wetenschappelijk bewijs voor deze stellingen of heb je deze wijsheid ontvangen van je lokale kwakzalver?Enkel natriumchloride (keukenzout) is niet te vergelijken met keltisch zeezout. Ooit van Weston Price gehoord? En sinds wanneer is wetenschappelijke kennis heilig? Voor elk onderzoek over voeding is er een onderzoek daartegen te vinden. Zelf nadenken dus en eten wat je voor jezelf kunt verantwoorden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven