Lijf & Lijn alle pijlers

ziekenhuisdieet gegarandeerd 10 kg kwijt in 3 weken.

13-09-2012 16:02 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi hoi,



Aangezien er veel mensen willen blijven afvallen deel ik dit dieet met jullie. Of het gezond is is een tweede , maar ik heb het van mijn diëtiste in het ziekenhuis gekregen in overleg met de internist. Je gebruikt het in eerste instantie 3 weken en in die 3 weken moet er 10 kg af zijn.

Ik doe het nu 1 week en ben 4 kg kwijt.



De meningen zijn vast verdeeld over gezond of niet / jojo effect of niet , maar ik heb het als dieet meegekregen , omdat ik nu echt MOET afvallen voor mijn gezondheid.



Maandag

O. 1 sinaasappel of grapefruit en 1 beschuit of geroosterde boterham.

L. 1 sinaasappel of grapefruit , 1 ei, 2 bekers yoghurt , 2 beschuit of geroosterd brood.

A. 2 tomaten, 2 eieren, 1/2 krop sla, 1 beker yoghurt , 2 beschuit of geroosterd brood.



Dinsdag

O. 1 sinaasappel of grapefruit en 1 beschuit of geroosterde boterham.

L. 1 sinaasappel of grapefruit , 1 ei, 2 bekers yoghurt , 2 beschuit of geroosterd brood.

A.1 biefstuk tartaar, 1 tomaat, 1 sinaasappel of grapefruit, 1 geroosterd brood of beschuit en 1 yoghurt.



Woensdag

O. 1 sinaasappel of grapefruit en 1 beschuit of geroosterde boterham.

L. 1 sinaasappel of grapefruit , 1 ei, 2 bekers yoghurt , 2 beschuit of geroosterd brood.

A. 125 gram biefstuk of rosbief , 1 sinaasappel, 1 geroosterd broodof beschuit , 1 beker yoghurt.



Donderdag

O. 1 sinaasappel of grapefruit en 1 beschuit of geroosterde boterham.

L. 125 gram kwark , 1 tomaat, 1 zure augurk, 1 beschuit of geroosterd brood.

A. 1 biefstuk tartaar, 2 tomaat, 1 appel, 1 beschuit of geroosterd brood.



Vrijdag

O. 1 sinaasappel of grapefruit en 1 beschuit of geroosterde boterham.

L. 200 gram vis naar keuze, 1 tomaat, 1 beschuit of geroosterd brood.

A. 1/2 krop sla, 1 ei, 1 tomaat.



In het weekend eet je je oude eten , maar je merkt dat je veel minder zal eten. Ik doe het nu vanaf vorige week woensdag en zelfs met een weekend vol verjaardagen en lekker eten is die 4 kg er af. Ook had ik in het begin minder energie , maar dat bouwt zich al weer op.



Na die 3 weken bouw je het af , maar hier over krijg ik over ruim 1 week nadere instructies's.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ster_ schreef op 13 september 2012 @ 16:20:

Dit is voor mensen die moeten afvallen voor een operatie, niet voor mensen die willen afvallen voor de mooi. Dan is het er zo weer aan.



En dan nog: dan ben je hartstikke verzwakt tegen de tijd dat je de operatie moet ondergaan.

Vreemd dat een dietiste dit aangeraden heeft.

Ik ben sinds een tijd mijn voeding echt consequent aan het bijhouden en pas als ik tussen de 1800-2000 kcal zit heb ik zo goed als alle voedingsstoffen binnen die ik binnen moet krijgen (dus alle vitamine en mineralen, goede hoeveelheid vetten, eiwitten en koolhydraten etc). Zodra ik minder eet (hoe gevarieerd dan ook) zou ik te weinig van bepaalde stoffen binnenkrijgen.

Dus echt ik heb ten zeerste mijn vraagtekens hierbij.
Op een dag word je wakker en besef je dat er geen tijd meer is om te doen wat je altijd al wilde doen. Doe het nu!
Inderdaad!En je lichaam heeft al minimaal 1500 calorien nodig

om te kunnen concentreren en te ademen.Als je teveel kilos

hebt en af wilt vallen dan moet je niet onder 1500 calorien gaan.
Maar normalgesproken heeft een vrouw ongeveer 2000 calorien

nodig en uiteraard hangt het ervan af hoeveel je ook beweegt etc.

Als je een gezond gewicht hebt dan moet je niet gaan afvallen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een beetje aan het zoeken naar informatie over het ziekenhuisdieet. Nu is het zo dat je er snel mee kunt afvallen. Kom alleen ook steeds vaker tegen dat dit niet alleen maar vet- maar ook spiermassa en in de eerste weken voornamelijk uit vocht bestaat. En dat een crashdieet vaak ook het jojo effect kent. Is dit dan wel een goede manier om af te vallen?

Wil natuurlijk heel veel afvallen en het liefst binnen een paar weken of maandjes ...aan de andere kant wil ik ook gezonder worden en niet weer te dik raken na het stoppen met een dieet.

Is het niet beter om een eiwitdieet of koolhydraatarm dieet te gebruiken ...daar neig ik nu meer naar eerlijk gezegd omdat het effectiever is voor de langere termijn.

Hier worden de nadelen van dit dieet aangegeven:
https://degezondekeuze.nl/ziekenhuisdie ... -afvallen/
https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/di ... dieet.html
https://drogespieren.nl/afvallen/crash- ... lecht-idee

Zit een beetje met mijn handen in het haar :-S
Alle reacties Link kopieren
Geraldine schreef:
04-09-2013 21:19
Inderdaad!En je lichaam heeft al minimaal 1500 calorien nodig

om te kunnen concentreren en te ademen.Als je teveel kilos

hebt en af wilt vallen dan moet je niet onder 1500 calorien gaan.
Dat ligt ook aan je lengte, gewicht en leeftijd. Als ik op gewicht wil blijven en een paar keer per week sport, mag ik per dag ongeveer 1500 calorieën eten (volgens website die je caloriebehoefte berekenen). Ik ben klein (1m60) en heb een normaal gewicht (55 kg).
Alle reacties Link kopieren
Fitbabe schreef:
25-12-2017 22:21
Ik ben een beetje aan het zoeken naar informatie over het ziekenhuisdieet. Nu is het zo dat je er snel mee kunt afvallen. Kom alleen ook steeds vaker tegen dat dit niet alleen maar vet- maar ook spiermassa en in de eerste weken voornamelijk uit vocht bestaat. En dat een crashdieet vaak ook het jojo effect kent. Is dit dan wel een goede manier om af te vallen?

Wil natuurlijk heel veel afvallen en het liefst binnen een paar weken of maandjes ...aan de andere kant wil ik ook gezonder worden en niet weer te dik raken na het stoppen met een dieet.

Is het niet beter om een eiwitdieet of koolhydraatarm dieet te gebruiken ...daar neig ik nu meer naar eerlijk gezegd omdat het effectiever is voor de langere termijn.

Hier worden de nadelen van dit dieet aangegeven:
https://degezondekeuze.nl/ziekenhuisdie ... -afvallen/
https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/di ... dieet.html
https://drogespieren.nl/afvallen/crash- ... lecht-idee

Zit een beetje met mijn handen in het haar :-S
Je bent toch ook niet die vele kilo's aangekomen in een paar weken? Doe het gewoon rustig aan.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Vreemd, dat je een medisch voorgeschreven dieet, hier openbaar zet als zijnde een crash-dieet. Ongepast.
Alle reacties Link kopieren
shining_star schreef:
26-12-2017 16:23
Vreemd, dat je een medisch voorgeschreven dieet, hier openbaar zet als zijnde een crash-dieet. Ongepast.
Het staat al ruim 5 jaar op openbaar, om daar nu over te vallen is wat laat.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Fitbabe schreef:
25-12-2017 22:21
Wil natuurlijk heel veel afvallen en het liefst binnen een paar weken of maandjes ...
Waarom wil je heel veel afvallen? Waarom moet dat binnen een paar weken? Is je overgewicht er ook binnen een paar weken aangekomen? Je moet op zoek naar een nieuwe levensstijl en een gezonde manier van eten die bij jou past. Een crashdieet is nooit een oplossing.
wolkewitje schreef:
25-12-2017 23:02
Dat ligt ook aan je lengte, gewicht en leeftijd. Als ik op gewicht wil blijven en een paar keer per week sport, mag ik per dag ongeveer 1500 calorieën eten (volgens website die je caloriebehoefte berekenen). Ik ben klein (1m60) en heb een normaal gewicht (55 kg).
Dit topic is al ruim 5 jaar oud.

:O
Wauw ja, heel oud... Zou TO nog ergens te bekennen zijn? Ik ben wel benieuwd of het dieet gewerkt heeft ;)
Alle reacties Link kopieren
Tsja, dan ben je tien kilo kwijt en ga je weer terug naar je oude eetpatroon en dan eet je er weer 10 kilo aan.

Afvallen is niets meer en niets minder dan je eetpatroon aanpassen. Er moeten minder calorieën in dan er uit gaan. Als je dat volhoudt val je af. En als je afgevallen bent, dan heb je minder calorieën nodig, dus zul je minder moeten gaan eten.
fruittypje schreef:
13-09-2012 16:27
Voor een operatie moet je juist wel in een goede voedingstoestand zijn.

Ik begrijp dat overgewicht een belemmering kan zijn, maar ondervoed ook (en ondervoeding kun je ook zijn als je te zwaar bent!).
Je bent echt niet in 3 weken ondervoed...

Het is eenzijdig ja, maar het is maar 3 weken! Waar hebben we het over.. 10 kilo daarentegen is wel heel wat als het gaat om een operatie. Ik denk dat ze simpelweg de nadelen (eenzijdig dieet met jojo risico) afwegen tegen de voordelen (nú 10 kilo kwijt tbv een operatie/gezondheidsissue).
T

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven