Mode & Beauty alle pijlers

Jas kopen of niet

09-12-2014 13:11 264 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een hele mooie jas gezien en wil deze erg graag hebben. Op zich geen probleem maar ik heb voor deze winter al een stuk of wat gekocht. Eens moet er toch een grens zijn qua kopen. Ondanks dat ik een eigen budget heb voor dit soort dingen vindt mijn man het deze keer niet goed. Nu ben ik dus aan het twijfelen aangezien ik geen ruzie wil zo voor de feestdagen. Wat zouden jullie doen?



Groet Emmeline
Alle reacties Link kopieren
Jouw geld dus doe er mee wat je wilt. Je man moet een hobby gaan zoeken ipv jou in de nek te hijgen wat je wel/niet kunt doen met je geld.
Alle reacties Link kopieren
quote:Wat zouden jullie doen?Wat ik zou doen? Nou ik zou niet nog een jas kopen als ik er al een, of een paar, heb. Ik vind het zonde om iets te kopen wat ik niet zo vaak zal gebruiken. Misschien goed voor de economie, maar niet echt voor het milieu. Maar ieder zo zijn ding.
Ik ben ook decadent, maar mijn motto is dan ook jassen, schoenen en tassen heb je nooit genoeg! Ik heb er 6 voor deze winter tot nu toe dan, id de uitverkoop begint en in januari weer een weekend naar Antwerpen, hier blijft er vast en zeker ook weer 1 aan mijn vingers plakken.



Dit jaar 2 tot nu toe 2 gekocht, vorige winter ook 2 en nog 2 jassen van eerdere jaren. Ik heb mezelf een shop verbod gegeven voor de maanden november en december qua kleding dan.



Ik ben snobistisch, decadent en zeer kooplustig, de economie is blij met me!
Alle reacties Link kopieren
TO heeft afspraken met haar man over hoeveel geld ze kan uitgeven. Maar eerlijk gezegd, als ik een partner had die niet werkte maar wel enorm veel geld uitgaf aan niet-noodzakelijke dingen, zou ik daar op een gegeven moment heel erg genoeg van krijgen. Wellicht is dat bij de man van TO ook het geval. Dan zou het tijd zijn voor een goed gesprek en nieuwe afspraken.
quote:Roelfien schreef op 09 december 2014 @ 16:14:

TO heeft afspraken met haar man over hoeveel geld ze kan uitgeven. Maar eerlijk gezegd, als ik een partner had die niet werkte maar wel enorm veel geld uitgaf aan niet-noodzakelijke dingen, zou ik daar op een gegeven moment heel erg genoeg van krijgen. Wellicht is dat bij de man van TO ook het geval. Dan zou het tijd zijn voor een goed gesprek en nieuwe afspraken.Eens! Ik werk er zelf voor en heb ook mijn eigen deel waar ik mee mag doen wat ik wil. Maar als mijn man alles zou verdienen snap ik het wel als hij commentaar heeft op de zoveelste onzinnige aankoop
Alle reacties Link kopieren
Wij wonen nu in een land waar ik niet mag en kan werken. Het feit dat ik zelf geen geld verdien is geen reden om uitgaven te minimaliseren. Zijn geld is mijn geld. Is ook zijn mening.



Iemand vroeg of hij het merkt als ik een andere jas aan heb. Hij niet altijd maar mijn oudste kind dus wel en "verraad" het eigenlijk. Trouwens de jas is al in de sale.
Bedoel je met je eigen budget je eigen verdiende geld, of een huishoudpotje wat je van je man krijgt?

Als het je eigen verdiende geld is, dikke vinger naar iemand die je wil tegenhouden je hebbedingetjes te kopen.
quote:emmeline schreef op 09 december 2014 @ 20:37:

Wij wonen nu in een land waar ik niet mag en kan werken. Het feit dat ik zelf geen geld verdien is geen reden om uitgaven te minimaliseren. Zijn geld is mijn geld. Is ook zijn mening.

Lijkt me echt fout om je onafhankelijkheid op te geven voor de carriere van je man. Zijn geld is dus duidelijk niet jouw geld, als je niet kan doen en laten wat je wil en hij er zijn oordeel over kan geven (het is immers zijn geld) Als je je laat onderhouden door 'n vent dan wel graag eentje die je carte blanche met zijn creditcard geeft.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 09 december 2014 @ 20:42:

[...]



Lijkt me echt fout om je onafhankelijkheid op te geven voor de carriere van je man. Zijn geld is dus duidelijk niet jouw geld, als je niet kan doen en laten wat je wil en hij er zijn oordeel over kan geven (het is immers zijn geld) Als je je laat onderhouden door 'n vent dan wel graag eentje die je carte blanche met zijn creditcard geeft.Eens.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
Budget krijg ik van mijn man idd aangezien ik geen betaald werk verricht.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Emmeline heeft jouw man nog nooit van inflatie gehoord? 2 jaar geleden kreeg je ook al 5000 per maand. Krijg je ook geen kerstbonus?
Alle reacties Link kopieren
quote:emmeline schreef op 09 december 2014 @ 20:46:

Budget krijg ik van mijn man idd aangezien ik geen betaald werk verricht.



Maar is het dan nu wel of niet je eigen geld? Mag jij gewoon bepalen wat je daar mee doet of heeft hij er wat over te zeggen?

Als hij er niks over te zeggen heeft gewoon kopen.

Maar aangezien hij het geld verdient snap ik wel dat hij zegt dat hij het niet zo leuk vind.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Zolang er geen wettelijk geregeld contract bestaat tussen TO en haar man, kan man op elk gewenst moment de geldkraan dichtdraaien. Dat moet je toch niet willen TO, afhankelijk zijn voor geld van een vent? Kom terug naar NL waar je wel zelf kan en mag werken en zorg dat je een gelijkwaardige relatie krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn eigen cc. Verder doet hij nooit moeilijk alleen nu maakte hij een opmerking. Het is nu eenmaal zo gegaan bij ons qua verdeling en het heeft geen zin om elke keer te denken van "had ik maar"
Alle reacties Link kopieren
Wat is cc?

Als hij alleen een opmerking maakt is er toch niks aan de hand? Hij mag toch zijn mening geven?



Het laatste vind ik een beetje dom om te denken maar ieder zijn ding. Ik zou niet zo afhankelijk willen zijn. Als hij bij je weg gaat, of jij weg wilt, kun je niks.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 09 december 2014 @ 20:54:

Zolang er geen wettelijk geregeld contract bestaat tussen TO en haar man, kan man op elk gewenst moment de geldkraan dichtdraaien. Dat moet je toch niet willen TO, afhankelijk zijn voor geld van een vent? Kom terug naar NL waar je wel zelf kan en mag werken en zorg dat je een gelijkwaardige relatie krijgt.We zijn getrouwd hoor. Hij is gewoon een hollander. Ik kan toch moeilijk alleen naar nl komen om te gaan werken. Kinderen zitten hier op school.
Alle reacties Link kopieren
quote:emmeline schreef op 09 december 2014 @ 20:59:

[...]





We zijn getrouwd hoor. Hij is gewoon een hollander. Ik kan toch moeilijk alleen naar nl komen om te gaan werken. Kinderen zitten hier op school.



Ben je op huwelijkse voorwaarden getrouwd?

Zijn jullie voor mans werk naar het buitenland verhuisd?

En hoezo mag je niet werken in het land waar je woont?
quote:emmeline schreef op 09 december 2014 @ 20:59:

[...]





We zijn getrouwd hoor. Hij is gewoon een hollander. Ik kan toch moeilijk alleen naar nl komen om te gaan werken. Kinderen zitten hier op school.

Waarom niet? Genoeg vrouwen/gezinnen van 'n expat die gewoon thuis blijven omdat ze hier hun sociaal leven en werk hebben. De man kan dan in het midden oosten 'n hoop geld binnen harken in 'n paar jaar, zodat je daarna samen kunt gaan rentenieren.

Hoop wel voor je dat je in gemeenschap van goederen bent getrouwd trouwens, anders heb je wel 'n heel groot risico genomen.
Alle reacties Link kopieren
quote:MadameQetesh schreef op 09 december 2014 @ 20:56:

Wat is cc?

Als hij alleen een opmerking maakt is er toch niks aan de hand? Hij mag toch zijn mening geven?



Het laatste vind ik een beetje dom om te denken maar ieder zijn ding. Ik zou niet zo afhankelijk willen zijn. Als hij bij je weg gaat, of jij weg wilt, kun je niks.Dit was de voornaamste reden om een budget te krijgen. Juist om te voorkomen van opmerkingenover bepaalde aankopen/uitgaven. Hier hadden we in het verleden dus vaak woorden over. Nu na een aantal jaren begint hij weer. Als we ooit uitelkaar gaan dan kan ik gewoon een eigen leven opbouwen.
quote:minnimouse schreef op 09 december 2014 @ 21:06:

[...]





Ben je op huwelijkse voorwaarden getrouwd?

Zijn jullie voor mans werk naar het buitenland verhuisd?

En hoezo mag je niet werken in het land waar je woont?Zal wel Saudi Arabie ofzoiets zijn, waar je als vrouw niets bent in de maatschappij. Maar westerse mannen die in de olie werken kunnen daar binnen 'n paar jaar binnen zijn.
Je krijgt toch 5000 euro zakgeld per maand? Waarom stelt je man eisen aan hoe je dat uitgeeft? Het is toch een beetje vreemd dat je geen jas mag kopen maar wel een spijkerbroek of ondergoed of whatever. Anders moet hij je gewoon minder geld geven.

Nou ja, en eigenlijk klinkt het toch wel heel vreemd wat ik hier schrijf In principe vind ik dat geld gewoon van samen moet zijn in een huwelijk en als er voldoende is dat het niet uitmaakt of je wat verbrast. Ik ben zelf nogal van de zuinige (deels noodgedwongen, maar ook omdat ik niet zo goed dingen kan kopen), dus ik heb net na 4 jaar weer een nieuwe winterjas.
Alle reacties Link kopieren
quote:emmeline schreef op 09 december 2014 @ 21:09:

[...]





Dit was de voornaamste reden om een budget te krijgen. Juist om te voorkomen van opmerkingenover bepaalde aankopen/uitgaven. Hier hadden we in het verleden dus vaak woorden over. Nu na een aantal jaren begint hij weer. Als we ooit uitelkaar gaan dan kan ik gewoon een eigen leven opbouwen.



Hoe dan? Je mag in je land blijkbaar niet eens werken.

Echt in zo'n land zou ik dus nooit willen wonen.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
Mijn man wil niet alleen in het buitenland zitten. En hij heeft ook geen functie waarbij het mogelijk is om bv 6 weken buitenland 2 weken nl te doen.
Alle reacties Link kopieren
¤5000!!!

Mijn god ik zou het niet eens opkrijgen. Ja een maand en dan ben ik wel weer uitgeshopt.

Of is alles daar heel duur ofzo?
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 09 december 2014 @ 21:10:

[...]



Zal wel Saudi Arabie ofzoiets zijn, waar je als vrouw niets bent in de maatschappij. Maar westerse mannen die in de olie werken kunnen daar binnen 'n paar jaar binnen zijn.



OK, zoiets zal het wel zijn inderdaad

Wellicht dat TO en haar gezin over een paar jaar terugkomen en ze weer aan de slag kan hier.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven