Mode & Beauty alle pijlers

Jas kopen of niet

09-12-2014 13:11 264 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een hele mooie jas gezien en wil deze erg graag hebben. Op zich geen probleem maar ik heb voor deze winter al een stuk of wat gekocht. Eens moet er toch een grens zijn qua kopen. Ondanks dat ik een eigen budget heb voor dit soort dingen vindt mijn man het deze keer niet goed. Nu ben ik dus aan het twijfelen aangezien ik geen ruzie wil zo voor de feestdagen. Wat zouden jullie doen?



Groet Emmeline
Alle reacties Link kopieren
quote:MadameQetesh schreef op 09 december 2014 @ 21:14:

[...]





Hoe dan? Je mag in je land blijkbaar niet eens werken.

Echt in zo'n land zou ik dus nooit willen wonen.Dan kom ik gewoon terug naar Nederland. En het is hier maar voor een paar jaar.
quote:emmeline schreef op 09 december 2014 @ 21:14:

Mijn man wil niet alleen in het buitenland zitten. En hij heeft ook geen functie waarbij het mogelijk is om bv 6 weken buitenland 2 weken nl te doen.Dat is toch ook niet nodig? Jij zou eens per paar maanden langs kunnen komen en hij 1 of 2 keer per jaar naar NL. Als iemand voor zijn carriere kiest en dus ook vaak voor lange werkweken, dan is dat zijn keuze, maar vind niet dat hij daar 'n ander in mee moet slepen door te verplichten ook mee te gaan. Ik zou zeggen, veel plezier daar met je carriere en kom maar met 'n load of money terug over 'n paar jaar, dan kunnen we dan van 't leven gaan genieten.
quote:MadameQetesh schreef op 09 december 2014 @ 21:15:

¤5000!!!

Mijn god ik zou het niet eens opkrijgen. Ja een maand en dan ben ik wel weer uitgeshopt.

Of is alles daar heel duur ofzo?Met zoveel zakgeld zou ik elke maand op reis zijn!
Alle reacties Link kopieren
quote:sorrell schreef op 09 december 2014 @ 16:12:

Ik ben ook decadent, maar mijn motto is dan ook jassen, schoenen en tassen heb je nooit genoeg! Ik heb er 6 voor deze winter tot nu toe dan, id de uitverkoop begint en in januari weer een weekend naar Antwerpen, hier blijft er vast en zeker ook weer 1 aan mijn vingers plakken.



Dit jaar 2 tot nu toe 2 gekocht, vorige winter ook 2 en nog 2 jassen van eerdere jaren. Ik heb mezelf een shop verbod gegeven voor de maanden november en december qua kleding dan.



Ik ben snobistisch, decadent en zeer kooplustig, de economie is blij met me!



Snobisme is niet bepaald iets om trots op te zijn.

Lees hier de definitie:

http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Snob_(persoon)
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 09 december 2014 @ 21:21:

[...]



Met zoveel zakgeld zou ik elke maand op reis zijn! Oja heerlijk!
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
quote:emmeline schreef op 09 december 2014 @ 21:17:

[...]





Dan kom ik gewoon terug naar Nederland. En het is hier maar voor een paar jaar.



En dan? Met dat gat in je CV kom je hier niet aan het werk.

Maar goed met zoveel zakgeld mag ik aannemen dat je daar een buffer voor hebt.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zeker geen snob.
Met 5000 zakgeld zou ik toch minstens de helft op 'n eigen spaarrekening in Nederland boeken elke maand. Dan bouw je 'n lekker buffertje op mocht de relatie over gaan. Ik zie het eigenlijk wel 'n beetje als het toppunt van verveling als je jassen gaat kopen in 'n land waar je uberhaupt geen jas nodig hebt.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit niet in het midden oosten. Hier heb je zeker dikke jassen nodig!
Alle reacties Link kopieren
Al had ik een ton per maand te verteren, dan kocht ik nog geen dingen die ik niet nodig heb.
verba volant, scripta manent.
quote:MarianneDavids schreef op 09 december 2014 @ 21:21:

[...]





Snobisme is niet bepaald iets om trots op te zijn.

Lees hier de definitie:

http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Snob_(persoon)Tja, ben er ook niet trots op, maar this wel zelfkennis.
quote:emmeline schreef op 09 december 2014 @ 21:46:

Ik zit niet in het midden oosten. Hier heb je zeker dikke jassen nodig!Hopelijk toch niet Siberie? Daar zat 'n kennis van mij 2 jaar (in de olie, dus wel dik verdienen) maar wat 'n dieptrieste omgeving waar niets te beleven was en dan nog het grootste deel van de tijd kouder dan koud. Werd al naar als ik de foto's zag.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 09 december 2014 @ 21:31:

Met 5000 zakgeld zou ik toch minstens de helft op 'n eigen spaarrekening in Nederland boeken elke maand. Dan bouw je 'n lekker buffertje op mocht de relatie over gaan. Ik zie het eigenlijk wel 'n beetje als het toppunt van verveling als je jassen gaat kopen in 'n land waar je uberhaupt geen jas nodig hebt.



Ik zou ook wat sparen.



TO: wat heb je gestudeerd of wat voor werk heb je voorheen in Nederland gedaan?
Als ik in Siberië zou wonen zou ik gewoon zo'n goedkope doorgestikte donsjas van de Wibra kopen. Volgens mij zijn dat de warmste jassen die er zijn. Lijkt me trouwens echt vreselijk, altijd in de kou
Alle reacties Link kopieren
Ik heb heel wat jassen maar ik kan er toch geen tien tegelijk dragen.
verba volant, scripta manent.
Wie heeft gelezen dat om euro ging?

Hebben ze in Siberië een Wibra? Hebben ze daar eigenlijk wel winkels?

Ik weet wel dat Emiel Ratelband van zijn eerste vrouw is gescheiden vanwege het aantal jassen dat ze kocht. Ja, die kosten dan wel 1000 euro per stuk. Dat waren ook bontjassen en iedere maand wilde ze een nieuwe jas. (Hoorde ik hem vertellen in gesprek met Theo van Gogh toen die nog leefde.) Had ze er 7 en moest ze er nog een. http://www.imdb.com/title/tt0268066/ (* Emiel Ratelband en Johan van der Velde zaten er ook in, maar staan niet bij de cast. http://nl.wikipedia.org/wiki/Johan_van_der_Velde In dit laatste staat het bij. Was interessante aflevering. Heb er geen andere van gezien. Alleen die ene. Even terloopse opmerking.*)



Ja, en nu heeft die de zoveelste vrouw met kinderen. Wie weet.



Maar, ik heb ook een hele mooie jas gezien, maar die past niet. Jammer dan. Kostte maar 30 euro.



EDIT: Is het al schoolvakantie? Het lijkt er wel op.
Oh, nu word ik wel nieuwsgierig..! Een land waar je dikke jassen nodig hebt, maar waar je als vrouw niet mag werken?



Anyway, als het jouw budget is dan moet je man niet piepen hoor. 't Is maar tijdelijk, toch?
Alle reacties Link kopieren
Gewoon kopen je man trekt wel weer bij.
Ik zag deze net in de reclame voorbij komen.

Nou, als het zo'n jas is..... Dan kan ik die man wel begrijpen. (* Dat hinderlijke deuntje.... *)

http://www.marc-cain.com/ ... Mantels-en-Outdoorjassen/
Alle reacties Link kopieren
Het verhaal wordt steeds mooier. Verongelijkt vrouwtje komt haar gelijk halen op Viva. Die 5000 euro/pond/dollar per maand is als het ware een zoethoudertje om het vrouwtje tevreden te houden in den vreemde. Sja To, dat is je eigen keuze geweest. Kan me voorstellen dat het voor jou niet altijd leuk is, maar ik kan me de ergernis van je man ook indenken. Pick your battles, is het je waard om over een winterjas een bedorven sfeer thuis te hebben.



Off topic, Pumps, hoe is het met jouw jas afgelopen? Staat ie leuk?
Ik vind meerdere jassen niet raar. Eentje voor elke gelegenheid.

Ik vind het wel raar als je een topic op het forum opent met de vraag of je met je zoethoutbutget van duizenden euro's wel of niet een jas erbij moet kopen. Als je van gekkigheid niet meer weet wat je met je geld moet doen, zou je ook eens kunnen kijken of er interessante goede doelen zijn. Wie weet zorgt dat voor een meer voldaan gevoel dan die zoveelste jas.
Als jij van je man zakgeld krijgt moet je zelf weten waar je dat aan uitgeeft lijkt me, al wil je honderd jassen kopen. Het kan natuurlijk zijn dat je man zich zorgen maakt over je koopgedrag, maar dan is een simpel jassenverbod niet erg constructief.



En wat goede doelen betreft: er zijn hier de laatste tijd nogal wat bedeltopics geopend. Verdiep je daar eens in .
Mijn jas past niet, maar hij was mooi!!! Kleinere maten waren al uitverkocht.

Ik heb nu een andere besteld en ben nog aan het kijken of er nog meer staat. Die ik nu heb besteld was eerder uitverkocht in mijn maat. Maar waarschijnlijk staat die niet. Kleur is niet zo mooi. Maar wat snel is uitverkocht. Dat komt een jaar later weer opnieuw in productie. Alleen grote maten staan er nu nog.



Maar meerdere jassen in een jaar vinden? Dat is knap. Ik vind er met een beetje geluk 1 in de twee jaar. Maar ik ben een kritische koper. ik weet wat ik toch niet ga dragen. Kost ook teveel ruimte al die jassen.
Alle reacties Link kopieren
Jammer, Pumps. Hoop dat je snel iets tegenkomt wat beter past.
Alle reacties Link kopieren
quote:bollinger schreef op 10 december 2014 @ 08:21:

Het verhaal wordt steeds mooier. Verongelijkt vrouwtje komt haar gelijk halen op Viva. Die 5000 euro/pond/dollar per maand is als het ware een zoethoudertje om het vrouwtje tevreden te houden in den vreemde. Sja To, dat is je eigen keuze geweest. Kan me voorstellen dat het voor jou niet altijd leuk is, maar ik kan me de ergernis van je man ook indenken. Pick your battles, is het je waard om over een winterjas een bedorven sfeer thuis te hebben.



Off topic, Pumps, hoe is het met jouw jas afgelopen? Staat ie leuk?Een zoethoudertje? Elke vrouw die niet zelf werkt in een relatie krijgt toch geld om te besteden. Trouwens dit bedrag is niet alleen voor mijzelf. Kleding voor de kinderen koop ik er ook van. Het enige wat Ik me afvroeg was of het raar is dat de partner zicht bemoeit met een budget Welke voor jezelf is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven