Mode & Beauty alle pijlers

Kleine gaatjes in t-shirts,wie lost dit mysterie op?

22-03-2008 22:16 240 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al maanden last van een vreemd verschijnsel.

In t-shirts bij mij en bij mijn dochter ontdekken we steeds kleine gaatjes op de buikstreek.De heren in huis hebben er geen last van.

Ik heb al van alles bedacht en weer uitgesloten.



Eerst dacht ik dat het alleen bij h & m shirts was,nu hebben we het ook bij andere merken.

We dragen wel eens een riem,maar ook vaak niet.

Het gebeurt bij oudere shirt,ook bij pas nieuwe shirts.

Soms zijn ze al in de wasmachine geweest,soms niet.

Geen scherpe voorwerpen in de wasmachine (inmiddels wast mijn moeder ook tijdelijk voor mij,dus andere wasmachine).

Shirts worden bij elkaar gewassen,dus niet bij spijkerbroeken.

Soms trek ik s'morgens een shirt aan die nog gewoon intact is en ontdek ik in de loop van de dag ineens gaatjes.

Of het gaat ongeschonden de wasmachine in en schoon in de kast.

Als ik het dan pak om aan te trekken,gaatjes!!



Ik word er wanhopig van. Bedenk mij suf wat de oorzaak kan zijn,en controleer obsessief de kleding(meerdere malen per dag).



Heb al gezocht op internet,Ik vind alleen verhalen van "lotgenoten" die ook in het duister tasten.



Wie weet het?? (of heeft er ook last van)
Alle reacties Link kopieren
Zag dat het al een keer eerder genoemd was, maar bij mij is het ook vaak de kat!

Ik hang mijn was namelijk altijd aan een droogrekje en gebruik nooit knijpers, hang alles altijd gewoon dubbel. En daar rent de kat regelmatig overheen tijdens zijn gekke 5 minuten. Gevolg.. gaatjes rond mn buik! Dus hebben jullie een kat? Maar dan wel raar dat het alleen bij jullie dochter is...
Alle reacties Link kopieren
:angel: haha erg grappig, ik heb het ook gehad, werd er helemaal simpel van,...en opeens wist ik hoe het kwam ( na een jaar of 3 hoor)

je gaat voor je wasmachine zitten en dan ga je met je hand langs de lege,hehehe, trommel alle richtingen op, dan zal je merken dat er een uitsteekseltje zeg maar, iets omhoog staat, zo'n uitsteekseltje trekt gaatjes in je t shirt, even een hamer pakken en platslaan en TADA probleem opgelost .
Alle reacties Link kopieren
He huppeltut.



Dat is een nieuw licht op het probleem!



Dat ga ik morgen eens controleren.

Goh,ik vind het echt een goede opmerking.



Thanks!
Haha Iry, het houdt je nog steeds wakker zie ik ;-)



Maar ik vind huppeltuts optie ook wel een goede. Hoewel, zou ik het dan niet in meer t-shirts moeten hebben? Of andere kleding? Het komt bij mij maar sporadisch voor dat ik gaatjes in shirts aantref.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 2 redenen:



1. Natuurstenen aanrechtblad: Erlangs schuren veroorzaakt gaatjes. Dat alleen jij en je dochter het hebben kan verklaard worden doordat jullie kleiner zijn dan de mannen, of dat jullie de enigen zijn die aan het aanrecht staan :P



2. Autogordel: De gordel drukt de stof van het shirt tegen de broekrand/rits. Zeker bij jeans veroorzaakt dit van binnenuit gaatjes. Ook hier kan het zijn dat alleen de vrouwen het hebben omdat ze kleiner zijn en de gordel een bepaalde druk/hoek maakt waardoor de schade ontstaat. Bovendien steekt bij vrouwen het buikje vaak meer uit.



Hier staan meerdere verhalen van mensen waarbij dit echt de oorzaak bleek.
Alle reacties Link kopieren
Mieshka schreef op 24 maart 2008 @ 16:19:

Als het wat voor beestjes dan ook zijn, blijft het toch toevallig dat de gaatjes bij iedereen vaak op dezelfde plek zitten... :)




Jeetje wat een lastig probleem. Of raadsel inmiddels :) Maar om even op de quote in te gaan en wat ik al lezend bedacht: het zou kunnen komen door het vouwen van het wasgoed waardoor de buikstreek zodanig in de kast komt te liggen (net de rand zeg maar) dat beestjes ervan eten. Want dat lijkt mij de meeste logische verklaring, bepaalde beestjes die op vrouwengeuren afkomen. Vaag ;-)

Misschien heb je het al gezegd hoor, maar heb je jullie kasten al eens echt goed uitgemest?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook en ik rook niet, heb geen natuurstenen aanrecht en er zitten geen beestjes in mijn kast, riem zit te laag om de gaatjes bij de navel te veroorzaken.

Autogordel zou misschien nog kunnen, hoewel ik denk dat daar eerder slijtage'strepen' van komen dan heel specifieke gaatjes.



Ik weet het ook niet, het is zo gek. Wat een raadsel, dit moet toch een duidelijke oorzaak hebben?
Alle reacties Link kopieren
[b]nogmaals niet langer nadenken over enge kevertjes aanrechtbladen en sigaretten,

klinkt ook wel erg onlogisch allemaal he??!!

het gaatjesverschijnsel wordt echt veroorzaakt door een heel klein uitsteekseltje in je wasmachine trommel,

ben net zo trots op mijn ontdekking....



:-$
Alle reacties Link kopieren
Nee ik heb ook geen beestje, en alle andere vermoedens zijn echt uitgesloten.



Ik heb nog niet gevoelt aan mijn trommel huppeltut.



Dom...wat ik vind het inderdaad tot nu toe de meest logische verklaring.



Morgen ga ik dat echt doen!!
Alle reacties Link kopieren
huppeltut schreef op 04 juni 2008 @ 02:23:

[b]nogmaals niet langer nadenken over enge kevertjes aanrechtbladen en sigaretten,

klinkt ook wel erg onlogisch allemaal he??!!

het gaatjesverschijnsel wordt echt veroorzaakt door een heel klein uitsteekseltje in je wasmachine trommel,

ben net zo trots op mijn ontdekking....



:-$
Nee, dat geloof ik ook niet, want waarom zitten die gaatjes dan altijd bij je navel. Als het door de wasmachine zou komen zouden de gaatjes op willekeurige plekken verschijnen.
Alle reacties Link kopieren
TheEmpress schreef op 03 juni 2008 @ 09:52:



Autogordel zou misschien nog kunnen, hoewel ik denk dat daar eerder slijtage'strepen' van komen dan heel specifieke gaatjes.





Lees dat topic even waar ik in mijn vorige post naar linkte!!

De onderkant van de gordel is ruw en glijdt over de rand van je broek met de stof van je shirt ertussen. Dit veroorzaakt slijtage en dus gaatjes. Meerdere mensen hebben het getest en het bleek voor hen echt de oorzaak te zijn! En vrouwenshirtjes zijn vaak van dunnere stof, plus mannen dragen vaak hemden in hun broek, daarom hebben mannen er vaak geen/minder last van. Je kan allicht eens proberen je shirt in je broek te doen als je in de auto zit!

Ook het aanrechtblad bleek voor vele posters op dat forum de reden te zijn voor de gaatjes!

Als derde oorzaak werd trouwens ook genoemd het vonken van het aansteekmechanisme van het fornuis...
Aaaargh, ik heb er ook last van. Al mijn shirtjes gaan eraan.. :( Heb al vanalles geprobeerd, een hemd onder mn shirtjes, of een vestje eroverheen, was in een waszak maar overal komen de gaatjes in... Ik weet het niet meer..

Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook! Maar wel wat lager. Ik zit (bijna) nooit in de auto & ik heb geen natuurstenen aanrechtblad. Ook rook ik niet en heb ik geen huisdieren.



Ik vermoed zelf dat het door de rits van mijn spijkerbroek(en) komt..
Alle reacties Link kopieren
Het is teveel wasmiddel en slechte kwaliteit textiel!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Alle reacties Link kopieren
Rits van de jas? Misschien hebben jullie toevallig beide een jas met een fijngetande of zelfs ijzeren rits en de mannen een rits met grote tanden.



Staan jullie bij het koken en afwassen tegen het aanrecht aangeleund?
Ik heb al vanalles nagekeken, de rits is het niet, mijn aanrecht is van kunsstof, rijd gaan auto, heb geen scherpe ritsen of knopen. Gebruik niet teveel wasmiddel, (minder dan de voorgeschreven hoeveelheid).



Hoe weet je of het slechte kwaliteit textiel betreft, heb nou niet heel goedkope shirtjes..
Alle reacties Link kopieren
ik heb het vaak bij dure shirts, die van gstar van mijn jongens. Die van Jack and jones hebben het bijna niet. Gekeken bij leerlingen in mijn klas en als ik ernaar vroeg, bleken zij ook beduidend meer gaatjes bij dure shirts te hebben. Op allerlei plekken. Bij de buiknavel lijdt het shirt al meer omdat het daar meer tegen broek enz. aan schuurt. Slechte kwaliteit hoeft dus niet duur te zijn!!!!!!!!!
Alle reacties Link kopieren
Hmm ik denk dat het gewoon door je rits, knopen en riem komt. Dat stofje schraapt er telkens langs en daardoor ontstaan die gaten. Want als het aan de stof zelf zou liggen of aan je wasmiddel dan zou je overal gaten moet hebben en niet alleen richting kruis. Of zijn er mensen die hier op meerdere plekken mysterieuze gaten in hun kleding hebben???
Alle reacties Link kopieren
Hahahaha wat een herkenbaar iets ik heb dat ook heel vaak ..... heb me rot gepiekerd en nog steeds snap ik NIET waar die gaatjes vandaan komen , bij mij ook steevast rond de buikstreek en ik draag vrijwel nooit een riem? Mijn man idem dito alleen bij hem heel vaak op zijn rug of ook rond de buikstreek??? Ik begin echt te denken dat het toch het schuren langs de knoop van een jeans moet zijn in combi met flutstof natuurlijk het zal daardoor wel slijten dunner worden en uiteindelijk onstaan er gaatjes want een dikker soort stof zoals bijv badstof daar heb ik het nooit bij?? VRREEEEEEMD
Alle reacties Link kopieren
Textiel bestaat uit fijn doorelkaar geweven vezeltjes / draadjes. Als een zo'n draadje zwak is en breekt, ontstaat er een gaatje. Net zoals bij een wollentrui maar dan fijner.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het de laatste tijd dus ook weer. Alleen rond de buikstreek en alleen bij mij. Ik denk zelf dat het met slechte kwaliteit stof in combinatie met vaak schuren op die plek is.

Autogordel, aanrecht. Ik denk dat mijn schoudertas die ik sinds een paar maanden heb en ongeveer daar hangt de grote boosdoener is.



Dus voor al die mensen die het nog niet weten: hebben jullie mss een tas die daar vaak hangt?
Alle reacties Link kopieren
Nou zeg, wat een FIJN topic zo op de zondagmorgen! (had het niet eerder gezien).



Ik heb namelijk de laatste tijd ook al drie T-shirts op RAADSELACHTIGE wijze een gaatje rond de buikstreek zien krijgen!



Vond de tip van de wasmachine trommel een goeie, maar ja, als je zo'n uitsteekseltje hebt, zal het toch niet alleen in je buikstreek komen?
Alle reacties Link kopieren
Prijs van shirtje zegt niet echt iets. Dure shirtjes kunnen ook heel goed van belabberd dun materiaal zijn. Heb zelf in 1 dag een nieuw shirtje verknald, duidelijk doordat m'n riemgesp er doorheendrukte als ik achter (er tegen aan) m'n bureau zat.



Een gat op borshoogte heb ik ook gehad omdat dat een plek is waar je gauw wat op morst (steekt wat uit he). In mijn geval een zuur of een loog wat al door de gaten in m'n labjas heen ging, erg jammer.

En inderdaad zo'n schoudertas die dwars over je borst gaat, doet ook niet veel goeds aan sommige shirts of truien.
Alle reacties Link kopieren
Voor de dames waarbij bovengenoemde dingen allemaal afvallen. Zitten jullie veel achter een bureau thuis of op werk?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niet alles gelezen maar ik weet dat als je een graniete aanrechtblad heb er ook gaatjes in je shirts kunnen komen.. Ik had namelijk precies hetzelfde.

Tegenwoordig koken met oude kleding aan of ervoor zorgen dat je niet met je shirts tegen het blad aankomt...Misschien heb je er iets aan...



Milly

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven