Mode & Beauty alle pijlers

Van C&A naar casual chic

25-07-2014 17:51 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Samenvatting: waar koop ik leuke en nette kleding (casual chic)?



Volledige versie:



Dag dames,

ik ben opgegroeid met C&A of V&D kleding en dit eigenlijk nooit meer ontgroeid. Misschien overbodig om er bij te vermelden dat ik vrijwel geen modegevoel heb, dus mijn kledingkast ligt vol met felle kleurtjes en ruimvallende shirts. Sorry dames, ik ben zo'n iemand die de Nederlandse vrouwen een slechte naam bezorgd op kledinggebied. Maar ik wil mijn leven beteren.

Ik ben 10kg afgevallen zodat ik niet meer oversized spul hoef te dragen en probeer voortaan alleen goed vallende kleding te kopen in iets rustigere kleursamenstelling. Langzaam wordt mijn garderobe iets beter.



Maar nu de vraag, waar moet ik nou naar toe? Want eigenlijk weet ik alleen de Esprit en Steps hiervoor te vinden en die bron raakt voor nu uitgeput.



Wat zijn nog meer winkels waar je leuk kan slagen?

C&A en V&D vallen dus af, Miss Etam vind ik vaak ook wat te recht-toe-recht-aan, bij Vera Moda en H&M vind ik veel toch wel erg kort of synthetisch en heel veel meer ken ik niet echt.



Ter info:

- Ik ben 28 jaar.

- Ik ben met name op zoek naar bovenkleding, voor broeken ben ik al leuk geslaagd. Jurken en rokken draag ik vanwege schurende benen alleen in de winter met een legging (al moet ik dat ook afleren, zo las ik op het forum )

- Ik vind een (zomer)top tot ongeveer 50 euro betaalbaar. Daarna overschrijdt het toch wel mijn budget.

- Ik zoek echt winkels, geen internetshops.

- Ik heb maat 38, met een smalle taille maar met een flinke been/heuppartij. De winkels die alleen verkopen voor meiden met dunne bovenbeentjes vallen dus af.
V&D is tegenwoordig heel anders dan vroeger, vind ik. In de V&D vind je tegenwoordig veel goeie merken, gewoon bij elkaar. Van ieder merk een greep uit de collectie.

Ik zou je aanraden juist wel daarnaartoe te gaan dus en te kijken welk merk je aanspreekt. Dan kun je later evt winkels van die merken opzoeken, om een groter assortiment te zien.



Nog beter is het om een winkel als Rinsma in Gorredijk te zoeken. Dat is een grote zaak, met veel goeie merken, en met verkoopsters die goed meedenken. Ga niet op zaterdag, maar gewoon doordeweek, zoek een merk wat je aanspreekt en dan komt er vanzelf een verkoopster naar je toe die je helpt. Ze durven daar echt wel tegen je te zeggen wat een afrader is voor jou. Zie ook www.rinsmafashion.nl

Dergelijke winkels zijn vast ook wel elders te vinden.
Alle reacties Link kopieren
The sting of Shoeby.
Hoogtepunten heb je niet, als je geen dieptepunten hebt gezien.
Alle reacties Link kopieren
Mango.
Hoogtepunten heb je niet, als je geen dieptepunten hebt gezien.
Alle reacties Link kopieren
Mexx
Oh ik wilde esprit en steps tippen, maar die kende je al



Ik shop verder ook bij de Mexx.
Alle reacties Link kopieren
Mexx heeft vaak leuke items in de collectie... Claudia Sträter heeft veel moois. Maar wellicht boven budget? Als het je stijl is: gerry Weber. Maar ik denk dat je daarvoor mss net nog een jaar of 5 te jong bent.



Maarrrrrr.... ga vooral lekker naar de Bijenkorf. Alle mooie merken zijn daar samen gebracht. Van Hugo boss tot Comma en van Karen Millen (aanrader!!!) tot benneton...



Maar ook in het duurdere segment kan een fashion victim zich gruwelijk vergissen. Laat je dus vooral adviseren door een verkoopster die er wél verstand heeft.



Happy shopping!!!!
Alle reacties Link kopieren
Oh misschien handig om te vermelden, ik woon in Zuid-Holland. Dus Gorredijk gaat me wel echt wat te ver. Maar ik snap het principe en dat heb je vast ook dichter in de buurt. Iemand nog tips in Zuid-Holland voor soortgelijke winkels?

De Bijenkorf heeft ook allerlei merken toch, zou dat dan ook wat voor mij zijn?



Ik ben eigenlijk altijd nogal huiverig voor zo'n verkoopster aan mijn broek, omdat ik bang ben dat ze me aan veel te dure kleding probeert te krijgen. Maar misschien toch maar doen dan en gewoon duidelijker mijn budget op geven.
Alle reacties Link kopieren
Costes!!
Alle reacties Link kopieren
Only, Bershka.
Hoogtepunten heb je niet, als je geen dieptepunten hebt gezien.
Le ballon! Fantastische winkel! Heb er eens twee uur met een verkoopster lopen zoeken naar de perfecte outfit. Ze bleef maar aankomen met opties en ik hoefde alleen maar te zeggen of ik het wat vond. Heerlijk :-) echt iemand die weet wat verkopen is.
quote:theia schreef op 25 juli 2014 @ 18:07:



Ik ben eigenlijk altijd nogal huiverig voor zo'n verkoopster aan mijn broek, omdat ik bang ben dat ze me aan veel te dure kleding probeert te krijgen. Maar misschien toch maar doen dan en gewoon duidelijker mijn budget op geven.Gewoon doen. Budget melden, zeggen dat je het niet meer weet omdat je flink bent afgevallen. Op een rustige dag gaan. En hulp accepteren van de verkoopster. Volgens mij vinden ze het erg leuk juist om met je mee te denken. Zoek een grote winkel met meerdere merken. Als je nu goed advies krijgt en doorkrijgt wat je aanspreekt of niet, kun je het de volgende keer alleen, zonder zo'n verkoopster. Bijenkorf heeft ook veel merken bij elkaar, weet alleen niet hoe ze daar qua advies zijn. Ik vind zelf de Bijenkorf te duur, ga dan liever naar de V&D, maar daar reken ik niet op hulp van een verkoopster.
Alle reacties Link kopieren
Mexx, daar ben ik nog nooit geweest. Leuk!

The Sting, oh ja helemaal vergeten. Ik kwam vroeger wel eens bij de Lady Sting, maar dat is wel net wat te veel kleurtjes. Maar de gewone Sting kan ik natuurlijk nog opzoeken.

En Bijenkorf dan toch maar eens gaan bezoeken.



Shoeby en Mango ken ik eigenlijk niet echt, alleen ver van naam. Oh men, wat ben ik een nitwit op dit gebied haha.



Tnx voor alle tips!
Alle reacties Link kopieren
Claudia Sträter is V&D.



Ga gewoon naar De Bijenkorf, daar vind je echt alles.
verba volant, scripta manent.
Oh en neem gewoon de broeken mee waar je tops op zoekt.
Alle reacties Link kopieren
quote:theia schreef op 25 juli 2014 @ 18:07:

Oh misschien handig om te vermelden, ik woon in Zuid-Holland. Dus Gorredijk gaat me wel echt wat te ver. Maar ik snap het principe en dat heb je vast ook dichter in de buurt. Iemand nog tips in Zuid-Holland voor soortgelijke winkels?

De Bijenkorf heeft ook allerlei merken toch, zou dat dan ook wat voor mij zijn?



Ik ben eigenlijk altijd nogal huiverig voor zo'n verkoopster aan mijn broek, omdat ik bang ben dat ze me aan veel te dure kleding probeert te krijgen. Maar misschien toch maar doen dan en gewoon duidelijker mijn budget op geven.Voorwinden! Zit in 's-gravendeel maar ook in oud-beijerland. Hele fijne winkel met alles onder 1 dak. Zit ook een vd Assem in
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg helemaal zin om te gaan winkelen nu.

Leuk! Bedankt voor alle tips (en nieuwe tips zijn natuurlijk nog welkom)



Hebben jullie zelf trouwens veel vaste setjes of wissel je ook vaak af?

Ik twijfel soms of ik iets moet kopen wat heel leuk is, maar eigenlijk maar leuk matcht met 1 broek bijvoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
Claudia sträter is géén v&d. Hoe kom je daar bij? Volgens mij niet eens verbonden maxema of vendex of whatever? Wel verbonden (geweest?) aan hout-brox. Mss vergis je je met Norma Jane of hoe dat crapy huismerk van v&d heet?
Alle reacties Link kopieren
quote:PlofKipje84, 4 minuten geleden

Le ballon! Fantastische winkel! Heb er eens twee uur met een verkoopster lopen zoeken naar de perfecte outfit. Ze bleef maar aankomen met opties en ik hoefde alleen maar te zeggen of ik het wat vond. Heerlijk :-) echt iemand die weet wat verkopen is.Dat heb ik gehad bij Promiss op het Zuidplein in Rotterdam. Geen gedoe met je iedere keer weer moeten aankleden om andere spullen/maat te zoeken, maar ze ging het voor mij halen. Ook kwam ze met dingen aan die ik zelf nooit had uitgezocht, maar waarvan ze zei 'probeer het gewoon even'. Ze zei ook als het me niet mooi stond. Ik was er erg blij mee en draag de gekochte kleren met plezier.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ooohhh, ik vind de Esprit, Shoeby en The Sting etc nou precies geen fijne winkels. Erg tuttig, zeker de Sting heeft z'n beste tijd gehad en broeken lubberen. Esprit vind ik echt een meutenmerk voor huisvrouwen.



Ik kan altijd nog het beste slagen bij de H&M, de heel jeugdige kleding sla ik over, maar je hebt daar ook een afdeling chic, en gewone leuke kleding en leuke lingerie.



Verder winkelen buiten de grote ketens voor de persoonlijke stijl.
Alle reacties Link kopieren
Vroeger kocht ik veel bij Edgar Vos in de Karel Doormanstraat Rotterdam. Voor mooie schoenen moet je bij V.d. Assem zijn.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zeker naar de Bijenkorf gaan en ook Costes proberen.
Alle reacties Link kopieren
niet helemaal je vraag, maar toch een suggestie (wie weet heb je er wat aan): Mij helpt het eerst een poosje te kijken naar wat mensen zoal dragen, in de supermarkt waar mensen uit hun werk langskomen, je collega`s, vriendinnen etc. en wat je daarin aanspreekt.



Zo viel me laatst op dat sommige mensen juist vrijwel dezelfde kleuren top en broek/rok dragen, terwijl ik juist vaker voor scherp contract ging. Of dat ik merkte dat ik steeds ´jaloers´ was op de vrouwen met leuke laarsjes, omdat die het geheel zo mooi afmaken ('schoenen maken de man') dus dat ik daar nu zelf eerst in wil investeren.
Voor schurende dijen: sloggy heeft broekjes met pijpjes. Kan je toch rokjes en jurkjes dragen
Alle reacties Link kopieren
Je bent 28, dus het mag echt wel wat vlots zijn.

Ik zou kijken bij de WE, mexx, zara, superstar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven