Mode & Beauty alle pijlers

Van C&A naar casual chic

25-07-2014 17:51 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Samenvatting: waar koop ik leuke en nette kleding (casual chic)?



Volledige versie:



Dag dames,

ik ben opgegroeid met C&A of V&D kleding en dit eigenlijk nooit meer ontgroeid. Misschien overbodig om er bij te vermelden dat ik vrijwel geen modegevoel heb, dus mijn kledingkast ligt vol met felle kleurtjes en ruimvallende shirts. Sorry dames, ik ben zo'n iemand die de Nederlandse vrouwen een slechte naam bezorgd op kledinggebied. Maar ik wil mijn leven beteren.

Ik ben 10kg afgevallen zodat ik niet meer oversized spul hoef te dragen en probeer voortaan alleen goed vallende kleding te kopen in iets rustigere kleursamenstelling. Langzaam wordt mijn garderobe iets beter.



Maar nu de vraag, waar moet ik nou naar toe? Want eigenlijk weet ik alleen de Esprit en Steps hiervoor te vinden en die bron raakt voor nu uitgeput.



Wat zijn nog meer winkels waar je leuk kan slagen?

C&A en V&D vallen dus af, Miss Etam vind ik vaak ook wat te recht-toe-recht-aan, bij Vera Moda en H&M vind ik veel toch wel erg kort of synthetisch en heel veel meer ken ik niet echt.



Ter info:

- Ik ben 28 jaar.

- Ik ben met name op zoek naar bovenkleding, voor broeken ben ik al leuk geslaagd. Jurken en rokken draag ik vanwege schurende benen alleen in de winter met een legging (al moet ik dat ook afleren, zo las ik op het forum )

- Ik vind een (zomer)top tot ongeveer 50 euro betaalbaar. Daarna overschrijdt het toch wel mijn budget.

- Ik zoek echt winkels, geen internetshops.

- Ik heb maat 38, met een smalle taille maar met een flinke been/heuppartij. De winkels die alleen verkopen voor meiden met dunne bovenbeentjes vallen dus af.
Vila heeft ook leuke kleding. Didi kan soms leuk zijn, maar ook soms ontzettend zweefteef. Men at work heeft tussen veel tienerspul ook af en toe iets wat echt heel leuk is en ik slaag daar in de uitverkoop altijd wel met wat leuks.



Persoonlijk zou ik het hartstikke leuk vinden om personal shopper te spelen voor een vriendin. Ook al moet ik zes keer dezelfde broek in verschillende maten halen. Doe het ook voor mijn man, die weet nooit of iets leuk is en wat moeilijke maat.



De personal shopper in de h&m lijkt me ook erg leuk om te doen. Er wordt altijd veel geklaagd over h&m kwaliteit, maar het ligt echt per item anders. Je kunt meestal prima zien of iets netjes in elkaar gezet is, welk materiaal het is en hoe het aanvoelt. Sommige zaken heb ik al 10 jaar ofzo. Dat zijn meestal jasjes of jurkjes die ik niet ontzettend vaak draag dan, maar heb ook prima winterjassen van de h&m.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Cos een leuke winkel! Ben je daar al eens wezen kijken?
Alle reacties Link kopieren
Nee, zelfs nog nooit van gehoord. Zal eens googelen!



En ik heb de tips ter harte genomen en ben van de week naar een van de genoemde winkels geweest. Heb daar aan de verkoopster gevraagd wat leuke dingen voor me te brengen, met daarbij mijn eigen voorwaarden qua type stof en budget.

Ben met twee complete sets naar huis gegaan die me heel mooi vrouwelijk maken. Super leuk, precies wat ik bedoelde met dit topic.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven