Mode & Beauty alle pijlers

Van C&A naar casual chic

25-07-2014 17:51 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Samenvatting: waar koop ik leuke en nette kleding (casual chic)?



Volledige versie:



Dag dames,

ik ben opgegroeid met C&A of V&D kleding en dit eigenlijk nooit meer ontgroeid. Misschien overbodig om er bij te vermelden dat ik vrijwel geen modegevoel heb, dus mijn kledingkast ligt vol met felle kleurtjes en ruimvallende shirts. Sorry dames, ik ben zo'n iemand die de Nederlandse vrouwen een slechte naam bezorgd op kledinggebied. Maar ik wil mijn leven beteren.

Ik ben 10kg afgevallen zodat ik niet meer oversized spul hoef te dragen en probeer voortaan alleen goed vallende kleding te kopen in iets rustigere kleursamenstelling. Langzaam wordt mijn garderobe iets beter.



Maar nu de vraag, waar moet ik nou naar toe? Want eigenlijk weet ik alleen de Esprit en Steps hiervoor te vinden en die bron raakt voor nu uitgeput.



Wat zijn nog meer winkels waar je leuk kan slagen?

C&A en V&D vallen dus af, Miss Etam vind ik vaak ook wat te recht-toe-recht-aan, bij Vera Moda en H&M vind ik veel toch wel erg kort of synthetisch en heel veel meer ken ik niet echt.



Ter info:

- Ik ben 28 jaar.

- Ik ben met name op zoek naar bovenkleding, voor broeken ben ik al leuk geslaagd. Jurken en rokken draag ik vanwege schurende benen alleen in de winter met een legging (al moet ik dat ook afleren, zo las ik op het forum )

- Ik vind een (zomer)top tot ongeveer 50 euro betaalbaar. Daarna overschrijdt het toch wel mijn budget.

- Ik zoek echt winkels, geen internetshops.

- Ik heb maat 38, met een smalle taille maar met een flinke been/heuppartij. De winkels die alleen verkopen voor meiden met dunne bovenbeentjes vallen dus af.
Alle reacties Link kopieren
quote:theia schreef op 26 juli 2014 @ 11:27:





Met een vriendin met goede smaak winkelen doe ik zo af en toe, maar beide goede vriendinnen hebben maat 34 en 36 (niet overdreven, dat is werkelijk hun maat). En ondanks dat ik zelf ook geen hele slechte maat heb, voel ik me er nogal bezwaard onder als ik voor de zoveelste keer moet vertellen dat ik door mijn kont niet in de broek pas Herkenbaar dit
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
Primark is in mijn ogen echt TE slecht qua kwaliteit, maar ik heb wel bijvoorbeeld een chino van de H&M (30 euro ofzo?) die ik al 3 jaar draag.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
quote:theia schreef op 26 juli 2014 @ 11:27:

De Primark ken ik wel, maar ik vind niet dat mijn garderobe er daarmee op vooruit gaat, om eerlijk te zijn.





Tja, Je moet weten wat je er moet kopen. Zo heb ik er laatst een goedkoop basicvestje gekocht, voor boven een leuk jurkje uit een klein zaakje. Dat houdt het budget een beetje in evenwicht. Maar goed, Primark, Mango, Hm, Zara zijn daar allemaal wel geschikt voor.



(Ik zou trouwens dan weer liever een garderobe alleen bij primark moeten samen stellen dan bij cecil, want ze hebben daar echt horror printjes vind ik)
Ik lees even mee.
Alle reacties Link kopieren
@borderwalk: ik begrijp wat je bedoelt. En dat voorbeeld vind zelfs ik niet om aan te zien
Alle reacties Link kopieren
@Istar_: ik zie dat ze bij sloggy die broekjes met pijpjes verkopen vanaf maat 40. Vallen ze ruim of niet?
Alle reacties Link kopieren
quote:theia schreef op 26 juli 2014 @ 11:27:

Ik heb laatst tijdens een vrijgezellenfeestje al wel wat meer geleerd over de kleuren die mij staan en waar ik het accent op moet leggen. Ik bleek totaal het tegenovergestelde te doen en heb ook totaal andere kleuren in mijn kast. De paar kledingstukken die ik heb die er wel bij aansloten, zijn ook precies mijn favoriete kledingstukken, aangezien ze me goed staan. Best verhelderend



De Primark ken ik wel, maar ik vind niet dat mijn garderobe er daarmee op vooruit gaat, om eerlijk te zijn.



Met een vriendin met goede smaak winkelen doe ik zo af en toe, maar beide goede vriendinnen hebben maat 34 en 36 (niet overdreven, dat is werkelijk hun maat). En ondanks dat ik zelf ook geen hele slechte maat heb, voel ik me er nogal bezwaard onder als ik voor de zoveelste keer moet vertellen dat ik door mijn kont niet in de broek pas

Maar ik ga wel de tip ter harte nemen om vaker de verkoopster in te schakelen.



Probeer ook eens in de sale te shoppen, vooral nu heb je nog leuke finds met 70 procent korting. Kan je ook eens naar de wat duurdere merken kijken. Of sample/ farieksverkopen e.d.



Veel goedkoper.
Alle reacties Link kopieren
Oh en goed ondergoed. Tshirt bra om de boel bij elkaar te houden en no see through nipple momentjes en je hebt tegenwoordig ook seemless slips zodat je geen naden ziet. Hoge taille broeken tegen muffintops, als je daar last van hebt tenminste etc etc
Alle reacties Link kopieren
quote:borderwalk schreef op 26 juli 2014 @ 11:47:

[...]

[afbeelding]Mijn ogen doen pijn van dit jasje.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
quote:theia schreef op 26 juli 2014 @ 11:27:

Ik heb laatst tijdens een vrijgezellenfeestje al wel wat meer geleerd over de kleuren die mij staan en waar ik het accent op moet leggen. Ik bleek totaal het tegenovergestelde te doen en heb ook totaal andere kleuren in mijn kast. De paar kledingstukken die ik heb die er wel bij aansloten, zijn ook precies mijn favoriete kledingstukken, aangezien ze me goed staan. Best verhelderend



De Primark ken ik wel, maar ik vind niet dat mijn garderobe er daarmee op vooruit gaat, om eerlijk te zijn.



Met een vriendin met goede smaak winkelen doe ik zo af en toe, maar beide goede vriendinnen hebben maat 34 en 36 (niet overdreven, dat is werkelijk hun maat). En ondanks dat ik zelf ook geen hele slechte maat heb, voel ik me er nogal bezwaard onder als ik voor de zoveelste keer moet vertellen dat ik door mijn kont niet in de broek pas

Maar ik ga wel de tip ter harte nemen om vaker de verkoopster in te schakelen.Maar wat kwam er uit tijdens het vrijgezellenfeestje, welk kleurentype ben je? En zo te lezen aan je beschrijving heb je een peerfiguur, oftewel driehoek. Via onderstaande link kun je zien welke modellen bij welk silhouet passen. Ik heb al veel van dit blog geleerd:

http://www.lidathiry.nl/?page_id=2431



Je geeft aan naar casual chic te willen. De Primark lijkt me niet echt de beste plek om te beginnen voor een betere garderobe. Misschien een keer iets leuks voor erbij, maar voor een goede start moet de kwaliteit voldoende zijn. Cecil zou ik de komende decennia laten hangen als je 28 bent. Waar je je kleding vandaan haalt maakt niet zoveel uit, lastig om tips te geven, als je maar meer oog krijgt voor wat mooi voor je is. Je weet de kleuren en modellen al. Rokken lijken me overigens wel handiger dan broeken, is mijn ervaring als peervormige. Diekleden vaak ook wat meer af, als je het juiste model hebt, niet tabs toelopend bijvoorbeeld, eerder gerend. Dus misschien daar eens meer naar kijken?

Ik ben het eens met de tip online alvast voorwerk te doen voordat je de winkels in gaat, doe ik ook altijd, scheelt enorm veel tijd en twijfels.
Alle reacties Link kopieren
Met het ondergoed en ook basics zit het wel goed, no see trough nipples hier



@vlinder: ik weet niet meer hoe de kleurtype heette, maar weet wel dat ik qua kleuren het heel goed deed met donkergroen, donkerblauw, chocoladebruin. Alles niet te fel, maar wel warm en met een soort van kleine grijstint daarin. Dat is voor de winter wel makkelijk, maar in de zomer wil ik toch iets lichters.

En qua vorm heb ik een 8-silhouet, dus ik moet mijn taille accentueren.

Bedankt voor de link, ik ga daar eens rondsnuffelen
Alle reacties Link kopieren
Ik ben hier nog wel benieuwd naar:quote:theia schreef op 25 juli 2014 @ 18:17:

Hebben jullie zelf trouwens veel vaste setjes of wissel je ook vaak af?

Ik twijfel soms of ik iets moet kopen wat heel leuk is, maar eigenlijk maar leuk matcht met 1 broek bijvoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil niet gelijk een bepaald merk als no go bestempelen. Ook Cecil heeft wel leuke dingen, maar ook printjes die ik voor geen geld zou willen dragen. Belangrijk vind ik zelf dat het niet van dat synthetische spul is: zweet er enorm in en ziet er vaak wat goedkoop uit. Ik heb dingen van Only, Taifun, Expresso, Geisha, Cecil etc. Niet echt complete setjes die ik altijd samen draag maar wel bv. een broek en daar een paar bijpassende shirtjes/topjes bij. Zo kan ik combineren zonder dat het steeds hetzelfde setje is die ik draag. En ik ben gek op vestjes.
Alle reacties Link kopieren
Iedereen reageert nu (logisch) op Cecil, maar dat was het enige merk dat ik even uit mijn hoofd wist. Ik durf wel te stellen dat ik niet alleen maar ouwe meuk draag, maar soms juist ook té jong of gewoon iets zonder leuke/goede pasvorm of net in de verkeerde kleur voor mij. En een winkel die wat meer het kledinggoed verkoopt dat past bij mijn doelstelling, is in elk geval een eerste winst. Maar daarna komt het inderdaad aan op alsnog de juiste keuzes weten te maken.
Heb je geen vriendin of zus of zo met een goede smaak die het leuk vindt je te adviseren? Dan spreek je bewust af om vooral eens samen voor jou te kijken in plaats van zomaar een middagje samen de stad in. Je bent jong en hebt een gemiddelde maat dus je zal zowat overal wel terecht kunnen wat dat betreft. Loop gewoon eens wat winkels in als je in de stad bent en probeer eens wat. Als je samen met iemand gaat kan die persoon met dingen komen waar je zelf niet voor jezelf aan gedacht had. Vaak helpt het om het gewoon eens te proberen en kijken hoe iets staat.



Was de Zara al genoemd? geen topkwaliteit maar er zitten wel leuke goede dingen tussen.
Alle reacties Link kopieren
Niet alles gelezen.



De Didi en kleine winkeltjes( evt in de uitverkoop.)
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar topic! Ik ben ook een tijd geleden flink afgevallen en dat was ook de periode dat ik afstudeerde en een baan zocht. Gelukkig konden mensen om mij heen me helpen om een beetje goed voor de dag te komen, want ik heb er echt geen kijk op.



Zelf vind ik Mexx en WE wel wat saai, Vanilia vind ik erg mooi. Aparte dingen en wel gewone hollandse maten (lange benen). Mango vind je ook mooie dingen, net als COS en als het opruiming is dan naar de Bijenkorf (Karen Millen, LK Bennett, Reiss)
Alle reacties Link kopieren
Ik denk net : he vanilia heb k niet in mn kast, ff kijken.



Wat een suftuttig spul is dat!
Been there, done that, got the T-shirt.
quote:theia schreef op 27 juli 2014 @ 11:15:

Ik ben hier nog wel benieuwd naar:





[...]





Ja en nee. Als ik iets koop denk ik er meteen over na waarmee ik het kan combineren, met wat ik al heb of wat dan nodig is. Ik heb een paar setjes omdat ik die combi dan gewoon het mooist vind, ook al past het ergens anders bij. Je leest veel over een basisgarderobe zodat je veel combi's kunt maken, misschien kan dat je helpen om een start te maken Ik ben er inmiddels wel over uit dat dat niet echt iets voor mij is. Te saai en ik heb graag wat meer kleding. Als je een top vind die maar met één broek combineert zou ik hem kopen als je hem echt heel mooi vind en bedenken wat je er nog bij kunt kopen dat je ook weer met andere kleding kunt combineren.

Fijn dat kleuren en silhouet duidelijk zijn, scheelt enorm bij het zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Jane Norman is niet het huismerk van V&D hoor, het is een Engels merk dat ze toevallig bij V&D verkopen. In Engeland heb je ook hele winkels van Jane Norman. Ik vind sommige dingen ervan best leuk, sommige dingen vind ik te opzichtig.



Ik vind V&D sowieso wel veel leuker geworden nu met al die verschillende winkels en merken.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
@theia, tip 1. Kijk welke kleuren je goed staan en welke kleuren er op je nieuwe broeken passen.



Zelf vind ik de winkel niet zo belangrijk, maar wel of de pasvorm prima zit en of de kleur past bij mijn teint.

Een goede basiskleding kan je nog lang plezier van hebben.
Alle reacties Link kopieren
Misschien vind je het niks,maar didi heeft af en toe leuke dingetjes. Niet alles van ze is leuk. Ik vind het zelf leuker dan Primark. Van de week nog een leuk bloesje op de kop getikt bij Didi.
Alle reacties Link kopieren
Cos heeft leuke kleren, sommige dingen zijn ietwat zakelijk of minimalistisch maar je kunt er echt mooie spullen vinden, kwaliteit is ook erg goed het is ongeveer even duur als de Zara.



Zara vind ik ook altijd leuk, maar kwaliteit is om te huilen. Vila heeft ook leuke dingen ertussen zitten en de Bijenkorf ook! Succes met winkelen
Alle reacties Link kopieren
quote:theia schreef op 26 juli 2014 @ 11:27:

Ik heb laatst tijdens een vrijgezellenfeestje al wel wat meer geleerd over de kleuren die mij staan en waar ik het accent op moet leggen. Ik bleek totaal het tegenovergestelde te doen en heb ook totaal andere kleuren in mijn kast. De paar kledingstukken die ik heb die er wel bij aansloten, zijn ook precies mijn favoriete kledingstukken, aangezien ze me goed staan. Best verhelderend

Fijn! Ja, echt niks meer kopen wat niet een van 'jouw kleuren' is!
Alle reacties Link kopieren
Van C&A en V&D naar casual sjiek maakt geen groot verschil. Waarom ga je niet naar het ene uiterste van trashy die je bij de H&M, Coolcat of de New Yorker vindt, of naar het andere uiterste zoals sjiek bij de Bijenkorf? Dat is pas een echte metamorfose! Casual Chic vind ik nietszeggend. Als je dat wilt kun je niet zo goed in de vodden blijven lopen van C&A of de kleding met de allure van Irene Moors blijven dragen die je vindt bij de V&D.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven