Het Stamcafé IV

07-02-2016 00:56 3028 berichten








Deel vier alweer! Onze kroeg loopt als een trein en daar zijn we trots op! Dit keer heb ik gekozen voor een jaren dertig design, voor de oudere forummers onder ons. Dat die zich ook een keer thuis voelen, en zo. Vooral Yas, daar hadden we echt problemen mee op dit punt.



Voor de rest zijn de regels niet echt veranderd. Zuigen graag, maar dan stof want daar zijn wij zelf te lui voor. En mocht je ruzie willen maken open je daar maar een eigen topic voor of je voegt mekaar toe op FB, in onze kroeg moet het verplicht gezellig zijn. Desnoods tot de dood erop volgt.
Alle reacties Link kopieren
Dat moet ik ff zorgvuldig plannen tussen de afstanden door.



Net zoals naar de w.c. gaan. wil de 'clash of the titans' niet missen.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
[img]https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... uwkerk.jpg .. [/img]

Ik dacht dat Ushi een gefotoshopte Dwdd presentator was....
Alle reacties Link kopieren
Wauw!!! Jorien!!!
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Koffie verkeerd met witte- chocolademelk (van de Plus site)

Ingredienten:

100 ml melk (Melkan)

40 g witte chocolade, in stukjes

100 ml koffie

kaneelpoeder of cacaopoeder

Bereiden

Verwarm de melk en los hierin al kloppend de chocoladestukjes op. Klop goed schuimig. Schenk de koffie in. Verdeel daarover de melk met schuim en bestrooi met kaneel- of cacao­poeder.

Menugang

Nagerecht

Bereidingstijd

Ca. 15 minuten

Aantal personen

2

Voedingswaarde (pp) eiwit 3 g koolhydraten 14 g vet 7 g Kcal 135
Voor het Café.



http://www.mijnreceptenbo ... ak/stroopwafels-1059.html



Ingrediënten

VOOR DE WAFELS:

500 gram bloem

150 gram witte basterdsuiker

250 gram gesmolten boter

50 gram gist

lauwe melk

1 ei

VOOR DE STROOP:

500 gram stroop

300 gram donkere basterdsuiker

75 gram ongezouten roomboter

theelepel kaneelpoeder



Bereidingswijze

Maak van de wafelingrediënten een dik deeg door alle ingrediënten te kneden. Laat het deeg 45 minuten rijzen, liefst op een vochtig-warme plek. Kneed het dan opnieuw en verdeel vervolgens het deeg in balletjes ter grootte van een pingpongbal. Bereiding van de vulling: Verwarm de stroop en meng de andere ingrediënten er door. Leg dan een balletje deeg in een wafelijzer en bak het aan beide kanten gaar. Licht met een mes de wafel uit het ijzer en snijd de wafel open wanneer die nog warm is. Belangrijk is, laat het niet te lang liggen de wafel moet warm verwerkt worden. Besmeer de ene wafelhelft met de vulling en druk de andere helft er op.



De foto van de taarten die je ermee kan maken. Die laat ik weg. Het zijn recepten.

Dat lijkt op die gevaarlijk lekker uitziende chocolade koeken van Appie. Doen we niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eleonora-1 schreef op 14 februari 2016 @ 13:10:

[...]









Ik vind het echt heerlijk dat je er bent Nous.+1
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Ik heb geen wafelijzer Pumps

Maar misschien is dat maar goed ook.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet waar dit past, volgens mij is een eigen topic hiervoor geschikt, dus ik dump mijn vraag dan maar hier:



Waarom hebben al de Russische leiders zo ongeveer sinds de Tsaar namen die eindigen in -in?



Voorbeeld: Lenin, Stalin, Yeltsin, Putin..



Is dit een conspiratie?
quote:zkr623 schreef op 14 februari 2016 @ 14:30:

Ik weet niet waar dit past, volgens mij is een eigen topic hiervoor geschikt, dus ik dump mijn vraag dan maar hier:



Waarom hebben al de Russische leiders zo ongeveer sinds de Tsaar namen die eindigen in -in?



Voorbeeld: Lenin, Stalin, Yeltsin, Putin..



Is dit een conspiratie?Als je naam niet op -in eindigt mag je geen Russische Leider worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Moiren_ schreef op 14 februari 2016 @ 14:33:

[...]



Als je naam niet op -in eindigt mag je geen Russische Leider worden.Goedenavond, vanaf nu heet ik zeker-in .
Ja, dat is allemaal onderdeel van een grote Russische samenzwering.

Eigenlijk heette Lenin 'Lenovski'. Hij moest zijn naam laten veranderen.

Putin werd geboren als Sjef Vandenregenindendruppe, in St. Job in 't Goor trouwens.

Kun je nagaan.
Alle reacties Link kopieren
Weer voor warme chocolademelk met slagroom of anijsmelk. Zou dat er nog zijn? Ik herinner me iets met klontjes uit een oranjegeel doosje.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
quote:zkr623 schreef op 14 februari 2016 @ 14:35:

[...]



Goedenavond, vanaf nu heet ik zeker-in . In mijn tijdzone is het nog middag.
quote:simbalabimba schreef op 14 februari 2016 @ 14:39:

Weer voor warme chocolademelk met slagroom of anijsmelk. Zou dat er nog zijn? Ik herinner me iets met klontjes uit een oranjegeel doosje.Dat is er zeker nog! De gele/oranje doosjes van de Ruyter.
Geen winter meer aub!



Alle reacties Link kopieren
quote:Moiren_ schreef op 14 februari 2016 @ 14:40:

[...]



Dat is er zeker nog! De gele/oranje doosjes van de Ruyter.Jaaaa heb t gezien.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Ja, ga ik die ook halen.

Die hebben ze misschien bij de AHa.



Anijsblokjes van de Ruiter, 3 staven. Vooral lekker in de winter.

Serveertip: Twee tot vier blokjes (naar smaak) oplossen in een beker warme melk. Even roeren en uw anijsmelk is klaar.



Een blokje is meer dan genoeg. Ik denk dat het teveel suiker is. (Als kind kreeg ik dat om melk te laten drinken...

Nu zijn er die kleine pakjes.
Michail Gorbatsjov

Joeri Andropov

Nikita Chroesjtsjov Verschrikkelijk nummer. https://www.youtube.com/watch?v=wOWOqBkTnRM

Leonid Brezjnev......


INGREDIENTEN 4 personen



20 gram steranijs of anijszaad

1 liter melk

30-50 gram suiker

1 eetlepel maïzena



Bind het anijszaad in een doekje.

Houd een klein beetje melk achter.

Breng de rest aan de kook, hang het doekje met het anijszaad erin en laat

het bundeltje een half uur in de hete melk trekken.

Vermeng de maïzena en de suiker met de achtergehouden melk.

Haal het bundeltje anijszaad uit de melk, breng de melk weer aan de kook

en bind haar met de aangemaakte maïzena en suiker.



Nou, die maïzena vervangen door wat chocolade en smelten. Lijkt me lekkerder.
Alle reacties Link kopieren
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 14 februari 2016 @ 14:42:

Geen winter meer aub!



[afbeelding]Mijn stem gaat naar Wollstonecraft!
Hier nog steeds en boink hoofd en heb man ook aangestoken, uiteraard is hij veul zieker dan ik ben
ALTERNATIEF anijsthee

Anijsthee (met tic)

Ingrediënten

1 pot assamthee

2 tl anijszaad

2 el Pernod



Bereiden

Roer het anijszaad en de Pernod door de thee en laat 5 minuten trekken. Zoet de thee evt. met rietsuiker



Een beetje honing of wat gesmolten hagel (voor op brood) is beter te doseren.

Ik heb nog een hele doos rietsuikerklontjes. Of muisjes .....



Nee, ik ga iets eten... en drinken.
Alle reacties Link kopieren
De buurkinderen spelen in het portiek, omdat het buiten zulk zeikweer is. En ze rennen en schreeuwen. Ik zou echt enorm geschikt zijn als 'boze buurman'.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
quote:Solomio schreef op 14 februari 2016 @ 15:30:

De buurkinderen spelen in het portiek, omdat het buiten zulk zeikweer is. En ze rennen en schreeuwen. Ik zou echt enorm geschikt zijn als 'boze buurman'.



Heb je ballonnen? Sla er een paar heen met een racket. Werkt prima.

Kinderen die herrie maken met plezier is totaal anders dan uit verveling of irritatie over verwekkers.

Maar niet als er een boze oma of moeder bij hoort. (= fysieke aanwezige ... )
quote:Solomio schreef op 14 februari 2016 @ 15:30:

De buurkinderen spelen in het portiek, omdat het buiten zulk zeikweer is. En ze rennen en schreeuwen. Ik zou echt enorm geschikt zijn als 'boze buurman'.

Een tijdje terug waren ze hier in de portiek aan het voetballen, ik vroeg heel simpel of ze dat bij oma ook mochten doen, natuurlijk niet riepen ze in koor, waarom mag het hier binnen in de portiek dan wel? Heel simpel, als jullie het bij oma binnen niet mogen in de flat, mag je het beneden ook niet doen..

Als blikken konden doden..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven