Postcrossing deel 10

13-05-2014 21:12 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!



Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel invraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereldstuur een ansichtkaart naar dat adresals de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegevenwacht tot je een kaart ontvangtregistreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!



Het vorige topic staat hier!
Alle reacties Link kopieren
Ja, kringloop is zeker een aanrader. Ik had kaarten voor 0,20 per stuk.
Alle reacties Link kopieren
Jaa een hurray! Weet alleen ff niet wat ik er van moet denken: CHAMPAGNE OUTSIDER.

Neem aan dat het dan goed was? ;) Was naar Noord Ierland.

Zo maar weer een nieuw adres trekken :D



Hertje, heb je gister een pb terug gestuurd maar volgens het forum heb jij de optie voor pb uitstaan.... weet dus niet of je die ziet. Woon in ieder geval in de buurt. 1 treinstation verder ;)
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!



Ik kom er de laatste weken niet echt aan toe om naast het schrijven van de kaartjes ook hier te reageren al lees ik wel nog mee. Deze week maar liefst 6 kaartjes in de bus.. En nieuwe postzegels besteld.. met korting uiteraard, gevraagd om vrolijk gekleurde postzegels, de vorige waren wat somber en dat steekt zo af tegen mijn vrolijk gekleurde en beplakte kaarten. Ik heb ze zojuist uit de brievenbus gehaald. Een hoop met kleur, fijn! Ik las vandeweek ook dat het tarief naar 1,15 gaat! Zijn ze nou helemaal?? Op de duitse kaarten zit 75 cent, ik weet niet of ze daar onderscheid maken tussen europa en wereld maar hoe dan ook, 75 cent is straks 40 cent goedkoper! Ik woon in een grensstad en denk er nu serieus aan om vanaf 1 januari mijn kaarten te voorzien van Duitse postzegels!
Aan het eind komt alles goed. Is het niet goed: dan is dat niet het eind.
Alle reacties Link kopieren
Mamavan luuk, ja ik heb je pb, alleen het forum en mijn telefoon werken niet meer samen, dus vandaar dat het gisteravond stil bleef!

Leuk die afstand is goed te overbruggen

Leuk een hurray, gewoon als positief opvatten!



Morgana, ja ik redt het ook niet altijd hoor om te reageren hier.

Goed idee van je op gewoon duits te gaan frankeren!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net even gekeken op de site van de duitse post, 75 cent naar europa en wereld. Dat is dus een hele mooie optie voor mensen die in de grensstreek wonen. Of ik nu hier in de straat de post in een bus doe of een paar straten verder in een Duitse bus. Misschien wel jammer voor de postcrossende postzegelfan maar ik denk dat het gros van de postcrossers er niet wakker van zal liggen.
Aan het eind komt alles goed. Is het niet goed: dan is dat niet het eind.
Hey Morgana!

Wat fijn weer iets van jou te lezen. Dus jij bent ook nog goed bezig. Leuk!

Voor jou is Duits frankeren dan ook een optie. Dat scheelt best nog wel wat qua geld.



Ik had zelf net een blije Hurray uit Rusland. En net een kaartje in de brievenbus uit Rusland. Russisch dagje dus.

Ik heb nu nog maar 1 kaartje onderweg. Naar China, doet er nu al 43 dagen over.
Alle reacties Link kopieren
Wow, dat scheelt nogal, Morgana. Voor ons kan dat waarschijnlijk dan weer niet uit.. Het stomme is dat wij dan dus waarschijnlijk minder kaartjes gaan sturen, waardoor er minder inkomsten zijn en de postzegels dus weer duurder worden. Of er komen weer minder postbodes.. Ofzo
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg twee kaartjes, 1 uit Duitsland en 1 uit Napels. De eerste leuk beschreven, de tweede met een stempel Happy Postcrossing
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Die uit Napels heeft trouwens wel postzegels van Vaticaanstad. Dat is wel bijzonder. En hij heeft al meer dan 1200 kaarten verstuurd en ontvangen, maar een leeg profiel. Toch bijzonder.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Oh, ik moest hier eerst een half uur bijlezen, haha! Leuk weer oude en nieuwe bekenden te zien :-)



Toen ik gisteren weer thuis kwam hoopte ik op een stapel postcross kaarten, maar nee. Er was 1 kaart die na 3 keer kijken een vervalsing bleek, door mijn vriend (:plaats hier mijn hartjessmiley:). Ik moest echt drie keer kijken, want er stond alleen "Postcrossing-Grüße aus..." en een ID op die bij nader inzien mijn telefoonnummer was, hahaha! Mijn telefoonnr begint met 35 en de duitse pc codes zijn sinds kort bij 36xxxxx.



Gelukkig had ik vandaag wel een mooie russische landschapskaart en een blije hurray uit China na 31 dagen.



Nu lees ik hier allerlei verhalen van jullie over meer kaarten ontvangen dan verstuurd! Ben jaloers! Ik heb nog steeds +9 verstuurd, in oktober maar 2 kaarten gekregen.

@Labellei, mijn postbode is niet verdacht. Er komen genoeg rekeningen binnen



@Morgana, als ik jou was zou ik zeker in Duitsland posten, scheelt een heleboel. Buitenland had je al gevonden en Duitsland kost slechts 45 cent. Zorg alleen dat je geen grote kaarten of speciale vormen verstuurd, dat betaal je meteen 3,45 :-s
@snorhaar: wat goed van je vriend, hahaha. Hij weet natuurlijk ook dat je zoveel kaarten achter loopt.... (ik blijf het raar vinden en schneu voor jou).



@dreamer: wat een maffe Italiano (maffioso?) dat hij met zoveel kaarten nog een leeg profiel heeft. Misschien wil hij zich laten verrassen?
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg vandaag een hurray van de Australische, na ruim 40 dagen.
Alle reacties Link kopieren
Hier zijn weer wat kaartjes op de post gegaan vandaag.

1. Rusland, een Vera de Muiskaart

Rusland was eigenlijk een keuze via de meerkaarten-optie, ik vind Rusland wel leuk dus stuur daar gewoon iedere week een kaart naartoe.

2. USA (niet bepaald een verrassing), er gaat een gebreide pop naar een "I like any postcard" profiel.

3. Belarus (niet eens China!!), daar gaan vuurtorens heen.



Het lijkt wel of alle Amerikanen die ik trek any card leuk vinden. Hebben jullie dat ook? Ik kan daar zo weinig mee. Er lijkt ook wel een patroon te zitten in de profielen. In de USA zijn het bij mij allemaal 40+ vrouwen. In China en Rusland zijn het scholieren en studenten die muntjes en tickets verzamelen. Ik word altijd blij van profielen met een uitgesproken smaak



Oh er komen nerdy statistiektrekjes bij mij boven drijven. Kan ik beter voor mijn werk bewaren
Alle reacties Link kopieren
Hmmm ik herken de profielen niet zo, ja, wel de studenten, maar in Amerika zie ik ook vaak mannen (hier moest ik even nadenken over de formulering.. )



Op pc gebied weinig hier nu.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Een minuut nadat ik bovenstaand berichtje gisteren postte, kreeg ik een 'Thank you' (ook niet meer dan dat) uit Oostenrijk. Vannacht een hele lange hurray uit Canada. Daar waren Buurman en Buurman heen. De ontvanger heeft op internet eerst een filmpje gekeken en wilde zéker nog meer kijken, want vond ze zo leuk



dus..ik mag weer 2 sturen.



Ga vandaag postzegels bestellen. Bedacht ineens dat ik op een andere werkplek gemiddeld 2 euro per dag uitgaf in de kantine en man doet dat op zijn werk volgens mij nog steeds. Ik heb nu geen kantine, dus dat geld besparen we.. nu niet meer dus
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Morning!

Ik kreeg gisteravond laat een Hurray binnen uit Amerika. Ze was heel erg blij met haar kaart. Gelukkig weer eens een echte blije hurray :D
Blog: writtenbyelaine.wordpress.com
Alle reacties Link kopieren
Zoo.



Ik heb net even mijn laatste drie kaartjes ook verstuurd. Ik had eigenlijk al een paar hurray's verwacht, maar helaas.



Mijn laatste kaartjes mogen naar Rusland, Thailand en naar Maleisië. En ik ga ze maar gelijk posten
It ain't me
Alle reacties Link kopieren
@Dreamer, Ha leuk van die buurman & buurman hurray! Dat is het mooie dat je nieuwe dingen leert kennen of iemand anders met iets leuks kennis kunt laten maken. (ha en leuk die kantine redenatie!)



Zo kreeg ik vorige week een kaart van een prachtig kasteel, ik heb niet zo heel veel met kastelen (vriendlief wel) maar dit zou niet weerstaan in een rivendel achtige plaats, echt sprookjesachtig dus, blijkt het maar op 2 uur reisafstand te liggen. Daar gaan we dus nog een keertje heen!!



Ik stond sinds vorige week vrijdag op het max verzonden.. Gisterenochtend al gehoopt op een hurray maar nog niks.. En steeds als mijn telefoon aangaf dat er mail was een klein sprongetje (heb me gelijk van een aantal nieuwsbrieven afgemeld haha) en de kleine teleurstelling.. Tot gisteravond laat.. Hurray uit the USA! Een leuke!



Net dus een kaartje geschreven, kaartje met vinger smileys naar Dubai. En toen wilde ik eigenlijk nog niet stoppen dus heb een kaartje voor een vriendin geschreven, ha dat is ook weer eens wat anders.



Theoretisch gezien kan er niks in mijn brievenbus liggen maar ik ga zo toch even kijken ;)
Aan het eind komt alles goed. Is het niet goed: dan is dat niet het eind.
Alle reacties Link kopieren
Hoi!



Net weer drie kaartjes ontvangen. Een hele leuke uit Taiwan met getekende katten er op. Een singleview uit Duitsland. Kaartje is mwa maar op de achterkant heeft zij de olifant van die Sendung met der Maus getekend. Echt leuk gedaan. Ze had geen kaart van die Sendung dus dan maar zo schreef ze. En een kaart uit Rusland.



Gisteren heb ik via happy-postcrossing.nl kaarten besteld van Jetoy. Ze zijn bijna te leuk om op te sturen



Nu is het weer wachten op een aantal hurray's.
Alle reacties Link kopieren
Leuk gierzwaluw, 3 kaartjes maar liefst! In het begin keek ik altijd als eerst naar de voorkant, tegenwoordig lees ik eerst de achterkant, dat is ondanks dat ik van mooie kaarten hou toch nog altijd het leukst. De Jetoy kaarten zijn inderdaad erg leuk!



Ik had even gepuzzeld met mijn kaarten die nog onderweg zijn en dan in combinatie met hoelang hun voorgangers onderweg waren. Ik gokte erop dat ik vandaag of morgen een Hurray uit Duitsland zou krijgen.. Nu kreeg ik een uurtje geleden een hurray!! Uit Rusland! Mijn kaartjes doen er gemiddeld 26 dagen over naar Rusland en deze heeft het gehaald in 18! Die had ik dus nog niet verwacht! Een hele leuke hurray, ze is erg blij met mijn kaart en zegt dat deze een speciaal plekje in haar collectie krijgt. Ha voel me vereerd!



Ik was vorige week van plan om kaarten bij happy-postcrossing te bestellen maar de site was zo verdomd traag dat het niet echt opschoot.. Afgelopen zaterdag bij een kasteeltje kaartjes gekocht!
Aan het eind komt alles goed. Is het niet goed: dan is dat niet het eind.
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens wat een leuke kaart ik heb ontvangen vandaag!



Ach Winters, wat mooi: lama's!

Heb je daar iets over in je profiel staan? Of is het toeval?
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk Morgana, dat je je kaartje naar Rusland dit keer zoveel sneller was

En lama's, leuk!



Ik durf het haast niet te zeggen, maar ik had 5 (!) kaarten vandaag. Een giraffe uit Duitsland, een landschap uit de Harz (ook Duitsland dus, foto zelf gemaakt en wel heel mooi maar geseald, daar ben ik minder enthousiast over), de metro'wegen'kaart van Wenen uit Oostenrijk (duh) een geweldige foto van Krakow en een skyline van Houston.



Verder kreeg ik de kinderpostzegelkaartjes binnen

(en zegels dus )
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Wow! 5 kaartjes Dreamer :-)



En mooi Winters die lama's
Alle reacties Link kopieren
Ja, zo houd ik dat ik (veel) meer kaartjes heb ontvangen dan verstuurd. Had het echt niet verwacht. Had gehoopt op 1 ofzo.
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven