Reactie- en bugtopic nieuwe forum

29-10-2014 14:32 2766 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



Zoals jullie zien is het forum in een geheel nieuw jasje gestoken. Aan de hand van jullie feedback van eerder dit jaar zijn we hard aan de slag gegaan om het forum te verbeteren.

De overzichtspagina is een stuk overzichtelijker geworden en ook nieuw is het overzicht van je persoonlijke topics, reacties en favorieten als je ingelogd bent.

We horen graag wat jullie vinden.



In dit topic kun je terecht met alles wat jullie van het vernieuwde VIVA-forum vinden.

Werkt er iets tóch nog niet helemaal optimaal óf vind je een bepaalde aanpassing juist te gek? Deel het met ons!





met vriendelijke groet,



Moderatorteam Viva





edit: Zouden jullie bij bugs willen vermelden of dit geldt voor mobiel, tablet of pc/laptop en met welke browser jullie forummen? Wij kunnen dan sneller dkingen doorgeven aan de TD







Veelvoorkomende vragen of problemen:



- linkjes maken werkt niet goed >>>>> opgelost

- niet iedereen blijft ingelogd > deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- te hoge belasting/ accu bij gebruik mobiele forum deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- avatars geanonimiseerde forummers blijven online zichtbaar deels opgelost

- linkjes naar afbeeldingen werken niet altijd deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- teksten verdwijnen soms achter toetsenbord deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- bij scrollen ontstaat er soms een zwabbereffect deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- geen melding bij ontvangst pb > staat op to-do lijst

- voorkeuren instellen werkt niet goed> werkt wel op pc, nog niet op mobiel en tablet. Wordt nog aan gewerkt! >>>> opgelost

- de optie om een linkje een andere naam te geven (dus bijvoorbeeld 'klik hier' in plaats van de link) werkt niet meer. opgelost

- cursief duidelijker ten opzichte van de gewone letter

- zoekfunctie werkt niet goed

- beeld verspringt bij het laden van grote reclames

- snelkoppeling iPhone opent niet in safari, maar in een onbekende browser

- er kan geen reactie bij de blogs worden gepost

- de blokjesaanduiding grijs/zwart werkt niet optimaal

- advertenties lopen over de tekst heen

- postings van na 18 november zijn voor sommigen niet terug te vinden

- smiley-icoontje zorgt ervoor dat een post gelijk geplaatst wordt

- verschil in aantal postings/tijd tussen actieve en nieuwe topiclijst

- favorieten instellen werkt niet opgelost

- link naar posting werkt niet goed op iPad en Windowssmartphone



Layoutklachten



- advertenties met hele grote stukken wit over alle pagina's heen, waardoor de helft niet kan worden gelezen of aangeklikt.

- bij het plaatsen van een reactie de optie om je bericht eerst te bekijken voor je hem plaatst.

- bij lange topictitels vallen de laatste letters over de naam van de topicopener in de lijsten nieuwe en actieve topics > staat op to-do lijst

- roodpaarse V-tje wazig door lage resolutie > staat op to-do lijst

- OP alleen op de eerste pagina bij mobiele site > Gaan we naar kijken

- mobiele site vraagt teveel data en trekt de batterij snel leeg > Gaan we naar kijken.

- geen verschil tussen OP en reacties > Staat op to-do lijst

- op de mobiele versie is niet te zien hoeveel pagina's een topic heeft en op welke pagina je je bevindt > Staat op to-do lijst

- de mogelijkheid terug om bij heel veel pagina’s aan te kunnen geven dat je naar een bepaalde pagina kunt, dus pijl veranderen in die mogelijkheid > staat op to-do lijst

- app terug (zie ook http://www.viva.nl/app/ ) > We gaan kijken of dit mogelijk is. Zodra hier meer duidelijkheid over is laten we het weten.

- letters zijn te klein bij de link 'naar beneden'

- paginanummers boven het reactieschermpje

- graag de knop ‘mijn laatste’ terug > Deze functie staat nu op de homepage, maar we gaan kijken of we de oude vorm kunnen herstellen.

- je kunt niet gelijk door naar een andere pijler vanuit een topic, je moet eerst terug naar forum >> opgelost via pijltje achter pijler naam binnen topic

- graag de mogelijkheid om zelf topics te blocken op de overzichtspagina > fgcolor=#f01111]Is een functionaliteit die we nu niet ondersteunen, maar we gaan de mogelijkheden uitzoeken.[/fgcolor]

- in de topiclijst staat alleen de forummer die als laatste heeft gereageerd, niet de TO > verschilt bij type device, we moesten keuzen maken omdat niet alles op een klein scherm past. Nemen we echt wel mee in de evaluatie van design later dit jaar.

- graag lijst met actieve topics rechts terug > staat standaard op home, maar we gaan kijken of we deze standaard onderaan de pagina kunnen laten tonen.
Dat was zo fijn juist aan viva mobiel dat het zo simpel was.
Alle reacties Link kopieren
vreselijk irritant die veeeeeeel te ruime opzet

-ik mis de actieve topics aan de zijkant op de hoofdpagina

-ik moet veels te veel scrollen door al het wit

-de reclames zijn veeeeeeels te groot

-de reclames tussen de reacties door zijn rond uit irritant. Ze zijn niet eens goed afgekaderd



echt flut dit.. en dan ook nog eens de app eruit gooien..

zeer teleurgesteld hier
Alle reacties Link kopieren
quote:BellatrixVanDetta schreef op 29 oktober 2014 @ 14:55:

Hoe kom ik bij de mobiele versie?



Mobiel.forum werkt niet meer, dan word ik automatisch doorgelinkt naar forum.viva.nl



Klopt dat of doe ik iets niet goed?



Beste BellatrixVanDetta,



Je doet niks verkeerds, je moet idd forum.viva.nl hebben.



met vriendelijke groet,



Junior
Alle reacties Link kopieren
-Reclame tussen de reacties zijn erg ruk.

-verschrikkelijk traag.



Nee ik zie nog geen verbetering.



En volgens mij zie ik niet eens alle reacties.
- ik mis de mobiele versie. En dan bedoel ik een versie met alleen tekst en geen plaatjes.Waar kan ik die vinden? Please, vertel me niet dat die is opgeheven



- trááááááááááág! Kanonne, een minuut laadtijd per pagina....posten duurt ook een eeuwigheid



- te veel wit.
Alle reacties Link kopieren
Als ik dit open zie ik dat er 28 reacties zijn. Maar ik zie er maar 4.
Ik zie geen verbeteringen, maar ja: dat is des Viva dus dat had ik dan ook niet verwacht. Reclames tussendoor zijn vreselijk. Er ontbreken categorieën en met obstipatie schijten door een trechter gaat sneller. Alleen het reactievenster is erop vooruit gegaan.
Alle reacties Link kopieren
Waar kan ik mijn aantal posts zien? Ik zie enkel in hoeveel topics ik gepost heb.
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Alle reacties Link kopieren
quote:WishfulThinking schreef op 29 oktober 2014 @ 15:04:

Ik zie geen verbeteringen, maar ja: dat is des Viva dus dat had ik dan ook niet verwacht. Reclames tussendoor zijn vreselijk. Er ontbreken categorieën en met obstipatie schijten door een trechter gaat sneller. Alleen het reactievenster is erop vooruit gegaan.





Beste WishfullThinking,



Welke catergorieën ontbreken er bij jou? Alles zou er gewoon moeten staan, tenzij je pijlers hebt geblokt



met vriendelijke groet,



Junior
Alle reacties Link kopieren
Oh en de updates gaan ook heel erg langzaam. Er zouden 21 reacties onder dit topic moeten staan, ik zie er nog steeds maar een paar.
- in Internet Explorer krijg ik de site uberhaupt niet aan de praat trouwens. Wil niet laden. In Firefox wel maar het duurt een eeuwigheid.



- en ik heb een probleem met de menubalken: als je een menuoptie aan wil klikken springt ie weg (dwz als je onder "Forum" bv "nieuwe topics" wil aanklikken dan verdwijnt die optie als je met je muis er naartoe gaat. Ik ben hier via een omweg gekomen want ik kan dus niet de lijst met nieuwe topics openen.
Vreselijk..

Groot zeg alles in you're face!

Ik zie alleen maar vier meest bekeken onderwerpen en ik kan ook geen pagina's kiezen, alles wat ik kies kost vreselijk veel laadtijd, daar heb ik geen geduld en tijd voor.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil het mobiele forum terug! En een kleurtje.
Let it Bee
Alle reacties Link kopieren
quote:JuniorModeratorViva schreef op 29 oktober 2014 @ 14:58:

[...]





Beste BellatrixVanDetta,



Je doet niks verkeerds, je moet idd forum.viva.nl hebben.



met vriendelijke groet,



Junior





Thx Juun.



Betekent dat dat de oranje mobiele versie niet terugkomt?

Dat zou ik wel jammer vinden.



Verder heb ik nog geen loepje en motto's.



Komen die nog terug?



Ik snap er nog niet veel van, maar het zal wel wennen!
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Je kan niet maar de laatste reactors, mobiel is DAT ondoenlijk bij een langlopend topic.



scroll me sowieso een rsi arm.
Alle reacties Link kopieren
Bella, loepje is dat oog onder de avatar. Maar je kan ook op de naam klikken. Profiel en loepje is nu 1 pagina. (Topics en berichten staan vanonder)
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
quote:JuniorModeratorViva schreef op 29 oktober 2014 @ 15:09:

[...]





Beste WishfullThinking,



Welke catergorieën ontbreken er bij jou? Alles zou er gewoon moeten staan, tenzij je pijlers hebt geblokt



met vriendelijke groet,



Juniorhttp://www.plaatjesdump.n ... 1539c93ba112fa4245b7c.png
Alle reacties Link kopieren
Nogmaals want kan mijn eerdere reactie niet meer vinden

Hoe kan ik een of meer pagina' s overslaan? Ik neem toch aan dat het niet de bedoeling is dat je elke keer helemaal naar beneden moet scrollen en dan op volgende moet klikken dat tig keer?
Alle reacties Link kopieren
quote:DorothyParker schreef op 29 oktober 2014 @ 15:08:

Waar kan ik mijn aantal posts zien? Ik zie enkel in hoeveel topics ik gepost heb.





Beste DorothyParker,



Om het aantal postings te kunnen zien, ga je naar je profiel en dan staat het boven de postings die je hebt gedaan.



met vriendelijke groet,



Junior
Alle reacties Link kopieren
Het lettertype vind ik wel prettig lezen. Maar niet echt positief vind ik de hoeveelheid witregels als je een korte reactie hebt. Of als je een regel overslaat , het lijkt dan net of je drie regels hebt overgeslagen.

En die advertenties vind ik ook heel vervelend ertussen.



Verder heb ik momenteel ook nogal moeite om bij laatste reacties te komen of forumstart. (geeft foutmelding 503 of is zó ontzettend langzaam)

Daardoor ben ik er nog niet achter of je ook meer topics van een onderwerp kunt zien i.p.v die 4 of 5 die je als laatste topics van een onderwerp ziet.

En de smileys op de pc werken nog niet.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Ik kan mijn voorkeuren niet aanpassen: als ik peilers wil aanklikken die ik niet wil zien, lukt dit niet (er komt geen 'vinkje') en ook het opslaan van de wijzigingen doet het niet.

Verder ben ik hier ook gekomen via een omweg, de menuknoppen geven 'niet thuis' als ik ze aanklik.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
De vorige versie van het forum vond ik te roze, deze vind ik te wit. Het is ook nooit goed. Maar over het algemeen ben ik wel positief hoor, strak design en mooie icoontjes!



Mogelijke aanpassingen:

Zet minder wit onder de reacties. Het scherm waarin een reactie geplaatst wordt is bij iedereen even groot, of je er nou 1 of 10 regels in hebt staan. Beter is het als dat variabel wordt, zoals in de vorige versie van het forum.Pagina's staan onder het reactiescherm. Daardoor kom ik er steeds pas na het typen van je reactie achter dat er nog een pagina is. Kan ook een kwestie van wennen zijn.De pagina waarop je op dat moment bent, is zwart gekleurd. De andere pagina's, waarop je nog kan klikken, zijn wit. Ik zou dat omdraaien. Omdat alle andere knoppen waarop je kan drukken (Plaats je reactie, Volgende, zoek...) ook zwart zijn.Kan het streepje weg bij de mensen die geen signature hebben? Zo nee, dan iedereen verplicht aan de signature!De smileys doen het bij mij (laptop) niet.Nou, dat was het wel even.
Alle reacties Link kopieren
Vreselijk dit. Ik zie vooral veel wit. Ik scroll me de rambam voor maar een paar reacties. Ik snap ook de mobiele versie niet? Ik kom niet op het forum? En het is errug traag allemaal. Als dit zo blijft, ben ik weg hier, dit werkt niet voor mij.



O ja, en die reclame, ook irritant trouwens, maar dat is nog wel op te lossen met een Ad-blocker.
Alle reacties Link kopieren
Op zich is het een mooi ontwerp, maar ik vind het wat te wit. Een beetje kleur mag wel, bijvoorbeeld op de achtergrond. (dus naast de berichten).



Daarnaast is het forum op het moment erg sloom bij mij, maar dat ligt hopelijk aan het opstarten van het nieuwe forum. Verder doen niet alle functies onder het bericht maken, het even goed (smiley, tabel, genummerde lijst, lijst).



En het forum is in de lengte te ruim opgezet. Ik heb adblock en zie dus geen reclames, maar toch moet ik gigantisch veel scrollen. Er passen maar 2 berichten onder elkaar.



Verder mis ik bij topics de optie 'laatste'. Nu die knop er niet meer is, kun je niet goed bijlezen.



Oh, en die zigzagblokjes, daar krijg ik spontaan hoofdpijn van.
Alle reacties Link kopieren
RSS doet het niet (Live Bookmark feed failed to load) en ik mis de kolom aan de rechter kant (Onlangs geopend of iets dergelijks).



Daardoor kan ik dus niet meer comfortabel navigeren.



Verder mis ik de stijl; het lijkt wel of dit het GeenStijl-forum is haha.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven