Reactie- en bugtopic nieuwe forum

29-10-2014 14:32 2766 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



Zoals jullie zien is het forum in een geheel nieuw jasje gestoken. Aan de hand van jullie feedback van eerder dit jaar zijn we hard aan de slag gegaan om het forum te verbeteren.

De overzichtspagina is een stuk overzichtelijker geworden en ook nieuw is het overzicht van je persoonlijke topics, reacties en favorieten als je ingelogd bent.

We horen graag wat jullie vinden.



In dit topic kun je terecht met alles wat jullie van het vernieuwde VIVA-forum vinden.

Werkt er iets tóch nog niet helemaal optimaal óf vind je een bepaalde aanpassing juist te gek? Deel het met ons!





met vriendelijke groet,



Moderatorteam Viva





edit: Zouden jullie bij bugs willen vermelden of dit geldt voor mobiel, tablet of pc/laptop en met welke browser jullie forummen? Wij kunnen dan sneller dkingen doorgeven aan de TD







Veelvoorkomende vragen of problemen:



- linkjes maken werkt niet goed >>>>> opgelost

- niet iedereen blijft ingelogd > deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- te hoge belasting/ accu bij gebruik mobiele forum deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- avatars geanonimiseerde forummers blijven online zichtbaar deels opgelost

- linkjes naar afbeeldingen werken niet altijd deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- teksten verdwijnen soms achter toetsenbord deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- bij scrollen ontstaat er soms een zwabbereffect deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- geen melding bij ontvangst pb > staat op to-do lijst

- voorkeuren instellen werkt niet goed> werkt wel op pc, nog niet op mobiel en tablet. Wordt nog aan gewerkt! >>>> opgelost

- de optie om een linkje een andere naam te geven (dus bijvoorbeeld 'klik hier' in plaats van de link) werkt niet meer. opgelost

- cursief duidelijker ten opzichte van de gewone letter

- zoekfunctie werkt niet goed

- beeld verspringt bij het laden van grote reclames

- snelkoppeling iPhone opent niet in safari, maar in een onbekende browser

- er kan geen reactie bij de blogs worden gepost

- de blokjesaanduiding grijs/zwart werkt niet optimaal

- advertenties lopen over de tekst heen

- postings van na 18 november zijn voor sommigen niet terug te vinden

- smiley-icoontje zorgt ervoor dat een post gelijk geplaatst wordt

- verschil in aantal postings/tijd tussen actieve en nieuwe topiclijst

- favorieten instellen werkt niet opgelost

- link naar posting werkt niet goed op iPad en Windowssmartphone



Layoutklachten



- advertenties met hele grote stukken wit over alle pagina's heen, waardoor de helft niet kan worden gelezen of aangeklikt.

- bij het plaatsen van een reactie de optie om je bericht eerst te bekijken voor je hem plaatst.

- bij lange topictitels vallen de laatste letters over de naam van de topicopener in de lijsten nieuwe en actieve topics > staat op to-do lijst

- roodpaarse V-tje wazig door lage resolutie > staat op to-do lijst

- OP alleen op de eerste pagina bij mobiele site > Gaan we naar kijken

- mobiele site vraagt teveel data en trekt de batterij snel leeg > Gaan we naar kijken.

- geen verschil tussen OP en reacties > Staat op to-do lijst

- op de mobiele versie is niet te zien hoeveel pagina's een topic heeft en op welke pagina je je bevindt > Staat op to-do lijst

- de mogelijkheid terug om bij heel veel pagina’s aan te kunnen geven dat je naar een bepaalde pagina kunt, dus pijl veranderen in die mogelijkheid > staat op to-do lijst

- app terug (zie ook http://www.viva.nl/app/ ) > We gaan kijken of dit mogelijk is. Zodra hier meer duidelijkheid over is laten we het weten.

- letters zijn te klein bij de link 'naar beneden'

- paginanummers boven het reactieschermpje

- graag de knop ‘mijn laatste’ terug > Deze functie staat nu op de homepage, maar we gaan kijken of we de oude vorm kunnen herstellen.

- je kunt niet gelijk door naar een andere pijler vanuit een topic, je moet eerst terug naar forum >> opgelost via pijltje achter pijler naam binnen topic

- graag de mogelijkheid om zelf topics te blocken op de overzichtspagina > fgcolor=#f01111]Is een functionaliteit die we nu niet ondersteunen, maar we gaan de mogelijkheden uitzoeken.[/fgcolor]

- in de topiclijst staat alleen de forummer die als laatste heeft gereageerd, niet de TO > verschilt bij type device, we moesten keuzen maken omdat niet alles op een klein scherm past. Nemen we echt wel mee in de evaluatie van design later dit jaar.

- graag lijst met actieve topics rechts terug > staat standaard op home, maar we gaan kijken of we deze standaard onderaan de pagina kunnen laten tonen.
Alle reacties Link kopieren
quote:WishfulThinking schreef op 29 oktober 2014 @ 15:17:

[...]



http://www.plaatjesdump.n ... 1539c93ba112fa4245b7c.png





Oke, dat zijn er best veel. Worden ze niet zichtbaar als je op dat zwarte vinkje achter categorieën klinkt?

Forum je mobiel of via pc/laptop?
Ik zie geen avatar-plaatjes, nochtans cache geleegd.



Het wit doet deed pijn aan de ogen, dat houdt niemand uren achter elkaar vol... Ik heb er een lichtgrijze achtergrond van gemaakt en dat bevalt prima.



Witte letters op een lichtgrijze achtergrond (zoals de "plaats een reactie" knop) zijn zo goed als onleesbaar.



Teveel nutteloze lege ruimte.



Voor de rest... beter dan verwacht.
Oef, ik vind de contrasten veel te groot. Te veel wit ook en te grote letters. Maar vooral het te grote contrast stoort me. Ik krijg hier serieus hoofdpijn van.
quote:lolly-pop schreef op 29 oktober 2014 @ 14:48:

Kunnen die drama-advertenties uit de reactie-lijst. Echt, dit is toch niet te lezen zo. En zijn we in de rouw ofzo? Wat een saaaaaaaaaaaaaaie site is dit geworden zeg!Ehm.... Ik kreeg dit forum in mijn mobiel, geen mobiele versie. Ik dacht dus dat er volledig op de app was overgestapt. Voor mij (Windows Phone-bezitter) op zich goed nieuws dat dat niet het geval is, maar hier kan ik navigatie-gewijs helemaal niks mee....
Alle reacties Link kopieren
Poeh, ik vind het strakke op zich wel mooi.

Het lettertype vind ik ook wel prettig.



Máár...wat een hoop wit!

En de reclames die tussen de reacties in staan zijn ook erg irritant. Ik denk nu telkens dat er geen reacties meer zijn, maar dan moet ik gewoon verder scrollen.

Verder vind ik de beginpagina van het forum juist erg onduidelijk geworden, maar dat kan een kwestie van wennen zijn.

Traagheid; ook hier heb ik er last van
Alle reacties Link kopieren
quote:geve schreef op 29 oktober 2014 @ 15:25:



Het wit doet deed pijn aan de ogen, dat houdt niemand uren achter elkaar vol... Ik heb er een lichtgrijze achtergrond van gemaakt en dat bevalt prima.Hoe heb je dat gedaan? Dat lijk mij ook wel fijn.
Hij is ook heeeel sloom bij mij.



Het idee is tof! De uitwerking...meeeeh.
Alle reacties Link kopieren
Oh, ik zie nu dat je bij de lijst met topics wel 'laatste' kunt kiezen. Alleen in het topic zelf niet. Dan is het 'probleem' al minder groot, maar toch zou ik het fijn vinden als er naast de paginanummers ook een knop 'laatste' zou zijn.
Sorry, dit forum is te traag om te gebruiken. Net (met de stopwatch) meer dan 2 minuten vanaf www.viva.nl naar het forum, daarna had ik geen geduld meer. (Bij een geteste internetsnelheid van 80 Mbit/s, niet via wifi) Er toch gekomen via intypen forum.viva.nl. Na weggooien geschiedenis en cookies iets beter geloof ik.



Verder mis ik 'mijn recente activiteiten' (laatste topics), scroll ik me een ongeluk met al dat wit, en krijg ik wel een melding dat mijn nieuwe avatar te groot is, maar niet hoe groot-ie 'm dan gehad had willen hebben. Kom over een weekje nog wel eens kijken hoe ver jullie zijn. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Wat ik ook irri vind dat is het ontbreken van symbooltjes en plaatjes. In plaats daarvan zie ik vier letters in een blokje. Ik neem aan dat er javascript nodig is om zichtbaar te maken wat er bedoeld wordt maar als ik die inschakel krijg ik ook weer die reusachtige Cookiebalk hierboven en dat is hoofdzakelijk de reden waarom ik javascript heb uitgeschakeld.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Korenwolf, recente activiteiten staat toch op de beginpagina van het forum? De categorieënpagina, of hoe noemt dat?
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
quote:lechatrose schreef op 29 oktober 2014 @ 15:25:

Oef, ik vind de contrasten veel te groot. Te veel wit ook en te grote letters. Maar vooral het te grote contrast stoort me. Ik krijg hier serieus hoofdpijn van.Eén keer Ctrl - is echt al een hele verbetering. Maar onhandig om dat steeds te moeten doen.
Daar kan ik niet komen. Of althans, duurt langer dan mijn maximale geduld van 2 minuten.
Alle reacties Link kopieren
Geboortedatum bij instellingen klopt niet.
Stond bij mij op 1967 (heb ik eerder nog bug over gemeld).
Is nu geworden 1 januari 2014.
De geboortedatum wordt vervolgens niet in mijn profiel getoond, daar blijft leeg.[/li]
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht
Alle reacties Link kopieren
- onoverzichtelijk

- saai

- HEEL irritante reclames, verwijzingen naar blogs, etc. middenin alle berichten



Ik vind het he-le-maal niks, dat heeft denk ik niets met gewenning te maken, het maakt het forum er niet leuker op.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het op zich mooi. Ik hou wel van dat cleane; zwarte letters witte achtergrond goed leesbaar.

Maar: er is wel erg veel wit. Doordat alles zo breed is opgezet ben je overzicht kwijt en moet je idioot veel scrollen. Ik heb een paar keer ctrl - gedaan om het op te lossen maar het is natuurlijk een tikje absurd dat dat moet.

Er schijnen veel reclames tussen te staan maar ik gebruik ad block dus die zie ik niet.



Functies die ik mis:

- actieve topics lijstje naast het topic dat je geopend hebt zodat je in 1x van het ene naar het andere topic kan klikken

- eerste zinnen van de OP zichtbaar als je over een topictitel heen muist (ooit hadden we dit, toen werden het de eerste zinnen van de laatste reactie en dat was al minder want dat vertelt minder over waar het topic over gaat maar nu is het zelfs helemaal weg)

- je kan niet in 1x naar je laatstgelezen reactie in een topic gaan. Die functie ken ik van andere fora en is erg fijn, waarom kan viva dat niet?
Zeg maar Spijker.
quote:Promethium schreef op 29 oktober 2014 @ 15:32:

Hoe heb je dat gedaan? Dat lijk mij ook wel fijn.Met een add-in, genaamd "Color That Site!". Kun je voorgrondkleur (tekst) en achtergrondkleur mee aanpassen.
O ja, voor de techneuten: FF op Mac. Aan een draadje.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, het is wel giga langzaam.
Zeg maar Spijker.
Ik kan mijn voorkeuren en Ava niet wijzigen.
Alle reacties Link kopieren
Ik kom er mobiel nog niet eens op.

Het balkje van pagina laden blijft in het begin al hangen...
Alle reacties Link kopieren
Navigeren is nogal onhandig:

- ik zit in Napraattopic op Overig en wil kijken wat er bij Relaties speelt

- vroeger kon je dan direct uit een dropdown-list naar een andere pijler springen

- nu moet ik terug naar "Forum" en van daaruit naar de pijler



Verder iets raars.

Ik zat in het overzichtmenu 'Forum'.

Ik klik op nieuw topic starten. Ik annuleer. Ik zit weer in het Napraattopic.

Ben dus niet waar ik vertrokken was, nl. het overzichtsscherm/forum, maar in het laatste topic dat ik heb bekeken.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht
Alle reacties Link kopieren
Ik stel voor om er een kolom naast te maken zodat je niet zo breed hoeft te lezen. En een decent gekleurd balkje tussen de berichten te plaatsen als versiering. Hoeft geen roze te zijn.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Sorry, maar het is nog erger geworden dan het was.



- Heel, heel erg traag (maar dat komt misschien omdat er nog aan geklooid wordt?)

- Veel te wit!

- Veel te breed!

- Veel teveel reclame tussendoor!

- En het stafje staat nu onderaan iedere reactie? Wat verwarrend.



Ik scroll me het ongans. Tot nu toe ben ik nog niet erg happy met het nieuwe forum. Zou het geen idee zijn om de volgende keer een lay-out eerst te laten testen door een selectieve groep forumgebruikers? Die weten tenslotte het beste wat prettig is.



En wat is er met de avatars gebeurd? Uitgerekt en wazig, en sommige zie ik maar half (zoals die van de mods).
Alle reacties Link kopieren
quote:Kurritsj schreef op 29 oktober 2014 @ 14:54:De ruimte om de reacties is te groot. > Teveel scrollen.
.
Het aantal reacties in profiel klopt niet.
.
Iemand zei dat het wel ophoogt als je in ander topic reageert, maar meerdere berichten in 1 topic hoogt niet op.
.
Maar het begin-aantal klopt ook niet.
.
Lettertype is niet fijn.
.
Als je uitzoomt vanwege witruimte, leest de letter niet meer goed (brokkelig) en motto's worden helemaal slecht te lezen.
.
Als je quote, verdwijnt de <Plaats je reactie>-knop uit beeld. Moet je weer uitzoomen om erbij te kunnen.
.
Wanneer je pagina ververst, kom je niet weer bovenaan of onderaan te staan waar je was, maar op je laatst geschreven bericht. Goed voor mensen wiens korte termijngeheugen het niet meer zo goed doet, maar voor de meesten niet nodig.
.
Ik mis de preview-optie <Bekijk je bericht> voor je iets plaatst.
.
Forum is nog traag en veel foutmeldingen met 503 erin.
.
Smileys doen het soms niet.



En heel veel doet het wel goed hoor.

Maar ik wil dit topic net zo clean houden als de nieuwe stijl.

Dit dus.

Wat ik de meest vervelende dingen vind is dat er geen ''nieuwe topic-lijst'' meer aan de rechter kan staat.

Dat je niet naast de nick kan klikken om het aantal posts te zien, maar dat je naar een profiel, en dus andere pagina, moet.

En dat je uit moet zoomen om te kunnen quoten.
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven