Wat te doen met etens resten?

25-05-2016 00:04 157 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vraag, waar laat je jouw etens resten?

Ik had tomatensaus gemaakt, maar te veel dus dat moet weg "t was wel heel lekker, maar te weinig om te bewaren.

Ik gooi dit dus in de wc, en mijn wc ruikt nu naar tomaat, knoflook en basilicum Ik denk dat de bacteriën in de afvalzuivering weer eens wat anders kunnen eten

Grote droge stukken zoals gekookte aardappels doe ik in een leeg pak melk, zo ook botjes van carbonade.

Maar wat doe je met jus, of saus die je over heb? Giet je dat door de gootsteen, wc of in de groenebak?
iedereen leest mee
Alle reacties Link kopieren
quote:yasmijn schreef op 25 mei 2016 @ 00:45:

[...]



Ik weet niet waarom, maar ik zit hier hardop te lachen.



Ik weet het wel; het waren die " ballen " die het hem deden.



Maar zo'n turks brood; ideaal.











Biertje er bij........
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:yasmijn schreef op 25 mei 2016 @ 00:51:

[...]





Moet je daar moeder voor zijn dan? In mijn geval wel haha, voor kind had ik er geen tijd voor
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 25 mei 2016 @ 00:52:

[...]





Ik weet het wel; het waren die " ballen " die het hem deden.



Maar zo'n turks brood; ideaal.





[afbeelding]





Biertje er bij........Best aardig.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
Grote droge stukken zoals gekookte aardappels





Die bak ik.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dormouse schreef op 25 mei 2016 @ 00:53:

[...]



In mijn geval wel haha, voor kind had ik er geen tijd voor

Hm. Ik had er met kind er wel tijd voor. Nu kind op zichzelf woont niet meer.

Raar toch?

Weer iets van een omgekeerde wereld. Als je kinderen thuis hebt, hoor je nergens tijd voor te hebben. Ik had dat wel.

Geen kinderen thuis en ik ben drukker dan ooit.

Niet leuk, het is omgekeerd.

Vroeger was dat anders!
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 25 mei 2016 @ 00:55:

Grote droge stukken zoals gekookte aardappels





Die bak ik.Ik ook. Met ui.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
quote:yasmijn schreef op 25 mei 2016 @ 00:50:

[...]



Ik vermoed dat jij ook een bepaalde leeftijd hebt bereikt.

Yep, met volle yoghurt, vla uit een fles met zo'n vel erop en gehaktballen in een jus pan die dus een week in de kelder stond. Ook met sigaretten op tafel met verjaardagen.

Ik had allang dood moeten wezen
iedereen leest mee
Alle reacties Link kopieren
quote:landylover schreef op 25 mei 2016 @ 00:57:

[...]



Yep, met volle yoghurt, vla uit een fles met zo'n vel erop en gehaktballen in een jus pan die dus een week in de kelder stond. Ook met sigaretten op tafel met verjaardagen.

Ik had allang dood moeten wezen Dat jij dan zo veel weg gooit. Wij zijn toch uit de tijd waarin alles werd bewaard?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ok, ik ga slapen, was wel ff gezellig zo.

Ik denk dat ik de afwas maar laat staan in het vervolg, je weet maar nooit
iedereen leest mee
Alle reacties Link kopieren
quote:yasmijn schreef op 25 mei 2016 @ 00:56:

[...]



Hm. Ik had er met kind er wel tijd voor. Nu kind op zichzelf woont niet meer.

Raar toch?

Weer iets van een omgekeerde wereld. Als je kinderen thuis hebt, hoor je nergens tijd voor te hebben. Ik had dat wel.

Geen kinderen thuis en ik ben drukker dan ooit.

Niet leuk, het is omgekeerd.

Vroeger was dat anders! Komt waarschijnlijk omdat mijn kind er letterlijk een dag na mijn afstuderen uitkwam was te druk met scripties om uberhaupt super gezond te koken haha laat staan gekke fratsen met deeg uit te halen. Kleine kinderen zijn druk, maar in vergelijking met een studie valt het me nog best mee
Alle reacties Link kopieren
quote:landylover schreef op 25 mei 2016 @ 00:57:

[...]



Yep, met volle yoghurt, vla uit een fles met zo'n vel erop en gehaktballen in een jus pan die dus een week in de kelder stond. Ook met sigaretten op tafel met verjaardagen.

Ik had allang dood moeten wezen Yep, dat is de tijd van BGB.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
quote:landylover schreef op 25 mei 2016 @ 01:03:

Ok, ik ga slapen, was wel ff gezellig zo.

Ik denk dat ik de afwas maar laat staan in het vervolg, je weet maar nooit
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:yasmijn schreef op 25 mei 2016 @ 01:05:

[...]



Yep, dat is de tijd van BGB.Toen maakten ze nog échte vrouwen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dormouse schreef op 25 mei 2016 @ 01:03:

[...]



Komt waarschijnlijk omdat mijn kind er letterlijk een dag na mijn afstuderen uitkwam was te druk met scripties om uberhaupt super gezond te koken haha laat staan gekke fratsen met deeg uit te halen. Kleine kinderen zijn druk, maar in vergelijking met een studie valt het me nog best mee

Nou dat.

Ik ben nu 2 nieuwe vreemde volwassen katten aan het laten wennen aan mijn eigen katten, en aan dit huis en aan ons en dat is vermoeiender dan een paar babies of peuters.

Ik heb voor deze gelegenheid een weekje verlof opgenomen, ik dacht dat ik rust zou hebben, nog niet misschien, ik ben er doodop van!
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 25 mei 2016 @ 01:05:

[...]





Toen maakten ze nog échte vrouwen.Klopt
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
Wij eten alles gewoon op eigenlijk. Ik heb nooit restjes. Als er iets overblijft, is het voor de honden. Ik doe wel aan voor meerdere dagen koken en invriezen. Of een schaal met cellofaan erover ofzo. Maar dan pak je ervan, tot het op is. Ik gooi bijna nooit iets van eten weg. Ik heb geleerd zo boodschappen te doen, dat ik niks weg hoef te gooien, alleen als het echt bedorven is en dat gebeurt niet vaak. Ik voel me zo schuldig als ik eten weggooi, en ik hou ook niet van restjes eigenlijk.



Klinkt zo schraperig, alles bij elkaar mikken. Ik ken iig mensen, die van de hele week de restjes bewaren en dan aardappels met spaghetti en chili con carne door elkaar gooien. Als er in een pot nog een schraaplaagje zit, nou, dat gooi ik wel weg, ja. De pot pindakaas, mogen de honden uitlikken maar wat te doen met een schraaplaagje mayonaise? Ik denk dat daar flink salmonelle in kan zitten, dan eet ik dat niet meer hoor. Glazig geel doorzichtig geworden.
When the power of love is greater than the love of power, the world will know peace. -Bob Marley-
Alle reacties Link kopieren
quote:landylover schreef op 25 mei 2016 @ 00:48:

Als ik spek heb gebakken zonder niks, dus in z'n eigen vet gaar koken, dan laat ik dat vet in de pan stollen en ga daarmee de volgende dag weer lekker mee verder



Dat vet van het spek (reuzel) is ook afgekoeld lekker op een boterham. Vooral in combinatie met hagelslag.

(Waarschijnlijk word ik nu voor gek verklaard )
Alle reacties Link kopieren
quote:Sapsorrow schreef op 25 mei 2016 @ 01:13:

Wij eten alles gewoon op eigenlijk. Ik heb nooit restjes. Als er iets overblijft, is het voor de honden. Ik doe wel aan voor meerdere dagen koken en invriezen. Of een schaal met cellofaan erover ofzo. Maar dan pak je ervan, tot het op is. Ik gooi bijna nooit iets van eten weg. Ik heb geleerd zo boodschappen te doen, dat ik niks weg hoef te gooien, alleen als het echt bedorven is en dat gebeurt niet vaak. Ik voel me zo schuldig als ik eten weggooi, en ik hou ook niet van restjes eigenlijk.



Klinkt zo schraperig, alles bij elkaar mikken. Ik ken iig mensen, die van de hele week de restjes bewaren en dan aardappels met spaghetti en chili con carne door elkaar gooien. Als er in een pot nog een schraaplaagje zit, nou, dat gooi ik wel weg, ja. De pot pindakaas, mogen de honden uitlikken maar wat te doen met een schraaplaagje mayonaise? Ik denk dat daar flink salmonelle in kan zitten, dan eet ik dat niet meer hoor. Glazig geel doorzichtig geworden.



Ik mik niet zomaar alles bij elkaar.

En ik kook altijd heel ruim. Want ik ben een van die zeldzame mensen waar je gewoon rond etenstijd kunt blijven zitten zonder dat ik baal, in paniek raak of nog snel naar de winkel moet.

En ja, dan eten we eens in de zoveel tijd , ipv allemaal hetzelfde prakkie met een bal gehakt , opgebakken aardappelen met én een schnitzel én een kipfiletje en de ander een bord macaroni en de ander een soeppie met een tosti,...etc.

En aangezien er altijd wel iemand moet werken en dan vooraf warm wil eten of eten mee wil nemen staat er altijd wel een bakkie klaar.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:sjansje schreef op 25 mei 2016 @ 01:20:

[...]





Dat vet van het spek (reuzel) is ook afgekoeld lekker op een boterham. Vooral in combinatie met hagelslag.

(Waarschijnlijk word ik nu voor gek verklaard )
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:sjansje schreef op 25 mei 2016 @ 01:20:

[...]





Dat vet van het spek (reuzel) is ook afgekoeld lekker op een boterham. Vooral in combinatie met hagelslag.

(Waarschijnlijk word ik nu voor gek verklaard )
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
En bovendien is er bijna niets zo lekker als een boterham met koud vlees, ipv van die voorgesneden doorkijkplakjes .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Als ik eieren kook, omdat ik er 3 nodig heb kook ik er meteen een paar extra. Voor de volgende dag op brood.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 25 mei 2016 @ 01:21:

[...]





Ik mik niet zomaar alles bij elkaar.

En ik kook altijd heel ruim. Want ik ben een van die zeldzame mensen waar je gewoon rond etenstijd kunt blijven zitten zonder dat ik baal, in paniek raak of nog snel naar de winkel moet.

En ja, dan eten we eens in de zoveel tijd , ipv allemaal hetzelfde prakkie met een bal gehakt , opgebakken aardappelen met én een schnitzel én een kipfiletje en de ander een bord macaroni en de ander een soeppie met een tosti,...etc.

En aangezien er altijd wel iemand moet werken en dan vooraf warm wil eten of eten mee wil nemen staat er altijd wel een bakkie klaar.Hier idem, vrienden die langskomen als ik ze niet verwacht krijgen altijd wel wat te eten. Dan doe ik ook nog wat water bij de soep.
Al een account? Log dan hier in.
Wat een heerlijk topic!



Morgenochtend eet ik overgebleven bolognesesaus met gesmolten kaas op geroosterd brood.



Jus van draadjesvlees of gehaktballen gooi ik nooit weg. De volgende dag gebruiken of anders invriezen.



Spekvet meng ik met stroop. En dan op brood. Net als mijn moeder, oma en overgrootmoeder.

Mijn dochter vindt dat te ongezond. Tja, moet zij weten
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 25 mei 2016 @ 01:25:

Als ik eieren kook, omdat ik er 3 nodig heb kook ik er meteen een paar extra. Voor de volgende dag op brood.Wow. Dat doe ik ook!
Al een account? Log dan hier in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven