Wat te doen met etens resten?

25-05-2016 00:04 157 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vraag, waar laat je jouw etens resten?

Ik had tomatensaus gemaakt, maar te veel dus dat moet weg "t was wel heel lekker, maar te weinig om te bewaren.

Ik gooi dit dus in de wc, en mijn wc ruikt nu naar tomaat, knoflook en basilicum Ik denk dat de bacteriën in de afvalzuivering weer eens wat anders kunnen eten

Grote droge stukken zoals gekookte aardappels doe ik in een leeg pak melk, zo ook botjes van carbonade.

Maar wat doe je met jus, of saus die je over heb? Giet je dat door de gootsteen, wc of in de groenebak?
iedereen leest mee
Alle reacties Link kopieren
quote:Dormouse schreef op 25 mei 2016 @ 09:52:

In bouillon zit ook vet ;) ook als het poeder is,Ik denk eerlijk gezegd niet dat dat ene lepeltje bouillonpoeder dat is opgelost in vier of vijf liter erwten- en groentebrij ervoor zal zorgen dat mijn wc verstopt raakt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dormouse schreef op 25 mei 2016 @ 09:52:

In bouillon zit ook vet ;) ook als het poeder is,

Plantaardig vet



Zowel maggi als knor hebben plantaardig vet op de tweede of derde plek staan op de ingrediëntenlijst. Dit is vreemd, want dit is typisch iets dat niet in een bouillon thuis hoort. In veel gevallen is dit ook nog eens gehard plantaardig vet

http://www.evertberkelaar.nl/blog/bouil ... -zijn-nep/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:prik schreef op 25 mei 2016 @ 09:50:

[...]



Aan mijn vegetarische erwtensoep komt geen vet te pas hoor, alleen water, erwten, groenten en bouillonpoeder. Dat kan dus prima door het toilet, begrijp ik.Ik heb geen idee. Ik ben ook niet van de rioolpolitie of een milieu activiste. Ik heb alleen weleens een idioot hoge rekening moeten betalen voor een verstopte afvoer.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:prik schreef op 25 mei 2016 @ 09:55:

[...]



Ik denk eerlijk gezegd niet dat dat ene lepeltje bouillonpoeder dat is opgelost in vier of vijf liter erwten- en groentebrij ervoor zal zorgen dat mijn wc verstopt raakt. Haha, dat denk ik ook niet, maar dacht laat ik eens wijsneuzerig doen zo te lezen kan dat gezellig in dit topic haha.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sapsorrow schreef op 25 mei 2016 @ 07:48:

Ik vind het een beetje een vies topic. Persoonlijk. Maar ja, ik had het zelf getriggerd door mijn topic over een lege koelkast. Eigen schuld, dikke bult. Ik snap gewoon niet, hoe het mogelijk is, dat je al jaren kookt voor hetzelfde aantal mensen en dat je dan nog steeds niet in kunt schatten hoeveel je moet maken. Wij doen hier niet aan twee keer opscheppen, daar word je namelijk dik van. Gewoon 1 bord met een gepaste hoeveelheid voedsel, en dat eten we gewoon helemaal op. Blijft niks van over. Komt omdat ik al meer dan 20 jaar voor twee personen kook.



Hebben jullie dat dan niet, dat er gewoon niks over is? Ik denk zelf, als je er een gewoonte van maakt, niet teveel te koken, dat dat goed is voor de slanke lijn. Ik beweer niet dat mensen die dat niet doen, allemaal dik zijn. Maar ik vind wel, hoe kun je je calorieen nou in toom houden, als er altijd iets kant-en-klaars, in de koelkast staat? Dat doe ik alleen met kerst enzo. Als er in de koelkast altijd een calorie-rijke maaltijd ligt, binnen 2 minuten klaar te maken, dan zou ik zeker 1 maaltijd teveel eten elke dag.



Niet dat ik een normale eetlust heb trouwens, maar stel dat ik een normale eetlust zou hebben. Zoals mijn vriend, die eet alles wat los en vast zit, daarom koop ik niet zoveel eten, omdat hij anders tig keer naar de koelkast loopt om te kijken wat er ligt en iets te pakken. Vinden jullie dat ik een punt heb? Want ik weet wel, dat mensen die ouder dan mij zijn (meestal dan), soms vastgeroeste gewoontes hebben omtrent voedsel, die ik niet gezond vind. Echt Nederlands is het, om alle pannen op tafel te zetten, overal sausjes en/of jus bij te eten, meerdere keren op te scheppen en de restjes ook allemaal op te eten, maar dan met een lik boter of geraspte kaas erover. We zijn ook wel een dik volkje. Ik denk door dit soort gewoontes. *duikt weg*





Nee want het hangt er natuurlijk helemaal vanaf wat je kookt. Als je veel groenten kookt of salades bereid en mager vlees etc eet wordt je absoluut niet dik.



Als je alles bereid in roomboter, overal vette jus overheen gooit, vette sauzen etc eet dan is 2 keer opscheppen niet goed en word je inderdaad dik.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zwager en neef werken bij het riool.

Wat ze allemaal tegenkomen, niet normaal!



Het is erg slecht om het door de wc te spoelen. Vetten stollen idd en je denkt dat een beetje niet uitmaakt, maar echt wel, het blijft als ware plakken ofzo.



Zeker in appartementen complexen en oudere woningen ed.



Altijd leuk die verhalen wat ze nu weer tegen zijn gekomen, maar ik gooi niks in de wc.



Gewoon in de gft bak of restafval.

Jus soep ed eerst in melkpak oid
Alle reacties Link kopieren
Ik gooi zelden eten weg en zeker niet door de wc.

Vet gaat in een glazen pot, melkpak etc



Restjes in de koelkast: voor een lunch, voor iemand die de volgende dag eerder eet dan de rest, in de vriezer etc.

Restje rijst vaak in de vriezer, aardappelen opbakken, sommige groentes kunnen in een salade de volgende dag, soms hebben we kliekjesdag.



Ik weet redelijk goed hoeveel we eten en maak dan bewust anderhalf of twee keer zoveel. Op minimaal 4 vd 7 dagen eet er iemand veel vroeger of later dan de rest waardoor het al klaar zijn van een deel vh eten wel handig is.

Weggooien van eten dat niet bedorven is vind ik zonde.
Je bent zelf een theepot

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven