Wie wil er een extra topic met strengere napraat?

16-12-2014 18:00 385 berichten
Eentje waar niet offtopic gepraat mag worden, waar alleen ban's en beleid besproken mogen worden?



Dus we houden napraat deel 13/14 enz. zoals die nu is.

Die we Napraat met offtopic kletsen noemen en dan een nieuwe schone voor de niet kletsers?

Zeg Napraat niet offtopic kletsen deel 1?





Een discussie over het huidige napraat en de invulling hoeven we hier niet nog eens te houden denk ik?

Dat is al 13 delen lang aan de gang en de opperMod vind dat er offtopic geklets mag worden.



AANVULLING: Ik vind het topic zoals het nu is met oftopic geklets af en toe prima. Als ik wat wil weten lees ik even terug of vraag het gewoon. Maar zo denkt niet iedereen er over, vandaar mijn vraag.



Aanvulling nummer 2: Ik zie weinig animo voor een droog napraat topic op een paar forummers na.



Mochten er toch nog heel veel forummers komen na deze post die daar echt naar verlangen... je staat vrij om dat verlangen kenbaar te maken bij de Mods. Ik ga niet een extra topic aanvragen.

Extra napraat topic voor NIET offtopic praat?

Totaal aantal stemmen: 118

Ja, graag. (42%)
Nee, niet nodig. (26%)
Kan me niet boeien... (31%)
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 16 december 2014 @ 19:45:

[...]





Maar volgens mij wordt er helemaal niemand onheusch bejegend? Ik zag van de week iemand schrijven 'ik breek even in' en die werd er gewoon op gewezen dat ze welkom was enzo.



Precies.



Maar er blijven altijd huilies tussen zitten die vinden dat er teveel gekletst wordt.

Terwijl dat mag.



En is er een topic waarvan je je afvraagt of er in Napraat al over gesproken is, vráág dat dan gewoon even.

Post het even. Niemand zal je daar afbranden als je 'inbreekt', want zo wordt dat helemaal niet gezien.

Het is helemaal niet een besloten topic ofzo. Dat mag zelfs op de ZwangerT-pijlerT niet eens.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
quote:yasmijn schreef op 16 december 2014 @ 19:45:

[...]



O dear. Wie is dan wie?Ja dat moet ieder voor zich maar bepalen hoor .
quote:Miss.Innuendo schreef op 16 december 2014 @ 19:45:

Wat een non-issue.Voor veel mensen blijkbaar niet..ik ga napraat niet eens teruglezen. Het ging er de hele dag over
Vivamila
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady-Voldemort schreef op 16 december 2014 @ 19:43:

[...]





Ja maar dan mogen we tussen het geneuzel door ook niet meer praten over Het Beleid en zo . Ik stel voor dat we het laten zoals het is, en dat de Vaste Kliek (waaronder ik mezelf gemakshalve dan ook maar reken) zijn best gaat doen om een open sfeer te creëren waardoor de Incidentele Napraters zich ook welkom voelen om hun Zegje te doen. Dus.Het kan toch zo blijven zoals het is? Dus ook mogen praten over het beleid? Maar dan een extra topic openen waar alleen maar nagepraat mag worden zodat forummers die het niet leuk vinden om door het geklets heen te gaan zoeken, een topic hebben waar het heel duidelijk is?
Life is short. Eat dessert first.
quote:Miss.Innuendo schreef op 16 december 2014 @ 19:50:

[...]





Precies.



Maar er blijven altijd huilies tussen zitten die vinden dat er teveel gekletst wordt.

Terwijl dat mag.



En is er een topic waarvan je je afvraagt of er in Napraat al over gesproken is, vráág dat dan gewoon even.

Post het even. Niemand zal je daar afbranden als je 'inbreekt', want zo wordt dat helemaal niet gezien.

Het is helemaal niet een besloten topic ofzo. Dat mag zelfs op de ZwangerT-pijlerT niet eens.



Zo, wat ben je weer aardig. Ik hou het weer voor gezien hier. Klets lekker verder.
Alle reacties Link kopieren
quote:vivamila schreef op 16 december 2014 @ 19:49:

Oh. De kletsers hebben zich nu ook hier verenigd zie ik. Lekker is dat. Ik praat juist niet na op Napraat , omdat daar de discussie al 10 x is gevoerd en kletsers er wel klaar mee zijn. Krijg ik nota bene hier weer te lezen dat het een non-issue is Het wordt teveel!
Al een account? Log dan hier in.
quote:viennas schreef op 16 december 2014 @ 19:10:

Het gaat niet om een keer off topic, het gaat om pagina's vol oeverloos geklets.Dat valt te betwisten en dat gebeurt dus ook de hele tijd, vandaar een voorstel tot een speciaal topic.
quote:vivamila schreef op 16 december 2014 @ 19:47:

[...]





Blijft probleem dat er enorm veel pagina's niks zeggend klets-materiaal doorheen gaat elke dag. Je kan niet even snel een update lezen of zien wat er speelde die dag. Open sfeer lijkt me al helemaal ijdele hoop.Er worden regelmatig samenvattingen gevraagd en die worden ook altijd gegeven.
quote:Star schreef op 16 december 2014 @ 19:45:

[...]





Maar volgens mij wordt er helemaal niemand onheusch bejegend? Ik zag van de week iemand schrijven 'ik breek even in' en die werd er gewoon op gewezen dat ze welkom was enzo.Ik zie het ook niet zo hoor, maar het bezwaar schijnt toch wel te leven bij sommigen hier. En dat vind ik jammer. Maar om er dan weer een heleboel regelgeving tegenaan te gooien lijkt me nergens goed voor, dit kunnen we toch best zelf oplossen lijkt me.
quote:vivamila schreef op 16 december 2014 @ 19:49:

Oh. De kletsers hebben zich nu ook hier verenigd zie ik. Lekker is dat. Ik praat juist niet na op Napraat , omdat daar de discussie al 10 x is gevoerd en kletsers er wel klaar mee zijn. Krijg ik nota bene hier weer te lezen dat het een non-issue is Oh sorry. Jij bepaalt wie er nu een mening mag geven? Dan heb ik de OP verkeerd begrepen
Alle reacties Link kopieren
quote:Annapalona schreef op 16 december 2014 @ 19:52:

[...]





Dat valt te betwisten en dat gebeurt dus ook de hele tijd, vandaar een voorstel tot een speciaal topic.



Dat is er al en dat loopt als een trein



napraters-kletstopic
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
De discussie hoeft hier dus niet opnieuw gevoerd te worden en ik wil alleen weten of dit plan draagvlak heeft.

Voor dat ik dit ga vragen bij de Mods.
quote:Miss.Innuendo schreef op 16 december 2014 @ 19:53:

[...]





Dat is er al en dat loopt als een trein



napraters-kletstopic



Nee, lezen lieverd.... het gaat om het EXTRA openen van een NIET klets napraat en de bestaande houden zoals die is.

Dus hou die maar bij je.
Alle reacties Link kopieren
Begrijp ik het nu goed?

Omdat het vandaag de hele dag over beleid is gegaan op het napraattopic, moet er een strenger napraattopic geopend worden zodat daar over beleid gesproken kan worden?
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady-Voldemort schreef op 16 december 2014 @ 19:52:

[...]





Ik zie het ook niet zo hoor, maar het bezwaar schijnt toch wel te leven bij sommigen hier. En dat vind ik jammer. Maar om er dan weer een heleboel regelgeving tegenaan te gooien lijkt me nergens goed voor, dit kunnen we toch best zelf oplossen lijkt me.



Gelukkig waren er nog bijna geen regels voor het Napraat topic



quote:Beste forummers,



Omdat we jullie de mogelijkheid willen geven om na te praten over dingen die op het forum gebeuren hebben we dit topic geopend. Helaas blijkt na een aantal weken proefdraaien dat dit toch niet gaat op de gehoopte manier en daarom zullen er vanaf nu strengere regels gelden in dit topic.



Wat is Napraten?

In het napraattopic kun je samen met de andere forummers napraten over gebeurtenissen op het forum.



Wat mag:

- Bans bespreken Bantopic

- Beleid bespreken

- Trolhinten* (mits dit op normale wijze gebeurt, en dit niet resulteert in een trollenjacht of het verpesten van het betreffende topic)

- Stoom afblazen/ offtopic kletsen* (mits dit op normale wijze gebeurt, en niet zorgt voor onrust op het forum)



*Deze privileges kunnen op ieder moment worden ingetrokken.



Wat mag niet:

Alles dat in overtreding is met de huisregels.



- Het bashen van het moderatorteam en andere gebruikers.

- Hinten en hengelen naar eerdere nicks.

- Het openbaar maken van persoonlijke gegevens, zoals naam, adres, woonplaats of andere privacygevoelige informatie, Ook het dreigen met het openbaar maken van deze informatie is niet toegestaan.

- Het uitvechten van privé-vetes.



Dit soort gedrag accepteren we niet en kan direct, zonder waarschuwing vooraf, resulteren in een (permanente) ban. Of er sprake is van een overtreding die leidt tot een permanente ban is ter beoordeling van de Community Manager en hier wordt niet verder over gediscussieerd.



Kritiek op ons forumbeleid mag absoluut, mits dit binnen de fatsoengrenzen gebeurt die wij redelijk achten. Mocht het toch buiten deze fatsoengrenzen komen, behouden de Junioren, Moderators en de Community Manager het recht om de betreffende reacties zonder reden van opgaaf te verwijderen, de napraat (tijdelijk) te sluiten en direct een ban van een week toe te kennen aan de betreffende forummer(s).



De moderators gaan niet in discussie op dit topic en als er dingen zijn die jullie onder de aandacht willen brengen, of als je een reactie wilt over een ban, beleid of moderatie, staf dan je posting of stuur een mailtje naar forum@viva.nl.



Net als bij Het Bantopic behoudt het moderatorteam het recht om bij misdragingen het topic offline te halen en het bestaan van dit topic te beëindigen.



NB Graag aandacht voor deze toevoeging van de Community Manager gedateerd 02-12-2014



ModeratorViva in "Moderator Mededelingen"



Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
quote:Bieb2.0 schreef op 16 december 2014 @ 19:52:

[...]



Er worden regelmatig samenvattingen gevraagd en die worden ook altijd gegeven.



Kijk: net in napraattopic



quote:Bieb2.0 schreef op 16 december 2014 @ 19:45:

Is er nog iets anders gebeurt hier vandaag dan napraten of napraat een kletstopic is of kletsen over het napraten enzo?quote:Steinbeck schreef op 16 december 2014 @ 19:49:

[...]





Uh.....uh.......nee. Binnen 5 minuten antwoord!
quote:Annapalona schreef op 16 december 2014 @ 19:54:

De discussie hoeft hier dus niet opnieuw gevoerd te worden en ik wil alleen weten of dit plan draagvlak heeft.

Voor dat ik dit ga vragen bij de Mods. Lijkt me wel gezien de dagdurende discussie op napraat Vragen staat vrij toch?
Alle reacties Link kopieren
quote:Annapalona schreef op 16 december 2014 @ 19:54:

[...]





Nee, lezen lieverd.... het gaat om het EXTRA openen van een NIET klets napraat en de bestaande houden zoals die is.

Dus hou die maar bij je.



Ik vind het hele idee belachelijk



(ik vind he, mijn mening)
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
quote:skurar schreef op 16 december 2014 @ 19:56:

Begrijp ik het nu goed?

Omdat het vandaag de hele dag over beleid is gegaan op het napraattopic, moet er een strenger napraattopic geopend worden zodat daar over beleid gesproken kan worden?Zoiets ja
quote:Bieb2.0 schreef op 16 december 2014 @ 19:57:

[...]



Lijkt me wel gezien de dagdurende discussie op napraat Vragen staat vrij toch?Haha.
Prettige kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar!
quote:Miss.Innuendo schreef op 16 december 2014 @ 19:56:

[...]





Gelukkig waren er nog bijna geen regels voor het Napraat topic





[...]

Hou nou es op met die joh. Dat komt echt zo ongezellig over, en ik ben nog wel met je eens dat de boel gewoon zo kan blijven als die is. Met dien verstande dus dat niet-kletsers zich ook gewoon welkom moeten kunnen voelen daar.
Alle reacties Link kopieren
quote:skurar schreef op 16 december 2014 @ 19:56:

Begrijp ik het nu goed?

Omdat het vandaag de hele dag over beleid is gegaan op het napraattopic, moet er een strenger napraattopic geopend worden zodat daar over beleid gesproken kan worden?
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
quote:yasmijn schreef op 16 december 2014 @ 19:49:

[...]





Nieuwelingen niet welkom.

Zoiets?Ja. Dit topic is vol. Mag bij zwangeren ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven