Zijn er hier ook christenen?

15-07-2012 20:12 1560 berichten
Nou ja wat de topictitel al zegt, zijn er ook christenen op dit forum?

Ik wel n elk geval
Alle reacties Link kopieren
Wil je het over van alles en nog wat hebben, of wel over het geloof?
Alle reacties Link kopieren
Eens met Vinyl.



Ik ben trouwens christen. Vroeger katholiek, tegenwoordig meer richting evangelisch. En nee, dat heeft niks met het misbruik in de kerk te maken. Dat vind ik vreselijk, maar ik heb toch ook hekel aan kinderopvang omdat daar misbruik voorkomt? Ik vind christenen over het algemeen een stuk vriendelijker en minder egoïstisch. Ik ga ieder jaar naar een christelijk festival en het is daar alsof je één grote familie bent. Iedereen is bereid elkaar te helpen, een gevoel van saamhorigheid ervaar ik daar. Ik was laatst op een niet-christelijk festival en ik heb serieus mijn ogen uitgekeken: Wat een agressie, egoïsme, en een ongelofelijke bende aan het eind van de dag... Niet te geloven. Meerdere keren lastig gevallen ook. Ach, overal zijn egoïstische, en ook aardige mensen. Maar op zo'n festival is dat verschil zo huge, en dan merk ik echt dat christen-zijn veel méér is dan alleen in God geloven. Ik hoef echt niet iedereen ervan te overtuigen dat God bestaat, ik vind het veel belangrijker dat mensen merken door mijn manier van doen dat ik christen ben. Ik wil mijn geloof uitdragen door de dagelijkse dingen. Dát is wat ik belangrijk vind. En dat lukt nog lang niet altijd, maar ik leer nog iedere dag.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf belijdenis van mijn geloof gedaan (18 jaar), maar ik werd ouder en kwam met andere mensen/overtuigingen in aanraking en ik 'raakte' het geloof 'kwijt'. Ik ben nu eigenlijk wel blij met mijn 'ongeloof'. (Ben Gereformeerd Vrijgemaakt opgevoed.)
quote:mamajs schreef op 15 juli 2012 @ 20:56:

Jemig wa een reacties, ik hoef echt niet alleen christenen te spreken ofzo.

Ik was gewoon alleen maar benieuwd, mag dat nog?

Gewoon medechristenen om mee te kletsen?Ja maar ja maar ja maar waarover dan? Over het geloof? Of zomaar?
Heiden. Sorry.
Alle reacties Link kopieren
@schaduwlicht, ik geloof niet dat christenen per definitie vriendelijker of minder egoistisch zijn dan niet christenen. Je hebt egoisten en je hebt ze niet en dat kom je overal tegen. Ik ben het wel eens met dat festival, dat is echt best wel tof. Had ik nooit verwacht.
Alle reacties Link kopieren
Dat had ik er ook bijgezet toch Rozenstruikje, dat er overal egoïstische en aardige mensen zijn. Maar op zo'n festival is er een heel groot verschil. En ik merk het in het dagelijks leven ook. Je kunt niet iedereen over één kam scheren, dat is waar, maar ik denk wel dat (de meeste) christenen zich er veel bewuster van zijn en dat is wat je op zo'n festival heel erg merkt, en in mijn kerk merk ik dat trouwens ook.
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat is waar. Nu was ik laatst op het north sea jazz festival en dat vond ik ook heel gemoedelijk. Maar de bindende factor wat je bijv bij opwekking hebt is wel heel uniek.
Alle reacties Link kopieren
Het woord christen zegt op zichzelf niks, ik zou eerder zeggen volgelingen van Jezus.
Alle reacties Link kopieren
Opwekking ben ik ook een keer een dag geweest.
Alle reacties Link kopieren
quote:tuinkruid schreef op 15 juli 2012 @ 21:19:

Het woord christen zegt op zichzelf niks, ik zou eerder zeggen volgelingen van Jezus.Daar zit ook wel wat in.
Het festival is waarschijnlijk opwekking?

Heerlijk, echt super.



K vind het gewoon leuk om over vanalles te kletsen op geloofsgebied, of visie vanuit de bijbel of God op opvoeding en alle dingen het leven?



Misbruik in de kerk, dat is verschrikkelijk, maar het komt overal voor, alleen omdat in de kerk is rust er al een soort van..., ja hoe zeg je dat, daar heb je die christenen en moet je kijken wat ze doen.

Ik begin soms een beetje moeite te krijgen met het instituut kerk en alle regels die er soms aan verbonden zijn.

Het om Jezus Christus.
Alle reacties Link kopieren
quote:rozenstruikje schreef op 15 juli 2012 @ 21:20:

[...]





Daar zit ook wel wat in.Het gaat erom of mensen wedergeboren zijn en een levende relatie met Jezus.
Alle reacties Link kopieren
Opwekking was inderdaad het festival wat ik bedoelde. Tegenover Concert at SEA, waar ik de sfeer echt vreselijk vond. Maar met Opwekking waar ik jaarlijks heen ga, ben ik dan ook behoorlijk 'verwend' denk ik.
quote:jo12345 schreef op 15 juli 2012 @ 20:27:

afbeeldingKijk daar eens.
Alle reacties Link kopieren
quote:tuinkruid schreef op 15 juli 2012 @ 21:22:

[...]





Het gaat erom of mensen wedergeboren zijn en een levende relatie met Jezus.Als volgeling van Jezus wel, maar geldt dat voor TO ook als eis?
Alle reacties Link kopieren
Rozenstruikje kan ik je een goede site aanraden, vind het een grote zegen om naar deze dingen te luisteren.
Alle reacties Link kopieren
quote:mamajs schreef op 15 juli 2012 @ 21:21:

Het festival is waarschijnlijk opwekking?

Heerlijk, echt super.



K vind het gewoon leuk om over vanalles te kletsen op geloofsgebied, of visie vanuit de bijbel of God op opvoeding en alle dingen het leven?



Misbruik in de kerk, dat is verschrikkelijk, maar het komt overal voor, alleen omdat in de kerk is rust er al een soort van..., ja hoe zeg je dat, daar heb je die christenen en moet je kijken wat ze doen.

Ik begin soms een beetje moeite te krijgen met het instituut kerk en alle regels die er soms aan verbonden zijn.Het om Jezus Christus.Ik ben wel benieuwd welke regels precies jij moeite mee hebt.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Wat ik mij dan weer afvraag. God heeft de aarde geschapen in 6 dagen (zevende dag was een rustdag he). Hoe kan het dan zo zijn dat de aarde 4,6 miljard jaar is, en de mens slechts 16 miljoen jaar jong is?
Alle reacties Link kopieren
quote:mamajs schreef op 15 juli 2012 @ 21:21:

Het festival is waarschijnlijk opwekking?

Heerlijk, echt super.



K vind het gewoon leuk om over vanalles te kletsen op geloofsgebied, of visie vanuit de bijbel of God op opvoeding en alle dingen het leven?



Misbruik in de kerk, dat is verschrikkelijk, maar het komt overal voor, alleen omdat in de kerk is rust er al een soort van..., ja hoe zeg je dat, daar heb je die christenen en moet je kijken wat ze doen.

Ik begin soms een beetje moeite te krijgen met het instituut kerk en alle regels die er soms aan verbonden zijn.

Het om Jezus Christus.Het instituut kerk als in evangelische gemeente? Of kerk zoals de traditionele kerk? En welke regels heb je veel moeite mee?
Alle reacties Link kopieren
quote:tuinkruid schreef op 15 juli 2012 @ 21:24:

Rozenstruikje kan ik je een goede site aanraden, vind het een grote zegen om naar deze dingen te luisteren.Please do
quote:mamajs schreef op 15 juli 2012 @ 20:12:

Nou ja wat de topictitel al zegt, zijn er ook christenen op dit forum?

Ik wel n elk geval Ik dacht dat we vorige week de laatste hadden opgegeten...
Alle reacties Link kopieren
quote:mamajs schreef op 15 juli 2012 @ 21:21:

...



Misbruik in de kerk, dat is verschrikkelijk, maar het komt overal voor, alleen omdat in de kerk is rust er al een soort van..., ja hoe zeg je dat, daar heb je die christenen en moet je kijken wat ze doen.

Ik begin soms een beetje moeite te krijgen met het instituut kerk en alle regels die er soms aan verbonden zijn.

Het om Jezus Christus.



Dat is niet de kern van het probleem, stel de hele wereld zou atheist zijn dan zou je net zo goed oorlog, geweld al die dingen hebben.



Jezus zegt Want uit het hart komen boze overleggingen, moord, echtbreuk, hoererij, diefstal, leugenachtige getuigenissen, godslasteringen. Het is een hartsprobleem, daar zit de kern.
Alle reacties Link kopieren
Iets met sop niet waard.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven