Zijn er hier ook christenen?

15-07-2012 20:12 1560 berichten
Nou ja wat de topictitel al zegt, zijn er ook christenen op dit forum?

Ik wel n elk geval
Alle reacties Link kopieren
quote:rozenstruikje schreef op 15 juli 2012 @ 21:26:

[...]





Please do http://www.davidhocking.org/radio-archive.php



En dan onder ergens beginnen bij matteus24, ik vind het een goede bijbelleraar.
Alle reacties Link kopieren
quote:Annelize schreef op 15 juli 2012 @ 21:25:

Wat ik mij dan weer afvraag. God heeft de aarde geschapen in 6 dagen (zevende dag was een rustdag he). Hoe kan het dan zo zijn dat de aarde 4,6 miljard jaar is, en de mens slechts 16 miljoen jaar jong is?Je moet de Bijbel niet letterlijk gaan nemen he?
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
@tuinkruid, dank je. Ik ga er later in alle rust naar luisteren
Alle reacties Link kopieren
quote:danivo schreef op 15 juli 2012 @ 21:23:

[...]





Kijk daar eens. [afbeelding]
Alle reacties Link kopieren
Hier nog een Christen.. Ook wel eens bij opwekking geweest. En bij Soul Survivor. Ga niet zo vaak naar de kerk maar als ik ga is dat naar een evangelische dienst.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zoekende naar waar ik in geloof. Wat ik wél weet is dat ik niet geloof in het instituut kerk.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Hier een radicale Christen, mag dat ook?
quote:Oriane schreef op 15 juli 2012 @ 21:28:

[...]



Ik dacht dat we vorige week de laatste hadden opgegeten...
Alle reacties Link kopieren
Ik ook niet Maleficent.
Alle reacties Link kopieren
quote:Maleficent schreef op 15 juli 2012 @ 21:30:

[...]





Je moet de Bijbel niet letterlijk gaan nemen he?



Zou daar dan de crux zitten. Dat sommige dit dan weer wel doen.



Overigens kon het 4,5 miljard jaar ook niet opgeschreven zijn he, aangezien het geschrift iets van 3000 jaar bestaat. Dat gaat gewoon niet werken. Maar dat terzijde
Alle reacties Link kopieren
quote:Maleficent schreef op 15 juli 2012 @ 21:30:

[...]





Je moet de Bijbel niet letterlijk gaan nemen he?Ik geloof juist dat de evolutietheorie een verzinsel van de mens is en geloof dat de aarde ongeveer 6000jaar oud is.
Alle reacties Link kopieren
quote:Annelize schreef op 15 juli 2012 @ 21:35:

[...]





Zou daar dan de crux zitten. Dat sommige dit dan weer wel doen.



Overigens kon het 4,5 miljard jaar ook niet opgeschreven zijn he, aangezien het geschrift iets van 3000 jaar bestaat. Dat gaat gewoon niet werken. Maar dat terzijde



De Bijbel zit vol met hiaten en dingen die gewoon écht niet kunnen kloppen. Ik zie het als een soort van sprookjesboek met in elk verhaal een moraal met hoe je het wel of niet zou moeten doen.



Maar indd, de echte refo's die nemen de Bijbel letterlijk. Zo zei een keer een zware refo tegen mij dat dinosauriërs niet hebben bestaan want ze staan niet in de Bijbel
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Ja, dino's hebben wel bestaan. En ja, ik geloof dat de bijbel echt letterlijk te nemen valt. De bijbel spreekt in voorbeelden indien het van toepassing is en niet, als het niet van toepassing is. Het is wel een geestelijk boek en niet 'plat' te lezen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Maleficent schreef op 15 juli 2012 @ 21:33:

Ik ben zoekende naar waar ik in geloof. Wat ik wél weet is dat ik niet geloof in het instituut kerk.Ik geloof ook niet zozeer in het instituut als dat je fundament is kom je bedrogen uit, mijn fundament is Jezus en dat staat los van wat er in een kerk gebeurd maar ik geloof wel dat het belangrijk is om samen te komen als gelovigen en niet in je eentje.
Alle reacties Link kopieren
quote:Maleficent schreef op 15 juli 2012 @ 21:38:

[...]





De Bijbel zit vol met hiaten en dingen die gewoon écht niet kunnen kloppen. Ik zie het als een soort van sprookjesboek met in elk verhaal een moraal met hoe je het wel of niet zou moeten doen.



Maar indd, de echte refo's die nemen de Bijbel letterlijk. Zo zei een keer een zware refo tegen mij dat dinosauriërs niet hebben bestaan want ze staan niet in de Bijbel









Wat zei je toen?
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
Maar waarom wil je op dit forum met andere christenen in contact komen? Er zijn toch heel veel fora voor gelovigen? En als je het niet over het geloof wil hebben, dan maakt het toch ook niet uit of je wel of niet christelijk bent.
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof wel dat Dino's hebben bestaan vlak voor de zonvloed en ook nog wel daarna.
Alle reacties Link kopieren
quote:tuinkruid schreef op 15 juli 2012 @ 21:36:

[...]





Ik geloof juist dat de evolutietheorie een verzinsel van de mens is en geloof dat de aarde ongeveer 6000jaar oud is.Dat vind ik dus echt naïef en niet getuigen van een ontdekkende geest. Er zijn bewijzen te over dat de aarde al veel langer bestaat. En het begin van de Bijbel is niet het begin van de aarde. De aarde bestond al. Als je van de Bijbel uitgaat dan.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
quote:Maleficent schreef op 15 juli 2012 @ 21:38:

[...]





De Bijbel zit vol met hiaten en dingen die gewoon écht niet kunnen kloppen. Ik zie het als een soort van sprookjesboek met in elk verhaal een moraal met hoe je het wel of niet zou moeten doen.



Maar indd, de echte refo's die nemen de Bijbel letterlijk. Zo zei een keer een zware refo tegen mij dat dinosauriërs niet hebben bestaan want ze staan niet in de Bijbel



Ik ben geen christen.



Wat ik op dit forum las, van mensen die de bijbel kennelijk erg letterlijk nemen, is dat de man de baas in huis is, want dat staat in de bijbel. Dan denk ik: die bijbel is 2000 jaar terug door mannen geschreven, geen wonder dat dat erin staat. En die vrouwen trappen daar lekker in! Heerlijk voor die mannen



Ik geloof wel dat er goede dingen uit het geloof komen. Ik geloof niet dat oorlogen veroorzaakt worden door een geloof, wel door mensen (vaak mannen) die macht willen en het geloof als een werktuig zagen, om het volk mee te krijgen in hun machtslust. Wederom heerlijk voor die mannen.



Ik geloof wel dat er de afgelopen weken/maanden meer van dit soort topics geweest zijn en vraag me af waarom wéér zo'n topic.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:tuinkruid schreef op 15 juli 2012 @ 21:40:

[...]

maar ik geloof wel dat het belangrijk is om samen te komen als gelovigen en niet in je eentje.want? waarom is dat belangrijk?
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
quote:saaaaar81 schreef op 15 juli 2012 @ 21:40:

[...]









Wat zei je toen? Nou ja, ik was puber dus ik stond een beetje met mijn bek vol tanden.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Dreamer, God heeft man en vrouw als gelijke geschapen. Dat staat in de bijbel.
Alle reacties Link kopieren
quote:amand1969 schreef op 15 juli 2012 @ 21:12:

Heiden. Sorry.Ik ook hoor. En toch christen. Volgens de bijbelse opvatting is iedereen die niet joods is, een heiden. Dus.
Woow dit gaat hard, weet niet alles meer wat ik heb terug heb gelezen.



Christenen, ik versta daar onder: idd volgelingen van Jezus, vrijgekocht van de zonde. En welke stroming dan ook en radicaal of niet dat maakt allemaal niets uit en ook ben je geen christen en wil je dingen weten of vragen of heb je discussiepunten allemaal prima, alleen wel met respect, ik heb ook respect voor iedereen.



Ik neem de bijbel wel letterlijk, in die zin dat alles wat in de bijbel staat voor mij waar is, God is veel groter dan wat wij voor kunnen stellen.



Wat ik een heel mooi plaatje vind is een foto van een tweeling in de baarmoeder die het volgende gesprekje hebben:

Do you believe that there is life after is?

Do believe in mommy?

No i am een atheïst , i mean have you ever seen mommy?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben denk ik meer een 'Ietsist' en zou het niet kunnen hebben dat zo'n figuur in een kerk staat te vertellen wat een God gezegd zou hebben en hoe die nu nog vindt hoe Ik moet leven.



Daarom zou ik niet via een kerk kunnen geloven. Ik ken de bijbel trouwens ook verder niet. Heb wel verhalen gehoord, heb het begin gelezen en kwam er niet door.
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven