Alleenzijn en gelukkig zijn met jezelf deel V

18-08-2015 20:10 3040 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eind 2011 opende Lisanne een topic omdat Lisanne maar niet gelukkig kon worden met zichzelf. Haar eigenwaarde was gebaseerd op de bevestiging die ze kreeg van anderen. In een relatie werd Lisanne afhankelijk en cijferde ze zichzelf weg, als vrijgezel was Lisanne altijd op zoek naar afleiding en naar een potentiële relatie. Na een relatie met een foute man waarin ze zichzelf compleet verloren was wist ze dat er iets moest veranderen, maar hoe?



Inmiddels is dit topic uitgegroeid tot een plek waar mensen hun verhaal (~9000 berichten!) kwijt kunnen, maar vooral tot een plek waar men elkaar advies geeft en elkaar helpt om gelukkig(er) te worden. Het topic biedt praktische tips voor een aangenamer leven met jezelf en brengt lotgenoten samen. Het doel van dit topic is niet om de uiterste staat van kijk-mij-alleen-eens-gelukkig-zijn te bereiken.



Iedereen die zich op de een of andere manier verbonden voelt met dit onderwerp is hier welkom, of je nou net ontdekt hebt dat je anderen nodig hebt om je goed te voelen, altijd op zoek bent naar afleiding om maar niet alleen te zijn, al bezig bent om je eigenwaarde in jezelf (terug) te vinden of al helemaal gelukkig met jezelf bent. Eveneens is eenieder welkom die ongelukkig is in een relatie. Iets wat in deel III regelmatig ter sprake kwam.



Uit feedback bleek dat personen het waardevol vinden om de eerste drie delen van het topic te lezen:

Deel I Alleen zijn en gelukkig zijn met jezelf

Deel II Alleen zijn en gelukkig zijn met jezelf - deel 2

Deel III http://forum.viva.nl/foru ... -3/list_messages/215279/0

Deel IV Alleen zijn en gelukkig zijn met jezelf, deel IV



Eind 2014 bestaat de literatuurlijst uit de volgende stukken:

Als hij maar gelukkig is – Robin Norwood

De ideale vrouw is een bitch – Sherry Argov

Coach jezelf naar succes – Talene Miedaner

Verslaafd aan liefde – Jan Geurtz

Je kunt je leven helen – Louise L. Hay

Het monsterverbod – Carolien Roodvoets

Liefhebben zonder voorwaarden – Paul Ferrini

De Kracht van het Nu – Eckhart Tolle

Als succes een spel is, dan zijn dit de regels – Cherie Carter-Scott

De zeven spirituele wetten van succes – Deepak Chopra

Superbrein – Deepak Chopra

Emotionele afhankelijkheid - Dr. Rudolf Snel.



Lisanne: bedankt voor het openen van het oorspronkelijke topic! Alhoewel Lisanne minder actief is, is er nog altijd een ‘harde kern’ actief aangevuld met (eveneens welkome) passanten.
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Zandvogel (en iedereen die er zin in heeft): denk dat je hier ook wel wat aan hebt:

https://www.youtube.com/watch?v=tCBDV0w-0HA



XsSweet: heb ik ook hoor, eraan toegeven is lekker maar zorgt soms vaak ook wel

dat er het een en ander aan emoties los komt. Is op zich ook niet erg, het moet tenslotte

'naar buiten'.



Ik heb mezelf trouwens ondanks de regen toch even naar buiten geschopt, geen groot stuk

maar ik heb toch nog even een stukje gelopen. En zoals altijd, ik heb daar echt niet altijd zin

in maar ik word er erg rustig van en ga me er echt beter door voelen.

Er zijn bovendien regenjassen bedacht voor dit soort taverelen, en bovendien ben ik een gezonde Hollandse meid .

(dat zei mn vader vroeger als ik vond dat hij me wel even naar school kon brengen omdat het regende)
Suzy: mooie post over het loslaten enzo, ben het zelfs met je eens.

Ik heb in ieder geval bij mezelf het idee dat het zo wel werkt, vooral

als ik niet meer naar mn Ego (verstand/negatievegedachten/gepieker) luister.



Gek hoe sommige inzichten toch ineens kunnen komen.

Ik moet alleen nog wel even accepteren dat ik me niet 24 u per

dag 'helemaal chill' voel en vooral dat dat ook helemaal niet hoeft.
Alle reacties Link kopieren
Tove: als je je even niet vastklampt aan die cadeautjes, he, maar ze een stukje van je af houdt en er eens écht goed naar kijkt.

Zíjn het dan nog wel zulke mooie cadeautjes of was het meer de nog mooi verpakte cadeautjes, (de mooie verpakking van loze beloften) misschein wel lege doosjes die je in je zorgvuldig aan het bewaren bent, en wacht je eigenlijk nog steeds op de dag wanneer je de (verwachte/voorgespiegelde mooie) inhoud kunt gaan uitpakken?



Wat voor moois heeft hij daadwerkelijk (al) gegeven, dat jij daar zorgvuldig van kan koesteren in jouw hart?
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Tja dat hele verhaal over kadootjes die me zijn gegeven (en dan denk ik aan ex) heeft bij mij nu juist een berg oud verdriet aangeraakt

Bah helemaal geen zin in

En ik merk dat ik best goed ben geworden in het weer laten gaan, het loslaten. "Hallo verdriet, ben je daar weer, ik zie je, ik ken jou, bedankt en tot ziens"

En dan kan ik vrij snel weer verder, zonder een huilbui te krijgen of in het verdriet weg te zakken.

Dat is toch echt iets wat ik via de mindfulness heb geleerd.



Wat me vandaag bezig houd, ik dat ik heb gemerkt dat ik wens dat het verdriet weg gaat.

Ik kan het wel steeds loslaten, maar het komt steeds terug en dat wil ik helemaal niet (en zo ben ik weer in verzet..)

Ik vind het maar vermoeiend en saai allemaal

Nu ik wel zo'n beetje klaar lijk te zijn met ex, wordt er een oude wond zichtbaar die ergens anders over gaat, waarschijnlijk heb ik die wond jaren niet gevoeld en genegeerd omdat ik zo druk was met ex.

Ik weet waar dit vandaan komt alleen weet ik niet goed wat ik er mee moet. Misschien wel helemaal niks, ik wil gewoon dat het er niet is, dat ik er geen last van heb.
"When it rains, look for rainbows. When it's dark, look for stars.."
Zandvogel: pas als je het helemaal hebt verwerkt zal je het als minder lastig ervaren. Loslaten is iets heel anders dan verwerken.



Kwam laatst een mooie spreuk tegen:



★ Nothing ever goes away, until it teaches us what we need to know ★



Dus mijn tip: laat het niet steeds los, maar ga er wat mee doen, bekijk het verdriet en probeer er de les uit te halen. Geef het daarna een plek en waarschijnlijk zal het er dan al een stuk anders uit zien.
Suzy: we spreken allemaal andere talen en hebben dus ook overal andere behoeftes aan. Ik lees dit nog maar net, een eyeopener zei ik al. Dat ik mij er bewust van ben en de uiting van liefde zie in de taal van mijn vriend, wil niet zeggen dat ik dat direct kan herprogrameren in míjn behoeftensysteem.



Daarnaast vind vriend het enorm lastig om een kus en knuffel te geven, mij even stevig vast te pakken. Armen om mij heen, kus op mond/wang/voorhoofd etc.

dat plus moeite hebben met verbaal dingen uiten, maakt het, het wel eens moeilijk. Zeker als dat juist mijn taal is.



Dat wil niet zeggen dat ik niets waardeer wat hij doet of dat ik dat niet als vorm van liefde zie. Maar wat ik al zei, herprogrameren is het wel.



Nogmaals benieuwd wat jullie taal van de liefde is.
Alle reacties Link kopieren
@ Suzy: tja, dat zijn inderdaad lege dozen met prachtig papier rond... Of misschien wel een gevulde doos met mooi papier rond, maar terwijl ik aan het uitpakken ging, nam hij het meteen weer af en liep ermee weg. En loog vervolgens dat hij het nooit overhandigd had.



Niet veel om te koesteren idd!



Eigenlijk zou ik hem met de lege dozen om de oren moeten slaan, niet mijmerend en huilend de dozen telkens opnieuw vastnemen en bekijken.
Alle reacties Link kopieren
Suzy: Mooie reactie weer van jou naar mij. Ik kan er om lachen en om huilen, zo confronterend.

Het doet me beseffen dat ik mijn eigen waarheid creëer, maar dat het niet de absolute waarheid is. Eigenlijk niet anders dan ik altijd al gedaan heb. Het geeft niet dat het is zoals het is, me daar op aanpassen en vrede mee hebben in plaats van werkelijk nieuwe wegen in te slaan.



Nee op al die vragen kan ik zelf geen antwoord geven, dus kan ik ook niet van hem verlangen. Dat besef ik ook goed, maar ik laat het echt los nu. Koester gewoon onze vriendschap.

Vandaag heb ik zijn hond uitgelaten en eten gegeven omdat hij een lange dag weg moest. In de keuken (waar het eten voor de hond staat) stonden op het aanrecht 2 lege flessen wijn en 2 gebruikte glazen.

En nu zit dat maar in mijn gedachte... Die flessen wijn heb ik hem nog aangeraden toen we samen op stap waren (en een beetje de hoop dat we ze samen koud zouden maken...) ik weet dat ik hier niet automatisch conclusies uit moet trekken en dat hij kan doen wat hij wil. Maar toch zou ik nu wel graag die monnik op die berg zijn, bah ik wil deze gevoelens helemaal niet hebben, zo kinderachtig.



Ook een knoop doorgehakt vandaag, toch toegezegd mee te gaan naar een groot feest met diner volgende week vrijdag, met overnachting. Ik had (en heb) er eigenlijk helemaal geen zin in voor mijn gevoel, maar wie weet wordt het toch wel leuk.
Alle reacties Link kopieren
Social: Ik kan er even geen antwoord op geven, nadenken over de stukgelopen relaties is even niet wat ik wil, dan komt er teveel boven.



1 ding waar ik nu wel om moet lachen overigens...exvriend woont naast zijn ouders, als ik naar huis ging en hem een zoen wilde geven dan keek hij eerst of zijn ouders het niet zagen. Stond zijn moeder bij het raam of buiten dan werd er niet gezoend. Een hand op zijn been, of arm rond hem als we bij zijn ouders waren was ook taboe. Hand in hand openbaar lopen ook overigens ook.
Alle reacties Link kopieren
Social bedankt voor de tip

Met de talen van de liefde kan ik nu even niks

Omdat ik nu alleen ben en als ik er over na ga denken ga ik juist weer aan ex denken en dat is nou juist wat ik probeer NIET te doen.

Het is interressant, zeker.

Ik denk dat zoiets heel goed is om samen eens door te nemen, met partner, en dan kun je heel veel leren van wat jij en wat de ander vind dat jouw/zijn liefdestaal is.

Het kan voor leuke verrassingen en beter begrip en communicatie zorgen lijkt mij.

Ik ga het bewaren voor mocht ik op een dag weer eens samen zijn met iemand, dat zeker.
"When it rains, look for rainbows. When it's dark, look for stars.."
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk is mijn taal der liefde heel simpel en die van mijn vriend ook social:

Het zit hem nl in de kleine dingen...

Ik ga er voorbeeldjes van noemen om het een beetje duidelijk te krijgen voor jullie;

- een simpele creatieve oplossing voor een piekerprobleem van de ander.

- iets lekkers koken voor na een lange dag werken.

- brood smeren voor degene die haast heeft.

- een taak doen waar de ander al dagen tegenop ziet.

- een luisterend oor.

- een knuffel.

- even dicht bij de ander kruipen voor het slapengaan.

- geen loze woorden als schatje en lieverd maar elkaar bij de naam noemen.

- iets voor de ander overhebben.

- elkaar de tijd geven om in alle rust over een (gezamenlijke) beslissing na te denken.

- echt oprecht luisteren naar wat de ander te zeggen heeft.

- iedere dag een uur zonder telefoons, tv en andere zooi.

- oprechte interesse in wat er in de ander omgaat.

- de 4 seconde regel als iemand aan het praten is.

- enz.
Alle reacties Link kopieren
Amy, schrijf je eigen gevoel niet meteen weg als kinderachtig. Je weet te weinig voor conclusies: maar het raakt je wel. En dat gevoel mag er zijn. Dat dingen iets met je doen omdat je om iemand geeft... Of omdat iemand meer bij je losmaakt dan je eigenlijk (in deze omstandigheden) zou willen.

Je kan hier ook zekerheden uit ontlenen in plaats van alleen naar de onzekerheden te kijken...
Alle reacties Link kopieren
Jadaiswa: Ik zie niet welke zekerheden ik hier uit kan halen?

Zijn eigen woorden dat hij nooit wijn drinkt als hij alleen is of met vrienden, dan is het bier.

Maar ja misschien was het bier op, misschien heeft hij 2 avonden wijn gedronken en een nieuw glas gepakt. Genoeg logische verklaringen te verzinnen, het zou me niet eens bezig moeten houden, maar het raakt me (dat is dan een zekerheid in ieder geval)
Ik snap dat je je daardoor rot voelt Amy. Maar probeer geen hele verhalen er van te maken, zolang je de waarheid niet kent.



Amy en Zandvogel:

Het was niet de bedoeling om jullie een rotgevoel te geven door die vraag.

De talen der liefde kun je imo ook gebruiken voor alle andere soort relaties die er zijn. Binnen vriendschappen, of binnen families, wat was vroeger gebruikelijk binnen je gezin.

Liefde heb je nml in allerlei soorten, hoe uit je bv de liefde voor je kinderen?





Jadaiswa: mooie opsomming, zitten jullie veel op 1lijn? Of ook grote verschillen en hoe ga je daar dan mee om?





Ik heb het vriend net laten lezen en hij gaf aan dat hij het prettig vind als het een mengelmoes is van allemaal. Afgewisseld, niet teveel hetzelfde.

Hij zag ook in dat hij het op sommige vlakken na laat. Dat vind hij vervelend, ligt met name omdat hij die dingen niet van huis uit is gewend. Het viel hem nu pas op dat hij op sommige vlakken dingen niet uit. (Verbaal of met knuffel oid) Ergens fijn dat hij het uit zichzelf zegt en niet dat ik er over "geklaagd" heb.

Hijweet nu wel dat ikdie behoefte meer heb. Maar heb ook duidelijk gemaakt dat wat hij allemaal voor mij doet helemaal van liefde getuigd en dat ik dat genoeg vind. Fijn om nav zoiets in gesprek te gaan en te ervaren hoe dingen voor elkaar zijn.



Ik baal dat ik nog steeds zo overgeleverd ben aan mijn ziekte. Het feit dat ik niet kan werken en zo weinig kan accepteer ik nu wel. Maar ik had de intentie om dan wat meer op mijzelf te richten. Nog wat boeken lezen, de kleine dingen waar ik nog altijd tegen aanloop aan te pakken. Gewoon nog "iets" kunnen doen.

Iets uit de dag halen, maar ik ben steeds zooooo moe.. dat ik nachten maak van bijna 14 uur en daarom heen nog wel 3 a 4x een uurtje slaap. De dagen zijn dan zo kort, dat ik amper wat kan doen.



Forum haal ik wel steeds meer uit. Ook mijn makkelijkste verbinding met de buitenwereld..



Voor iedereen lekker slapen!
Alle reacties Link kopieren
Social

Hoe kom je op het idee dat wij zouden kunnen denken dat het jouw bedoeling was om ons een rotgevoel te geven?

Sorry ingewikkelde zin, maar ik vraag me dat af sinds ik die opmerking van jou las

"Amy en Zandvogel:

Het was niet de bedoeling om jullie een rotgevoel te geven door die vraag."



Want dat lijkt me logisch, dat is niet jouw bedoeling uiteraard.

Ik heb getwijfeld om het te vragen, ik doe het nu toch omdat ik het wel interressant vind, eigenlijk verontschuldig jij je nu terwijl dat imo helemaal niet nodig is.



Dat deze taal juist iets kan zeggen in alle relaties had ik wel begrepen.

Alleen merk ik dus nu dat als ik erover na ga denken, ik toch dan over ex ging denken, en dat vermijd ik liever, gezien de fase waar ik nu in zit. En dat heeft Amy ook denk ik.



Ik ben de talen der liefde wel eens eerder tegen gekomen.

Hartstikke mooi hoe jij en je vriend dat nu samen hebben kunnen gebruiken, het er over hebben, echt mooi! Wat ik wel jammer vind is dat ik dat toen niet heb gedaan, dan denk ik wat zou er gebeurt zijn als ex en ik dat toen we nog samen waren gedaan zouden hebben? Maar dan zit ik weer in de wat als modus... Beter van niet.



Ga je nog naar mindfulness?
"When it rains, look for rainbows. When it's dark, look for stars.."
Alle reacties Link kopieren
Social: Wat fijn dat je er met vriend zo goed over kan praten! Ik denk dat dat 1 van de belangrijkste factoren is om een relatie te laten slagen, dat je open kunt zijn en dus begrijpen hoe de ander denkt.

Het ergste om te horen is 'zo ben ik nu eenmaal', daar kun je gewoon niets mee.



Net als Zandvogel had ik echt niet de gedachte dat het jouw bedoeling was om mij een rotgevoel te geven, natuurlijk niet! En is het zo dat mijn gedachtes automatisch naar exrelaties gingen waar ik geen behoefte aan heb om aan te denken.

Maar als je vraagt hoe het met betrekking tot mijn kinderen is geef ik graag antwoord

Dan gebruik ik alle 5 talen van de liefde om te communiceren, dat gaat automatisch.



Veel positieve woorden: dat ik trots op ze ben, dat ze er leuk uitzien (bv met nieuwe kleren), hoe lief ik het vind als ze wat voor me doen (afwas of zo), dat ik van ze hou no matter what. En dat ze boven beledigingen, pesterijen moe(s)ten staan omdat ze goede personen zijn. Dit was erg belangrijk voor me omdat zij ook de andere kant hebben moeten meemaken.



Tijd en aandacht: Voor hen heb ik altijd tijd (gehad) en aandacht. Ik laat alles uit mijn handen vallen als zij me echt nodig hebben. En er echt zijn, niet met een half oor. Quality-time plannen of ongepland.

Heerlijk die tijd toen ze klein waren ook...in bad, naar bed brengen en dan voorlezen



Cadeautjes geven/krijgen: Niets leuker als hele persoonlijke cadeautjes voor ze uitzoeken, met kerst en verjaardag, en soms tussendoor. Ex vergat altijd mijn verjaardag, ik vergeet nooit het eerste jaar erna dat ik jarig was...ik was zo ontroerd, ze hadden geld bij elkaar gelegd en iets heel persoonlijks voor me gekocht (12 jaar) en dat hebben ze elk jaar opnieuw gedaan En het gaat niet om het cadeau, maar de gedachte erachter.



Hulpvaardigheid: Helpen met huiswerk, helpen met levensvraagstukken, brengen en halen naar en van van alles. En omgekeerd hoe behulpzaam ze zijn geweest toen ik veel moest werken om weer op de rit te komen. De keuken of badkamer kraakhelder schoon aantreffen als je thuis komt en dan die snoetjes gespannen kijken of ik het zie en blij zijn als ik zeg hoe lief dat is



Lichamelijke aanraking: Altijd de behoefte gehad om ze aan te raken, even een knuffel, aai over een bol, arm om ze heen..heerlijk! En dat is eigenlijk de enige van de 5 die je niet op afstand kan uitoefenen, de andere 4 gaan onverminderd voort. Ik heb het al eens eerder verteld, maar niets mooier dan als ik zoon na een tijdje weer zie en hij me de lucht in zwiert en echt blij is me te zien.



Ik hoop en denk dat ik ze dat ook meegegeven hebt en ze dat meenemen in hun relaties tot andere mensen, evenals tolerantie en empathie.
Zandvogel: denk niet dat ik het zei om mij te verontschuldigen. Kun je er wel uit lezen ja. Meer dat ik weet hoe vervelend het is als je door een verhaal of vraag van anderen weer teveel aan bepaalde dingen moet denken wat je helemaal niet wil.



Amy: super mooi hoe je dat omschrijft! Pure moederliefde! ♥

Het ontroerd mij! Echt mooi!!



Had gister een huildag, hele dag tranen. Niet persee verdrietig. Moest om alles huilen, zowel om vervelende als juist fijne dingen. Heb het er maar laten zijn. Was ergens wel fijn.



Ik merk wel dat ik de grip op mijn leven terug wil. En nee dat is geen controle. Gewoon duidelijkheid over wat ik heb, een evt diagnose, waardoor ik meer weet waar ik aan toe ben en wat het perspectief is.

En zekerheden heb je niet veel in het leven, maar zoals nu is bijna een ander uiterste.



Heb een turbelente week gehad. Nog een avond op de huisartsenpost doorgebracht, niemand weet het en blijft onduidelijk. Volgende week wel allemaal onderzoeken gelukkig.

Zal morgen eens bellen of ik recht heb op medisch maatschappelijk werk. Waarschijnlijk niet, wordt vaak opgezet tijdens zoekenhuisopname en evt erna. Maar zou wel fijn zijn een gesprek, vooral omdat zij juist ingaan op wat de ziekte met je leven doet.
Alle reacties Link kopieren
Social: Zo'n huildag is gewoon nodig soms in situaties dat het niet meezit. Lekker laten komen, en je merkt op een gegeven moment wel dat de tranen 'op' zijn en het allemaal weer wat lichter wordt.

Ik hoop dat je medisch maatschappelijk werk kunt krijgen. Recht op hebben klinkt eigenlijk vreselijk als je iets nodig hebt....nare regels.

Alle reacties Link kopieren
quote:Amy_123 schreef op 24 november 2015 @ 22:59:

Jadaiswa: Ik zie niet welke zekerheden ik hier uit kan halen?

Zijn eigen woorden dat hij nooit wijn drinkt als hij alleen is of met vrienden, dan is het bier.

Maar ja misschien was het bier op, misschien heeft hij 2 avonden wijn gedronken en een nieuw glas gepakt. Genoeg logische verklaringen te verzinnen, het zou me niet eens bezig moeten houden, maar het raakt me (dat is dan een zekerheid in ieder geval)Dat je in staat bent om iemand te geven, bijvoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
Amy, ook hier zou ik aanraden: wees gewoon eerlijk over wat in jou omgaat.

Ga praten, FwB is te vaag, ieder maakt (samen) de inhoud van zoiets.

Praat over hoe hij zich dat zich voorstelt, hoe dat naar beider idee ingericht kan worden om fijn te zijn, maak afspraken, bijv over exclusief zijn.



Eigenlijk zijn jullie samen enthousiast eraan begonnen, zonder dat duidelijk was wat je dan zo'n beetje kunt verwachten (en hij ook).

Dat geeft die onzekerheid nu (wanneer & hoe vaak ongeveer).

Dit soort dingen loopt nooit vanzelf(sprekend) en zeker niet als beiden niet zo goed weten wat wel en niet gewenst is (zelf gewenst vindt of wat de ander als gewenst ziet).



ALs 1 of beiden maar gaat afwachten op spontane akties van de ander voelt dat al snel als aanpassen, terwijl als je dit gewoon kunt bespreken het voor allebei prettiger is om te weten waar je globaal aan toe bent.



Hij heeft bijv nergens gezegd dat hij intussen ook anderen wil kunnen daten oid, alleen dat ie komende 2 jaar veel ruimte nodig had voor eigen leven.

Als hij jou vraagt op de hond te passen en hij had vrouwelijke visite gehad, dan had ie dat echt wel ff weggeruimd voordat jij kwam, hoor. Hij vertouwt jou in zijn huis als hij er zelf niet is, en als ie iets zou willen verbergen had ie dat wel gedaan.

Hij heeft daar niet eens bij stilgestaan, dat jij die glazen zou vinden en iets van zou kunnen denken.
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Social, ik dacht dat er al wel een diagnose was, maar dat is blijkbaar niet zo.

Dat ís ook een vreselijk moeilijk iets, als je daar nog over in onzekerheid zit (weet ik)!

Ook dat kan ervoor zorgen dat je het gevoel hebt dat er niks gebeurt, niet qua oorzaak (zoeken) iig.

Is het tot die tijd meer symptoombestrijding en kijken hoe dat uitpakt?

Ik ken dat soort machteloosheid wel, dat je vindt dat het niet opschiet, ook al nemen ze jou en jouw klachten uiterst serieus, maar weten ze het gewoon nog niet.



Het extreme uiterste: dat herken ik wel in bepaalde dingen die ik heb (moeten?) ervaren.

Misschien omdat dat de "beste leerschool" is oid?

Je aan je/het lot overgelaten voelen is een soort ultieme uitdaging in "je over moeten geven" aan iets waar je weinig of geen enkele invloed op hebt.

Het medische apparaat is soms traag en log, terwijl jij haast hebt om weer gezond te worden, zeker bij enge verschijnselen die je normale functioneren verhinderen en je weet niet hoe lang dat gaat duren en naar je idee stil staat, dat er niks aan gebeurt.



Gelukkig gaan ze weer verder onderzoeken.

Het is heel normaal dat je je hier onzeker, bezorgd, zorgelijk of zelfs labielerig onder voelt: ene dag vertrouwen erin hebt, volgende dag niet, omdat je nog niet weet waar je mee te dealen hebt.

En "weten" is altijd beter, he? Daar kun je wat mee.



Fijn dat je je nog op allerlei andere dingen kunt richten en dat dat artikel aanleiding was tot een gesprek met je vriend.

Zodat hij zich van eea bewust(er) wordt, hoe jij daaraan hecht en wat je zou willen van hem.

Bedenk dat het vaak geen kwestie is van "niet willen" of "niet op het idee komen", maar een soort vaardigheid is die hij niet geleerd heeft, dus niet in zijn "spontane" systeem zit. En zich ongemakkelijk bij voelt, een drempel over moet, omdat hij dat niet ként.

Maar sommige vaardigheden zijn alsnog te leren (als hij dat wil leren).



Veel sterkte meid, ik hoop dat in die onderzoeken duidelijk wordt wat er nou écht aan de hand is en dat volledig herstel mogelijk blijkt.

Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Gisteren een beursdag (was ik de andere dagen ook maar gegaan, ik vind dat altijd hartstikke leuk), eindelijk beeld bij een paar collega's irl.

Nog 2x een binnenpretmomentje gehad.

De ene zo'n "toeval bestaat niet"-momentje, de andere omtrent dat mijn oog viel op een speeltoestel en ik daar andere speelse taferelen bij associeerde .

De standhouder zag dat, zag ik, alsof hij mijn gedachten kon lezen, haha, en ik kon een grote glimlach niet onderdrukken, voelde me soort van "betrapt".



Er lopen soms best leukerds rond op zo'n beurs, trouwens, lijkt wel inherent aan die beurzen, haha: er worden wat blikken uitgewisseld, zeker als het niet druk meer is qua potentiële klanten, dan is het ook kijken en bekeken worden, hoor.

Ik heb vaak op beurzen gestaan in het verleden en het leukst eraan vond ik de contacten tussen standhouders onderling, wat hun business dan weer is, info of kaartjes uitwisselen, je weet nooit wat je er nog eens aan hebt.

Zo ook met de buurstand gekletst, dat klikte leuk en die hebben dit jaar nog een paar beurzen (meer consumentgericht namelijk).

Ze had het erover dat ze een jonge stagiaire had die totaal ongeschikt was, dat er (net als in de horeca) mensen zijn die het snappen of niet, en ik vertelde dat ik me beschikbaar stel, of als invaller, voor toekomstige beurzen.



Omdat ik zo veel alleen en vanuit huis werk, vind ik het een verademing soms, die (oppervlakkige) drukte.

Dit is een stel met nog jonge kinderen, de avonden op die beurzen breekt hun dan op (beide ouders weg) en voor mij maakt het niks uit juist, welke tijden. Dat kan nu in mijn voordeel werken.

Daaraan merk je soms dat werkgevers ook wel door krijgen dat jong niet altijd beter is.



Tegen het eind van de dag bij het "informele gedeelte" bij eoa stand in gesprek geraakt met een man, die eerst vroeg wat ik die avond ging doen en daarna wat ik uberhaubt deed (voor werk en in vrije tijd), dat ik geen tv keek maar hier schreef.

Toen bekende hij meteen zijn onzekerheid, gebrek aan (sociaal) zelfvertrouwen en dat ie eigenlijk weleens een goed gesprek (psychologisch) wilde hebben, overwoog naar een psycholoog te gaan, enz.

Dat vind ik mooi, zeker voor een man, om zich zo te openen naar een vreemde (of juist een vreemde) en ik dat als een compliment zie als mensen mij zo snel in vertrouwen nemen.

Hij was vertegenwoordiger, vertelde hij, grappig dat je dan toch in zo'n soort baan rolt, waar je zelf op mensen moet afstappen.



Als potentiele vlam weet merk ik dat dat niks voor mij is: in emotioneel/sociaal opzicht wil ik niet degene zijn die (veel) "sterker" is tegenover iemand die zichzelf nog helemaal niet kent, nog helemaal aan het begin staat met "aan zichzelf werken", ook al vind ik die stap op zich al heel wat, als die interesse in zichzelf er is en de wil iig om zijn zelfvertrouwen te vergroten.

Maar zo heb je dus zélfs op zo'n "oppervlakkige" beurs opeens wat diepere gesprekjes, hahaha.



Daarna in eigen buurt ergens een hapje gegeten, raakte ik in gesprek met een Fransman, en ik kan wel aardig wat frans, die vroeg ook wat ik voor werk deed, en die had vrienden in Frankrijk die zoiets zochten, of dat ook kon.

En ja, dat kan. En ik kan dat ook vertalen naar Nederlands, zodat ze ook Nederlandse teksten zouden hebben.

Nummers uitgewisseld, dus misschien een nieuwe klant gescoord.



Zomaar spontaan en informeel, alleen maar omdat je enthousiast vertelt wat je graag doet voor werk en vrije tijd

Ik merk wel dat ik liever niet vertel wáár ik dan zoveel schrijf, trouwens, als het om bekenden gaat iig.

Dan zou ik mijn "anonimiteit" hier kwijt zijn en ik schrijf hier natuurlijk nogal wat eigen gedachten en ervaringen ook..

Niet dat ze dat niet mogen weten, ik vertel ze zelf wel als ze iets willen weten, maar dit is wel erg "mijn eigen ding".

Je diepere hebben en houden hoeft niet geheim, maar nou ook weer niet op straat te liggen

(mijn meest close kringetje weet dat wel en die voelen zich niet geroepen dat te gaan lezen, gelukkig)



Sommigen aan wie je dat vaag vertelt begrijpen totáál niet dat je eigen (privé)ervaringen en visies zou willen delen met anderen, laat staan ook nog zou willen meeleven met anderen, die je niet eens kent "in het echt".

Vaak die mensen die eea hebben meegemaakt (en alsmaar doorgegaan zijn, nog onder de oppervlakte ligt) en daardoor lange tijd de kat uit de boom kennen, voor ze wat vertrouwelijker worden.



Nou ja, zo'n dagje als gisteren laat me weer eens beseffen hoe nodig ik het ook heb om "buiten te spelen", juist in de winter ook.

Ook om ergens naar op weg te zijn, onderweg te zijn en ook weer lekker thuis te komen.

Dat moet ik toch op eoa manier meer inbouwen, meer evenwicht in hebben, de focus nu en dan op andere onderwerpen, meedenken (en doen) in het zakelijke wereldse wereldje.
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Hoi dames,



Wat een dag weer... hoe kan ik het kort houden.. ;)

Ik had laatst verteld van dat zingen in de kroeg met een paar collega's. Vandaag hadden we afscheid van een collega, die was daar niet bij toen. Ze vroeg of ik tijdens haar afscheid het wilde zingen, heb ik gedaan.

(Eventueel pben, ik wil het eventueel wel appen want ze heeft het opgenomen)

Ik wil niet opscheppen maar ze kreeg tranen in haar ogen , veel complimenten gehad vd rest.



En wat betreft .. pffff...

Ik ben er wel een beetje klaar mee want het begint me echt op te breken.

Echter muziek is magisch , hij zat in een andere ruimte toen ik ging zingen met een raam naar waar wij zitten. (Was nog bezig met cliënt) Is bovendien nogal gehorig want oud gebouw.

Ik heb op een of andere manier magie in mijn stem want toen ik begon met zingen hoorde hij dat en hij keek door dat raam mij recht in mijn ogen aan. Normaal als ik terug kijk ontwijkt hij dat, dit x niet. We keken mekaar een paar minuten strak aan, soort magisch moment. (Al kan ik me dat ook wel verbeeld hebben...) Het mooiste was nog wel dat dit gebeurde bij het zinnetje 'couldn't look you in the eyes .

Maar goed verder kan hij ff de pot op...



Oww en ik ga beginnen met Spaanse lessen volgende week, holleee!

Collega van mij is Spaanse, zij geeft privé lessen die niet veel kosten dus ik ga toch een poging doen.



Zo ik ga slapen dames! Buenos noches, hasta mañana!
W.a.a.r.o.m. lukt dit nou nooit... grrrrmmmmbbbblllll...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven