Autisme,wie ook?

31-05-2015 16:01 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg me af of er meerdere dames zijn met autisme die zin hebben om mee te schrijven. Bij mij is de diagnose pas gesteld en ben al in de 30. Ze weten alleen nog niet of het Asperger is of pdd-NOS. Wil er iemand meekletsen?😊
quote:elfje12 schreef op 21 juli 2016 @ 08:32:

Ah kijk! Heel frustrerend als je dat weet, maar ze daarmee niet opschieten.Frustrerend voor hondenmens ja, die moest voor bloedonderzoek. Als ik wat wil weten trek ik een collega aan de witte jas, naald erin en na een uur weet ik meer. Maar goed, dat komt eigenlijk nooit voor want ik heb eigenlijk niet vaak iets wat ook duidelijk aantoo baar is in t bloed
quote:cumulus schreef op 21 juli 2016 @ 08:52:

[...]





Sterkte met je onderzoek!



Toen ik bezig was met de onderzoeken voor mijn diagnose werd ik op een dag gebeld: in plaats van een maand later, kon ik de volgende dag al komen!



Dat ik nogal paniekerig reageerde werd later meegenomen in het onderzoek. Het paste helemaal in het ASS-plaatje...



Ik ben overigens wel gegaan.



Lol, wie weet was het vooropgezet, een soort voorscreening



Als in dat ze het expres doen als onderdeel van het onderzoek
quote:Solomio schreef op 21 juli 2016 @ 09:06:

Dus nu heb ik maar even gebeld of het onderzoek nog wel doorgaat.

Antwoord: ow, ja hoor, het gaat gewoon door om 13.30.



Alsof het volstrekt normaal is dat ze me daar dan niet even over terugbellen.



Tis dat ik dat onderzoek móét laten doen, anders ging ik helemaal niet.



Een darmafdeling weet vaak niet eens dat iemand autisme heeft, dus daar houden ze sowieso geen rekening mee. Het niet terugbellen os asociaal inderdaad, denk dat menig NT daar ook van in de war zou kunnen raken.



En tegenstrijdige instructies.. Ughhh
Alle reacties Link kopieren
quote:biobitch1984 schreef op 21 juli 2016 @ 11:16:

[...]





Een darmafdeling weet vaak niet eens dat iemand autisme heeft, dus daar houden ze sowieso geen rekening mee. Het niet terugbellen os asociaal inderdaad, denk dat menig NT daar ook van in de war zou kunnen raken.



En tegenstrijdige instructies.. UghhhOw, maar ik vermeld het er overal bij hè. Dus ze hadden het iig kúnnen weten.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
quote:biobitch1984 schreef op 21 juli 2016 @ 11:13:

[...]





Lol, wie weet was het vooropgezet, een soort voorscreening



Als in dat ze het expres doen als onderdeel van het onderzoekHihihi, ja, dat zei ik ook al Achteraf dan, want op het moment zelf vond ik het lastig. Ergens wel fijn dat het al zo snel kon, maar het overviel me en ik moest meteen ja zeggen anders belden ze de volgende. Overigens brachten ze het met heel veel begrip en excuses en "ik begrijp dat het u overvalt", dus ik neem ze niks kwalijk.
quote:biobitch1984 schreef op 21 juli 2016 @ 11:16:

[...]





Een darmafdeling weet vaak niet eens dat iemand autisme heeft, dus daar houden ze sowieso geen rekening mee. Het niet terugbellen os asociaal inderdaad, denk dat menig NT daar ook van in de war zou kunnen raken.



En tegenstrijdige instructies.. Ughhh



Ik heb wel eens het idee dat het onder NTers juist geaccepteerd wordt en dat het "typisch autistisch" is om je daar druk over te maken (ja, mij ergert het ook enorm).



Is het geen idee om een kaartje bij je te dragen waarop staat dat je autistisch bent? Je hebt ook een autipas, maar dat kost geloof ik 30 euro. Ik ben van plan om een eigen briefje te maken waarin staat dat ik een autistisch spectrum stoornis heb en daarom bepaalde dingen nodig heb of bepaalde reacties kan geven. Ik heb toevallig vanmorgen die tip gekregen en ga daar eens over nadenken.
quote:Solomio schreef op 21 juli 2016 @ 11:21:

[...]



Ow, maar ik vermeld het er overal bij hè. Dus ze hadden het iig kúnnen weten.



Willen is kunnen, maar meestal interesseert het ze geen fuck, of 4 mensen noteren het en houden er rekening mee, en de andere 20 medewerkers van die afdeling denkt er niet meer over na of gaat dat niet eerst opzoeken in het patientendossier.



Sowieso heb ik het gevoel dat dat patientendossier pas op tafel komt op t moment dat je binnenwandelt op een afspraak, bij een huis tuin en keuken consult. Bij een ingreep misschien iets eerder. Maar dan keken ze net niet op die blz met de autistnotitie
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in het centrum van een dorp, en voor mij zijn de ergste dagen van het jaar aangebroken.

Het is namelijk kermis, en die staat bij mij om de hoek.

Terwijl ik dit typ luister ik dus naar zes soorten muziek door elkaar, rinkelende bellen, een vent die door een microfoon tettert en gillende kinderen.



Uiteraard kan ik ergens gaan logeren, maar dat is óók vreselijk moeilijk voor me. Ik haat logeren, word helemaal gek als ik mijn eigen omgeving moet verlaten.



Het is dus kiezen tussen twee kwaden. En nee, de wereld vergaat niet, maar voor een autist is dit wel zwaar.
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
Ow Lotte, kan me voorstellen dat dat heel naar is. En als je alleen maar mag 'klagen' als de wereld vergaat, dan kunnen we het forum wel opdoeken.



Onderzoek ging prima, alles zag er goed uit. Arts vond het heel vervelend dat dat telefoontje van vanochtend zoveel stress had veroorzaakt.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
quote:Solomio schreef op 21 juli 2016 @ 16:11:

En als je alleen maar mag 'klagen' als de wereld vergaat, dan kunnen we het forum wel opdoeken.

Daar heb je helemaal gelijk in!



Wat fijn zeg, dat het onderzoek goed is gegaan en dat het er ook nog goed uitzag.

Is dit dan ook al echt de uitslag, of moeten ze nog dingen nader onderzoeken?
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
quote:Lotte35 schreef op 21 juli 2016 @ 15:24:

Ik woon in het centrum van een dorp, en voor mij zijn de ergste dagen van het jaar aangebroken.

Het is namelijk kermis, en die staat bij mij om de hoek.

Terwijl ik dit typ luister ik dus naar zes soorten muziek door elkaar, rinkelende bellen, een vent die door een microfoon tettert en gillende kinderen.



Uiteraard kan ik ergens gaan logeren, maar dat is óók vreselijk moeilijk voor me. Ik haat logeren, word helemaal gek als ik mijn eigen omgeving moet verlaten.

Het is dus kiezen tussen twee kwaden. En nee, de wereld vergaat niet, maar voor een autist is dit wel zwaar.



Vreselijk al die prikkels. Al vind ik even over de kermis lopen en wat snacken best leuk. Die tetterende vent en alle muziek door elkaar zou ik het irritantst vinden.

Logeren doe ik ook niet graag. De enige keren dat ik dat gedaan heb was noodgedwongen bij mijn moeder. Vier nachten. Toen was er een lekkage in mijn huis. Ik zat gewoon de dagen af te tellen. Was nog rotweer ook. Ik krijg ook liever geen logé. Wat een gedoe! Is ook maar 1 keer voorgekomen in mijn eigen huis.
quote:Solomio schreef op 21 juli 2016 @ 16:11:

Ow Lotte, kan me voorstellen dat dat heel naar is. En als je alleen maar mag 'klagen' als de wereld vergaat, dan kunnen we het forum wel opdoeken.



Onderzoek ging prima, alles zag er goed uit. Arts vond het heel vervelend dat dat telefoontje van vanochtend zoveel stress had veroorzaakt.

Eens! Lijkt me vreselijk! Even over een kermis lopen vind ik wel leuk. Maar om er tijdelijk naast te wonen, nee. Ik zou ook gek worden.



Fijn dat het goed ging, Solo. En prettig om te horen dat de arts het ook vervelend vond van het telefoontje.



Ik zeg wel eens dat ik een vorm van Autisme heb, wat niet direct klopt, maar voor mensen meteen wel een stuk duidelijker dan wanneer ik moet uitleggen wat NLD is en dan te horen krijgen dat het op Autisme lijkt.
Alle reacties Link kopieren
Pffff, kan iemand me even knock-out komen slaan?

Ik heb de uren afgeteld tot 22:30, omdat dan de kermis afgelopen zou zijn.

Dat was inderdaad het geval, maar vanaf dat moment begon er dus een band keihard te spelen.

Ik dreun bijna van de bank.



Ik ga me toch maar alvast mentaal voorbereiden op een logeerpartij volgend jaar, want dit is voor mij amper te doen.
You don't have to fit into the format
quote:Lotte35 schreef op 21 juli 2016 @ 23:22:

Pffff, kan iemand me even knock-out komen slaan?

Ik heb de uren afgeteld tot 22:30, omdat dan de kermis afgelopen zou zijn.

Dat was inderdaad het geval, maar vanaf dat moment begon er dus een band keihard te spelen.

Ik dreun bijna van de bank.



Ik ga me toch maar alvast mentaal voorbereiden op een logeerpartij volgend jaar, want dit is voor mij amper te doen.



Kan je niet een nachtje in een hotel gaan slapen dicht bij werk maar ver van kermis ofzo? Soort minivakantie

Ikzelf had last van in het centrum wonen laatst omdat studenten savonds buiten zitten em dan muziek keihard hebben en superluid praten.. En dat rustig blijven doen tot 3 uur snachts... Doordeweeks dus.



Solomio: ben je blij met de uitslag van het onderzoek? Want als je wel ergens last van hebt maar ze vinden niet wat kan nog vervelender zijn.



Ik kreeg de rekening van mijn autoverzekering... Moet 387 euro extra lappen! Dikke 1000 euro. Oef... Denk dat ik het afbetalen van de studieschuld nog even uitstel zeg maar.
Alle reacties Link kopieren
Ow Lotte, ik zou van minder gek worden. Hopelijk heb je toch nog een beetje geslapen.



@Biobitch: ja, ik ben blij met de uitslag van de onderzoeken. Ik had namelijk geen klachten, maar een licht ijzertekort en dan gaan ze even kijken of je niet ergens continu bloed verliest. Ben blij dat er niks gevonden is.



En wat een bedrag zeg. Moet je dat in één keer betalen?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
quote:biobitch1984 schreef op 22 juli 2016 @ 00:29:

Ikzelf had last van in het centrum wonen laatst omdat studenten savonds buiten zitten em dan muziek keihard hebben en superluid praten.. En dat rustig blijven doen tot 3 uur snachts... Doordeweeks dus.

Zo aso vind ik dat.



Maar hoe kan dat nou, dat je extra moet betalen voor je autoverzekering?

Wat een geld zeg.



Hier was de pestherrie om 00:00 eindelijk afgelopen.

Ik woon hier al veertien jaar, dus ben wel gewend dat er tijdens de feestweek op zaterdag altijd een band speelt tot middernacht.

Daar stel ik me dan ook op in.

Maar dat ze nu op donderdag al beginnen vind ik belachelijk.

En dan heb ik alleen mezelf maar om voor te zorgen.

Rond het plein waar de band speelde staan gewoon huizen, waar ook mensen met kleine kinderen wonen.

Overigens staat de kermis ook in een gewone straat met huizen. Er zijn mensen die een attractie pal voor hun raam hebben staan. Ik vind dat niet normaal.



Maar goed. Gelukkig is het maar één keer per jaar.

Nog twee dagen, dan ben ik weer voor een jaar verlost.
You don't have to fit into the format
Ik heb schade geclaimd vanwege een een aanrijdinkje. Dus ben terugggeaan in no claim.



Dat aanrijdinkje had ik omdat compleet over de zeik ging dat mijn planning misliep
Alle reacties Link kopieren
Vervelend!
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
Eergisteren ben ik mijn huis ontvlucht omdat de gemeente aan het snoeien was. Wat een pokke herrie gaf dat. Ik merkte aan alles dat ik het niet aankon. Ben met de hond naar een park gelopen.



Ik heb volgende maand een bruiloft feest, zit daar tegen aan te hikken. Ik hou niet feesten met muziek en dansen. Ik mag gelukkig een vriendin meenemen! Ik hoop ook zo dat ik gewoon kan plassen en dat de toiletten goed zijn anders durf ik niks te drinken.

Moet je trouwens tot de eindtijd blijven? Ik vind het namelijk erg laat.
quote:lisa198 schreef op 22 juli 2016 @ 19:08:

Eergisteren ben ik mijn huis ontvlucht omdat de gemeente aan het snoeien was. Wat een pokke herrie gaf dat. Ik merkte aan alles dat ik het niet aankon. Ben met de hond naar een park gelopen.



Ik heb volgende maand een bruiloft feest, zit daar tegen aan te hikken. Ik hou niet feesten met muziek en dansen. Ik mag gelukkig een vriendin meenemen! Ik hoop ook zo dat ik gewoon kan plassen en dat de toiletten goed zijn anders durf ik niks te drinken.

Moet je trouwens tot de eindtijd blijven? Ik vind het namelijk erg laat.

Nee, dat hoeft niet. Volgens mij kun je gaan wanneer je wilt. Succes!



Vervelend, biobitch!
Alle reacties Link kopieren
quote:lisa198 schreef op 22 juli 2016 @ 19:08:

Eergisteren ben ik mijn huis ontvlucht omdat de gemeente aan het snoeien was. Wat een pokke herrie gaf dat. Ik merkte aan alles dat ik het niet aankon. Ben met de hond naar een park gelopen.



Ik heb volgende maand een bruiloft feest, zit daar tegen aan te hikken. Ik hou niet feesten met muziek en dansen. Ik mag gelukkig een vriendin meenemen! Ik hoop ook zo dat ik gewoon kan plassen en dat de toiletten goed zijn anders durf ik niks te drinken.

Moet je trouwens tot de eindtijd blijven? Ik vind het namelijk erg laat.Wat voor hond heb je Lisa?
Alle reacties Link kopieren
Een Jack Russel, echt een pracht beestie
Alle reacties Link kopieren
quote:lisa198 schreef op 22 juli 2016 @ 19:08:

Eergisteren ben ik mijn huis ontvlucht omdat de gemeente aan het snoeien was. Wat een pokke herrie gaf dat. Ik merkte aan alles dat ik het niet aankon. Ben met de hond naar een park gelopen.



Ik heb volgende maand een bruiloft feest, zit daar tegen aan te hikken. Ik hou niet feesten met muziek en dansen. Ik mag gelukkig een vriendin meenemen! Ik hoop ook zo dat ik gewoon kan plassen en dat de toiletten goed zijn anders durf ik niks te drinken.

Moet je trouwens tot de eindtijd blijven? Ik vind het namelijk erg laat.



Goed dat je afleiding in het park vond met die herrie. Waar ik heel slecht tegen kan zijn boorgeluiden. Vooral in beton. Verschrikkelijk. Net als motors en brommers. Vorige week waren 3 gasten op motors iedereen aan het inhalen op een 60 km weg. Later stonden ze in mijn dorp alleen een beetje gas te geven (dus herrie te maken) zonder weg te rijden.

Je kunt weggaan wanneer je wilt. Dan zeg je toch gewoon dat je de hond uit moet laten?
Alle reacties Link kopieren
Ze zijn hier net begonnen met het afbreken van de kermis!

Ik denk dat ik een rondje door het dorp ga huppelen.



You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
Wat doen jullie met deze warme dagen zoal in het weekend?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven