Iemand ervaring met emotionele heling?

02-05-2016 20:30 106 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oké, ik wist niet exact hoe ik het met noemen. Maar ik zit iets van 9 maanden in therapie. Het is een soort van coaching. Het wordt ook wel een emotioneel helingproces genoemd. In de therapie leer je onderscheid te maken tussen je volwassen bewustzijn en je kinderlijke pijnen/verstoten ikken. Je leert hoe je contact kan maken vanuit het volwassen bewustzijn met die verstoten en getraumatiseerde ikken zodat het geheel in balans komt. Ik leg het wat raar uit wellicht, maar hoop dat t een beetje duidelijk is. In het begin vond ik het fijn: eindelijk een vorm van therapie die bij mij paste; ik hoefde niet urenlang te praten en te overdenken, nee, de therapeut 'voelt' mijn verdriet, pijn en onrust, hij weet de binnenkant ook te kalmeren. Ik kreeg steeds meer helderheid over mijn eigen verdriet. Gaandeweg merk ik dat er (ik ga eens in de twee weken) steeds meer pijnen naar boven komen bij hem, vervolgens voel ik me dagen ellendig. Ik voel me ergens afhankelijk van de therapeut, want het lukt mij nog niet om goed contact te maken met de binnenkant. Hij zegt het ook voortdurend hoe belangrijk het is dat ik zo vaak mogelijk blijf komen. Dat zal heus voor mijn eigen bestwil zijn maar ergens voelt het ook als n gebed zonder einde. Ik heb op t forum ook wel eens verhalen gelezen van vrouwen met een gelijksoortige therapie, ik ben heel erg benieuwd naar ervaringen want hoe postitief ik in t begin was; ik sta er nu totaal anders in. Dank!
Alle reacties Link kopieren
quote:nansie schreef op 02 mei 2016 @ 21:24:

Luister naar je gevoel en stop hiermee. Dat hij zegt dat jouw binnenkant hem nodig heeft, is heel erg fout! Het is de taak van een goede therapeut om jou sterker te maken, zodat je weer verder kunt en zelf eventuele tegenslagen in de toekomst aankunt.Ook zo had ik het nog nooit bekeken. Nee het is best fout om dat (keer op keer) te zeggen.
Alle reacties Link kopieren
quote:wasdroger schreef op 02 mei 2016 @ 21:27:

[...]





Nou teveel is een groot woord, je moet het wel allemaal kunnen behappen. En in de reguliere zorg kan je terug vallen op dingen bijvoorbeeld een crisisdienst enz. Je kan niet zomaar beerputten gaan openen in mijn optiek. Ik raad je toch echt aan om naar de huisarts te gaan voor ggz therapieZit zeker wat in, dank voor je toelichting!
Alle reacties Link kopieren
quote:strikjemetstippels schreef op 02 mei 2016 @ 21:30:

Hij houdt jou bewust klein en afhankelijk (=kassa), komt met telkens nieuwe getraumatiseerde ikken aan zetten en laat zich zwart betalen.



Hij is een sekte leider en jij bent z'n mini kudde.Ik dacht vorige week hetzelfde na ons laatste gesprek, maar dacht ook: misschien is dat normaal bij deze vorm van hulp dat het op deze manier verloopt. Maar het voelt allesbehalve normaal, ik kijk er nu iig met wat meer afstand tegenaan en wil deze vorm van therapie niet meer.
quote:LilyJ schreef op 02 mei 2016 @ 21:39:

[...]





Ik dacht vorige week hetzelfde na ons laatste gesprek, maar dacht ook: misschien is dat normaal bij deze vorm van hulp dat het op deze manier verloopt. Maar het voelt allesbehalve normaal, ik kijk er nu iig met wat meer afstand tegenaan en wil deze vorm van therapie niet meer.ga hierover met hem de discussie niet aan. Mail hem dat je van de therapie af ziet. Hij zal je misschien willen bewerken/ onder druk zetten etc. En hij kent al jouw zwaktes
Ik ben ook ooit eens zo iemand tegengekomen maar dan voor een kind van me. Niet zo heftig als jij beschrijft hoor, en gelukkig niet zo langdurig. Na 2 sessies (die kind enig vond) ben ik ermee opgehouden en ja hoor, dat was allemaal chakra technisch heel ongezond enzo. Je zou er haast een schuldgevoel van krijgen of aan jezelf gaan twijfelen.
<knip i.v.m. herkenbaarheid>



P.S. Heeft hij je mailadres? Zo niet, dan kan je een nieuw mailadres aanmaken alleen hiervoor.
Alle reacties Link kopieren
Wat n freak, wegwezen hoor!
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 02 mei 2016 @ 21:43:

[...]



ga hierover met hem de discussie niet aan. Mail hem dat je van de therapie af ziet. Hij zal je misschien willen bewerken/ onder druk zetten etc. En hij kent al jouw zwaktesJa ik stuur inderdaad gewoon een mail, wilde eerst nog bellen maar ik wil liever geen directe vorm van contact.
quote:LilyJ schreef op 02 mei 2016 @ 21:48:

[...]





Ja ik stuur inderdaad gewoon een mail, wilde eerst nog bellen maar ik wil liever geen directe vorm van contact.Maak een nieuw mailadres aan. Anders blijft hij je mailen.
quote:-Ange- schreef op 02 mei 2016 @ 21:49:

[...]





Maak een nieuw mailadres aan. Anders blijft hij je mailen.

is hij nergens bij aangesloten?

Maak hem in die mail duidelijk dat je verder geen contact meer met hem wilt. Als hij toch mailt, bewaar dan alles goed.
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 02 mei 2016 @ 21:08:

[...]



Hij creeert ook nog een emotionele afhankelijkheid? Bah.

Idd.



Ik zou er niet meer heen gaan TO. Dit klopt van geen kant.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:LilyJ schreef op 02 mei 2016 @ 21:14:

[...]





Over 3 weken, hij was daar totaal niet blij mee (altijd 1 maal per 14 dagen) de binnenkant zou compleet van streek raken. Ik moest hem bellen als dit het geval was. Maar ik ga afzeggen heb ik net besloten.



Wat een geldklopper.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 02 mei 2016 @ 21:56:

[...]



is hij nergens bij aangesloten?

Maak hem in die mail duidelijk dat je verder geen contact meer met hem wilt. Als hij toch mailt, bewaar dan alles goed.Over dit deel staat er niets.
quote:LilyJ schreef op 02 mei 2016 @ 22:04:

[...]





Nee wel voor acupunctuur achtige dingen enzo. Maar over dit deel staat er niets.wat voor vereniging? je kan overwegen om een klacht over hem in te dienen
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook raar dat hij alles wat jij over het nu vertelt koppelt aan het verleden. Er gaat ook gewoon weleens iets kut, zonder diepere reden, dat kan en dat mag. Verdriet en andere negatieve emoties kun je niet volledig uitbannen. Ze horen bij het leven.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig heb je al besloten te stoppen bij deze kwakzalver. Inderdaad mailen en dan het liefst met een anoniem mailadres.

En zeker kijken of je ergens melding kan doen, het is echt kwalijk hoe deze man misbruik maakt van mensen die psychische klachten hebben. Schande, en dan zo op je in praten en je schuldig laten voelen.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
quote:LilyJ schreef op 02 mei 2016 @ 20:48:

Staat niet op zijn site, waar ie bij is aangesloten. Ik betaal ook contant. Klinkt heel fout, maar in t begin, zon 10 maanden geleden (burnout, persoonlijke ellende) voelde het als een verademing. Hij wist me te kalmeren. De afgelopen maanden zit iets me niet lekker. Hij loopt zelf ook bij n heelmeester od, omdat hij nog niet vindt dat ie klaar is.



Ik begrijp dat je niet lekker in je vel zit, maar hoor jij zelf hier niet enorme alarmbellen van formaat misthoorn afgaan? Want dan ben jij echt de weg kwijt.

Stoppen met die koekenbakker dus en een echte peut zoeken.
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
En als mijn binnenkant van streek is ben ik aan de schijt
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
Als dit over MK uit adam gaat (google) kun je volgens mij wel melding maken bij zijn beroepsvereniging.
Alle reacties Link kopieren
Asjeblieft stop er inderdaad mee. Het klinkt ontzettend slecht wat hij doet. En zoals eerder gezegd een mail sturen en klaar. Ga geen mailwisseling aan, geen telefonisch contact meer. In 1 keer het contact verbreken en de eerste keer duidelijk maken dat je geen contact meer wenst, en er ook niet verder op ingaat. Ik ben bang dat hij je anders bang gaat maken ofzo. Sterkte en laat weten of het gelukt is. Ik vind zo'n enge man.
Alle reacties Link kopieren
quote:PlayingTheAngel schreef op 02 mei 2016 @ 22:06:

Ik vind het ook raar dat hij alles wat jij over het nu vertelt koppelt aan het verleden. Er gaat ook gewoon weleens iets kut, zonder diepere reden, dat kan en dat mag. Verdriet en andere negatieve emoties kun je niet volledig uitbannen. Ze horen bij het leven.Ja alles wordt gekoppeld aan vroeger, want je volwassen ik is in feite verstandig. Die denkt niet: ik ben een sukkel (bijvoorbeeld) dat is een beschadigd kind, aldus deze methode.
Alle reacties Link kopieren
Die man praat je van alles aan.

Als jij hiermee doorgaat ga je jezelf ontzettend verliezen in zeeën van ellende.

Stop er mee!
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
Alle reacties Link kopieren
quote:Moirai schreef op 02 mei 2016 @ 22:29:

Die man praat je van alles aan.

Als jij hiermee doorgaat ga je jezelf ontzettend verliezen in zeeën van ellende.

Stop er mee!Ja dat heb ik vanavond definitief besloten, dank allen voor de nuchtere inzichten
Alle reacties Link kopieren
Fantastische beslissing daar zul je van opknappen
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
Succes Lily :-)

Laat je nog weten hoe het ging?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven