Iemand ervaring met emotionele heling?

02-05-2016 20:30 106 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oké, ik wist niet exact hoe ik het met noemen. Maar ik zit iets van 9 maanden in therapie. Het is een soort van coaching. Het wordt ook wel een emotioneel helingproces genoemd. In de therapie leer je onderscheid te maken tussen je volwassen bewustzijn en je kinderlijke pijnen/verstoten ikken. Je leert hoe je contact kan maken vanuit het volwassen bewustzijn met die verstoten en getraumatiseerde ikken zodat het geheel in balans komt. Ik leg het wat raar uit wellicht, maar hoop dat t een beetje duidelijk is. In het begin vond ik het fijn: eindelijk een vorm van therapie die bij mij paste; ik hoefde niet urenlang te praten en te overdenken, nee, de therapeut 'voelt' mijn verdriet, pijn en onrust, hij weet de binnenkant ook te kalmeren. Ik kreeg steeds meer helderheid over mijn eigen verdriet. Gaandeweg merk ik dat er (ik ga eens in de twee weken) steeds meer pijnen naar boven komen bij hem, vervolgens voel ik me dagen ellendig. Ik voel me ergens afhankelijk van de therapeut, want het lukt mij nog niet om goed contact te maken met de binnenkant. Hij zegt het ook voortdurend hoe belangrijk het is dat ik zo vaak mogelijk blijf komen. Dat zal heus voor mijn eigen bestwil zijn maar ergens voelt het ook als n gebed zonder einde. Ik heb op t forum ook wel eens verhalen gelezen van vrouwen met een gelijksoortige therapie, ik ben heel erg benieuwd naar ervaringen want hoe postitief ik in t begin was; ik sta er nu totaal anders in. Dank!
Alle reacties Link kopieren
quote:LilyJ schreef op 02 mei 2016 @ 22:40:

[...]





Ja, alle gekke, nare, stomme, idiote, verdrietige emoties, dat ben jij niet, das een kind met veel pijn die je moet leren te begrijpen en te kalmeren, en dan komt alles goed enzo...Ach, fuck toch op. Wat een onzin. Ik heb het niet tegen jou hoor, TO. Dit is bedoeld voor die kwakzalver. Wat kletst die man uit zijn nek zeg. En het erge is dat als je psychisch niet lekker in je vel zit, je heel gauw gaat geloven dat die man de waarheid spreekt.
Alle reacties Link kopieren
quote:-Ange- schreef op 02 mei 2016 @ 22:51:

Laat je het weten als je (morgen) de mail hebt gestuurd?



Iets van:

Geachte ...,

Bij deze zeg ik de afspraak van 23 mei af.

Ik wil geen enkele vervolgafspraak meer met u.

Op verder contact stel ik uitdrukkelijk geen prijs.

Ik verzoek u vriendelijk doch dringend om geen contact met mij op te nemen

en het hierbij verder te laten.



Groeten van Lily



Je kunt er nog aan toevoegen:

'Mocht u wel contact opnemen, dan zal ik een klacht over u indienen.'

Dat schrikt af.
Alle reacties Link kopieren
quote:LilyJ schreef op 02 mei 2016 @ 22:48:

[...]



Graag ook niet quoten, wil ivm herkenbaarheid eea kunnen verwijderen.



Dit valt mij op, TO. Herkenbaarheid voor wie? Voor hem?

Dit zegt mij dat je bang voor hem bent. Dat is echt niet nodig. Jij hoeft nergens je mond over houden,

jij hebt niets te verbergen! Praat ook met je huisarts over deze man a.u.b. Jij bent een zelfstandig persoon, die mag en kan doen en laten wat ze wil!
Alle reacties Link kopieren
Euhm? Klinkt mij als een afhankelijkheid die in stand wordt gehouden door de therapeut.



Ik heb juist leren praten en ook andere manieren om me te uiten geleerd. Eerst alleen bij de psycholoog, later in het echt en dan v ooraf met de psycholoog geoefend, daarna in het echt en nabespreken met de psycholoog. Het doel was juist om in evenwicht te komen en daarna leren hoe ik mezelf in evenwicht kan houden, zonder de rest van mijn leven op een ander te leunen. Binnen vijf maanden was dit afgerond.



Ga met je huisarts praten en vraag een verwijzing naar iemand met een diploma op het gebied van psychologie die met een bewezen effectieve therapievorm werkt.
Lily, heb je het mailtje al gestuurd?
Alle reacties Link kopieren
quote:-Ange- schreef op 04 mei 2016 @ 15:18:

Lily, heb je het mailtje al gestuurd?Nee, ik heb ff eea tot me door laten dringen. Ik ga n lang weekend weg met vriendinnen en ga maandag een mail sturen. Heb dit hier ook laten lezen aan n kennis die psycholoog is, dat was ook goed om te doen. Ik kijk er met veel meer afstand naar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven