paniekaanval na paniekaanval

21-07-2016 02:48 203 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit nog nooit zo heftig gehad, Ik kan niet slapen, want paniek. Ik heb echt continu aanvallen en word maar niet rustig.



Iemand wakker?
Alle reacties Link kopieren
Hoi to, hoe gaat het nu ? Hebben wij elkaar niet eerder ergens op een angsttopic gesproken ? Ik had exact dezelfde klachten als jij . begonnen paar maanden geleden bij mij. Angst voor mn hart. Daarna angst om een psychose te krijgen. Het gaat nu beter met me. Niet vechten bleek de truc bij mij. En gewoon je dingen doen. Klinkt makkelijker dan het is maar werkt bij mij. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Zou kunnen ja. Maar het gaat echt heel slecht eigenlijk. Ik blijf er maar mee bezig. Dan is mijn hartslag voor mijn gevoel weer té laag dan té hoog. Bloeddruk idem dito. En vaak als ik het ga controleren dan bevestigt dit het ook.



Ik probeer ook niet te vechten.

Maar de klachten duizeligheid etc blijven gewoon. Ik voel me gewoon niet fit en de ha bezorgt me helaas even geen geruststelling meer.
Alle reacties Link kopieren
Maar denk je écht dat je hartslag niet goed is of weet je rationeel dat er niets aan de hand is?



Hoe oud ben je trouwens?
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Alle reacties Link kopieren
quote:kopjekoffie70 schreef op 24 juli 2016 @ 16:01:

Maar denk je écht dat je hartslag niet goed is of weet je rationeel dat er niets aan de hand is?



Hoe oud ben je trouwens?



Ik denk dus écht dat het niet goed is, normaal gesproken wist ik rationeel wel dat ik zelf alles versterkte, maar nu.. ik kan mezelf niet meer geruststellen eigenlijk.



Oh en ik ben 22
Alle reacties Link kopieren
22, dan zullen je aderen nog niet dichtgeslibt zijn En aangezien je al bij de dokter bent geweest, is de kans dat er iets met je hart is heeeel klein. Ik ga er maar even vanuit dat je niet aan de heroïne ofzo zit, of anderszins gedrag vertoont dat een zware wissel op je hart trekt.



Dat het hart soms langzaam en soms snel gaat is juist goed, het past zich aan aan de omstandigheden. Bloeddruk idemdito.



Desnoods kun je een doorverwijzing eisen of naar de hap gaan.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Alle reacties Link kopieren
Nee, ik zit niet aan de heroïne. Heb wel veel stress en dan ben ik altijd meer vatbaar voor dit soort angsten. Alleen voelt het dit keer zo anders/raar dat ik er echt helemaal in op ga.



Alleen een hartslag van in de 30 naar in de 150 is niet echt normaal toch? Ik raak daarvan gewoon in de stress. Zelfde als het gaat om de bloeddruk die regelmatig hoog is (140-180)



Kan dit echt puur angst zijn?
Alle reacties Link kopieren
Je moet echt stoppen met controleren. Dwing jezelf daar toe.
Alle reacties Link kopieren
Bel de hap als je het toch niet vertrouwt.. misschien krijgt je iets kalmerends voorgeschreven. Sterkte notalwaysdark!.
Only dead fish go with the flow
Alle reacties Link kopieren
quote:rascalles schreef op 24 juli 2016 @ 16:25:

Je moet echt stoppen met controleren. Dwing jezelf daar toe.En dit. Ga niet geregeld je hartslag voelen/ controleren
Only dead fish go with the flow
Alle reacties Link kopieren
quote:rascalles schreef op 24 juli 2016 @ 16:25:

Je moet echt stoppen met controleren. Dwing jezelf daar toe.



Je hebt gelijk.



Het is alleen lastig omdat ik mijn lichaam gewoon niet vertrouw.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamglasses schreef op 24 juli 2016 @ 16:25:

Bel de hap als je het toch niet vertrouwt.. misschien krijgt je iets kalmerends voorgeschreven. Sterkte notalwaysdark!.Ik heb iets voorgeschreven gekregen als het écht niet meer gaat, maar is echt eenmalig.
Alle reacties Link kopieren
quote:notalwaysdark schreef op 24 juli 2016 @ 16:35:

[...]





Ik heb iets voorgeschreven gekregen als het écht niet meer gaat, maar is echt eenmalig.Eenmalig?
Only dead fish go with the flow
Alle reacties Link kopieren
quote:notalwaysdark schreef op 24 juli 2016 @ 16:33:

[...]





Je hebt gelijk.



Het is alleen lastig omdat ik mijn lichaam gewoon niet vertrouw.Ga iets anders doen. Het liefst een rustige activiteit. Of even met iemand bellen of afspreken?
Only dead fish go with the flow
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamglasses schreef op 24 juli 2016 @ 16:36:

[...]



Eenmalig?Ja, omdat ik het eigenlijk niet mag krijgen. Heb het over oxazepam.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je dat niet mogen krijgen?
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Alle reacties Link kopieren
quote:kopjekoffie70 schreef op 24 juli 2016 @ 17:19:

Waarom zou je dat niet mogen krijgen?Verslavingsgevoelig.
Alle reacties Link kopieren
Op je 22 ? Heb je dat jezelf wijsgemaakt?

Niet dat ik zo'n groot voorstander ben van pammetjes.



Het valt me wel op dat je helemaal niet reageert op mensen die zeggen dat het vitaminegebrek je waarschijnlijk parten speelt. Wordt dat nu behandeld, slik je iedere dag een voldoende hoge dosis? En vergeet dan ook niet foliumzuur.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Alle reacties Link kopieren
quote:kopjekoffie70 schreef op 24 juli 2016 @ 17:26:

Op je 22 ? Heb je dat jezelf wijsgemaakt?

Niet dat ik zo'n groot voorstander ben van pammetjes.



Het valt me wel op dat je helemaal niet reageert op mensen die zeggen dat het vitaminegebrek je waarschijnlijk parten speelt. Wordt dat nu behandeld, slik je iedere dag een voldoende hoge dosis? En vergeet dan ook niet foliumzuur.



Daar zijn zeker redenen voor, heb ik mezelf dus echt niet wijsgemaakt.



Dat tekort wordt behandeld ja, maar ik voel me juist slechter na de inname van die druppels. Ik moet het maandelijks innemen, niet dagelijks.



En ik reageer daar nauwelijks op omdat ik (in mijn ogen) niet het idee heb dat daar het probleem ligt..
Alle reacties Link kopieren
Wat voor druppels zijn dat precies? Heeft de huisarts dat voorgeschreven en sinds wanneer slik je die?
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Alle reacties Link kopieren
Maar misschien wel en moet ik eens echt naar de arts luisteren. Het is lastig als je voor je gevoel zoveel andere signalen van je lichaam/hoofd krijgt. Je gaat twijfelen, googlen, controleren... en dat lost het zeker allemaal niet op. Dat realiseer ik me wel
Alle reacties Link kopieren
Oxazepam is gewoon enorm verslavend, dat geldt voor iedereen.

Maar zelfs ik neem er af en toe eentje.



Je kunt jezelf ook gek maken natuurlijk.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Ik weet het niet meer.

Stond net onder de douche en de paniek die ik dan voel. Belachelijk gewoon. Ik ben er helemaal niet meer bij voor mijn gevoel. Constant duizelig en raar in mijn hoofd.

Dit is ook voor mij een nieuwe ervaring, daarom ook de paniek.



Ik ga absoluut weer aan de medicatie (ad), therapie en wellicht een opname, want dit wordt me eigenlijk teveel. Ik heb me nog nooit zo raar en slecht gevoeld.
Alle reacties Link kopieren
quote:Solomio schreef op 24 juli 2016 @ 23:13:

Oxazepam is gewoon enorm verslavend, dat geldt voor iedereen.

Maar zelfs ik neem er af en toe eentje.



Je kunt jezelf ook gek maken natuurlijk.



Dat doe ik ook zeker.

Maar ik weet niet meer hoe ik me moet verweren. De angst heeft echt vanuit het niets keihard toegeslagen en ik heb gewoon geen antwoord paraat.
Alle reacties Link kopieren
quote:notalwaysdark schreef op 24 juli 2016 @ 23:23:

[...]





Dat doe ik ook zeker.

Maar ik weet niet meer hoe ik me moet verweren. De angst heeft echt vanuit het niets keihard toegeslagen en ik heb gewoon geen antwoord paraat.

Ik bedoel dus: neem die oxa en laat die z'n werk doen.

Je dan weer druk maken over je verslavingsgevoeligheid (bij oxa is dat voor iedereen een risico) is mss wel onderdeel van je probleem.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Net trouwens weer bevestiging gekregen dat er lichamelijk niks aan de hand is. Ze zei zelfs dat psychische klachten zich soms op een ergere manier kunnen uiten dan lichamelijke..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven