paniekaanval na paniekaanval

21-07-2016 02:48 203 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit nog nooit zo heftig gehad, Ik kan niet slapen, want paniek. Ik heb echt continu aanvallen en word maar niet rustig.



Iemand wakker?
Alle reacties Link kopieren
To, heb je mijn vraag van 17:38 over het hoofd gezien?
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Alle reacties Link kopieren
quote:Solomio schreef op 24 juli 2016 @ 23:27:

[...]



Ik bedoel dus: neem die oxa en laat die z'n werk doen.

Je dan weer druk maken over je verslavingsgevoeligheid (bij oxa is dat voor iedereen een risico) is mss wel onderdeel van je probleem.Ik heb ze nog niet, moet ze morgen even ophalen bij de apotheek. Het is meer de ha die zich daar druk om maakt. Ik wil gewoon rust in mijn hoofd/lichaam, wat daar voor nodig is maakt me echt niet uit.
Alle reacties Link kopieren
quote:kopjekoffie70 schreef op 24 juli 2016 @ 23:29:

To, heb je mijn vraag van 17:38 over het hoofd gezien?Heb je mijn pb over het hoofd gezien?
Alle reacties Link kopieren
quote:notalwaysdark schreef op 24 juli 2016 @ 23:31:

[...]





Heb je mijn pb over het hoofd gezien?



Ja inderdaad, niet gezien

Maar ik heb je inmiddels geantwoord.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Alle reacties Link kopieren
quote:notalwaysdark schreef op 24 juli 2016 @ 23:29:

Net trouwens weer bevestiging gekregen dat er lichamelijk niks aan de hand is. Ze zei zelfs dat psychische klachten zich soms op een ergere manier kunnen uiten dan lichamelijke..



Wie is ze ? En wat voor ergere manier dan ?



Je kunt er echt zelf iets aan doen maar dat moet je wel willen natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Door een verpleegkundige.

Dat 'psychische klachten' ook gewoon erg vervelend kunnen zijn en je niet direct een aansteller hoeft te zijn.



Maar ik wil er ook zeker iets aan doen.

Waaruit laat ik blijken dat ik dat niet wil?
Alle reacties Link kopieren
Oh ik vind je zeker gern aansteller. Ik ben door dezelfde hel gegaan en nog steeds niet helemaal beter. Ik weet dus hoe je je voelt. Wat ik bedoel met wel willen is dat je echt met jezelf aan de slag moet. Naar een psych gaan , mss medicatie ( ben ik zelf geen voorstander van maar iedereen is anders ) en je dus echt ECHT moet gaan STOPPEN met jezelf controleren !! Dwing jezelf daar toe!! Ga iets anders doen op de momenten dat je weer die drang voelt. Ga naar buiten , kijk tv , maakt niet uit wat maar ga iets anders doen. Daarmee train je jezelf en je brein dat afleiding gaat werken. Ga ipv jezelf controleren desnoods lezen over je probleem. Paniek forum is een forum waar veel tips staan. In het engels zijn er goeie sites te vinden , zoek maar eens op anxiety. Ga met jezelf aan de slag ! Sterkte en succes !
Alle reacties Link kopieren
Dankje Rascalles.

Ik ben inderdaad gestopt met controleren, als het me zou geruststellen (wat het eerder wel deed), was het niet zo erg geweest, maar nu heb ik er echt niks aan. Mee stoppen dus.



Ik ga binnenkort weer therapie volgen + ad.

Ik heb een tijd geleden ook niet afgebouwd met de ad, misschien dat dat ook speelt nu, maar ik voelde me wel veel meer in balans toen ik het slikte. Ookal ben ik ook echt geen voorstander van medicatie, misschien kan ik momenteel gewoon niet zonder.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zelf liever af en toe een oxazepam nemen dan aan de AD gaan....

AD link ik meer aan voortdurende depressiviteit. Oxazepam als kalmeringsmiddel, dat helpt tegen de angsten. En het gebruik heb ik altijd volledig zelf in de hand gehad. Degenen die ik ken, die AD hebben geslikt, zaten daar voor langere periode aan vast. Zij konden er niet zomaar mee stoppen of incidenteel innemen.
Only dead fish go with the flow
Alle reacties Link kopieren
Dat mag ik dus niet.

De huisarts heeft het eenmalig voorgeschreven met de voorwaarde dat het niet herhaald wordt. Hij wil echt dat de oorzaak wordt aangepakt ipv symptoombestrijding.
Alle reacties Link kopieren
quote:notalwaysdark schreef op 25 juli 2016 @ 09:59:

Door een verpleegkundige.

Dat 'psychische klachten' ook gewoon erg vervelend kunnen zijn en je niet direct een aansteller hoeft te zijn.



Maar ik wil er ook zeker iets aan doen.

Waaruit laat ik blijken dat ik dat niet wil?

Ik hoop niet dat ik je de indruk heb gegeven dat ik je een aansteller vind, want dat is zeker niet zo.

Ik heb in het verleden met paniekaanvallen te kampen gehad en weet hoe erg het kan zijn.



Wel denk ik dat je 'angst' voor verslaving onderdeel van je probleem zou kunnen zijn en dat een oxazepam heel goed kan helpen.



Ik slik trouwens levenslang AD en zo nodig een oxazepam. Daarmee hou ik het allemaal redelijk binnen de perken.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
quote:notalwaysdark schreef op 25 juli 2016 @ 12:47:

Dat mag ik dus niet.

De huisarts heeft het eenmalig voorgeschreven met de voorwaarde dat het niet herhaald wordt. Hij wil echt dat de oorzaak wordt aangepakt ipv symptoombestrijding.



Dat begrijp ik wel en is ook terecht. Ik denk dat ik meer bedoel dat je tot die tijd dat je therapie krijgt (en hopelijk meer rust) de tijd moet doorkomen met continu angstaanvallen. Ik denk dat ik zelf meer rust zou prefereren dan de kans dat je direct verslaafd raakt asn oxazepam... maar dat is geheel aan jou natuurlijk...

En je kunt ook langdurig vast zitten aan AD. Niet dat dit een ramp is. Als het nodig is, is dat gewoon zo.
Only dead fish go with the flow
Alle reacties Link kopieren
quote:Solomio schreef op 25 juli 2016 @ 12:47:

[...]



Ik hoop niet dat ik je de indruk heb gegeven dat ik je een aansteller vind, want dat is zeker niet zo.

Ik heb in het verleden met paniekaanvallen te kampen gehad en weet hoe erg het kan zijn.



Wel denk ik dat je 'angst' voor verslaving onderdeel van je probleem zou kunnen zijn en dat een oxazepam heel goed kan helpen.



Ik slik trouwens levenslang AD en zo nodig een oxazepam. Daarmee hou ik het allemaal redelijk binnen de perken.



Ik heb ze net opgehaald en merk wel dat ik twijfel of ik ze in moet nemen, dus in die zin heb je gelijk!



En het is meer dat ik mezelf steeds streng toespreek dat de angst niet de baas mag worden en ik me dus niet moet.. aanstellen.

Ik ben wel 'blij' dat de vervelendheid erkend wordt, want dat is het gewoon echt.



Sommige in mijn omgeving lijken dat niet echt te begrijpen namelijk.



Welke AD slik je?
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamglasses schreef op 25 juli 2016 @ 12:49:

[...]





Dat begrijp ik wel en is ook terecht. Ik denk dat ik meer bedoel dat je tot die tijd dat je therapie krijgt (en hopelijk meer rust) de tijd moet doorkomen met continu angstaanvallen. Ik denk dat ik zelf meer rust zou prefereren dan de kans dat je direct verslaafd raakt asn oxazepam... maar dat is geheel aan jou natuurlijk...

En je kunt ook langdurig vast zitten aan AD. Niet dat dit een ramp is. Als het nodig is, is dat gewoon zo.



Ja klopt, heb het ook mede om die reden gekregen. Om de tijd tot de intake te overbruggen.



En precies, als het nodig is om die troep te slikken dan is dat maar zo.
Alle reacties Link kopieren
quote:notalwaysdark schreef op 25 juli 2016 @ 12:52:

[...]





Ik heb ze net opgehaald en merk wel dat ik twijfel of ik ze in moet nemen, dus in die zin heb je gelijk!



En het is meer dat ik mezelf steeds streng toespreek dat de angst niet de baas mag worden en ik me dus niet moet.. aanstellen.

Ik ben wel 'blij' dat de vervelendheid erkend wordt, want dat is het gewoon echt.



Sommige in mijn omgeving lijken dat niet echt te begrijpen namelijk.



Welke AD slik je?

Ik slik citalopram 40 mg per dag.



Ik vond het ook eng om mijn eerste oxazepam te nemen. Sinds ik die drempel over ben slik ik er 1 of 2 per maand, dus echt weinig. Maar het helpt net als de spanningen de overhand dreigen te krijgen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Wat goed dat je huisarts niet aan symptoombestrijding wil doen ! Ik kreeg destijds ook oxazepam mee en reageerde daar heel heftig op. Vooral toen ik na twee weken stopte. Voor mij nooit meer !! Ik hoop dat je een goeie psych vindt en je met jezelf aan de slag kunt. En rust is ook heel belangrijk, rust goed uit !!
Alle reacties Link kopieren
quote:Solomio schreef op 25 juli 2016 @ 12:57:

[...]



Ik slik citalopram 40 mg per dag.



Ik vond het ook eng om mijn eerste oxazepam te nemen. Sinds ik die drempel over ben slik ik er 1 of 2 per maand, dus echt weinig. Maar het helpt net als de spanningen de overhand dreigen te krijgen.



Dat is niet veel nee.

Ik denk ook dat ik ze pas inneem als de spanning echt heel hoog is. Toch wil ik er wel één testen nu eigenlijk, maar voel me redelijk relaxed..



Daarnaast is de gedachte best fijn dat je iets ter beschikking hebt wat de spanningen doet laten verminderen. Dus ook een soort placebo effect.
Alle reacties Link kopieren
quote:rascalles schreef op 25 juli 2016 @ 13:03:

Wat goed dat je huisarts niet aan symptoombestrijding wil doen ! Ik kreeg destijds ook oxazepam mee en reageerde daar heel heftig op. Vooral toen ik na twee weken stopte. Voor mij nooit meer !! Ik hoop dat je een goeie psych vindt en je met jezelf aan de slag kunt. En rust is ook heel belangrijk, rust goed uit !!



Ja, ik ben ook blij met deze huisarts! Heb echt het idee dat ik serieus genomen word en hopelijk vind ik idd een goede psych waar ik iets mee kan.



Wat vervelend dat je er zo op reageerde, denk ook zeker niet dat oxazepam de oplossing is, maar ik zie het echt als hulpmiddel. Ben ook bang dat ik er raar op reageer.. dus wat dat betreft ben ik er nog niet helemaal uit.
Alle reacties Link kopieren
Zie ik net dit plaatje langskomen op FB. Notalwaysdark, speciaal voor jou:



De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Ah wat lief!

Dankje
Alle reacties Link kopieren
Notalwaysdark, ik ben ook verslavingsgevoelig en ik heb een post natale depressie gehad met angst en paniek. Ik heb oxa's gebruikt en ben niet verslaafd geraakt en ik heb toen ook mirtazapine gebruikt. Ook dat heb ik na een maand of 9 weer afgebouwd. Ik denk dat je nu echt te bang bent voor de verslavende kracht van de oxa's, dat is niet zo gek, in jouw staat, maar volgens mij triggert dit weer nieuwe angsten. Ik zou het gewoon nemen als de paniek erg is. Het helpt wel echt namelijk.
Alle reacties Link kopieren
Ja klopt @aikidoka. Ik heb best een drukke week voor de boeg met afspraken die echt van belang zijn, dus ga ze wel gebruiken denk ik.



Goed om te horen dat het voor jou niet verslavend was. Ik moet dat denk ik zelf ondervinden, maar neem het advies van de huisarts zeker serieus. En sterker nog, ik krijg niet eens meer haha. Dus ik kan hoog of laag springen..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net een halfje ingenomen.

Ben benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
quote:notalwaysdark schreef op 26 juli 2016 @ 11:12:

Ik heb net een halfje ingenomen.

Ben benieuwd.Ik hoop dat het je helpt.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
quote:Solomio schreef op 26 juli 2016 @ 12:08:

[...]



Ik hoop dat het je helpt.



Dankje!

Volgens mij helpt het wel, voel me gewoon neutraal nu eigenlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven