Vanmiddag hoor ik of ik dood ga - knuffel nodig

12-01-2017 10:32 3047 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dramatische titel (en dat voor mijn eerst geopende topic na 8 jaar meelezen), maar zo voel ik me nu even ook.

Vanmiddag heb ik een gesprek met de oncoloog. Na 4 maanden van intensieve chemotherapie is het nu alles of niets. Van te voren is er gezegd dat er een kans was van <10% dat er na de chemo geopereerd zou kunnen worden. Zo niet, heb ik waarschijnlijk nog 2 jaar te leven.

Gisteren de CT-scan gehad, vanmiddag volgt dus de uitslag.



Ik heb vanochtend brood gesmeerd, de kinderen naar school gebracht, me aangekleed zoals ik er uit zag voordat ik ziek werd (panty en jurkje ipv een joggingbroek en slobbertrui), en ik doe net alsof ik niet elk moment keihard kan gaan huilen. Ik ben bang dat als ik eenmaal begin ik niet meer kan stopppen.

Na het gesprek zal ik alle tranen weer opdrogen, en zodra ik de kinderen weer zie een glimlach opzetten en weer doen alsof alles normaal is.



Maar nu wil ik heel graag even virtueel uithuilen en een (virtuele) knuffel van krijgen.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren
Wat ontzettend heftig en wat ga je er ondanks al je verdriet krachtig mee om!

Heel veel sterkte!!
Alle reacties Link kopieren
Ik wens je alle sterkte van de wereld.... ik weet niet veel te zeggen. Het is zo oneerlijk....
Alle reacties Link kopieren
mooi om te lezen hoe jullie de dagen door aan het komen zijn.

Niks beters dan Ikea en de Zweedse balletjes.



Al een idee waar de vakantie naar toe zou moeten of kunnen gaan?

Heb je droomplekken? Iets waar je altijd al naar toe had willen gaan?
Alle reacties Link kopieren
Wat een heftige emoties Anna, fijn als er zoiets heerlijk banaals als de Ikea tegenover kan staan.

De tranen springen me in de ogen als ik eraan denk mijn ouders of kinderen zulk nieuws te moeten vertellen. De emoties waar je doorheen moet, je gevoelens die misschien heel tegenstrijdig aanvoelen. Aan de ene kant heel hard vasthouden aan de andere kant moet je loslaten...

Het is roeien met de riemen die je hebt en daar het beste van maken, lijkt mij heel moeilijk maar aan de andere kant, wat moet je dan?



Ik ben benieuwd naar jullie vakantiebestemming.
When they go low, we go high. (M.Obama)
Alle reacties Link kopieren
Zolang de emoties er ook zijn, denk ik dat je er ontzettend goed in staat. Van alleen verdriet en bezinning wordt een mens ook gekdenk ik. Genieten van de kinderen en ikea-bureaustoelen lijkt me heel fijnom als tegenhanger te hebben.



Voor wat betreft je man en cremeren, misschien is het een idee om met zijn tweëen een rondleiding door een crematorium te doen? Dan kan je man zien hoe het in zijn werk gaat en eventuele vragen stellen. Een urn in een "urnenkeldertje" (dat heet geloof ik echt zo) in de tuin kan altijd meeverhuisd worden (of ergens anders geplaatst), mocht daar later behoefte aan zijn.
Alle reacties Link kopieren
Allemachtig, wat ben jij sterk Anna_C. Ik heb jouw openingspost gelezen en even snel gescrolld naar de uitslag en je andere posts. Ik zit hier met een mond vol tanden... weet niet wat ik moet zeggen behalve: "Sterkte" en geef de hierbij een virtuele knuffel.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net alle pagina's in een adem gelezen....jeetje wat ben jij een sterke vrouw!

Weet verder niet zo goed wat te zeggen. Wil je heel veel sterkte wensen! X
Alle reacties Link kopieren
Oh god, de nachtmerrie van elke ouder

Heel veel sterkte en een mooie tijd met je naaste gewenst.
Girls compete with each other, women empower one another
Alle reacties Link kopieren
Wat ontzettend heftig... heel veel sterkte voor jou en je gezin...
Alle reacties Link kopieren
Wat een verschrikkelijk nieuws. Ik heb het hele topic gelezen en heb het niet droog kunnen houden. Ik vind dit oprecht verschrikkelijk voor jou, je man, jullie kinderen, jouw ouders.

Heel, heel veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Dan doe ik ook maar even een berichtje: Sterkte Anna. En laat niemand ooit zeggen dat je de strijd tegen die ziekte verloren hebt. Zoals jij je nu laat kennen ben je al een winnaar.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Anna,



Ik krijg spontaan een baksteen in mijn maag als ik je berichten lees, wat verschrikkelijk toch...en wat ben je een ongelofelijk sterke vrouw.

Ik wens jou, je gezin, en ouders heel heel heel veel prachtige momenten samen toe en onwijs veel sterkte.

Xxx
Oh Anna, ik heb gisteravond alles gelezen. Sprakeloos. Ook ik ben moeder van 2 jonge kindjes...het leven is zo raar...we weten niet wat ons allemaal te wachten staat. Maar dit...zo jong...zo vol plannen...hoop je niet op...maar kan wel iedereen overkomen..het maakt mij erg verdietig.

Logisch dat je verdrietig wordt bij de gedachte...wat als er over 10 jaar iemand anders rond loopt in mijn huis. Zou ik ook hebben. Maar jij bent de moeder, zij hebben jouw genen en zullen altijd aan jou herrinnerd worden. Jouw moeder en man zullen altijd hun vragen beantwoorden en ze alles over jou vertellen. Jij bent als bloedverwant altijd met hun verbonden.

Ik geef je een hele dikke knuffel en hoop dat je hier veel van je af kan schrijven.
Alle reacties Link kopieren
Poeh AnnA, heb net alles gelezen. Wat een heftige rollercoaster is het waar je in terecht bent gekomen. Heb verder niet veel woorden, ben er stil van. Heel veel sterkte en een hele dikke knuffel
Jeetje Anna, lees nu dit topic van je en dan zit je mij in een ander topic nog te helpen om positiever te zijn.



Wat ben je een mooi mens en verder weet ik echt niet wat ik moet zeggen, woorden schieten tekort.
Alle reacties Link kopieren
Jij ook heel veel sterkte de komende tijd Pieps
Ohw, ik zie dit topic nu pas.. wat erg Anna . Ik weet echt niet wat ik moet zeggen, wat verschikkelijk.

Ik wil je in elk geval die geven. Hierbij:

En nog een extra
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een vrouw die nu een relatie heeft met een weduwnaar. Ik ben twee jaar na het overlijden van zijn vrouw in zijn leven gekomen. Ik begrijp je angst maar je bent onvervangbaar. De moeder van zijn kinderen is 8 jaar geleden overleden en totaal niet vergeten. Gelukkig zijn ze niet verdrietig meer maar je hebt maar 1 moeder en die leeft duidelijk in hen voort, de ene keer is het gemis ook sterker dan de andere keer natuurlijk. Ik als 'stiefmoeder' vind het ook zo erg voor ze dat ze niets meer aan hun moeder kunnen vragen en dat ze zoveel van elkaar moeten missen. Dat wordt ook niet minder, in sommige tijden juist meer. Ook mijn partner is zijn vrouw totaal niet vergeten. Hij had het graag anders gezien maar het heeft niet zo mogen zijn. Uiteraard houdt hij ook veel van mij (liefde kun je volgens mij niet meten) en doen hij en de kinderen het fantastisch (weet zeker dat de moeder trots op ze zou zijn, inclusief mij) maar het gezin wat ze vroeger waren is er niet meer en dat blijft een gemis en dingen als verjaardag en sterfdag worden herdacht, graf wordt bijgehouden en kerst was zeker gezellig maar het gemis is voelbaar. Maak je daar aub geen zorgen over!
Alle reacties Link kopieren
Wat afschuwelijk.. Heel veel sterkte
Alle reacties Link kopieren
Dikke knuffel
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte! Moet onwijs zwaar zijn, ik heb er geen woorden voor en hoop dat je de laatste momenten van jouw leven mooi mag leven met liefde om je heen...
Alle reacties Link kopieren
Oh en als idee/tip heb ik nog om juist wat gewone huiselijke filmpjes te maken, bv dat je aan het koken bent, in de tuin werkt of de kinderen helpt met huiswerk. Juist het gewone wordt zo bijzonder als je er niet meer bent.
Alle reacties Link kopieren
quote:mila65 schreef op 14 januari 2017 @ 22:36:

Ik ben een vrouw die nu een relatie heeft met een weduwnaar. Ik ben twee jaar na het overlijden van zijn vrouw in zijn leven gekomen. Ik begrijp je angst maar je bent onvervangbaar. De moeder van zijn kinderen is 8 jaar geleden overleden en totaal niet vergeten. Gelukkig zijn ze niet verdrietig meer maar je hebt maar 1 moeder en die leeft duidelijk in hen voort, de ene keer is het gemis ook sterker dan de andere keer natuurlijk. Ik als 'stiefmoeder' vind het ook zo erg voor ze dat ze niets meer aan hun moeder kunnen vragen en dat ze zoveel van elkaar moeten missen. Dat wordt ook niet minder, in sommige tijden juist meer. Ook mijn partner is zijn vrouw totaal niet vergeten. Hij had het graag anders gezien maar het heeft niet zo mogen zijn. Uiteraard houdt hij ook veel van mij (liefde kun je volgens mij niet meten) en doen hij en de kinderen het fantastisch (weet zeker dat de moeder trots op ze zou zijn, inclusief mij) maar het gezin wat ze vroeger waren is er niet meer en dat blijft een gemis en dingen als verjaardag en sterfdag worden herdacht, graf wordt bijgehouden en kerst was zeker gezellig maar het gemis is voelbaar. Maak je daar aub geen zorgen over!Wat een lief berichtje
Lieve Anna, jouw kinderen en man (evenals jullie vrienden) gaan jou nooit vergeten. Jij zult altijd hun moeder en vrouw zijn en je zult altijd in hun hart zitten.
Alle reacties Link kopieren
quote:mila65 schreef op 14 januari 2017 @ 23:08:

Oh en als idee/tip heb ik nog om juist wat gewone huiselijke filmpjes te maken, bv dat je aan het koken bent, in de tuin werkt of de kinderen helpt met huiswerk. Juist het gewone wordt zo bijzonder als je er niet meer bent.

Ik lees je berichtjes Anna en wat vind ik je een mooie krachtige vrouw. In navolging op de tip van Mila65: als je fotoalbums hebt van je jongens, maak eens video-opnames van hoe je door deze boeken bladert en hoe je commentaar geeft op de beelden. Dan is het later net of jullie samen herinneringen ophalen aan de eerste jaren.



Enne....voorlopig lig jij nog in bed met je man , heb je lekker veel en lekkere seks en genieten jullie van elkaar. Straks zelfs met mooi licht

Ik snap je andere gedachten en vind het knap hoe je dat omschrijft..... Kan wel janken als ik denk hoe je je soms moet voelen....



Dus gewoon omdat het kan:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven