Vanmiddag hoor ik of ik dood ga - knuffel nodig

12-01-2017 10:32 3047 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dramatische titel (en dat voor mijn eerst geopende topic na 8 jaar meelezen), maar zo voel ik me nu even ook.

Vanmiddag heb ik een gesprek met de oncoloog. Na 4 maanden van intensieve chemotherapie is het nu alles of niets. Van te voren is er gezegd dat er een kans was van <10% dat er na de chemo geopereerd zou kunnen worden. Zo niet, heb ik waarschijnlijk nog 2 jaar te leven.

Gisteren de CT-scan gehad, vanmiddag volgt dus de uitslag.



Ik heb vanochtend brood gesmeerd, de kinderen naar school gebracht, me aangekleed zoals ik er uit zag voordat ik ziek werd (panty en jurkje ipv een joggingbroek en slobbertrui), en ik doe net alsof ik niet elk moment keihard kan gaan huilen. Ik ben bang dat als ik eenmaal begin ik niet meer kan stopppen.

Na het gesprek zal ik alle tranen weer opdrogen, en zodra ik de kinderen weer zie een glimlach opzetten en weer doen alsof alles normaal is.



Maar nu wil ik heel graag even virtueel uithuilen en een (virtuele) knuffel van krijgen.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren
Ik zit hier met tranen allemaal berichtjes van de mensen hier te lezen, wat een hoop lieve berichtjes en dan ook vooral die van Frans!



Zelf weet ik, net als anderen, niet zo goed wat ik moet zeggen. Ik heb ook niet echt tips om te geven, maar ik wil als nog even een extra knuffel komen geven. Gewoon, omdat het kan.
''Then let amorous kisses dwell
On our lips, begin and tell
A Thousand, and a Hundred, score
an Hundred, and a Thousand more''
Alle reacties Link kopieren
Ik denk aan je
Tranen in mijn ogen bij het bericht van je zus....

Wat fijn dat je zulke geweldige en liefdevolle mensen om je heen hebt!

Heb een goede dag, Anna.

Alle reacties Link kopieren
Wat een mooie posts, Frans en Beeldig. Tranen over mijn wangen.

Ik wens je een fijne dag toe Anna.
Anna, even mijn praktische tips. Volgens mij heb ik ze ook al voorbij zien komen, maar ik herhaal ze gewoon even.



Wij hebben van de kleding van mijn schoonmoeder een lapjeskleed gemaakt voor mijn jongste nichtje dat toen nog een baby was. Het is een speelkleed geworden met heel veel jeans er in verwerkt. Maar je zou er ook een deken van kunnen maken voor je jongens.



Op het moment dat wij hoorden dat ze ziek was en er maar 15% kans was op genezing hebben wij meteen een fotograaf geboekt. Het was beladen, want we wisten allemaal heel goed waarom deze foto's werden gemaakt, maar nu ze er niet meer is zijn ze zo ontzettend waardevol!



En zorg goed voor jezelf.
Alle reacties Link kopieren
Ook ik kom je een virtuele knuffel geven Wat een verschrikkelijk nieuws. Ik bid voor jou en je familie en wens jou, je man, je kinderen, je ouders, je zus alle kracht, liefde en sterkte toe. Ik hoop dat jullie nog kunnen genieten van de tijd die je nog samen hebt en dat jullie in liefde afscheid kunnen nemen. Al wens ik je nog harder een wonder toe waardoor je geen afscheid hoeft te nemen.
Noem me lief nu ik nog leef!
Alle reacties Link kopieren
Wat mooie posts zitten er weer tussen.... Sorry dat ik niet op iedereen persoonlijk reageer, maar om eerlijk te zijn wordt ik daar te emotioneel van. Weet wel dat ik ze allemaal lees en ze allemaal koester. Dank jullie wel!!



Beeldig, ik heb inderdaad het gevoel dat ik nu alles perfect moet regelen. Een gewone herinneringsdoos maken is niet goed genoeg, nee, het moet de perfecte doos worden. Gisteren zitten googlen op doze, maar de perfecte natuurlijk niet gevonden. Dank voor het inzicht dat een gewone plastic bak van de ikea natuurlijk ook gewoon goed is. Is ook nog een lekker groot en er kunnen geen zilvervisjes in komen (gegruweld bij dat topic gisterenavond ). Dank ook dat je deze heftige ervaring met mij wil delen. Ik heb echt heel veel steun aan je posts.



En Mila, dankjewel. Ik hoop dat als er dan toch een nieuwe vrouw komt, zij net zo lief is als jij!
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren
Phoe ik ben er stil van!..

Knuffel!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Anna,



Ik heb er geen woorden voor, maar ik kan je wel een hele stevige knuffel geven. Toen ik het kopje zag staan tussen alle andere topics door, kreeg ik een rilling en twijfelde ik of ik het open moest klikken.



Ik kan je alleen zeggen dat je nog volop moet genieten van je gezin, familie en ga leuke dingen doen en maak veel foto´s van die momenten, zodat je gezin nog kan terugkijken.

Ik ken je niet, maar dat betekent niet dat ik niet aan je zal denken.
Alle reacties Link kopieren
ik wens je nog veel kracht toe.
Anna, een gewone plastic bak van Ikea is idd ook gewoon goed of kijk eens bij Xenos, daar hebben ze soms mooie grote kisten. Hoe dan ook, welke doos/bak je ook kiest, alles is goed.
Alle reacties Link kopieren
Een tip voor een echt goede stevige, volledig afsluitbare, en toch makkelijk te open doos:

really useful box.

In alle mogelijke verschillende maten te koop, bijvoorbeeld bij staples.



http://www.staples.nl/opb ... W&Find_Number=3358042&m=0
Alle reacties Link kopieren


Ook hier met tranen in mijn ogen. Wat is het leven, deze wereld, soms ontzettend oneerlijk en gemeen.



Trouwens voor een wazige weekdier post hoef jij je niet te schamen, gewoon doen als jij daar behoefte aan hebt. Het zijn nou eenmaal veel emoties die vrijkomen en emoties zijn soms verre val helder.



Ook mij mag je, indien nodig, een pb sturen voor hulp. Dat kunnen kleine dingen zijn, maar ook grote.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
Dankjuliewel!



Zo, ik heb net een midweek landal geboekt. Gezellig kneuterig met de hele familie (ook mijn ouders en Frans en alle kinderen) in een huisje. Nu kijken of kinderen het eens kunnen worden wie bij wie slaapt . Stap voor stap...
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk Anna!

Hoe oud zijn de kinderen allemaal? En met hoeveel? Misschien de hele bups in een grote kamer kunnen ze heerlijk keten. Vond ik vroeger ook zo leuk met neefjes en nichtjes

Geniet lekker van de voorpret! En natuurlijk straks van het uitje zelf.
Alle reacties Link kopieren
quote:Elfje112 schreef op 17 januari 2017 @ 10:11:

Anna, een gewone plastic bak van Ikea is idd ook gewoon goed of kijk eens bij Xenos, daar hebben ze soms mooie grote kisten. Hoe dan ook, welke doos/bak je ook kiest, alles is goed.Bij de Xenos hebben ze ook een aantal mooie houten bakken. Die kan je dan samen met de kids beschilderen. En misschien creëer je dan tijdens het schilderen weer een nieuwe herinnering.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Hoi Anna,



Ook ik heb vannacht je topic gelezen en dat ging gepaard met een aantal dikke tranen. Wat oneerlijk dat jou dit overkomt en dat jouw gezin straks achterblijft met een lege plek. Vooral de post van je zus raakte me enorm. Ik heb helemaal geen ervaring met dergelijke situaties, maar ik voel me toch geroepen om jou een hart onder de riem te steken op een of andere manier. Je bent niet alleen. Nevernooit niet. Volgens mij word je omringd met mensen die intens gek op/met je zijn. Vul de tijd in zoals deze goed voelt voor jou. Je bent niemand iets verplicht, nu al helemaal niet meer.



Voel je vrij om inderdaad een weekdierenpost te plaatsen en om hulp te vragen. Daar zijn we voor toch!! Verder kan ik de woorden absoluut niet vinden.......



Leuk Anna, lekker naar Landal met de familie!
Alle reacties Link kopieren
Mag ik al een stem uitbrengen voor het Viva woord van 2017?

Wazige WeekdierPost ofwel een WWP-tje
When they go low, we go high. (M.Obama)
Alle reacties Link kopieren
Hoi Anna.... tja... een verhaal om stil van te worden... Wat moet je daar nu op zeggen...

ik heb bewondering voor je. Vind het knap hoe je er mee om gaat. Wat moet het moeilijk voor je zijn...

Ik wil je veel sterkte wensen... ik hoop dat je nog veel mooie dingen mag beleven met je kinderen en je man.....
Het schiet me ineens te binnen, maar is het een idee om deel te nemen aan Over Mijn Lijk? Iemand uit mijn omgeving heeft daar vroeger aan meegedaan en de nabestaanden vonden het heel bijzonder om de laatste levensfase op die manier terug te kunnen kijken. Je laat op die manier een bijzondere nalatenschap achter, maar tegelijkertijd kent dan ook half Nederland je verhaal. Ik weet niet of je dat onprettig zou vinden.
quote:SaveAngie schreef op 17 januari 2017 @ 12:52:

Mag ik al een stem uitbrengen voor het Viva woord van 2017?

Wazige WeekdierPost ofwel een WWP-tje +1
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk, naar Landal! Heb je inmiddels al dozen gevonden? Ik heb houten dozen bij IKEA gekocht en die beplak ik inderdaad ook, met leuke uitspraken/woordjes van de kinderen. Je kunt van die foamletters kopen, die gebruik ik daarvoor. Hoe gaat het met het vouwen van de kraanvogels?
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp heel goed dat je de perfecte herinneringsdoos wilt maken maar ik denk eigenlijk dat die niet bestaat. Ik denk ook dat jullie hele huis een ongelofelijke hoeveelheid herinneringen beslaat en ongetwijfeld zullen daar veel spullen van gekoesterd gaan worden, maar het is nu moeilijk voor te stellen wat dat dan gaat worden. Er is al veel genoemd maar hier zijn dierbaar de spullen die de moeder zelf heeft geknutseld, zoals bv een fotoverjaardagskalender en een dingetje voor in de kerstboom, die krijgt ieder jaar weer een ereplaats en de kinderen missen heel erg een aantal recepten van hun moeder. Die hebben ze niet terug kunnen vinden in de warboel van knipsels dus wellicht is het een idee om ook nog een receptenboekje te maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven