Who am I? Enlightenment reporting

13-03-2017 18:05 757 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo beste seekers en enlightened ones,





Ik ben een tijdje geleden begonnen met self enquiry (zelf ondervraging) om mijn echte zelf te leren kennen.



De vraag die ik mezelf stel is "Wie ben ik", onder andere bekend van Ramana Maharshi (who am I).



Ik zou hier mijn voortgang qua enlightenment doorgeven omdat het rapporteren het proces schijnt te versnellen.



Het een en ander liep wat anders dan ik vantevoren gehoopt had omdat ook veel mensen het kennelijk niet eens zijn met de inhoud van het topic en dat ik een en ander ook niet zo goed voorbereid had.



Ben jij ook met enlightenment bezig via dezelfde methode dan nodig ik je uit mee te doen en jij vooruitgang ook Door te geven. Je schijnt namelijk zo'n 50 tot 100 keer sneller enlightenment te bereiken wanneer je vooruitgang mededeelt aan anderen.



Dus daarom.



Alle tips en ervaringen, etcetera op het gebied van enlightenment zijn ook erg welkom.



Ik wil graag snel enlightenment bereiken, vandaar.



Ik hoop dat je echt iets positiefs toe voegen hebt zoals extra informatie over snel enlightenment bereiken of je eigen resultaten op dit gebied.



Ben je tegen dit topic dan heb ik je helaas niets te melden omdat ik vastbesloten ben. Je zult het dan zonder reactie van mij moeten doen. Dit om tijdbesparing en focus redenen. Ik wil niet op ieder tegenargument ingaan.
Alle reacties Link kopieren
Dat wilde ik nou een keer niet voorstellen
quote:Phaedra__ schreef op 13 maart 2017 @ 20:45:

Dat wilde ik nou een keer niet voorstellen Daarom deed ik het
Alle reacties Link kopieren
Ik vind echt dat sommige zich enkel bezigen met "beter weten" alsof ze het echt beter weten, terwijl dat vaak niet zo is.



Zo komt het mij over.



Ik zal ze onthouden als BeterWeters.



Dat is mijn laatste inzicht tot nu toe.
Alle reacties Link kopieren
Je bent er echt bijna!
Misschien werkt het om het lichtknopje te gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
wat een verfrissend topic dit! Die engelse woorden en uitdrukkingen maken het af.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Alle reacties Link kopieren
quote:Phaedra__ schreef op 13 maart 2017 @ 20:55:

Je bent er echt bijna!



Dankjewel voor het aanmoedigen!



Het helpt echt!
Alle reacties Link kopieren
quote:Euforie777 schreef op 13 maart 2017 @ 20:57:

[...]





Dankjewel voor het aanmoedigen!



Het helpt echt!En geen seks meer he.
Alle reacties Link kopieren
Dus.. je blijft gewoon geheel en al 'zennnnnnnn' een beetje 'interessant' in jezelf mompelen hier. Echte antwoorden krijgen we niet. Kun je dit niet beter op een blog doen dan? Waarom doe je zoiets op een forum? Of heb je de beterweters nodig?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Mijn zekerheid groeit al een beetje.



Bedankt voor de steun!
Alle reacties Link kopieren
quote:Bobby-Pin schreef op 13 maart 2017 @ 19:46:

Oei, is Shree Rajneesh nu al gereïncarneerd?dat kan als je goed yogisch kan vliegen
you go girl
Alle reacties Link kopieren
Zie je, dat bedoel ik, je wilt dus dat niks je meer kan raken. Ja toch?



Dat denk ik omdat je zo positief reageert op 'vervelende' reacties (het zijn trouwens grappen, vooral omdat je geen echt antwoord geeft, je lokt die reacties dus zelf uit, wat al niet echt pure negatieve reacties van mensen zelf uit zijn, al is dat mijn observering, geen idee of het klopt), alsof die je oefening bieden om onkwetsbaar te zijn/worden. Is dat zo? Waarom zou je daar naar willen streven? Ben je vaak gekwetst in het leven?



Pijn vind ik namelijk een goeie leerschool. Maar om jezelf als schietschijf neer te zetten, gaat dat echt helpen sneller om te leren gaan met pijn? Pijn ga je in vele vormen tegenkomen in het leven, je kunt je niet voorbereiden daarop. Ik geloof dat iig niet.
Vlieg met me mee naar de regenboog.
Alle reacties Link kopieren
quote:Phaedra__ schreef op 13 maart 2017 @ 20:58:

[...]



En geen seks meer he.



Ik ga het proberen.



Het lijkt me wel beter.
Alle reacties Link kopieren
quote:Euforie777 schreef op 13 maart 2017 @ 22:14:

[...]





Ik ga het proberen.



Het lijkt me wel beter.Ook geen masturbatie.
Alle reacties Link kopieren
quote:Euforie777 schreef op 13 maart 2017 @ 22:14:

[...]





Ik ga het proberen.



Het lijkt me wel beter.met seks verspil je je chi
you go girl
Alle reacties Link kopieren
Toegeven aan je vleselijke lusten, dus seks, eten, drinken belemmeren de verlichting.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamcatcher99 schreef op 13 maart 2017 @ 22:05:

Zie je, dat bedoel ik, je wilt dus dat niks je meer kan raken. Ja toch?



Dat denk ik omdat je zo positief reageert op 'vervelende' reacties (het zijn trouwens grappen, vooral omdat je geen echt antwoord geeft, je lokt die reacties dus zelf uit, wat al niet echt pure negatieve reacties van mensen zelf uit zijn, al is dat mijn observering, geen idee of het klopt), alsof die je oefening bieden om onkwetsbaar te zijn/worden. Is dat zo? Waarom zou je daar naar willen streven? Ben je vaak gekwetst in het leven?



Pijn vind ik namelijk een goeie leerschool. Maar om jezelf als schietschijf neer te zetten, gaat dat echt helpen sneller om te leren gaan met pijn? Pijn ga je in vele vormen tegenkomen in het leven, je kunt je niet voorbereiden daarop. Ik geloof dat iig niet.



Ik wil van depressies en slecht humeur af. Ik wil blijdschap.



Zoals de buddha al zei, leven is leiden. Enlightenment is het antwoord daar op.



Ik had meer reacties verwacht van mensen die juist met hetzelfde bezig zijn, maar daarvoor is het forum misschien te algemeen.



Maar ik heb hoop.



En ik boek vooruitgang.

En dit topic zal vanzelf meer mensen trekken die de dezelfde interesse hebben vermoed ik.



Het gaat goed.
quote:jeansjacket schreef op 13 maart 2017 @ 21:49:

[...]



dat kan als je goed yogisch kan vliegenIk sta nog in mijn energetische zelf, wellicht kan mijn biostabil voor verlichting zorgen wanneer er een flinke Boeing overvliegt. Ik houd dan een been gestrekt en de andere in mijn nek of zie ik yogisch vliegen nu verkeerd.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bobby-Pin schreef op 13 maart 2017 @ 22:43:

[...]





Ik sta nog in mijn energetische zelf, wellicht kan mijn biostabil voor verlichting zorgen wanneer er een flinke Boeing overvliegt. Ik houd dan een been gestrekt en de andere in mijn nek of zie ik yogisch vliegen nu verkeerd.https://www.youtube.com/watch?v=Nvu1HHQnobc deze oefening hoort erbij. Zou de biostabil wel goed vasthouden. voor de zekerheid ook goed licht erbij
you go girl
Alle reacties Link kopieren
Ik ben moe aan het worden dus ik ga maar eens naar bed.



Ik zie nog wel of ik in bed verder ga met self enquiry.



Ik wens jullie alvast een fijne nacht toe.



Ik ga morgenvroeg weer verder.



Dag!
quote:jeansjacket schreef op 13 maart 2017 @ 22:55:

[...]



https://www.youtube.com/watch?v=Nvu1HHQnobc deze oefening hoort erbij. Zou de biostabil wel goed vasthouden. voor de zekerheid ook goed licht erbijIk heb bewondering voor de bikini-lijn van deze man
Alle reacties Link kopieren
quote:Phaedra__ schreef op 13 maart 2017 @ 18:16:

[...]



Dan ben je kansloos. Hoeveel je ook mededeelt.Ik pies hier bijna op mijn stoel.
Alle reacties Link kopieren
quote:Phaedra__ schreef op 13 maart 2017 @ 20:41:

Verlichting is dat je het aardse losgelaten hebt. Als mijn toiletpot eens kon praten..
Alle reacties Link kopieren
quote:Euforie777 schreef op 13 maart 2017 @ 22:31:

[...]





Ik wil van depressies en slecht humeur af. Ik wil blijdschap.



Zoals de buddha al zei, leven is leiden. Enlightenment is het antwoord daar op.



Ik had meer reacties verwacht van mensen die juist met hetzelfde bezig zijn, maar daarvoor is het forum misschien te algemeen.



Maar ik heb hoop.



En ik boek vooruitgang.

En dit topic zal vanzelf meer mensen trekken die de dezelfde interesse hebben vermoed ik.



Het gaat goed.



Bedoel je leiden of lijden? Buddha is een heel dik mannetje wat altijd lacht. Ik snap dat niet, alsof je overal iets grappigs in kunt zien. Alsof alles leuk is. Dan doe je net of al dat lijden er niet is. Je kunt lijden niet vermijden. Dat is mijn mening iig. Je kunt wel veranderen hoe je reageert op lijden.



Denk je niet dat het beter is om de reguliere weg te kiezen als het gaat om depressies? Heb je dat geprobeerd? Sommige mensen hebben nu eenmaal terugkerende depressies, die gaan ook niet over, maar daar kun je mee om leren gaan.



Al snap ik het wel een beetje. Ik heb ook een fase gehad waarin ik nogal zweefde. Maar je komt toch met beide benen weer op de grond te staan want het leven kan keihard zijn. Heb je veel ellende meegemaakt?
Vlieg met me mee naar de regenboog.
quote:aquariusje7700 schreef op 13 maart 2017 @ 23:05:

[...]

Als mijn toiletpot eens kon praten..Dan zou mijn toiletpot continu klagen....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven