Who am I? Enlightenment reporting

13-03-2017 18:05 757 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo beste seekers en enlightened ones,





Ik ben een tijdje geleden begonnen met self enquiry (zelf ondervraging) om mijn echte zelf te leren kennen.



De vraag die ik mezelf stel is "Wie ben ik", onder andere bekend van Ramana Maharshi (who am I).



Ik zou hier mijn voortgang qua enlightenment doorgeven omdat het rapporteren het proces schijnt te versnellen.



Het een en ander liep wat anders dan ik vantevoren gehoopt had omdat ook veel mensen het kennelijk niet eens zijn met de inhoud van het topic en dat ik een en ander ook niet zo goed voorbereid had.



Ben jij ook met enlightenment bezig via dezelfde methode dan nodig ik je uit mee te doen en jij vooruitgang ook Door te geven. Je schijnt namelijk zo'n 50 tot 100 keer sneller enlightenment te bereiken wanneer je vooruitgang mededeelt aan anderen.



Dus daarom.



Alle tips en ervaringen, etcetera op het gebied van enlightenment zijn ook erg welkom.



Ik wil graag snel enlightenment bereiken, vandaar.



Ik hoop dat je echt iets positiefs toe voegen hebt zoals extra informatie over snel enlightenment bereiken of je eigen resultaten op dit gebied.



Ben je tegen dit topic dan heb ik je helaas niets te melden omdat ik vastbesloten ben. Je zult het dan zonder reactie van mij moeten doen. Dit om tijdbesparing en focus redenen. Ik wil niet op ieder tegenargument ingaan.
Alle reacties Link kopieren
Boeddha, dat was toch die gast die zijn vrouw en jonge kind in de steek liet om in 49 dagen onder een boom na te denken er verlicht weer onder vandaan te komen?

Zie hier dus het recept. Lijkt me niet dat hij na 49 dagen een dik mannetje was trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Slapen als je wil verlichten kan natuurlijk niet.
Alle reacties Link kopieren
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Phaedra__ schreef op 13 maart 2017 @ 20:41:

Verlichting is dat je het aardse losgelaten hebt. Dat kan niet in een week.Alleen van het forum losweken duurt al langer. Als het al lukt.
TO, je forumnaam is euforie. Voel je je ook euforisch?
Alle reacties Link kopieren
quote:Koffiehagedis schreef op 13 maart 2017 @ 18:29:

[...]





Deze opmerking geeft aan hoe weinig je begrijpt van het concept verlichting.Je haalt me de woorden uit de mond.
quote:Euforie777 schreef op 13 maart 2017 @ 19:10:

Mijn belangrijkste kennisbron is persistent non symbolic al experience (zoek finders coarse).



Verder het werk van Ramana Maharshi en papaji.



Snelle verlichting is kennelijk mogelijk.



TO, iedereen neemt je hier lekker in de maling maar ik zal je een serieuze reactie geven. Ik ben vanuit mijn werk en persoonlijke interesses nogal bekend met meditatietradities en wetenschappelijk onderzoek.



Het hele meditatie en verlichtingsgebeuren is een aardige hype tegenwoordig, net als neuroscience. Zoals altijd ruiken er lieden dan snel geld. Net als die luitjes van The Finders Course. Je zou het kunnen vergelijken met van die "get rich quick" boeken/cursussen die er verkocht worden. De enige die er blij van wordt zijn de verkopers.



Van The Finders Course protocol website: "The Finders Course protocol is a proven, peer-reviewed, statistically reliable program that is structured to the highest academic standards. It took nearly a decade to develop."



Dit is complete onzin.



Er is geen enkele publicatie verschenen over hun methodologie, al helemaal geen peer-reviewed publicatie. "Structured to the highest academic standards" is een holle frase zonder enige betekenis. Laat je ajb geen geld uit je portemonnee kloppen. Ik zie dat je de Muse moet kopen voor het programma en andere biofeedbackdevices. Houdt ajb in de gaten dat er op dit moment geen enkel wetenschappelijk bewijs is dat biofeedback of neurofeedback helpt bij meditatie, en de placebo effecten waarschijnlijk gigantisch zijn.



Als een vuistregel kun je stellen dat de volgende punten rode vlaggen zijn - als er met termen als awakening of enlightenment gesmeten wordt - als je dat snel zou kunnen bereiken - als je er diep voor in de buidel moet tasten. De vergelijking met de Biostabil is al gemaakt en die is in dat geval volledig terecht.



Als een traditie "time-tested" is, en teachings worden vrij gedeeld, dan kan het wat zijn. Met Ramana Maharsi ben ik zelf niet bekend maar hij schijnt daar wel aan te voldoen.



Mocht je meer willen weten dan kun je me een PB sturen.
Dubbelllll
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamcatcher99 schreef op 13 maart 2017 @ 23:05:

[...]





Bedoel je leiden of lijden? Buddha is een heel dik mannetje wat altijd lacht. Ik snap dat niet, alsof je overal iets grappigs in kunt zien. Alsof alles leuk is. Dan doe je net of al dat lijden er niet is. Je kunt lijden niet vermijden. Dat is mijn mening iig. Je kunt wel veranderen hoe je reageert op lijden.



Denk je niet dat het beter is om de reguliere weg te kiezen als het gaat om depressies? Heb je dat geprobeerd? Sommige mensen hebben nu eenmaal terugkerende depressies, die gaan ook niet over, maar daar kun je mee om leren gaan.



Al snap ik het wel een beetje. Ik heb ook een fase gehad waarin ik nogal zweefde. Maar je komt toch met beide benen weer op de grond te staan want het leven kan keihard zijn. Heb je veel ellende meegemaakt?



Ik bedoel lijden. Sorry voor de typefout.



Die reguliere weg levert me weinig positief resultaat op.



Ik sluit me aan bij Buddha die zegt leven lijden is en enlightenment het einde van dat lijden is.



Dat wil niet zeggen dat er geen pijn zal zijn, maar met lijden bedoel ik meer het psychologische deel.
Alle reacties Link kopieren
quote:Flower3666 schreef op 14 maart 2017 @ 00:11:

TO, je forumnaam is euforie. Voel je je ook euforisch?Dat is het doel.
Alle reacties Link kopieren
Ik merk dat er al meer tijd tussen bij mij opkomende gedachten is. Dat creëert rust.
Alle reacties Link kopieren
quote:Kinase3000 schreef op 14 maart 2017 @ 05:21:

[...]





TO, iedereen neemt je hier lekker in de maling maar ik zal je een serieuze reactie geven. Ik ben vanuit mijn werk en persoonlijke interesses nogal bekend met meditatietradities en wetenschappelijk onderzoek.



Het hele meditatie en verlichtingsgebeuren is een aardige hype tegenwoordig, net als neuroscience. Zoals altijd ruiken er lieden dan snel geld. Net als die luitjes van The Finders Course. Je zou het kunnen vergelijken met van die "get rich quick" boeken/cursussen die er verkocht worden. De enige die er blij van wordt zijn de verkopers.



Van The Finders Course protocol website: "The Finders Course protocol is a proven, peer-reviewed, statistically reliable program that is structured to the highest academic standards. It took nearly a decade to develop."



Dit is complete onzin.



Er is geen enkele publicatie verschenen over hun methodologie, al helemaal geen peer-reviewed publicatie. "Structured to the highest academic standards" is een holle frase zonder enige betekenis. Laat je ajb geen geld uit je portemonnee kloppen. Ik zie dat je de Muse moet kopen voor het programma en andere biofeedbackdevices. Houdt ajb in de gaten dat er op dit moment geen enkel wetenschappelijk bewijs is dat biofeedback of neurofeedback helpt bij meditatie, en de placebo effecten waarschijnlijk gigantisch zijn.



Als een vuistregel kun je stellen dat de volgende punten rode vlaggen zijn - als er met termen als awakening of enlightenment gesmeten wordt - als je dat snel zou kunnen bereiken - als je er diep voor in de buidel moet tasten. De vergelijking met de Biostabil is al gemaakt en die is in dat geval volledig terecht.



Als een traditie "time-tested" is, en teachings worden vrij gedeeld, dan kan het wat zijn. Met Ramana Maharsi ben ik zelf niet bekend maar hij schijnt daar wel aan te voldoen.



Mocht je meer willen weten dan kun je me een PB sturen.



Ik vind niet dat iedereen me hier in de maling neemt.



Daarbij komt dat Jeffery Martin zijn bevindingen gratis deelt en deze komen terug op bekende technieken en kennis. Ik vind dan ook dat hij niet iets geheel nieuws heeft verzonnen. Die biofeedback technieken zijn denk ik meer bedoelt voor onderzoek en hebben volgens mij weinig nut tot dusverre.



Ik richt me zelf gratis op de bekende technieken. Ik ben sceptisch over traditie om dezelfde reden dat ik sceptisch ben over commerciële partijen.



Ik zie geen reden waarom enlightenment moeilijk zou zijn.

Moeilijk doen is ook een traditie.
Alle reacties Link kopieren
Mijn concentratie is al beter.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit helemaal niet te dollen, maar ik krijg ook geen antwoord

Misschien moet ik dat maar loslaten dan.



Waarom Boeddha altijd lacht? Ik las eens over een wijze oude Chinese man, die alles met een lach tegemoet ging, want of het leven nu mooi of moeilijk is, dat verander je niet door sjachrijnig te zijn. Kun je beter lachen.. zoiets. Aan de andere kant werden Geisha's depressief door altijd te móeten lachen, ook al waren ze verdrietig.



Maar goed Euforie:

waarom hier

waarom geen uitleg

waarom geen blog



waarom?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik merk nu dat ik lichamelijk meer ontspan en rustig ben.



Ik heb een gevoel van innerlijke vrede vergeleken bij gisteren.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 13 maart 2017 @ 21:01:

Dus.. je blijft gewoon geheel en al 'zennnnnnnn' een beetje 'interessant' in jezelf mompelen hier. Echte antwoorden krijgen we niet. Kun je dit niet beter op een blog doen dan? Waarom doe je zoiets op een forum? Of heb je de beterweters nodig?Op viva forum weet ik dat het gelezen wordt en het is gemakkelijk te doen. Gemak dient de mens.
Alle reacties Link kopieren
Ik voel me behoorlijk ontspannen.



Er is nog wat spanning aanwezig.



Ik hoop dat die snel weg trekt.
Dit is wel echt het vreemdste topic in tijden. Of topic misschien niet, TO.
Alle reacties Link kopieren
Ik merk dat ik toch wat vermoeid ben na een maaltijd en een stevige wandeling met m'n hond en dat m'n aandacht verslapt is.



Maar ik ga door!
quote:Euforie777 schreef op 14 maart 2017 @ 12:54:

Ik merk dat ik toch wat vermoeid ben na een maaltijd en een stevige wandeling met m'n hond en dat m'n aandacht verslapt is.



Maar ik ga door!Door waarmee??
Alle reacties Link kopieren
quote:SpringDing schreef op 14 maart 2017 @ 13:22:

[...]





Door waarmee??Ik ga door mezelf de vraag te stellen: Who am I?
quote:Euforie777 schreef op 14 maart 2017 @ 13:37:

[...]





Ik ga door mezelf de vraag te stellen: Who am I?En wat denk je dan?
Nu in Radar op NPO2 een item over bioresonantie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven